Dat zijn nette punten in de eerste proef Viba. Zonde van de 2e proef .
Qleke
Geplaatst: 28-11-18 21:59
Leuk Vibabu! Ik ken iemand die haar paard in de branding had leren passageren! Is wel een goed idee zeker als je vlakbij het strand woont, is dat een leuke aanvulling op je training!
Jiro is gister verhuisd .. ging voorspoedig . Vond het wel heel spannend allemaal en gek dat hij in een andere box ging. Vanmorgen heel gegaan om te longeren , hij was smorgens toen zn buurvrouw weg gehaald werd even over het randje wezen kijken waar ze heen ging hahaha ... gelukkig gaven ze dat gelijk door aan een medewerker die even was gaan kijken maar toen stond hij alweer rustig. Tijdens het poetsen stond hij onrustig, maar goed kan ook niet verwachten dat hij gelijk stil staat natuurlijk. Toen de longeercrkel in .. hahaha staart op zn rug en snurken maar hahaha ... toen toch de touwtjes er maar even aan gezet want met zon weggedrukte rug is natuurlijk ook niet bevordelijk ... uitgestapt rond de stal .. tijdens het 2e rondje werd hij ontspannen en liet hij eindelijk zn hals vallen .. al zn spullen afgedaan en zn deken op en hij kon gelijk door naar de paddock daar stond namelijk een nieuw vriendinnetje op hem te wachten . Jiro houdt van rollen dus dat was even belangrijker dan alles hahaha . Hopelijk wordt het een leuk setje met zn 2e zou ik gezellig vinden voor hem . Morgen gaan we rijden .. ben benieuwd hahaha.
Vandaag gereden met Jiro , hij liet me bijna niet opstappen .. rondjes draaien .. dus een krukje was geen optie , gelukkig kan ik mezelf nog omhoog hijsen hahahaha.. toen ik eenmaal zat was hij gelukkig wel braaf, morgen les .. ben benieuwd
Qleke
Geplaatst: 30-11-18 20:11
Pff ik vind dat zo lastig als ze je niet laten opstappen, [***] heeft daar op wedstrijd ook heel veel last van door de stress.. kan ik zn nek wel omwringen als ik daar sta te sukkelen Hopelijk beter eens zijn stressniveau wat daalt
Qleke, is ook vervelend ben ook boos geworden dat hij even moest opletten ... toen kreeg ik 2 momenten dat ik 1 omhoog kon .. toen al rondjes draaiend aan de zijkant wachtend tot hij stil stond ..en dat was moment 2 waarop ik Mn been erover kon gooien .. maar dit is misschien nog een paar keer en dan staat hij gewoon weer stil bij het opstappen
vibabu
Geplaatst: 30-11-18 22:58
haha herkenbaar! Stilstaan lukt nog tot je je voet in de beugel heb en gaat hangen. Thuis gaat t goed en stapt ze gewoon weg maar op wedstrijd moet je al stuiterend je been er over zien te krijgen. Als je haar tegenhoudt wordt het alleen maar veel erger. Laten we het houden op enthousiasme.
Gister voor het eerst gesprongen en wat was ze weer heet. Krijg ik een brul van instructeur die geen les geeft 'verlichte zit!' oja meteen relaxt... ik vind het alleen erg lastig om in verlichte zit naar een hindernis te rijden. Scheelt wel als het iets hoger wordt, dan laat ze zich iets makkelijker rijden. Was van plan simpel parcoursje te rijden maar het kriebelde zo dus werd een parcoursje van 110. Ze vloog er over instructeur was ook tevreden, zaten een paar mooie sprongen tussen. Ben nu heel hard aan het twijfelen of ik 16 december B en L ga springen of 2x L...
Qleke
Geplaatst: 30-11-18 23:26
Tuurlijk, komt zeker goed! Het lastige is dat [***] dat thuis dus nooit doet! Puur stress dingetje.. maakt het moeilijk om af te leren of aan te werken..
