holsteiner Dayano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diane65

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:11

Annutjuuh, wat vervelend van C'est Bon. Altijd toch weer een toestand, die trailer. Gelukkig valt het zo te lezen nog mee. Goed ook om te lezen dat zij toch ook de neiging heeft achter de teugel te kruipen, iets om rekening mee te houden over drie jaar ;-).
Volgens de staleigenaresse heeft de schetser de kleur van Gilly-Gail zilverappelbruin opgenomen. Op haar borst komt er nu ook een hele typische beige-grijze kleur onder de veulenvacht uit. Apart veulen met een aparte kleur.

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:13

Altijd leuk, aparte kleurtjes!!! Heb je nog recente foto's??

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:16

Nee, maar morgenavond misschien wel. Ik zou een aantal weken geleden hoge resolutie foto's op een cd krijgen van een vriendin, maar op het laatste moment is onze afspraak niet doorgegaan, dus die krijg ik 9 juli pas. Ik ga een stagiaire op stal morgen vragen om wat foto's op stand te maken van Gilly-Gail naast haar moeder, ik geloof vast dat kind intussen al 20 centimeter is gegroeid. Kreeg gisteren ineens een set billen voor me toen we even op de dijk aan het wandelen waren en de kleine schrok, ik geloof dat haar kont al zo'n 1.20m hoog is. (2 maanden oud!)

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:18

Haha! Dan is het geen kleintje!! Ik zie het wel als je nieuwe foto's hebt! Altijd leuk om te zien hoe hard ze groeien! :D

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:28

Nee, het is echt geen popperig veulen. Ze wordt gelukkig wel steeds liever, anders had ik haar toch echt rap te koop gezet. Ik ben zelf ook niet zo groot (1.65m), dus als die kont ineens tot ruim boven mijn navel komt moet ik wel even slikken ;-). In de box valt het niet zo op, maar op straat dus eens te meer ;-).

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 20:16

Op verzoek hierbij wat foto's die vanmiddag zijn gemaakt van Gilly-Gail en Bridie.

Gilly-Gail heeft sinds deze week het licht gezien. Vandaag kon ik haar voor het eerst poetsen! Ze vond het helemaal geweldig. Sinds ze makkelijk biksjes eet, neem ik steeds een handje mee het land in als ik de dames ga halen en vanaf dat moment laat de kleine druif zich heel makkelijk aanlijnen. Dat was daarvoor een crime. Ook was ze in de box vaak chagrijnig en dreigde ze met uithalen. Ook dat is nu vrijwel over. Soms is ze nog een beetje onzeker, maar als ik haar dan negeer, komt ze vanzelf wel weer voor aandacht. Het is ook altijd weer prettig als die veulens gaan verharen, met die jeuk vinden ze de mensenvingers ineens erg fijn om te krabben op de plekken waar het jeukt.
Zo alles bij elkaar begin ik Gilly-Gail steeds leuker te vinden <3 .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op deze foto is, wat moeilijk te zien, wat de definitieve kleur wordt. Onderaan haar borst en aan de binnenkant van het voorbeentje bovenin zit wat vaalbruin/grijzigs en dus geen zwart, wat ik van een 'echte' bruine wel zou verwachten. De zijkanten van haar hoofd zijn ook al compleet verhaard. Haar snuit is grijzig, haar staart blijft gemeleerd licht en donker(grijs). De maantjes zijn ook niet diepzwart (zoals die van haar moeder). De achterkant van haar oren zijn ook niet zwart, maar donkerbruinachtig.
Op basis hiervan (de verdunning in de kleur) ga ik uit van een zilverappelbruine. Volgens de staleigenaresse heeft de schetser haar ook op die kleur gezet.
Afbeelding

aaapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 20:33

Wat leuk een Dayano topic! En wat leuk al die dayano kinders!
Wij hebben deze winter ook een groene Dayano zoon gekocht.
Hij is ongeveer 1,78 dus errrug groot. We willen hem de tijd geven want hij heeft enorme stelten en natuurlijk een slungelig lijf! haha!
We hebben hem rustig zadelmak gemaakt, en hij is afgelopen weekend voor het eerst mee geweest naar een B proefje.
Daar haalde hij de eerste proef 175 punten omdat hij alles nogal spannend vond, de 2e proef kwam hij met een nette 191 punten uit de bus!
Dus hopelijk belooft dit wat voor de toekomst!!
Ik blijf dit topic even volgen want ben erg benieuwd
x Anne

