Westenwind: nakomelingen en info...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maris__

Re: Westenwind: nakomelingen en info...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 20:48

Goh dat ziet er al goed uit zeg! En wat een pracht dier is het ook! <3

LLHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 22:50

Om te beginnen wat leuk om al die Westenwindjes in dit topic te bewonderen. Wat zijn ze mooi !!

Sjoert schreef:

Deze merrie heb ik sinds die dag (de dag dat ze kampioen van zeeland is geworden op de keuring) onder het zadel.
Ze is een zelfverzekerde dame en erg prettig in de omgang. Onder het zadel is ze de eerste weken best wat moeilijk geweest.
Ze durfde nogal eens terug te komen en naar mijn been te slaan. Sinds een week is ze omgeslagen als een blad aan een boom
en doet nu erg haar best. Na de eerste week heb ik gelijk een paardentandarts laten komen want er aan komen was onmogelijk.
Er zijn 2 wolfstanden getrokken en nu is ze nog steeds heel gevoelig in de mond maar er is nu wel een fijne aanleuning ontstaan.
Het gevoel dat ze je geeft is niet te beschrijven zo fijn. Vorige week zijn er foto's van ons gemaakt maar ik moet eerst even vragen of ik ze hier mag plaatsen.

LLHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 00:00

Ik mag de foto's plaatsen :D
De fotograaf is Marieke Willemstein
Als ik had geweten dat ze kwam had ik wat mooiers aan gedaan en Doraya wat meer opgepimt.
Binnenkort komt ze weer foto's maken en ga ik haar mooi in de vlechten zetten.
Nu een dag of 4 verder kan ik ook die band loslaten en lekker rechtop gaan zitten en af en toe een stukje doorzitten (ook weer mooier voor de foto's)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:04

Zo dat ziet er goed uit! Belooft wat voor de toekomst.
Wat zijn de plannen verder met haar?

LLHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:55

Ze is hier gekomen met het oog op de Ibop in september. De eigenaresse heeft laten weten dat ze daarna nog wel een tijdje mag blijven.
dus ga ik haar op het gemak doortrainen en misschien volgend jaar Pavo cup met haar rijden.

odique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 20:25

Dankjewel voor de complimenten!
Ik heb vanaf dag één al veel met hem gedaan, maar het zit ook niet in zijn aard om snel gestressed te raken. Hij is verkeersmak geboren en daarbij hebben wij ook een bak aan de weg waar veel groot verkeer langs gaat, dus hij ook al aardig wat gewend. Hij is nog erg jeugdig qua bouw dus waarschijnlijk krijgt hij een tijdje vakantie om een beetje uit te benen.

Ziet er ook goed uit LLHorses! Tandarts is ook het eerste wat ik heb laten komen voordat ik met hem aan de slag ging. Ook 2 tandjes verwijdert en een paar doppen van zijn kiezen gehaald, maarja dat heb je denk ik bij elk jong paard.

evita2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:51

odique schreef:
Zephyros is sinds 1,5 maand onder het zadel en ontzettend braaf. Hij geeft me keer op keer een goed gevoel. Vandaag zijn we voor het eerst een stukje wezen uitstappen over de weg.

Uiteraard moet hij nog veel leren, maar ik ben al zo blij met hoe het tot nu toe gaat.

dat ziet er inderdaad heerlijk relaxed uit,hoop dat die van mij het ook zo gaat doen :D

Maris__ schreef:
Hier weer een update van mijn WW, hij is nu bijna 2,5 en kan nu lekker rustig aan aan het werk.
Vandaag voor de 2e keer gelongeerd, gisteren snapte hij er nog weinig van, en vandaag, geen stap verkeerd gezet! *D
Het is zo'n heerlijk, relaxt en leergierig dier om mee te werken. :)

die ziet er zeker zo betrouwbaar en rustig uit als de mijne. De jouw is al erg af, mijn meisje haalt de 1.58 nog niet eens ;(

Ellen001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:07

Afbeelding

Een klein berichtje over Gentiana, al weer 8 weken oud nu. Een echte lieverd, heel zelfstandig en gek op aandacht. Vindt het heerlijk om gepoetst en geknuffeld te worden.
Gentiana gaat nu ook graag met tante Fulaika op stap. Water drinken bijvoorbeeld aan de andere kant van de stal (buiten het zicht van de merrie en die vindt alles goed!)

Meer plaatjes op: http://www.mijnalbum.nl/Album=JJNWTAJQ

BlackZelda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:46

Mag ik me hier ook even melden? :D

Ik heb een 3 jarige zwarte Olivi x 007 merrie die nu een week of 8 drachtig is van Westenwind. De nakomelingen die ik hier voorbij heb zien komen zien er veelbelovend uit!

