Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
daantjesjoy schreef:Is het bij jullie ook zo dat je maar heel weinig hulp hoeft te geven om het gevraagde te krijgen?

Maar toen hij later voller werd bleef hij zo gemakkelijk. De eerste die in hem geïnteresseerd was heeft hem dan ook gekocht vanwege dat makkelijke
Tijdens de Orun reden de wisselruiters ook zo op hem weg. Eén had wat moeite om hem voorwaarts te krijgen, maar die reed - hoorde ik van omstanders - met vrij veel druk op de teugels. 
ladyzwien schreef:...heb er veel voor moeten doen om het te krijgen hoe die nu is. Hij is al wel 10 keer beter aan de hulpen
, maar juist in de trainingen is hij te traag en moeilijk voor het been. Lastig!
Heb hem daarna eigenlijk nooit meer met zweep gereden, maar niet reageren gewoon een keer een goede schop geven.
, dat is in feite ook wat ik al een poos aan het doen ben. In Das Gymnasium des Pferdes wordt iets soortgelijks beschreven, alleen dan louter voor groene paarden en danig spartaans. Hij is alleen lastig te prikkelen en telkens een zweep erover of een spoor erin wordt nogal een meppartij
terwijl hij wel z`n best doet. Toch zie ik wel enige vooruitgang, al was de impuls nog steeds een 5. Ik hoop dat hij snel weer aangespannen wordt, dat komt het voorwaartse ook ten goede. Uums schreef:DJ: thanks voor de off-topic tips, dat is in feite ook wat ik al een poos aan het doen ben. In Das Gymnasium des Pferdes wordt iets soortgelijks beschreven, alleen dan louter voor groene paarden en danig spartaans. Hij is alleen lastig te prikkelen en telkens een zweep erover of een spoor erin wordt nogal een meppartij
terwijl hij wel z`n best doet. Toch zie ik wel enige vooruitgang, al was de impuls nog steeds een 5. Ik hoop dat hij snel weer aangespannen wordt, dat komt het voorwaartse ook ten goede.

.
). Bij hem komt het heel duidelijk voort uit voorzichtigheid (hij is aan één hoef geopereerd) in combinatie met een flegmatieke inslag, het opnieuw moeten mechaniseren van de spieren en nog wat andere zaken. Hij was al nooit super actief van zichzelf, maar het werd ook nooit storend - de voorwaartse drang was gemakkelijk op te wekken. Ik gun hem maar gewoon de tijd met de middelen die ik heb en wissel veel af.

hahaemmeley schreef:Tja en ooit wil ik ook eens opzoek naar haar verleden, dus als iemand haar kent....
naam Verona Heleen
vader dus Haarlem
moeder Fela Heleen
mv: Zadok
word dit jaar 6
ik ben benieuwd....
mooi zelf houden haha
Complimentje ook, dat die ruiter wel met Natasja in zee wilde. Toevallig heb ik ook een bod op Wolkers gehad van een springruiter, alleen was hij toen al aan iemand anders voorzegd.