Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Leetjuhh schreef:Het is misschien een beetje als mosterd na de maaltijd, maar ik heb ook een FErro (Ferro x Naturel), zie de foto's in mijn profiel. Heerlijk paard en heel erg lief, maar pittig.
Wat een nare dingen allemaal zeg! Heel veel sterkte hoor!

LoveNarco schreef:Hoi Bokkersss,
Ik heb ook 'n ferro![]()
Kijk voor foto's en filmpjes even op: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=119&t=911808
Hij heeft wel een krampbeen/hanentreed, iemand anders ook mee bekend?
Groetjes Michelle
Ze zeggen dat ferro dit zelf ook heeft, en dit doorgeeft aan zijn nakomenlingen, heeft iemand hier ervaring mee?
Kaitlin schreef:LoveNarco schreef:Hoi Bokkersss,
Ik heb ook 'n ferro![]()
Kijk voor foto's en filmpjes even op: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=119&t=911808
Hij heeft wel een krampbeen/hanentreed, iemand anders ook mee bekend?
Groetjes Michelle
hee!!
Wel een typische ferro weer!![]()
ik heb je filmpjes bekeken, maar zal echt je paard laten onderzoeken,want hij is héél erg onregelmatig en rechtsachter.. ik weet niet wát het is, maar goed is het niet! Denk jammergenoeg dat als dit aangeboren of gronisch is, je er veel problemen mee gaat krijgen onder het zaldel! is hij trouwens gekeurd?

asjemenou schreef:In Belgie loopt er toch een ggk hengst van Ferro? Die heeft het ook. Vorig jaar liep die in de Z2 mee. Maar dat was hanetred.
Verder ken ik ook helemaal geen Ferro`s die het hebben. Denk het ook niet dat het echt iets erfelijks is.
LoveNarco: Heb je hem ook nog helemaal opnieuw door je eigen VA laten keuren?
ist niet Warkant van het Gestelhof ofzo?
hij lijkt het zelf niet door te hebben haha, maar ik vind het ook raaaarrr 

Kaitlin schreef:Dan is het Ferrolan, die is NRPS gekeurd. Edit: het kan Ferrolan niet zijn want die staat bij van Uytert. Dus waarschijnlijk toch Warkant!
@ lovenarco: ik hoop dat je er mee de dressuur in kan! Kan me wel voorstellen dat er eventueel meer slijtage kan voorkomen aan z'n spieren en pezen. Maar misschien verdwijnt het wel als hij eenmaal sterker word door het rijden, je weet het nooit!
en hij is 170 cm zonder spieren, dus slungelig hahaha, zijn vorige eigennaren hadden hem voor 10 000 € gekocht op veulenveiling, en vervolgens in opfok gezet, en niet meer naar omgeken, na 2 jaar komen ze terug looptie met een krampbeen.... daar gaat je geld
das veel erger, ik heb gelukkig niet zoveel hoeven neertellen voor deze scheet

