Nakomeling Krack C

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 08:25

Remke , kijk op FB even bij Patrick Schutte... die zoekt een paard voor een meisje ...

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 13:50

moniek21 schreef:
Remke , kijk op FB even bij Patrick Schutte... die zoekt een paard voor een meisje ...

Thanks gelijk die gene ff getagd !

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 15:56

Lekker dier Moniek! ziet er al best volgroeid uit voor zn leeftijd. Hoe ziet jouw weekplanning er een beetje uit met hem?

Hier vrij weinig nieuws. Heb 5 weken niet kunnen rijden door mn enkelbanden. Nu gaat t best aardig als ik een brace om heb maar die kan ik niet in mijn rijlaarzen om. Dus rij nu met stallaarzen :') Vosje rij ik sowieso al wrinig, daar zit mn zus altijd op :') ik hoop daar nog eens een punt in de z1 mee te halen en verder ga ik die verder springen en crossen. Vind ik veel leuker :D

De 5 jarige rij ik nu wel heel regelmatig, dat is zo'n fijn dier geworden! Heb hem nu een tijdje met slof omdat hij zo leuk kan schrikken en bokken en rennen en dat kan mijn enkel echt nog niet aan. Maar ze is daar zo op vooruit gegaan in haar lijf, eerder wilde ze nog wat blokkeren als je een oefening vroeg en nu ze niet meer zo kan blokkeren lijkt ze wel wat meer vooruit te denken ook.

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 21:44

Wat fijn dat je weer wat kangaan doen nu ! ;) en goed dat die 5 jarige nu weer een stap vooruit gaat fijn is dat dan he ;)

Adje heeft vandaag weer gesprongen
Ging niet zo heel vloeiend me 1e ronde maar 2e ronde ging al weer fijner stond nu net iets hoger denk ik als anders dit was zijn 2e x pas een parcour springen.. ik zelf moet echt aan me houding gaan werken!!!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 22:21

De hoogte kan hij in elk geval makkelijk hebben +:)+

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 08:11

Vibabu, wat fijn dat je weer wat kunt gaan doen..
slofje snap ik hoor, ik het Jiro ook een paar keer even met slofje gereden.. niet omdat hij bokt of rent maar omdat hij zn kop er nog weleens uit trekt.. dat is nu ook een stuk minder geworden gelukkig.
Mijn week planning is eigenlijk om de dag rijden , en als ik les heb rij ik hem de dag ervoor ook..
dus dan is het , ma rijden , woe rijden ( als ik er vanuit ga dat ik zaterdags les ) vrij rijden ,zaterdag les.
De andere dagen is hij vrij. Heb hem nu ook een paar keer 1 x rijden verwisseld voor 1 x longeren.
Maar de eerste weken heb ik echt alleen gereden.

Zaterdag zijn we naar de NH cup geweest..
puur een oefen rondje om te kijken hoe hij zou reageren en vertrouwen in mekaar te kweken .. en laten zien dat hij gewoon weer “ thuis” komt.
Hij heeft zich super gedragen, er is nog een hoop werk aan de winkel.. maar was blij met hoe hij het gedaan heeft. Helaas vielen de punten tegen .. hij stapt voor een 9 draaft voor een 6,5 en gallopeerd voor een 8 of 9 ... ik had voor alle drie een 7.. beetje raar vind ik omdat je echt ziet dat zn draf de minste gang is..
als ik het filmpje geüpload heb dan plaats ik hem even ..

https://youtu.be/k7eAtGWMXLU

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 08:19

Remke... wouw wat super stoer weer, hij lijkt het echt heel leuk te vinden hè :)
Hij heeft nog een beetje ruimte over dus weet zeker dat jullie straks nog hoger kunnen.. Je houding ziet er in mijn ogen niet verkeerd uit hoor .. volgens mij ben je mooi “ mee “

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 11:32

Goed dat je toch wat gerust heb Vibabu :) hopelijk blijft je enkel nu een beetje gespaard!!

Ziet er toch goed uit Remke, hij heeft idd voldoende overschot!