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 21:02

Jeetje wat een reus Diane!!! :D Ze wordt wel erg mooi hoor! Echt al een paardje aan het worden! :D

Anne: Leuk leuk!!! Weer een Dayano erbij! :) Heb je een foto?? En een mooi B debuut! :)

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 21:17

Ja Annutjuuh, ze is echt huge. En toch pas 2 maanden en een week oud!!! Pffff, wat moet dat worden! Ik denk dat het een beste is. Karakter van haar moeder (niet echt makkelijk, maar als je haar hebt, gaat ze voor je door het vuur, van die ijzervreters weet je wel?) en bouw en bewegingen van paps (snel achterbeen trouwens ook van ma, vooral met bokken).

Welkom Anne, ook een Dayano(otje) gekocht? Ben benieuwd naar foto's (kleur, aftekeningen). Goede punten al gereden zo voor een eerste B proef!

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:55

Wat een leuke foto's zijn er geplaatst zeg!

Mijn Dayano is gelukkig niet zo groot! Ik schat hem op zo'n 1.65 nu maar hij zal vast nog wat groeien.
Hij is nu ongeveer zes weken bij ons en ik ben ontzettend blij met hem; een geweldig lief, fijn bewegend en betrouwbaar paard!

Dit weekend was er wedstrijd op stal en vanwege het weer werd het indoor verreden... En er was een plekje vrij in de B :D
Voor de lol en de ervaring op het laatste moment toch maar meegedaan en geheel onverwacht zowaar 3 winstpunten gereden!
Ik ben heel erg trots op mijn puppy paard!

Heb nog steeds geen foto's onder het zadel; maar wel eentje op het land met zijn allergrootste vriend:
Afbeelding

aaapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:16

Het lukt momenteel even niet om foto´s te uploaden..
Maar alvast voor de beeldvorming het is een bruine ruin met ontzettend lange stelten zonder wit.
Hij heeft alleen een klein kolletje op zijn hoofd helaas.. (ik houd eigenlijk van veel wit haha!)

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:02

Nexus: wat gaaf zeg: 3 winstpunten! Mooi donker paard is het ook, en toch ook wat witte voeten. Ik zat me al af te vragen waar Gilly-Gails' aftekeningen vandaan komen.
Aapower, is jouw Dayano donkerbruin of 'gewoon' bruin? Ik zag nl laatst een grote bruine Dayano ruin op MP te koop staan. Dat was eigenlijk voor het eerst dat ik een gewone bruine Dayano zag. Ik ken ze vnl in donkerbruin en schimmel (van annuutjuuh dan ;-) ).

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 10:50

weer een heel aantal mooie foto's van de Dayano nakomelingen!!
De onze loopt donderdag mee op de CK overijssel, hopelijk kan ze daar KEUR worden. Haar veulen loopt mee bij het veulenkampioenschap..

mogelijk dat ik haar over enkele weken weer onder het zadel heb, maar dit is nog niet zeker (tijdgebrek...)

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:07

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 09:00

Ja een Dayano topic! Cool.

Ik heb een Dayano hengst gekocht van 2 jaar.
Dayano x Holland.
Hij is 2 maar ziet eruit alsof hij al 3 is en vermoedelijk al tegen de 1.70.

