Wie heeft er nog meer een Weltmeyer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mrsmiami

Re: Wie heeft er nog meer een Weltmeyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 09:37

Ik had eerst Eskadron beenbeschermers maar die bleven ook nooit goed zitten.
Deze zijn Anky's, heb er nooit problemen mee, vind het zulke fijne dingen.
Ze gaan echt gewoon nooit los.
hahaha als ik ze los doe, moet ik keihard aan het klitteband trekken zo goed blijven ze plakken. :-)
Anky's zijn een aanrader

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:33

Ik rij achter ook met 3 in 1 beschermers, omdat hij weleens onhandig wil doen en dan ook hoog bovenaan zijn benen wil aantikken. Ik heb er van BR. Zijn fijne beschermers klitteband plakt erg goed. In het begin te goed, dan kreeg ik ze niet los. Voor de crosstrainingen en in het bos heb ik crossbeschermers. Die beschermen beter als hij hard aantikt.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:17

Ik heb nog een mooie foto van de laatste dressuurwedstrijd:

Afbeelding

Had vrijdag les met hem en het ging echt voor geen meter. Alles wat er van ons gevraagd werd lukte niet. Meneer had echt geen zin om wat dan ook voor mij te doen. Heb nu dus even een dipje en het ontbreekt even aan motivatie. Heb er mijn vader dit weekend maar 2x mee naar het bos gestuurd.

mrsmiami

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:31

een erg mooi paard sussie

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 11:58

Moet t hier toch even kwijt ;) Ben helemaal blij met mn paardje Duncan! Ik heb nu 2 keer priveles gehad, hij staat lekker op het land (mocht eerder helaas nog niet) en ben hem met longeren aan het bijzetten (wat een berg protest kan hij leveren zeg!), en het rijden gaat nu zó snel vooruit! Heb hem een tijdje met martingaal gereden omdat hij mij bijna kopstoten verkocht, en op aanraden van mijn instructrice nu ook een weekje met slofteugel gereden (hij loopt wel heel erg graag in zijn eigen houding en heeft een iets te sterke onderhals...). Nu zonder 'extra's' gereden, en hij deed het super! Was helemaal trots :D Hopen dat ik zonder poespas met hem door kan gaan...

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:04

Lon83: dat is super toch! Fijn dat het zo lekker vooruit gaat. Inderdaad zo snel mogelijk de hulpmiddelen er weer af. Even ter correctie en als het dan het gewenste effect heeft meteen er weer af. Uiteindelijk zal hij het toch zonder moeten doen.

Voor Weltsieger is dinsdag de fysio/osteo geweest. Meneer had last van zijn rug. Hij vond hem erg goed vooruit gegaan. Veel losser en beter in zijn spieren. Doordat hij zoveel veranderd is kreeg hij wat last van zijn zadel. Dus 's avonds meteen de zadelmaker laten komen. Zadel las eigenlijk nog best oke, maar dus niet goed genoeg meer voor meneer. Paar dagen gelongeerd en vanavond komt mijn zadel weer terug. Hopelijk kan ik zondag mijn wedstrijd nog rijden.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:31

Inderdaad :) En ik vind het ook niet prettig rijden met slof, heb mn handen dan veels te vol waardoor ik zelf meer moeite heb met rustig contact houden. Het was gewoon even nodig om meneer zn geheugen op te frissen (vroeger heeft hij wel netjes gelopen) Hier trouwens een zeer oud filmpje van m die ik op youtube gevonden heb!
Hoop dat ie zo werkt ;)

Hopen dat je paardje weer tevreden is met zn zadel! Wel fijn dat het beter met m gaat. Succes met je wedstrijd (als je gaat natuurlijk...)

mrsmiami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 16:53

Sussie85 schreef:
Lon83: dat is super toch! Fijn dat het zo lekker vooruit gaat. Inderdaad zo snel mogelijk de hulpmiddelen er weer af. Even ter correctie en als het dan het gewenste effect heeft meteen er weer af. Uiteindelijk zal hij het toch zonder moeten doen.

