Nakomelingen van Corland!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sha_r0n

Re: Nakomelingen van Corland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 12:45

ik ga kijken :D

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 13:38

omdat er op pagina 10 ofzo al gevraagd was naar een foto van onze corland maar ik dat was vergeten O:)
plaats ik alsnog foto en verhaaltje :)
Tordina is een Corland merrie die wij nu 3 jaar hebben
we hebben haar gekocht als stermerrie om mee te fokken ze was namelijk onder het zadel niet te berijden door dat ze te wild zal zijn.
maar dat moet je niet tegen mijn zus zeggen dus de dag daarna aan de longe en is ze erop gaan zitten en ze heeft nooit een stap verkeerd gezet. maar wij zijn geen van alle springruiters dus Wim Pomp uit beilen moest haar maar in het springen gaan uitbrengen maar zat dus het probleem (we hadden gehoord dat eric van vleuten er tijdens het springen van af was gevallen omdat die levensgevaarlijk was) ze is waarschijnlijk verkeerd opgeleid als jong paard dat ze de balk omhoog deden als ze al sprong dus was doodsbang als ze een balk maar aantikte en dan kon je er niks meer mee.
maar omdat we haar graag keur wouden hebben en het liefst sport wouden we toch even kijken hoe ze het deed onder Wim Pomp en super springen ze had het vertrouwen terug maar zodra ze op concours was was ze weer bang dus dat Z springen kwam er niet van.
toen een Ibop gedaan en toen behaalde ze 75 punten precies genoeg en nu is ze keur :) heeft 2 veulens gehad 1 van Vincenzo en 1 van Zacharov en beide schimmel was bij de geboorte al duidelijk ;)
mijn zus heeft haar ook gereden in de Z dresuur maar dat lukte niet omdat ze zo gespannen was dus daar is ze toen mee gestopt en nu rij ik haar zelf recreatief omdat ik zoveel van haar kan leren en ze echt alles voor me doet :) echt een droompaard met een karakter wat ik bij elk paard wel zal willen :)

hier een foto van haar :) ze is 10 en 1.68m precies perfect voor mij ;) ze alleen wel een luchtzuiger dat is jammer maar ik heb er verder geen probleem mee ;)
Afbeelding
en net terug van de keuring
Afbeelding
en het veulen van dit jaar in de zomer ze is nu spierwit met zwarte manen :D
Afbeelding

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:02

Mooi dier zeg :D

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:23

dankje :D
ik ben zelf ook heel blij met haar :D

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 12:17

Leuk paard :D Die van mij zuigt ook lucht :( Heb er ook weinig problemen mee.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 13:21

dankje :D jha wel naar geluid voor andere maar voor mij intereseerd het geen drol :P

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 21:40

nee precies!

De mijne doet het alleen niet met de tanden maar met de onderkant van de onderlip zeg maar. Die drukt ze tegen de voerbak of box aan( kan met de hoofd buiten de box)
Ze doet het ook alleen met eten, of als het druk is voor der box.

[SGW-ITP] Zonanta@ oefencross Nijeberkoop

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 16:43

Twinkeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:43

Wij hebben een corland x fabre fokmerrie.
Elodie kwam uit een van onze sportmerries en sprong in vrijheid en als jong sportpaard echt FENOMENAAL!
We waren echt overtuigd dat we er eentje gefokt hadden voor 'het hogere werk'.
Een chique merrie van 1.72m met een gigantisch vermogen, techniek, super achterhand en bovenal BLOEDvoorzichtig!

Merrie kreeg, helaas helaas helaas!, een ongeval in de wei en kan niet meer in de sport worden uitgebracht.
Heeft ons echter al een super Landor S veulen gegeven en dit jaar een apart bewegend, chique, groot Clinton merrieveulen.
(welke trouwens te koop staat ;) )
Foto's van de merrie en haar landor s hengstenveulen:

Afbeelding

Afbeelding

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 11:21

Wauw leuk veulen zeg! :D Het is dat ik geen 2e paard zoek ;) haha..