Schitterend paard om te zien. Moet nog foto's maken maar dat komt.

siem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:15

Hee wat leuk een Dayano topic! Ik heb sinds een maand ook een 4jarige ruin van Dayano. Hij is ook aan de grote kant, zal nu zeker al 1.74 zijn en ik vond hem al erg volwassen in zijn bouw voor zijn leeftijd. Het is een geweldig paard met een gouden karakter! Ik zal proberen mijn foto's te uploaden en te plaatsen..

siem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:33

Hier mijn 4 jarige Dayano. Let's meet Charmeur:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:52

Lekker paard Siem, wie is de vader van de moeder? Sterk achterbeen heeft hij ook zo te zien.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:35

leuke foto's van de dayano's!

onze Dayano merrie is vorige week Keur geworden!!

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:41

Weule, van harte gefeliciteerd met het keurpredikaat!
Die Dayano's doen het volgens mij bij de keuringen ook wel goed, zag hier en daar ook nog wat ster voorbij komen.
Ik was ook blij dat Dirk Reijne zich over Gilly-Gail ook positief uitliet. Ik hoop over 2,5 jaar ook met haar een predikaat te scoren.

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 00:44

Eindelijk eens rijfoto's van mijn Dayano Ctje :D :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

@Diane65: Grappig dat wij zo dicht bij elkaar wonen met onze Dayano's!

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 07:45

Nexus, zou het niet weten, in je profiel staat geen woonplaats ;-).
Misschien eens afspreken? Ben eigenlijk heel benieuwd naar een 'volgroeide' Dayano life te zien.
Gilly-Gail is bij mij nu eindelijk een knuffelveulen. Poetsen, hoefjes uitkrabben, aan haar oren zitten, alles is goed (maar dan wil ze wel als eerste aan de beurt en niet eerst haar moeder). Naar vreemden blijft ze wat eenkennig, maar dat vind ik voor nu niet erg. Binnenkort komen wat mooie foto's in dit topic (en dat van G-G zelf) want ik heb Sannah van hier op Bokt om een fotoshoot gevraagd.

Nexus, gefeliciteerd met je verjaardag. Leuk, al die Kreeften op Bokt (ik was zaterdag jarig :j ).

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 08:54

Dank! Jij ook nog gefeliciteerd Diane!

Ik woon in Oegstgeest en de paarden staan in Woubrugge. Erg in de buurt toch? :)
Je bent van harte welkom om Capone een keer in levende lijve te ontmoeten!

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 09:54

Nexus, inderdaad, vanaf 11 juli ben ik twee weken vrij, kan dus ook makkelijker afspreken dan. Zullen we dan iets plannen (gaat dan wel verder via PB). Staat Michelle toevallig bij jou op stal (met haar twee Friezen)?

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:39

leonie87 schreef:
Ja een Dayano topic! Cool.

Ik heb een Dayano hengst gekocht van 2 jaar.
Dayano x Holland.
Hij is 2 maar ziet eruit alsof hij al 3 is en vermoedelijk al tegen de 1.70.

Schitterend paard om te zien. Moet nog foto's maken maar dat komt.

Zo weinig tijd gehad om hier te kijken en ik zie dat ik alweer zo veel gemist heb :o
Gaaf leonie heb je inmiddels al foto's?

En siem wat een heerlijk aansprekend dier zeg! Heel mooi front en een hele lieve uitstraling. Hij maakt ook een hele mooie hals in beweging. Gefeliciteerd met deze aanwinst.

Weule ik had het al gelezen VAN HARTE GEFELICITEERD. Hopelijk voegen wij volgend jaar onze Surprise daar aan toe hahaha.

Nexxus lekker dier zeg. hoe doet hij het onder het zadel?
En Diane en Nexxus beide natuurlijk ook nog VAN HARTE GEFELICITEERD maar dan met jullie verjaardag :D

Inmiddels heb ik Surprise overgenomen en vanavond alweer mijn 4e lesje van mijn eigen instructrice. Ze doet het fantastisch en ik ben super trots op haar.