Wie heeft er dit jaar met Zjengis Khan gedekt? of volgend ja

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Orchidee21

Re: Wie heeft er dit jaar met Zjengis Khan gedekt? of volgend ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:15

ja, wanneer weten we nu meer??? vind het wel spannend!

strovrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:58

wat betreft de selectie voor Verden: Alle paarden zijn door naar de selectiedag op 8 juni. Sprak Doris net, die zei dat ZK gisteren super had gelopen, en nog beter na de aanwijzingen van Johan Hamminga.
Mijn merrie is weer thuis, het eitje was te klein gebleven, dus niet geinsemineerd, en over twee weken gaat ze weer naar Peter.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:30

Jammer dat het eitje te klein was Strovrouw.
De moeder van Eskalando wordt vanavond geinsemineerd. Heb dit keer het eitje niet na laten kijken. Onze dierenarts is op vakantie en omdat ze het toch al niet heeft op vreemde dierenartsen doen we het maar een keer zo. Gisteren is Kuijpers geweest, ze was goed hengstig, dus vanavond komt hij insemineren. Als het niet zou pakken laten we de volgende hengstigheid wel even controleren, maar dan zitten we net tegen onze reis naar Canada aan dus nu maar even zo. Geen ZK dit jaar. Ben superblij met Eskalando maar wil even kijken hoe hij uitpakt als hij 3 is. Ga dit jaar een poging wagen met Uphill.

strovrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:55

Veel geluk, Raiza, met het insemineren.
Uphill, die heb ik wel een paar keer zien lopen in de Subtop, loopt vaak in dezelfde rubriek als "ons" Ubique van Joyce Lenaerts. Wat is Uphill voor afstamming?

Andere mensen die wel (weer) naar ZK gaan?

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 13:30

Uphill = Oscar x Apollonius xx x Lt. Generaal.

Landra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 14:18

@ Raiza, en is ze drachtig?

Hoe is het verder met alle ZK kindjes? Die van ons wordt echt MEGAgroot..

Weet iemand hoe het verder zit met die selecties voor Verden enzo? Zijn er mensen die 'm nog hebben zien lopen de laatste tijd of weet hoe 't met ZK gaat?

Edit: ik zie net dat 8 juni de volgende selectie is, gewoon niet goed gekeken :roll:

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:29

Ze wordt morgen gescand, dus ben benieuwd. Ze is in ieder geval niet hengstig geworden.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:00

Eskalando krijgt een halfbroertje of zusje, vruchtje zag er prima uit volgens de DA.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 13:51

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 15:07

Ik ga ook even een topic aanmaken voor die van mij. Ben nu weer in Nederland en heb nu lekker thuis in de wei staan met een Campbell jaarling. Echt leuk om ze zo blij weer in de wei te zien. Hij kwam wat mager terug na de winter op een klein stukje doorgebracht te hebben. Hij is zn halve wintervacht ook nog niet kwijt. hij meet nu ong 1.50 denk ik. Hopen dat het geen grote word, ik vind 1.70 groot genoeg!
Ik ben trouwens verhuisd en woon nu 3 huizen van Zjengis Khan af, dus ik ga denk ik binnenkort even op bezoek :o

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 16:58

oh maar 3 huisjes van ZK af.. dan woon je ook wel lekker buitenaf of niet?
Ga je dan af en toe wel wat foto;s maken?
Heb de topper nog steeds nooit in het echt gezien.. erg he

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 10:58

ja ik woon indd lekker buitenaf nu :D mijn droom..
Doris en noutje waren al hier op de koffie geweest, maar toen was ik nog in Italie dus dan kan ik het alsnog een keer doen denk ik of ik fotos mag maken weet ik niet haha. ik ga morgen wel denk ik even fotos maken van mijn lelijke vosje :)

Ik heb hem alleen van een afstand gezien, ook erg he!

strovrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:33

Raiza gefeliciteerd met je drachtige merrie.

Ons ZK-tje doet het goed, maar heeft nog plukjes winterhaar. Mogelijk iets van een bacterie, dacht de dierenarts. Verder is ze vrolijk genoeg! Binnenkort gaat ze de wei op met haar Spielberg-zusje.

Landra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:35

Hallo allemaal!!

Hoe is het met de ZKtjes? Weet iemand of ZK 8 juni door mocht naar Verden?

Heb ons kind vorige week gemeten en hij was al 1.58m hoog! }:0 Zelfs al officieel paard dus, en dat op 11 maanden en 1,5 week leeftijd.. :P Gelukkig is 'ie wel echt super braaf, zn karakter is echt van goud dus dat is wel fijn <3

Edit: Raiza gefeliciteerd!

Ook leuke foto's van Excellent ;)

Landra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:39

He Zsazsa, ga je exclusive verkopen? Voldoet 'ie toch niet aan je verwachtingen?

NikkiS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:34

Jullie mogen allemaal heel blij zijn met jullie ZK-tjes hoor!! als het allemaal net zo'n toppers worden als Zjengis Khan zelf ;)...

