Sir Oldenburg nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:05

Zo heb ik er ook al eens afgelegen in het begin, ook een knullige schrik gevolgd door een mega spong+bok en echt niet uit te zitten... -:(-
Daarna ben ik nog altijd netjes (afkloppen) blijven zitten en geeft heel soms nog een sukkelig bokje maar niet elke rit en niet hoog, meer zo van "daar heb ik nu eigenlijk geen zin in". :+
Dat moet, helaas voor hem, wel meteen afgestraft worden met een tik vd zweep net zolang totdat hij ophoudt anders sta je het toe dat een bok mag en dat is niet de bedoeling. O:)

Nog even geduld Mara...dan rij jij ook elke week heerlijk op je topper! :D

Hier nog een paar foto's om de braafheid van mijn paard te bewijzen, mijn dochter van bijna 9jr had zo'n zin om een keertje op hem te rijden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MariekeA

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 20:56

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 09:31

Hoi Marieke!

Ja, hij is zekers braaf te noemen! Het gaat nog steeds super goed met het rijden en er komt steeds meer spier op zijn lijfje waardoor hij ook nog fijner gaat lopen terwijl hij al zo fijn liep...ik happy!!! *\o/*

Gisteravond samen met dochterlief gereden, zij op haar eigen pony en ik op mijn SO, was super gezellig en ging weer overheerlijk fijn! _/-\o_

Hoe gaat het nu met Esprit? Loopt ze weer helemaal normaal na het ongelukje? Ik kan de foto's helaas niet bekijken want hij geeft aan dat de bestanden niet meer bestaan. :n

Groetjes, Yvonne

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 11:30

Hoe gaat het trouwens met de andere SO nakomelingen hier op het forum? Zijn er alweer een aantal beleerd? :)

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 17:11

Ze lijkt prima, maar zaterdag komt de osteo.

Ja sorry, ik heb Mijnalbum.nl wat opgescoond en ik dacht een oud album weg te gooien, maar blijkbaar had ik daar deze foto's ook in gezet.

chesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 18:08

Hallo allemaal,

Ik werd vandaag getipt over dit topic. Ik heb zelf ook een sir oldenburg

Ze is nu 3 jaar en 2 maanden zadelmak.

Ik heb ook gehoord dat so ers over het algemeen hele brave paarden zijn ( vind ik wel een fijne eigenschap:P), zijn die van jullie ook braaf?

Ik heb hier een linkje naar mijn Sir oldenburg onder het zadel..

[RIJ-ITP] 3 jarige onder het zadel! Ti amo!

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:27

mooie SO heb je :) Ben verliefd!!! :)

wt.. Die van jou is idd wel heel braaf!! leuk is dat

Edison doet het op het moment heel erg goed! Ben echt blij met mn toppertje. Van de week ook voor het eerst in het land gereden en voor zo kort nog onder het zadel vond ik hem al fijn tussen 2 benen en 2 teugels lopen. Zat echt op een roze wolk :)

Zien die van jullie ook zo makkelijk in de zijgangen?
Ik kan de mijne echt heel makkelijk een paar pasjes opzij zetten En travers en SB heeft ie ook absoluut geen moeite mee..

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:46

Leuk chesty en amigo! De mijne is heel braaf en leert snel. Pak bijna elke keer wel wat nieuws mee en reageert daar heel nuchter op. Als hij wel iets spannend vindt, blijft ie wel bij de les en kan ik zijn vertrouwen winnen door m'n stem. Het is ook echt een knudde kont en verder is hij erg in balans tijdens longeren en rijden. Zeker voor een 3 jarig, die nog maar 6 weken onder het zadel is. Ik wil van het weekend eens een B-proefje door kijken om de oefeningen steeds meer mee te pakken!

74Joanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:32

Dag dames,
Door drukte een tijdje afwezig geweest. Vluchtig bij gelezen, echt fijn dat alles zo naar wens gaat +:)+
Marieke wat vervelend dat jou dat net moet gebeuren op een keuringsdag, volgend jaar gewoon weer proberen!
Witte Dirk wat een heerlijk paard heb je en wat ontzettende leuke foto`s met je dochter er op.

Met mijn SO gaat alles goed, we rijden nog steeds om de dag en ik ben zeer tevreden. Hij is makkelijk bewerkbaar en krijgt steeds meer conditie en massa. Het is een grote knuffel, les rijden gaat ook prima. We werken rustig aan door zodat ik hem van het winter een keer mee kan nemen naar een wedstrijdje. Heb er wel weer zin in om te starten.

Eigenlijk zijn we hier behoorlijk druk dus sorry voor mijn late respons.

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 20:36

Hallo!

Ben ook even afwezig geweest, mijn so stond nog lekker in het land, ben er nu weer een beetje mee bezig. Heb er vandaag voor het eerst met touwtjes gelongeerd, ging goed ze is echt heel braaf. Ik heb zelf geen tijd voor om haar te beleren dus ga haar met een maandje wegbrengen denk ik.

