Ferro!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Leetjuhh

Re: Ferro!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 16:58

Het is misschien een beetje als mosterd na de maaltijd, maar ik heb ook een FErro (Ferro x Naturel), zie de foto's in mijn profiel. Heerlijk paard en heel erg lief, maar pittig.

Wat een nare dingen allemaal zeg! Heel veel sterkte hoor!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 17:08

Onee!! Clown
een docente van me rijd ook mee in de ZZL en ZZZ!!! daar zat ik net op te wachten,whaha!
Rijd wel warm met Anne v. Olst, die met 2 paarden GP start! Haha!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 17:10

Leetjuhh schreef:
Het is misschien een beetje als mosterd na de maaltijd, maar ik heb ook een FErro (Ferro x Naturel), zie de foto's in mijn profiel. Heerlijk paard en heel erg lief, maar pittig.

Wat een nare dingen allemaal zeg! Heel veel sterkte hoor!

wat een prachtig paard, een echte ferro! Haha!
En nog een Bredanaar, gezellig! Waar staan je paarden gestald?

LoveNarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 17:25

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 17:38

LoveNarco schreef:
Hoi Bokkersss,
Ik heb ook 'n ferro Tong uitsteken
Kijk voor foto's en filmpjes even op: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=119&t=911808
Hij heeft wel een krampbeen/hanentreed, iemand anders ook mee bekend?
Groetjes Michelle

hee!!
Wel een typische ferro weer! Haha!
ik heb je filmpjes bekeken, maar zal echt je paard laten onderzoeken,want hij is héél erg onregelmatig en rechtsachter.. ik weet niet wát het is, maar goed is het niet! Denk jammergenoeg dat als dit aangeboren of gronisch is, je er veel problemen mee gaat krijgen onder het zaldel! is hij trouwens gekeurd?

LoveNarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 17:39

Sorrry was vergeten foto's der bij te zetten :p hier zijn ze.....
http://byfiles.storage.live.com/y1piVb4FUP2NvvkbtKqbjT5tv9xsBwVNjoIcTD9ALSs3aPN6X9OXcBRcVnyjs7b8DxYw4T_-aWoa6Y
&
http://byfiles.storage.live.com/y1piVb4FUP2Nvt9xAHrDls0k26esh-Amqb2SJ2kG2LrCqAjQcqPae7XQti3JJA5IoN886tCMhjp0JI
&
http://byfiles.storage.live.com/y1piVb4FUP2NvuSNQyIksNCtf42LABs0zKZu04quxM0CITLQVRpAW5B2ZMPNdl1Vp_99Z3MQ70N-XY
&
http://byfiles.storage.live.com/y1piVb4FUP2Nvu_nZIje6P4UFmFWN4R_Fm6Pmil_XLZ2qotDf3HKU0kkZG0Fl8JzFWutd5wk1UPTjw
&
http://byfiles.storage.live.com/y1piVb4FUP2Nvs5sRAmJaprWOjhnP8vHjagARQe0C4MW9Ffbn3wAuGv9D42f6BERgGlKzABEhnsYPk

Hij is bijna 3 en we willen hem binnenkort beleren, maar helaas heeftie een krampbeen Boos! Ze zeggen dat ferro dit zelf ook heeft, en dit doorgeeft aan zijn nakomenlingen, heeft iemand hier ervaring mee?
Ik denk zelf dat hij door het ruinen is gekomen, maar ja.....
Hij is rontgen & klinisch goed gekeurd....!
Hij is wel ondeugend, knuffelig en fanatiek Knipoog
Groetjes Michelle
Groetjes Michelle

LoveNarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 17:41

Kaitlin schreef:
LoveNarco schreef:
Hoi Bokkersss,
Ik heb ook 'n ferro Tong uitsteken
Kijk voor foto's en filmpjes even op: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=119&t=911808
Hij heeft wel een krampbeen/hanentreed, iemand anders ook mee bekend?
Groetjes Michelle

hee!!
Wel een typische ferro weer! Haha!
ik heb je filmpjes bekeken, maar zal echt je paard laten onderzoeken,want hij is héél erg onregelmatig en rechtsachter.. ik weet niet wát het is, maar goed is het niet! Denk jammergenoeg dat als dit aangeboren of gronisch is, je er veel problemen mee gaat krijgen onder het zaldel! is hij trouwens gekeurd?