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:47

Ja je mag je ook melden. Spannend he, zo'n drachtige merrie.
Die van mij is bijna 5 maanden drachtig en ze lijkt al iets dikker te worden. Zal de 18e weer een foto maken, dan is ze precies 5 maanden.

Ben benieuwd naar nog meer nakomelingen. Ik zag in IDS dat de moeder van Valdez met WW gedekt is, ben benieuwd wat daar uit komt.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:53

LLHorses schreef:
Ze is hier gekomen met het oog op de Ibop in september. De eigenaresse heeft laten weten dat ze daarna nog wel een tijdje mag blijven.
dus ga ik haar op het gemak doortrainen en misschien volgend jaar Pavo cup met haar rijden.

Doet Doraya morgen definitief mee?
Veel succes morgen.

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:48

Ik zag dat Doraya haar IBOP heeft gehaald. Gefeliciteerd!

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:53

_ED_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 10:39

Hi allemaal,

Odique, wat leuk om je weer tegen te komen! Hij doet het echt goed, hoe groot is hij nu?

Mijn 3.5 jarige Diva is nog niet bereden maar stiekem klim ik er eens buiten, op stal of in de wei zonder zadel op (zelfs zonder halster in stal). Heel braaf en ze vindt het zelfs super leuk, de oren gaan dan gelijk strak naar voren en blijft braaf stilstaan. Ze is 1.58 :')

Ik moet wel zeggen, als ze zich niet zo'n braaf paard had getoond had ik het ook niet zo gedaan. Volgend jaar ga ik beginnen :)

odique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 14:59

LLhorses: gefeliciteerd!

Hey Elise, Zephyros is nu rond de 1.64. Het is nog wel echt een guppie dus ik rijd hem nu 2 keer per week 20 minuten en de rest longeer ik hem.
Zo te horen is Diva ook lekker mak, ga je haar zelf inrijden? Met 1.58 is ze in elk geval een paard ;) , er komen vast nog wel een paar centimeters bij.

Maris: Die van jou heeft de 1.70 al gehaald denk ik?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 18:43

Hadden ze ook kleine moeders?

odique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:15

Mijn merrie is 1.68 dus niet bepaald klein. Ik heb geen andere nakomelingen van haar dus ik kan ook niet zeggen of zij klein doorfokt.
Hij is nog niet uitgegroeid natuurlijk, dus misschien haalt hij de 1.68 ook nog wel. En als dat niet het geval is dan ben ik ook heel tevreden met hoe groot hij nu is.

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:28

odique schreef:
LLhorses: gefeliciteerd!

Hey Elise, Zephyros is nu rond de 1.64. Het is nog wel echt een guppie dus ik rijd hem nu 2 keer per week 20 minuten en de rest longeer ik hem.
Zo te horen is Diva ook lekker mak, ga je haar zelf inrijden? Met 1.58 is ze in elk geval een paard ;) , er komen vast nog wel een paar centimeters bij.

Maris: Die van jou heeft de 1.70 al gehaald denk ik?

Hoi, ja die van mij is nu > 1.70m

nieuw topic van hem, was hem vergeten te plaatsen :o
[ITP] Eros (Westenwind x Gribaldi) wordt al een grote vent!

mutopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:33

Hoi allemaal,

Leuk om te zien hoe goed alle ww tjes het doen. Die van mij doet t ook super. Ze heeft al een zadel, hoofdstel, beenbeschermers ed opgehad. Tevens wandelen we regelmatig met de hond en haar door t bos. Ik heb een leuke foto gemaakt. Helaas lukt t me niet om die te plaatsen. Wie kan me daarmee helpen?

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:30

hierbij een foto van e la vita, van mutopia

Afbeelding

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:29

Gaat goed met de WWtjes zie ik. Ben vooral benieuwd naar nieuwe rijfoto's.

Als alles goed gaat kan ik over ruim 2 maanden foto's plaatsen van een WW babytje.

Ellen001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:53

Geen rijfoto, daar moeten we nog 2,5 jaar op wachten (zucht), maar wel een lekker koppie van Gentiana:

Afbeelding

Yaleesa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:47

Als ik morgen ga rijden zal ik daarna eens foto's gaan plaatsen van mijn westenwindje onder het zadel.
zal de link hier dan wel even plakken voor de geintresseerde.
ben ook wel benieuwd naar andere, zullen er nu wel meer onder het zadel zijn toch?

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:55

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 00:11

Leuk topic! Hij ziet er al helemaal volwassen uit.
Ik ben heel benieuwd hoe hij onder het zadel is, wel goed dat je hem lekker de tijd geeft.