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 21:33

Jongens.. :P of meiden ;) hahaha.. ik wordt dressuurprikker := hahahahaha.. ;) Heb net gereden in Vriezenveen.. Reed 1x de verkeerde kant op :o jaja, dat is typisch mij.. :p Maar verder reed ze top.. Zat gein te maken dat ik 2 wp wilde omdat ik dan naar de L1 kan.. Krijg ik mijn punten... 207!! (eigenlijk dus 209) OMG! hoogste wat ik ooit heb gehaald :P 1e plek :D Wieehh.. kortom binnenkort L1 debuut :D (eerst ff onderling wintercompetitie L1 oefenen :P )

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 22:15

gaaf gefeliciteerd :D
ik ga morgen onderling voor het eerst starten met mijn schimmel ben benieuwd hoe ze het doet :D

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 22:20

ik heb een poosje bij een (spring)stal geholpen vlak bij Nijkerk,
Daar hadden ze ook een hele boel nakomelingen van Corland. :D

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 23:23

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 16:31

Hoe is het gegaan Dieketje?

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 17:16

Sha_r0n schreef:
Jongens.. :P of meiden ;) hahaha.. ik wordt dressuurprikker := hahahahaha.. ;) Heb net gereden in Vriezenveen.. Reed 1x de verkeerde kant op :o jaja, dat is typisch mij.. :p Maar verder reed ze top.. Zat gein te maken dat ik 2 wp wilde omdat ik dan naar de L1 kan.. Krijg ik mijn punten... 207!! (eigenlijk dus 209) OMG! hoogste wat ik ooit heb gehaald :P 1e plek :D Wieehh.. kortom binnenkort L1 debuut :D (eerst ff onderling wintercompetitie L1 oefenen :P )

gefeliciteerd!!! Dikke punten, super!

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:02

het is heel goed gegaan :D
echt boven verwachting :D
had 185 punten :)
en waar ik vooral heel blij over was dat ze echt heel relaxt liep en nergens naar keek en gewoon wou stappen O:) wat ze eerder nooit wou bij mijn zus O:)
de enige foutjes waren door mij ik werkte niet zo netjes af en van die foutjes maar ik rij der nog maar een maandje dus kan nog veel veranderen :) en was een goed begin voor ons samen :D

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:52

Ooooh super zeg :D Gefeliciteerd met je wp!! :D

Ladyzwien: haha jaa dank je :D (nu valt me pas op hoeveel smileys ik in dat bericht heb gebruikt! Oops!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:57

Dieketje leuke merrie! Super dat ze nog keur is geworden!
Twinkeling leuk paard! En goed gelukt veulen!
Sharon gefeliciteerd met je aso punten! :D
Dieketje netjes hoor! Gefeliciteerd!

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 11:10

hihi Hoe is het met jouw topper margriet?

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 11:11

Wel goed! Hij raakt vanmiddag zijn haar kwijt! :D

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:41

hihi :P Die van mij is dat zaterdag al verloren :P haha! Succes :D

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:41

dankje dankje :D

het was maar onderlinge wedstrijd dus geen winspunt ;)
start niet officieel met haar omdat dat niet mijn doel is en ze fokmerrie is eigenlijk en nog al stresserig is en het veulen al een keer vergooit heeft dus liever dan af en toe een onderlinge wedstrijd en een geweldig goed leerpaard :D

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:48

Aaah nou maar dat is ook leuk :D Helemaal als die onderlinge wedstrijden ook met goed resultaat zijn! Waardoor heeft ze het veulen vergooit? Stress?

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:43

ja 3 jaar geleden toen ze voor het eerst drachtig was werd ze getraind om te gaan springen en dressuur en het was de bedoeling op Z niveau te eindigen goed voor de fokkerij natuurlijk ;)
en alles ging heel goed zowel met veulen en de training maar na 2 keer op spring concours te zijn geweest voelde ze zich zo gestrest dat ze dacht altijd te moeten presteren toen gelukkig weer rustiger geworden maar de stress is toen teveel geworden en stond ze alleen maar te dansen naast ons als ze gevlochten word en vlak na een wedstrijd de zelfde middag nog liep ze lekker los in de bak en we komen haar weer binnen zetten en daar lag een veel te vroeg geboren veulen ik schat zo'n 30 cm groot.
daarna alleen nog gesprongen voor het keurpredikaat de Ibob en toen 2 jaar rust gehad 2 levende gezonde veulens en nu rij ik haar om de dag en krijg ik iedere week les en gaat ze weer relaxt met me mee en ze doet weer normaal :) er word minder van der verwacht en daardoor is zo zo ontspannen :D
ik heb iig een heerlijk leerpaard wat alles kan tot Z niveau en ook alles voor me doet :)