Leuk Vibabu! Lijkt me ook raar in verlichte zit naar de sprong rijden.. vroeger riepen ze altijd tegen mij ZITTEN ze zal vast wel heel graag springen dan, als je dan eentje hebt die wel durft stoppen, kan je wel eens heel snel de grond van dichtbij zien denk ik
Dat is inderdaad heel lastig... en bijna niet te trainen ook. Vos lijkt wel in een of andere modus te zitten waar je dan echt niet doorheen kan komen.
een andere van mij doet dat dus... ik zit dus eigenlijk een soort van schrap te zetten voor de sprong terwijl deze echt nog nooit gestopt heeft. Tja zeg dat maar eens tegen mijn lichaam Lastige daarnaast is ook nog eens dat als je niet stil zit ze boos is maar ondertussen zo aan het kronkelen is dat je niet stil kan zitten. Leuke combinatie. Maar goed, als paardrijden makkelijk was geweest had het wel voetbal geheten
Qleke
Geplaatst: 30-11-18 23:45
Ja tuurlijk! Het lastige is idd als je het omgekeerde zou doen bij je andere die wel eens durft he.. ik had dat vroeger bij mij pony’s. Dat waren 2 tegenovergestelden, de ene heel erg vooruit en de andere lui, en op den duur lukte het met mijn voorwaartse pony gewoon niet meer, die deed gewoon niks meer behalve bokken en staken in het parcours enzo... is soms niet makkelijk om zo 2 verschillende paarden te rijden!
Op zich kon ik best schakelen tussen die 2 maar bij die vos ging alles zoveel makkelijker dat ik gestopt ben met die ander nadat hij een blessure kreeg. Daar ga ik ook niet meer mee springen, ja thuis misschien wat simpels omdat hij het wel leuk vindt. De jongste kan ik wel gewoon lekker op zitten blijven. Die heeft alleen als grapje om de laatste 2 galopsprongen ineens groter te gaan, klopt je afstand niet meer Ze hebben ook allemaal wat
Qleke
Geplaatst: 01-12-18 00:05
Idd dat maakt het interessant maar ook moeilijk natuurlijk! Toen ik met mijn eerste paard sprong dan had je ook maar raar gekeken hoor, jezus als ik daaraan terug denk, hoe ik niet ben verongelukt.. die was een beetje gek in zn kopje maar ik vertrouwde hem dus echt 100% he! Als die naar een sprong ging, deed die al van meters ver zn hoofd omhoog en beginnen slaan, spastische galoppassen nemen, als het niet uitkwam desnoods vierkant zonder rug der nog over, maar stoppen? Nooit waarschijnlijk kon ik ook niet genoeg rijden hoor, het was een marne de darmen, die bleek ook gek te zijn, heb ik daarna wel eens gehoord Ons paard daarna was echt een talentje, was een ooseven maar sprong geweldig, echt een bommetje boven de sprong, vond ik een mega gevoel! Helaas ging die rennen met mij door te weinig begeleiding te hebben en niet weten wat doen... jammer genoeg schrik gekregen en dat werkte elkaar alleen maar in de hand natuurlijk.. zij staat nu in Italie en springt daar op nationaal niveau, dus ben wel blij dat ze kan doen wat ze leuk vond! Daarna heb ik enkel nog een parcoursje gesprongen met getraind paard van iemand anders voor mijn initiator en daarna zelden nog gesprongen of het was 20 cm ergens wel jammer, ik kijk op naar mensen die heel veelzijdig zijn met hun paarden! Ik was ook zo vroeger, maar schrik is soms zo’n grote boosdoener jammer genoeg... misschien ooit met de juiste begeleiding kan het nog lukken
Dat is wel echt heel zonde! en heel gaaf van die 007.
Het klinkt misschien heel stom maar wat doet het als je gewoon nadenkt over springen? Ben je dan aan het bedenken hoe spannend het was of dat gave gevoel dat je er overheen ging? Ik heb namelijk een angst ontwikkeld in mijn slaap en in mijn gedachte voor oxers. Vlak voor ik in slaap viel viel ik namelijk in een oxer of in een dubbelsprong. Doordat je zo'n schok krijgt en die associeert met het vallen in de sprong werd die angst dus echt voor mij. Door heel bewust in mijn gedachte te gaan rijden hoe ik rij en dat ik mijn afstanden altijd zie etc ben ik er nu zo goed als helemaal van af en kan ik gewoon weer met vertrouwen op een oxer afrijden. Soms hoef je een angst helemaal niet te paard op te lossen maar gewoon eerst de gedachte aan te pakken dat het niet eng is en vertrouwen in jezelf krijgen.