Heb hem vandaag weer gestart in het Z2 en hij liep SUPER goed hij draafde super van de grond af en de wissels springt voor een 10!! Zo'n heerlijk paard om mee te werken...

en in de selecties voor Verden laat hij zichzelf ook goed zien!

PS: hij is ook nog super lief, hij lag vandaag lekker te slapen en toen heb ik hem zittend op een krukje erlangs ingevlochten ( en dat bij een hengst van bijna 1.75m) HIHI wat een lieverd he!!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 23:19

Landra schreef:
He Zsazsa, ga je exclusive verkopen? Voldoet 'ie toch niet aan je verwachtingen?

Even leek het erop, maar hij heeft net laten zien dat ik niet slim ben als ik dat doe. Normaal draaft hij niet zoveel, en toen straks stond ik bij hem de wei met mijn stiefvader erover te praten dat ik nog zolang moet wachten totdat hij klaar is om iets te gaan doen. En 5 minuten later zet meneer een draf in waarbij mijn mond open viel. Dat ie kan draven dat wist ik al, maar ik heb niet vaak een paard gezien wat zo van de grond af draaft en zoveel schwung en losheid in de schouders bezit. Hij is echt aan het veranderen, vervolgens ging hij nog eens porrend met de staart omhoog even in slowmotion draven, en toen kon ik hem niet meer wegdoen. haha alsof hij het wist, en hij heeft zn lief hoofdje. Hij weet wel hoe die me moet charmeren hoor. Dus ik heb besloten dat hij blijft en dat ik er nog een oudje bijzoek, o.a voor mijn moeder ook om op te rijden en voor mij voor de bosritten.
http://i855.photobucket.com/albums/ab11 ... GP1488.jpg
http://i855.photobucket.com/albums/ab11 ... GP1453.jpg
Natuurlijk voor de camera vorige week wil die niet draven, dan moet hij zijn vriendje bijten en aanvallen. En mooi lopen hooo maar!

Ik zal als ik mijn filmcamera heb eens een draffilmpje maken om zijn super draf te showen :D

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 23:24

@ NikkiS: Super dat hij al Z2 loopt nu! En hopen dat Verder ook zo goed blijft gaan! Erg leuk om te lezen dat hij het nu zo goed doet.
Zou ik btw een keer kunnen komen kijken als je hem thuis traint, ik woon namelijk 2 deuren van ZK's stal af sinds kort.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 15:37

Nou nog een update. Vanavond komt de VA voor exclusive. Hij staat stokkreupel in de wei, met een dik been en wat wonden. Hopen maar dat het niet erg is. :(

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 18:39

he zsazsa, wat is er aan de hand? heeft ie een tik gehad?
Excel had last van een dik achterbeen al een hele tijd, en liep dan een beetje stijfjes en kwam niet makkelijk in de benen als ie ging liggen. VA erbij en die zei dat de spieren nog niet voldoende waren ontwikkeld en dat daardoor de pezen het zwaar hadden. Groeit ie gelukkig wel overheen.

Hopelijk wordt ie van jou snel beter ZsaZsa

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 12:24

Susy_Q schreef:
he zsazsa, wat is er aan de hand? heeft ie een tik gehad?
Excel had last van een dik achterbeen al een hele tijd, en liep dan een beetje stijfjes en kwam niet makkelijk in de benen als ie ging liggen. VA erbij en die zei dat de spieren nog niet voldoende waren ontwikkeld en dat daardoor de pezen het zwaar hadden. Groeit ie gelukkig wel overheen.

Hopelijk wordt ie van jou snel beter ZsaZsa

Een andere jaarling had hem achter op zijn been getrapt. En de peesschede lag open. Hij heeft 2 weken boxrust gehad met verband. Gelukkig is het super genezen. Als het niet goed genas dan zou er verkleving op kunnen treden en dan heb je een leuk recreatiepaard. Maar dat is gelukkig niet gebeurd. Wel laat ik hem niet meer in kudde verband lopen. Hij is zo onderdanig dat iedereen hem maar rondschopt. Hij staat nu bij mijn 21 jarige thuis in de wei. Jammer maar dit is nu de 2e keer dat hij iets ernstigs heeft. En dat risico wil ik niet.

Ik zag dat ZK weer door is!!! Super!!

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:23

ja echt wel. Zk-tje wordt een zeer beroemde papa haha.
Excel gisteren gemeten. zit nu op 13 maanden en 1.57.
En het is zo'n schatje.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 07:20

Fijn Zsazsa dat het allemaal meevalt.

Jee, 1.57 al.. wordt echt een flinke Susy Q. Ik kan Eskalando niet meten. Ga binnenkort weer eens kijken bij Doris en Noudje, want hij loopt nu lekker op de wei daar. Laatste keer dat ik hem zag was hij ook al flink aan de maat.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 14:08

Ik denk dat ik dan elke dag naar jou eskalando kijk Raiza. Die staan voor ons in de straat. Heb je een duidelijke hoofdfoto? Dan kan ik eens kijken welke het is.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:30

maar zijn er nog geen nieuwe ZK-tjes geboren dit jaar???