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:45

Ik lees telkens stilletjes mee, mijn 3-jarige bruine ruin E-design (Sir Oldenburg X Rubinstein) staat ook nog lekker in het land. Ik haal hem in oktober op om te gaan (laten) beleren. Hij lijkt sprekend op de SO van Wittedirk en daar ben ik superblij mee! Ik vind dat een erg mooi gelijnde nakomeling! <3
Als hij beleerd is zal ik een foto erop zetten! :D

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 13:26

Hier is Esprit inmiddels door de osteo-check. Alles is (weer) goed. Gelukkig geen grote dingen opgelopen.
Vandaag is het zadel aangepast op haar. Maandag kan ik het ophalen en dan kunnen we langzaamaan aan de bak!

Misschien is het leuk als iedereen eens een recente standfoto plaatst? Dan kunnen we eens vergelijken!

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 14:34

Dijn dat ze geen grote dingen hadden opgelopen en dat ze nu weer helemaal goed is :)
Wat voor zadel heb je er op? (haha ik moet een nieuw zadel dus ben erg nieuwschierig naar allerlij soorten zadels ;) ) Maar heel veel succes met rijden :)

Ik zal straks een stand foto maken van Edison. Hij staat nu lekker in buiten te genieten van z`n hooi en het zonnetje.
Gister heb ik hem voor het eerst op vreemd terrein gereden. Hij deed dit eigenlijk al heel goed :) In oktober maar meteen beginnen met prijzen binnenhalen denk ik, haha

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 18:45

Fijn dat hij het goed oppakt Amigo.

Ik heb een Hulsebos. Heerlijke zadels, alleen de mensen die komen aanmeten momenteel zijn niet geweldig. Ik heb er dus ook een andere zadelmaker bij.

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:36

Wat een rust hier ;)

Ik heb nog steeds geen standfoto gemaakt :o

Met Hulsebos moet je kunnen rijden. Ik ben geen fan van hulsebos :n. Heb nu een Anky Classic erop liggen. Hij ligt nu nog mooi maar als die straks breder word moet ik toch echt aan een andere gaan geloven.

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:25

Leuk idee om standfoto's te plaatsen! :D

De mijne doet het super, beetje te super zo'n mooi en fijn dier...ben echt happy met mijn knollie! _/-\o_ *\%/*

Ook is hij gegroeid en meet nu 1m73, mag nu nog wel wat in de breedte groeien. :o

Hieronder een aantal foto's van de afgelopen week, jullie nog nieuwe foto's gemaakt??? *-:)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 14:47

Wat ziet hij er goed uit WD. Hij glimt er over!

Ik zal deze week even nieuwe foto's maken van Esprit. En haar nog eens meten. Ze is weer uit elkaar aan het gaan.

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 12:21

Dank je Marieke! Heb jij alweer foto's gemaakt afgelopen week? *D

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 12:22

Ja, maar ze waren te donker en onscherp. Moet het even overdag doen.

Fenavida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 08:19

Nou ik ga het nog maar een keer proberen wat foto's te plaatsen van mijn Sir Oldenburg nakomeling Fe na vida. (Sir Oldenburg x Donnerwind).
Is erg klein geboren maar hopelijk blijft ze groeien. Nu is ze 2 jaar en super lief. Staat in de opfok bij Ani Care. Kan niet wachten tot ze volgend jaar terug komt.

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:10

Leuk, nog meer SO nakomelingen! Ben erg benieuwd naar jou merrie Fenavida! :D

LLHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:03

Vorige week heb ik een 3 jarige ruin gekocht van Sir Oldenburg. Hij lijkt veel op Esprit die ik een paar pagina's terug tegen kwam. Ik zal hier snel een paar foto's plaatsen

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:58

Ow, dan is het vast een leuke :D

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:23

Welkom nieuwelingen :) Snel foto`s van jullie So'tjes plaatsen.. we zijn erg nieuwschierig..

Ik vergeet steeds om foto`s te maken van Edison :o

Maar hoe gaat het met jullie So'tjes?
Ik ben 2 weken geleden begonnen met lessen en hij gaat echt met sprongen vooruit. Zit er echt iedere keer met heel veel plezier op. Alleen buiten is die een drama.. Hij gaat zo aan de kletter om niets.. Nu al 3 x gehad en vind het niet zo grappig meer.. Hij is eerst 10 minuten heel braaf, fijn te rijden en zo uit het niets gaan we kei en keihard, geen stuur meer en de rem is ook héél ver te zoeken..
Dus we blijven verlopig nog wel lekker binnen rijden :P

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:27

Hier ook een SO !
Geen eigen paard (ik rijd niet meer) maar een die ik wekelijks verzorg. Het is een Sir Oldenburg X Droomwals (tja.... haha) Maar een SUPER karakter, wat een schatje !
Net zadelmak, maar koel in z'n koppie, erg mensgericht en gewoon ook erg lief.
Een foto staat in m'n profiel, komen er snel meer aan :-)