Ja klinisch en rontgen isssie goed, alleen idd dat achterbeen, maar alleen in stap, je zou zijn draf en galop eens moeten zien Haha!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 17:45

owh oke, gelukkig maar!
Maar laten we 1 ding duidelijk houden,Ferro geeft absoluut géén krampbeen door, dat weet ik zeker, teministe nog nooit gezien of meegemaakt bij alle ferro's bij ons op stal, en anders zou ferro zoiezo geen topvererver zijn. Ben best benieuwd wie er aan zo'm uitspraak durft, haha!

Maar vind het een heel knap paard! Haha!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 17:48

In Belgie loopt er toch een ggk hengst van Ferro? Die heeft het ook. Vorig jaar liep die in de Z2 mee. Maar dat was hanetred.
Verder ken ik ook helemaal geen Ferro`s die het hebben. Denk het ook niet dat het echt iets erfelijks is.

LoveNarco: Heb je hem ook nog helemaal opnieuw door je eigen VA laten keuren?

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 17:52

asjemenou schreef:
In Belgie loopt er toch een ggk hengst van Ferro? Die heeft het ook. Vorig jaar liep die in de Z2 mee. Maar dat was hanetred.
Verder ken ik ook helemaal geen Ferro`s die het hebben. Denk het ook niet dat het echt iets erfelijks is.

LoveNarco: Heb je hem ook nog helemaal opnieuw door je eigen VA laten keuren?

Ja die hengst heeft het inderdaad ook nu je het zegt, kan even niet op z'n naam komen Dromen ist niet Warkant van het Gestelhof ofzo?
maar ik vind dit beeld toch anders als hanetred, en dit dier moet nog 3 worden.. ben benieuwd wat het precies is!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 17:54

Nee, hij heet ook iets met Ferro. Misschien ook wel gewoon Ferro. Zal eens even zoeken...
Edit: kan het niet vinden.
Maar ik heb hem vorig jaar bij een interland gezien, en Warkant heeft wel in dat jaar een i nterland gewonnen dus die zal het dan wel zijn.
Laatst bijgewerkt door asjemenou op 13-03-08 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveNarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 18:00

Ja, VA zei ook meer krampigheid, dan hanentred, al doet hij dat ook wel, maar echt alleen in stap, en dan vooral de rustige, onspannen stap, als je hem beetje oppept looptie goed.
Hij is eind jan helemaal gekeurd (Rontgen en klinisch) door de stal waar hij stond, ik ga hem binnenkort weer een dierenarts er naar laten kijken, maar nog keer rontgen doe ik niet, vind ik te duur, voor wat ik ervoor betaald heb, en gezien het zo recent nog is gedaan.
In draf en gallop is der niks aan de hand alleen die stap ziet der niet uit Tong uitsteken hij lijkt het zelf niet door te hebben haha, maar ik vind het ook raaaarrr Tong uitsteken
Had hem gekocht voor de dressuur, denk ga hem goed trainen dan komt het wel redelijk goed.... heb die hoop nog steeds, blijft een ferro, dus hij is het waard!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 18:03

Dan is het Ferrolan, die is NRPS gekeurd. Edit: het kan Ferrolan niet zijn want die staat bij van Uytert. Dus waarschijnlijk toch Warkant! Tong uitsteken
@ lovenarco: ik hoop dat je er mee de dressuur in kan! Kan me wel voorstellen dat er eventueel meer slijtage kan voorkomen aan z'n spieren en pezen. Maar misschien verdwijnt het wel als hij eenmaal sterker word door het rijden, je weet het nooit!

LoveNarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 18:12

Kaitlin schreef:
Dan is het Ferrolan, die is NRPS gekeurd. Edit: het kan Ferrolan niet zijn want die staat bij van Uytert. Dus waarschijnlijk toch Warkant! Tong uitsteken
@ lovenarco: ik hoop dat je er mee de dressuur in kan! Kan me wel voorstellen dat er eventueel meer slijtage kan voorkomen aan z'n spieren en pezen. Maar misschien verdwijnt het wel als hij eenmaal sterker word door het rijden, je weet het nooit!