Voor Weltsieger is dinsdag de fysio/osteo geweest. Meneer had last van zijn rug. Hij vond hem erg goed vooruit gegaan. Veel losser en beter in zijn spieren. Doordat hij zoveel veranderd is kreeg hij wat last van zijn zadel. Dus 's avonds meteen de zadelmaker laten komen. Zadel las eigenlijk nog best oke, maar dus niet goed genoeg meer voor meneer. Paar dagen gelongeerd en vanavond komt mijn zadel weer terug. Hopelijk kan ik zondag mijn wedstrijd nog rijden.

klinkt bekend, mijn zadle paste ook niet meer en de keilkussen zaten nu tegen z'n ruggengraat aan.
dus hij ging steeds verkrampt lopen enz.
fysio is ook geweest...
en god wat kan dat beest nu goed strekken zeg....
de fysio stond er zelfs van te kijken

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 08:55

Leuk om te zien die filmpjes en foto's.
Zie er telkens wel iets van die van mij in!

Hier weinig tijd om echt lekker te rijden, dit allemaal vanwege mijn werk. Dus dat is erg jammer.
Maar goed, hopelijk is het over een maand weer wat rustiger.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:35

Wat jammer Trudy dat je zo weinig tijd hebt! Ik vind filmpjes en foto's altijd leuk om te zien, dus daar mogen er nog wel meer van komen!

Ik heb gisteren concours gereden met Weltsieger. Het eerste grote concours. Hij heeft zich netjes gedragen. Alhoewel ik hem tijdens het losrijden weer wel even achter het behang kon plakken. Rem en stuur waren weer eens tijdelijk spoorloos. Maar die werden weer gevonden voordat we de proef in moesten. Proef ging goed. Hij sprong alleen op de volte aan in galop omdat hij weer eens de longen uit zijn lijf moest brullen naar andere paarden. Dat leert hij ook wel vanzelf af. Uiteindelijk 185 punten en gedeeld vijfde (met prijs). Was dus tevreden met meneer!

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:13

Er komen leuke paarden voorbij!
Ik zal ook echt even opschieten met foto's van mijn Weltmeyer...

Ze is inmiddels trouwens drachtig van de hengst Belstaff. (inteelt op Weltmeyer)

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:56

Fijn dat het toch goed ging op concour met Weltsieger! Haha, en zoveel nieuwe indrukken, dan is de rem en het stuur nou eenmaal wel eens afgeleid ;)

Duncan haalde ik gisteren uit de wei met allemaal wondjes aan zn hoofd, en ook nog vocht... Waarschijnlijk wat flinke klappen van een ander gehad tegen kaak en onderkant kaak. Hij bleef waarschijnlijk weer suf staan kijken naar de achterhoeven van het andere paardje... Nu dus even zonder neusriem, volgens de staleigenaar zal het wel snel wegtrekken. Was wel even schrikken!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:56

Lon83: Dat lijkt me zeker wel even schrikken! Gaat het nu al beter met Duncan?

Hananya: die Belstaff is ook echt een mooie hengst zeg! Paard heeft een interessante afstamming. Had er nog nooit van gehoord. Maar zeker één om te onthouden. Ben benieuwd wat er uit komt in combinatie met jouw merrie!

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:48

gaat zeker beter met 'm. De zwelling is helemaal weg. Kan nu echt wondjes in de vorm van een hoefafdruk zien... Goed geraakt. Kwam waarschijnlijk door een kleine pony die de wei ingedrongen was (zelf een sloot 'overgestoken' - blijft de vraag hoe...). Dat is nogal een ettertje.