Moniek, ik begrijp ergens je quotering voor de draf (die je zelf ook aangeeft) maar dan nog zie ik veel meer toekomst in zijn draf dan in die van de 2 andere.. het ligt echt nog vooral aan zn langere houding, komt gwn goed.. de galop zou ik ook zeker meer geven dan een 7! In de stap mis ik wel iets, maar kan niet echt zeggen wat! Niet genoeg door zn lijf zo voel ik het aan, beetje teveel terug aan het denken! Wss zal dit thuis toch beter aanvoelen, vermoed ik?
Maar wat is hij wel flink, valt hij ook mee op transport?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 13:42

Qleke, de draf komt zeker goed dat is een kwestie van kracht.. galop en stap valt niet veel aan te verbeteren maar dat doet hij beide goed. Ik snap alleen de 3 x een 7 niet , maar goed dat zal aan mij liggen hahaha. De stap heeft wat spanning hij was toch voor het eerst met mij mee van huis ..
Hij was heel braaf op de trailer .. keurig gedragen.

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 14:12

3 x 7 geven is inderdaad vaag.. ik heb ook niet graag een protocol vol 7’s, is zo weinig zeggend soms :o aan de andere kant, liever een 7 dan een 6 :P
Galop verdiende zeker meer!
Moet je nu nog een keer meedoen?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 14:41

Ik snap er ook niks van ... ik had eerder voor de draf een 6,5 verwacht en voor de galop een 8 .. stap toch ook wel een 7,5.. er stond ook geen commentaar bij... kun je dus helemaal niks mee.

Nee dit was 1 malig, volgende stop wordt de Horsefood competitie in Aalsmeer .

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:08

Vooral geen commentaar is wel jammer he?! Zeker op zo’n jonge paarden wedstrijden wordt er toch altijd nog veel bijgeschreven.. denk dat je een beetje pech hebt gehad met de jury! :(

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:33

Er werd aan het einde van de " proef " wel wat verteld .. dat was alleen niet te verstaan hahaha.. zelfs op de film niet.
Ik ben er nog niet achter wie daar nou zat hahaha

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:45

Staat het ook nergens op een start- of uitslagenlijst?

Vos is kaal :D alleen lijf gedaan, benen zouden echt niet lukken. gelukkig zie je de overgang bijna niet :) wil nog een flinke tik van een voorbeen te pakken. De heks.
Mijn lieve 5 jarige ook geschoren.... die is denk ik al 10x eerder geschoren geweest. zo lief, zo braaf, verzet bijna geen stap. Maar weet bijna wel zeker dat ze niet eerder geschoren is aangezien ze dan wel een deken ontzettend raar vond haha.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:37

Ik heb het wel ergens voorbij zien komen wie het was maar het stond idd niet op de startlijst.

Oh bah ik hoop niet dat je je erg bezeerd hebt. Ja wat kunnen ze je verbazen he , Jiro was ook met alles super braaf , tot de achterbenen hahaha toen was hij het zat.

Hij gaat weer fijn , hij krijgt zelfs al een beetje een veer in zn draf , as donderdag weer les en dan zaterdag een clinic van Yessin Rhamouni ( ik weet niet of ik het goed schrijf hahaha ) dus wordt even druk voor hem deze komende week.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 20:08

Dat is lekker! Ik wil ook wel weer eens een stapje verder, was in de buurt een clinic maar te laat met opgeven. Moet zeggen dat ik vos bijna nooit rij en vooral op de jongste zit. Mn zus wil daar dan weer niet op want ze vind hem eng :')

Moet zeggen dat ik zelf ook wat minder gemotiveerd ben. Zit niet helemaal lekker in mn vel en die domper van er af vallen en 3x achter elkaar gescheurde enkelbanden helpen niet mee. Durf ook nog niet op dressuurzadel te zitten waardoor het dresseren op zich wel gaat maar je echt op het paard zit en niet er omheen. naja goed, donderdag springen met de vos denk ik. misschien dat dan de motivatie en lol wat terugkomt.

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 07:57

Ik had precies iets van die clinic zien voorbij komen Moniek, veel plezier!