Ik vind dat hij zoiezo die kans verdiend, want het is echt alleen zijn stap, zijn draf en gallop zijn uitmuntend goed voor een nog geen 3 jaringe. Heb hem ook niet duur kunnen kopen, en ze zeggen wel is dat de slechtste de meeste wil hebben om de besten te worden... :p
En hij is nu ook nog wel een zwakding, net uit opfok, kan zijn ribben tellen Knipoog en hij is 170 cm zonder spieren, dus slungelig hahaha, zijn vorige eigennaren hadden hem voor 10 000 € gekocht op veulenveiling, en vervolgens in opfok gezet, en niet meer naar omgeken, na 2 jaar komen ze terug looptie met een krampbeen.... daar gaat je geld Tong uitsteken das veel erger, ik heb gelukkig niet zoveel hoeven neertellen voor deze scheet Knipoog

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 18:17

nee oke, daar heb je gelijk in.
Het is ook maar net wat je zelf wilt, persoonlijk zou ik nooit zo'n paard kopen, voor wat voor prijs dan ook. Maar het kan natuurlijk ook goed uitpakken, maar denk niet dat het een keuringstoppertje gaat worden bij wijze van spreken. Als het goed uitpakt, heb je zeker een lot uit de loterij!

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 18:30

Love_Narco:ik wil je allereerst van harte feliciteren met je paard!!! Leuke naam heb je hem gegeven,want de naam die hij had/op papier heeft(Adonus)vind ik wat minder.Ik wil je entousiasme echt niet temperen,want het is natuurlijk geweldig:een nieuw paard,maar als het goed is heb jij hem nog op proef???(tenminste,bij jvdh,waar hij vandaan komt,krijg je meestal je paard mee,met twee weken proeftijd.Mijn advies:terugbrengen dat paard !!!Weet je waarom:ik(en nog een paar mensen meer die ik heb gemaild)hadden ontzettend veel interesse in Adonus,de foto's op de site zien er goed uit(ook de draf)maar zijn bewegingen in het echt zijn niet om aan te zien.Ik bedoel het echt niet l*llig,maar jij zegt dat hij zo'n geweldige draf heeft en dat je dat kramperige niet ziet,kijk alsjeblieft nog eens goed naar je filmpjes,en of dat Adonus in draf niet zuiver loopt(en dan druk ik me nog netjes uit)Bij de handelsstal zijn ze blij dat hij verkocht is en waarom:hij stond eerst te koop voor 3950,nu was hij bijna met de helft afgeprijst,je weet dan toch dat je voor 2250 echt geen Ferro hebt,die helemaal kerngezond is.Wat ik ook niet goed begrijp is dat op de site van jvdh(waar je paard overigens nog steeds op staat)bij de omschrijving van Adonus staat dat hij een PAAR passen slecht loopt,als hij net uit de stal komt.Kijk dan nog eens naar je filmpjes,hij loopt niet even slecht,hij blijft dit doen,ook in draf loopt hij niet regelmatig.Toen ik interesse had in dit paard,ben ik zijn verleden na gaan pluizen,ik heb heel lang met zijn fokkers aan de telefoon gezeten,zij hebben Adonus uitbesteed naar een hele goede hengstenhouder,die heeft hem voor hen verkocht op de veulenveiling,paard was altijd 100 % goed,nooit geen bemerkingen.Ik denk echt dat je hem rondom nog eens moet laten keuren hoor,binnenste buiten halen,ook al is dat aan de prijs,want gezien dat het paard pas over een paar maanden drie wordt,vindt ik het lopen als veulen/enter tot amper anderhalf jaar later,behoorlijk verslechterd.Ik hoop dat je een geweldige toekomst samen krijgt,maar laat hem alsjeblieft nog eens goed nakijken door je eigen dierenarts,groetjes Linda

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 18:40

tyleysmiley schreef:
Love_Narco:ik wil je allereerst van harte feliciteren met je paard!!! Leuke naam heb je hem gegeven,want de naam die hij had/op papier heeft(Adonus)vind ik wat minder.Ik wil je entousiasme echt niet temperen,want het is natuurlijk geweldig:een nieuw paard,maar als het goed is heb jij hem nog op proef???(tenminste,bij jvdh,waar hij vandaan komt,krijg je meestal je paard mee,met twee weken proeftijd.Mijn advies:terugbrengen dat paard !!!Weet je waarom:ik(en nog een paar mensen meer die ik heb gemaild)hadden ontzettend veel interesse in Adonus,de foto's op de site zien er goed uit(ook de draf)maar zijn bewegingen in het echt zijn niet om aan te zien.Ik bedoel het echt niet l*llig,maar jij zegt dat hij zo'n geweldige draf heeft en dat je dat kramperige niet ziet,kijk alsjeblieft nog eens goed naar je filmpjes,en of dat Adonus in draf niet zuiver loopt(en dan druk ik me nog netjes uit)Bij de handelsstal zijn ze blij dat hij verkocht is en waarom:hij stond eerst te koop voor 3950,nu was hij bijna met de helft afgeprijst,je weet dan toch dat je voor 2250 echt geen Ferro hebt,die helemaal kerngezond is.Wat ik ook niet goed begrijp is dat op de site van jvdh(waar je paard overigens nog steeds op staat)bij de omschrijving van Adonus staat dat hij een PAAR passen slecht loopt,als hij net uit de stal komt.Kijk dan nog eens naar je filmpjes,hij loopt niet even slecht,hij blijft dit doen,ook in draf loopt hij niet regelmatig.Toen ik interesse had in dit paard,ben ik zijn verleden na gaan pluizen,ik heb heel lang met zijn fokkers aan de telefoon gezeten,zij hebben Adonus uitbesteed naar een hele goede hengstenhouder,die heeft hem voor hen verkocht op de veulenveiling,paard was altijd 100 % goed,nooit geen bemerkingen.Ik denk echt dat je hem rondom nog eens moet laten keuren hoor,binnenste buiten halen,ook al is dat aan de prijs,want gezien dat het paard pas over een paar maanden drie wordt,vindt ik het lopen als veulen/enter tot amper anderhalf jaar later,behoorlijk verslechterd.Ik hoop dat je een geweldige toekomst samen krijgt,maar laat hem alsjeblieft nog eens goed nakijken door je eigen dierenarts,groetjes Linda