Qleke
Geplaatst: 01-12-18 18:12
Dat is echt heel zinnig wat je zegt!! Ik heb op vlak van dressuur en op grote vlaktes/weides rijden al angst weg gewerkt, dacht steeds dat elk paard in galop met mij ging wegrennen omdat ik dat ook heb meegemaakt! Natuurlijk doet slechts de minderheid zoiets... stom maar ik moest telkens tegen mezelf zeggen: als hij weg loopt, dan hou je hem toch gewoon tegen... zo simpel is het soms! Uiteraard al die jaren schrik gehad en het nooit meer voorgehad, wel jammer achteraf gezien, al die mooie tijden in angst! Maar gelukkig is dat sinds 2-3 jaar toch uit mijn hoofd geraakt! Maar voor het springen tja, het is gewoon nooit “opgelost” geraakt, denk eerder dat dat het probleem is... moest ik vanaf morgen elke week 2x spring of balkles nemen, denk ik dat dat wel zou weg ebben door terug gevoel van controle te hebben! Maar ik geef je volledig gelijk van die hersen spinsels! Als ik morgen geloof dat ik het kan, dan ben ik er zeker van dat ik terug een parcours spring! Het klinkt alleen makkelijker dan het is om zo te denken Ben wel blij voor jou dat je dat gelukt is!!
Qleke
Geplaatst: 01-12-18 22:50
Mis het rijden best erg trouwens... is nu bijna 7 weken geleden van mn operatie... nog zeker 3 maand te gaan.. ik heb het lang kunnen uithouden omdat ik niet kon stappen op mijn rechtervoet maar nu ik weer in een schoen kan, voel ik me veel beter en dan komt de zin in rijden erg terug.. de paardjes daarentegen amuseren zich rot op hun weitje daar op zich wel heel blij om! Deze week werden ze beslaan en dan piekt dat echt om er niks mee te kunnen doen! Ik ben altijd zo blij met hun nieuwe voetjes, s*ckt dat ik niks kan doen nu! Het enige goede aan niks doen, is dat ik echt alles kan onthouden omdat mijn hoofd leeg is is echt heel opvallend hoe ik al mn afspraken uit mn hoofd ken en vroeger steevast mijn agenda nodig had en dagelijks moest checken!!
Jeetje Q nog zeker 3 maanden revalideren pff heftig hoor.. dat van dat beslaan dat kan ik helemaal snappen hahaha heb ik ook altijd
Gisteren les gehad ,ik moest in de buitenbaan omdat er binnen lessen waren .. ik wilde in Mn hoofd liever in de 20/40 omdat daar een hek omheen zit hahaha .. toen ik naar buiten ging zag ik dat ze daar met een Shetlander bezig waren .. kak dacht ik , nouja dan maar in de 20/60 waar een laag wedstrijdhekje omheen zit .. oh wauw er lopen ook schapen naast was mijn 3e gedachte .. nouja niet zeuren maar rijden Dus hup die baan in ... en wat denk je wat er gebeurd ... helemaal niks !! Hahaha zo braaf . Heel fijn gereden , hij kijkt werkelijk nergens naar .. blij met hem
Qleke
Geplaatst: 02-12-18 09:41
Idd binnen 2 weken de linkse voet aan de beurt! Dan kan ik weer 5 weken niet erop steunen en moet ik weer met krukken..
Wat flink van hem! Klinkt zo bekend de “oh nee” momentjes
Bij mn 5jarige zijn die ojee momenten echt funest want als je spant dan gaat ze juist gekke dingen doen bij die is het de kunst dat als ze schrikt je zo snel mogelijk ontspant. Dat is best tegennatuurlijk....
Vandaag een les bij iemand anders gereden bij een andere club. Ik moest even een duwtje omhoog want bleef wat hangen. Duwtje omhoog gekregen en nu gaan we weer verder
Dat is ook lastig idd Viba, maar moet er wel bij zeggen dat ik op zon moment dat die gedachten door me hoofd gaan als ik erop zit dat ik tegen mezelf zeg “ stel je niet zo aan, ademen en rijden “
Qleke
Geplaatst: 11-12-18 19:32
Alles goed hier dames?
Volgende week dinsdag wordt mijn volgende voet geopereerd! Vanaf dan wordt het aftellen...