Kan ik best begrijpen Vibabu, zo’n paar tegenslagen na elkaar kan gewoon op je humeur slaan... kop op he, komt allemaal goed, ook al wil je gevoel dat toch even niet geloven!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 08:19

Vervelend Viba, maar snap je wel hoor ik heb dat ook een periode gehad en als ik heel eerlijk ben heb ik het nu ook .. niet heel erg maar wel dat ik me een soort van minder blij voel ofzo ..
Maar wat Qleke zegt " het komt echt wel weer terug " het is ook niet niks om 3 x je enkelbanden te scheuren , dat van dat dressuurzadel is grappig dat je dat zegt , ik zou dat gevoel hebben als ik op een springzadel zou zitten hahaha.
Lekker gaan springen idd ( als je enkels dat weer aankunnen ) en hopelijk heb je snel je plezier weer terug .

Die clinic Qleke is bij ons op stal , hij geeft precies zo les als mijn eigen instructie maar doe mee voor het groepsgevoel omdat ze allemaal meedoen ;)

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 08:48

Vervelend dames.. dipjes zijn nooit zo leuk. Hier juist helemaal uit het dipje en Gien ook. Ik denk dat ze al langer niet zo lekker was want mán ik heb nu pas Mn oude gekke wilde pony terug! Weer lekker voorwaarts en schrikkerig. Klinkt super gek maar ik ben daar heel blij mee, ze was zo niet haar zelf de laatste tijd..

Gisteren geschoren, voor de eerste keer zelf gedaan. Gien vind het super lekker dus geen probleem maar omdat ik het nu zelf deed en ik nogal pietje precies ben.. ben ik 3 uur bezig geweest. Oeps! Daarna mocht ze even haar opgekropte energie eruit rennen aan de lijn. 20 minuten lang keihard aan de kletter gegaan haha moest er uit denk ik!

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:22

Haha ik ben er ook wel lang aan bezig hoor Jeska, als je het zelf doet, wil je idd graag elk haartje weg :)
Klinkt alsof jij en Gina er goed door zijn allebei :D leuk!!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:56

Jeska , leuk om te lezen dat Gina weer haar gekke selfie is ;)

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:29

vibabu schreef:
Moet zeggen dat ik zelf ook wat minder gemotiveerd ben. Zit niet helemaal lekker in mn vel en die domper van er af vallen en 3x achter elkaar gescheurde enkelbanden helpen niet mee. Durf ook nog niet op dressuurzadel te zitten waardoor het dresseren op zich wel gaat maar je echt op het paard zit en niet er omheen. naja goed, donderdag springen met de vos denk ik. misschien dat dan de motivatie en lol wat terugkomt.

:(:) komt allemaal wel goed. Vooral jezelf niet dwingen het leuk te vinden want dan lukt het niet.. Misschien een tijdje wat minder doen en krijg je straks weer lekker de smaak te pakken :j

Jeska2 schreef:
Vervelend dames.. dipjes zijn nooit zo leuk. Hier juist helemaal uit het dipje en Gien ook. Ik denk dat ze al langer niet zo lekker was want mán ik heb nu pas Mn oude gekke wilde pony terug! Weer lekker voorwaarts en schrikkerig. Klinkt super gek maar ik ben daar heel blij mee, ze was zo niet haar zelf de laatste tijd..

Wat fijn dat jullie uit de dip zijn! :D

Halo is sinds gisteren thuis. Hij vond het allemaal wel heel erg spannend en onze vorige stal is binnen gehoorafstand dus ze stonden allemaal lekker over en weer te hinniken :=
Gelukkig alles rustig nu en lijkt hij het erg gezellig te hebben met onze shet :D

Afbeelding

Afbeelding

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:29

Super Princes!! Wat leuk voor jullie :)
[***] heeft het toch twee weekjes lastig gehad.. was niet fijn om te zien, ben blij dat die van jou sneller gerust is!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 09:51

pech no. zoveel. Werd gister gebeld dat paard een wond had, bloedde best en de wond week ook wat. veearts er bij, 3 krammen er in. Weer even een paar dagen uitgeschakeld. Zou hem morgen starten... ga nu de vos starten in de z1, heb er al een tijd niet op gezeten dus ben benieuwd.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 11:36

Jeetje Viba wat een gezeur weer, hopelijk snel weer over.
Succes met de wedstrijd , gaat vast goed komen :)