misschien had je dit bericht beter als PB kunnen versturen maar als dit waar is, haal er er héél veel kopzorgen bij als je het paard koopt.
Dan kan het wel een Ferro zijn, als hij met problemen door het leven gaat en pijn gaat krijgen door bv verkeerd belasten en zeker onder het zadel, kan je beter naar een ander net zo leuk paardje zoeken dat kerngezond is, want voor z'n papieren moet je het echt niet doen

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 18:42

bij mij op stal staat een sunny boy uit de volle zus van ferro, dus niet direct een nakomeling van ferro.

vele zeggen dat hij net zo goed/beter is dan ferro.
de tijd zal het uitwijzen, het is iig een ontzettend lekker paard Ja

LoveNarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 18:48

tyleysmiley schreef:

Hoi Linda,
Bedankt voor je berichtje, ik zal hem idd nog eens rondom laten keuren (morgen)... Heb hem idd nog op proef dat is altijd bij jvdh gelukkig, maar vind hem wel erg leuk, maar zal je advies opvolgen.
Zal wel even laten weten wat die morgen zegt Haha!
Ben gevallen op zijn knuffelgehalte niet op zijn prijs en manier van lopen, maar als de VA zegt dat hij pijn heeft of gaat krijgen, dan ga ik die lijdensweg niet aan.
Had trouwens ook zijn fokkers gebelt, maar kreeg telkens geen gehoor, erg vervelend.
Hou je op de hoogte,
Groetjes Michelle

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 18:49

magic_lover schreef:
bij mij op stal staat een sunny boy uit de volle zus van ferro, dus niet direct een nakomeling van ferro.

vele zeggen dat hij net zo goed/beter is dan ferro.
de tijd zal het uitwijzen, het is iig een ontzettend lekker paard Ja

net zo goed/beter als ferro?? we willen foto's!! Haha!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 18:50

hij is nu nog maar 3,5 en nog niet veel gereden, dus erg veel foto's heb ik nog niet, er staan er een paar in mijn profiel Knipoog
zal als het een keer weer beter weer is eens nieuwe foto's maken Ja

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:25

magic_lover schreef:
hij is nu nog maar 3,5 en nog niet veel gereden, dus erg veel foto's heb ik nog niet, er staan er een paar in mijn profiel Knipoog
zal als het een keer weer beter weer is eens nieuwe foto's maken Ja

en nu al beter als Ferro de machtige zelf?? jij durft! Clown Knipoog

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:29

haha ik heb dat niet beweerd, ik zou niet druven, zet er alleen neer wat de eigenaren tegen mij hebben gezegt Bloos

zelf wacht ik met zulke uitspraken liever altijd even als ze het ook hebben bewezen dat het zo is Haha!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:31

magic_lover schreef:
haha ik heb dat niet beweerd, ik zou niet druven, zet er alleen neer wat de eigenaren tegen mij hebben gezegt Bloos

zelf wacht ik met zulke uitspraken liever altijd even als ze het ook hebben bewezen dat het zo is Haha!

whaha, die eigenaren hebben dan wel een flinke dosis humor! Clown
maar ik snap je punt! Lachen

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 22:05

tyleysmiley:
Ik wilde eigenlijk zo ongeveer hetzelfde zeggen. Ben blij dat jij dat al voor me gedaan hebt Haha!