Zonder neusriem staat m wel akelig stoer ;)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:27

Tsjah daar was weinig aan te voorkomen dan. Hopelijk blijft het ettertje verder wel netjes in zijn eigen wei. Gelukkig kun je nog wel rijden en is de zwelling snel weggegaan.

Ik heb gisteren heerlijk gereden met Weltsieger. Van de fysio moesten we een we een aantal dagen longeren en gisteren er weer op. Hij deed echt enorm zijn best.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 22:43

gisteren wedstrijd gehad met mn Zoelaine.
9e van de 19 starts.
Hier wat pics

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en mn laars:
Afbeelding

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:41

poeh, in die hitte... Moet er niet aan denken. Ziet er wel goed uit hoor! Je paardje ziet er erg geconcentreerd uit :)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:43

Ziet er netjes uit hoor Trudy!
(Ik hoop dat ze jouw reactie nu wel laten staan en de mijne nu natuurlijk. Ik had een tijd terug hier ook gereageerd en toen mocht dat niet van de mods omdat het een oud topic was).

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:03

Het was ook echt te warm inderdaad!
Maar deden het met een equipe...

Echt?? Ow nou dan moeten ze het maar naar HK gaan zetten

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:38

Jah vond het ook echt flauw. Ik had een verslagje van mijn wedstrijd getypt, maar die werd meteen weer verwijderd.

Ik geloof inderdaad dat het goed warm was. Heb zondagochtend (vroeg) met mijn Amsterdam HC M1 gestart en toen was het al behoorlijk warm. Vorige week had ik met mijn Weltmeyer de Brabantse Ruiterdagen en ik moest op het heetst van de dag. Dat ging dus niet goed bij mij. Het werd twee keer zwart voor mijn ogen in 1 rondje. Ben er toen maar af gegaan. Mijn zusje heeft hem toen HC in mijn plek mogen starten. Zo pakte hij toch nog wat ervaring mee. Ik rij nu nog 1 wedstrijd en dan heb ik voorlopig weer een wedstrijdstop. Wil eerst weer even doortrainen voor ik verder ga.

randyLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:31

Mijn paard Vanilla is van Weltino en Weltmeyer is zijn vader. Vanilla's moeders vader is TCN Partout.

Mijn paard is heel aanhankelijk, braaf, werkwillig, aventoe een beetje heet.

Heb foto's in mijn profiel. :)

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:02

leukk!!
En rij je al wedstrijden of iets?

randyLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:30

Nee nog niet officieel. Was wel gewoon aan het trainen enzo om te gaan starten in het springen (moet alleen eerst nog 1 wp) dus had 3 maanden terug een oefen wedstrijd 1e parcours 80 cm foutloos, toen 2e parcours 1m toen kwam ik niet goed uit op een oxer en kwamen alle balken tussen haar achterbenen en waren we gevallen met gevolg een hele vaste linkerkant en scheef bekken. Daar is ze nu voor behandeld en nu ben ik net weer aan het trainen maar doe het rustig aan en het gaat wel best goed longeer haar nu extra veel met pessoa ze krijgt haar spieren weer terug enz heb alleen nog niet met haar gesprongen eerst de dressuur weer helemaal goed.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 08:07

Ai, klinkt als een lelijke valpartij! Fijn dat het nu weer beter gaat. Mooi weer in de spieren werken en dan weer door :) Mooi paardje heb je trouwens!

Duncan en ik hebben maandag ons tv-debuut. Het is dan wel op OogTV (groningen) en met 8 andere paarden, maar toch... :D Het was voor een item over buitensporten ofzo, dus we gingen een buitenrit maken. Vooral veel wachten en stilstaan. Duncan heeft wel nieuwe trucjes ontdekt: Zweepje vastpakken, zelfs je eigen beugels vastpakken en heeeeel veel zoenen met andere paarden... Helemaal trots op knollie, maandag op tv! (jammer dat ik dan net op vakantie ben...)

randyLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 08:31

Wat ontzettend leuk dat je op tv komt zeg!