tyleysmiley schreef:Love_Narco:ik wil je allereerst van harte feliciteren met je paard!!! Leuke naam heb je hem gegeven,want de naam die hij had/op papier heeft(Adonus)vind ik wat minder.Ik wil je entousiasme echt niet temperen,want het is natuurlijk geweldig:een nieuw paard,maar als het goed is heb jij hem nog op proef???(tenminste,bij jvdh,waar hij vandaan komt,krijg je meestal je paard mee,met twee weken proeftijd.Mijn advies:terugbrengen dat paard !!!Weet je waarom:ik(en nog een paar mensen meer die ik heb gemaild)hadden ontzettend veel interesse in Adonus,de foto's op de site zien er goed uit(ook de draf)maar zijn bewegingen in het echt zijn niet om aan te zien.Ik bedoel het echt niet l*llig,maar jij zegt dat hij zo'n geweldige draf heeft en dat je dat kramperige niet ziet,kijk alsjeblieft nog eens goed naar je filmpjes,en of dat Adonus in draf niet zuiver loopt(en dan druk ik me nog netjes uit)Bij de handelsstal zijn ze blij dat hij verkocht is en waarom:hij stond eerst te koop voor 3950,nu was hij bijna met de helft afgeprijst,je weet dan toch dat je voor 2250 echt geen Ferro hebt,die helemaal kerngezond is.Wat ik ook niet goed begrijp is dat op de site van jvdh(waar je paard overigens nog steeds op staat)bij de omschrijving van Adonus staat dat hij een PAAR passen slecht loopt,als hij net uit de stal komt.Kijk dan nog eens naar je filmpjes,hij loopt niet even slecht,hij blijft dit doen,ook in draf loopt hij niet regelmatig.Toen ik interesse had in dit paard,ben ik zijn verleden na gaan pluizen,ik heb heel lang met zijn fokkers aan de telefoon gezeten,zij hebben Adonus uitbesteed naar een hele goede hengstenhouder,die heeft hem voor hen verkocht op de veulenveiling,paard was altijd 100 % goed,nooit geen bemerkingen.Ik denk echt dat je hem rondom nog eens moet laten keuren hoor,binnenste buiten halen,ook al is dat aan de prijs,want gezien dat het paard pas over een paar maanden drie wordt,vindt ik het lopen als veulen/enter tot amper anderhalf jaar later,behoorlijk verslechterd.Ik hoop dat je een geweldige toekomst samen krijgt,maar laat hem alsjeblieft nog eens goed nakijken door je eigen dierenarts,groetjes Linda
tyleysmiley schreef:Love_Narco:ik wil je allereerst van harte feliciteren met je paard!!! Leuke naam heb je hem gegeven,want de naam die hij had/op papier heeft(Adonus)vind ik wat minder.Ik wil je entousiasme echt niet temperen,want het is natuurlijk geweldig:een nieuw paard,maar als het goed is heb jij hem nog op proef???(tenminste,bij jvdh,waar hij vandaan komt,krijg je meestal je paard mee,met twee weken proeftijd.Mijn advies:terugbrengen dat paard !!!Weet je waarom:ik(en nog een paar mensen meer die ik heb gemaild)hadden ontzettend veel interesse in Adonus,de foto's op de site zien er goed uit(ook de draf)maar zijn bewegingen in het echt zijn niet om aan te zien.Ik bedoel het echt niet l*llig,maar jij zegt dat hij zo'n geweldige draf heeft en dat je dat kramperige niet ziet,kijk alsjeblieft nog eens goed naar je filmpjes,en of dat Adonus in draf niet zuiver loopt(en dan druk ik me nog netjes uit)Bij de handelsstal zijn ze blij dat hij verkocht is en waarom:hij stond eerst te koop voor 3950,nu was hij bijna met de helft afgeprijst,je weet dan toch dat je voor 2250 echt geen Ferro hebt,die helemaal kerngezond is.Wat ik ook niet goed begrijp is dat op de site van jvdh(waar je paard overigens nog steeds op staat)bij de omschrijving van Adonus staat dat hij een PAAR passen slecht loopt,als hij net uit de stal komt.Kijk dan nog eens naar je filmpjes,hij loopt niet even slecht,hij blijft dit doen,ook in draf loopt hij niet regelmatig.Toen ik interesse had in dit paard,ben ik zijn verleden na gaan pluizen,ik heb heel lang met zijn fokkers aan de telefoon gezeten,zij hebben Adonus uitbesteed naar een hele goede hengstenhouder,die heeft hem voor hen verkocht op de veulenveiling,paard was altijd 100 % goed,nooit geen bemerkingen.Ik denk echt dat je hem rondom nog eens moet laten keuren hoor,binnenste buiten halen,ook al is dat aan de prijs,want gezien dat het paard pas over een paar maanden drie wordt,vindt ik het lopen als veulen/enter tot amper anderhalf jaar later,behoorlijk verslechterd.Ik hoop dat je een geweldige toekomst samen krijgt,maar laat hem alsjeblieft nog eens goed nakijken door je eigen dierenarts,groetjes Linda

magic_lover schreef:bij mij op stal staat een sunny boy uit de volle zus van ferro, dus niet direct een nakomeling van ferro.
vele zeggen dat hij net zo goed/beter is dan ferro.
de tijd zal het uitwijzen, het is iig een ontzettend lekker paard

magic_lover schreef:hij is nu nog maar 3,5 en nog niet veel gereden, dus erg veel foto's heb ik nog niet, er staan er een paar in mijn profiel
zal als het een keer weer beter weer is eens nieuwe foto's maken

magic_lover schreef:haha ik heb dat niet beweerd, ik zou niet druven, zet er alleen neer wat de eigenaren tegen mij hebben gezegt
zelf wacht ik met zulke uitspraken liever altijd even als ze het ook hebben bewezen dat het zo is