Nakomeling Krack C

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 18:37

Het is niet met uitschachten erbij Essie, maar wel zichzelf helemaal opblazen hals erop en dan verheven lopen en klauwen .. En nu ook weer extreem reageren sinds vandaag op gehinnik .. Vanmorgen wilde ik aan de hand even uitstappen langs de weg .. Hoorde hij een paard bij de buren hinniken, met z'n kop schudden en brullen ik pakte hem aan waarop hij omhoog kwam .. Gewoon vervelend dus .. Ik hoop dat die druppels gaan helpen .

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 19:04

Wat een gedoe Moniek.. Is hij al lang geleden gecastreerd?

Succes met de verhuizing @ sharkj!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 19:34

Ja wel onwijs vervelend inderdaad. Kleeft hij ook aan andere paarden? Gelukkig reageert hij ohz niet zo op andere paarden. Rot hoor! Idd even bloedbeeld checken.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 23:22

Princes, hij is vorig jaar mei/juni zon beetje gecastreerd.
Essie, hij kleeft niet aan andere paarden , kan goed rijden als andere weggaan of uit de paddock worden gehaald.. Dit was toen ik hem net had wel anders maar is gelukkig bijgetrokken .

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:18

En al wat nieuws over Hudson moniek? Of verder nog niks gehoort?

Ik dacht vandaag heerlijk weertje even lekker rustig in de buitenbak te gaan rijden... Daar dacht fancy even wat anders over.. poehhh! Wat was ze druk :') maar toch best lekker gereden. Gelukkig ken ik me paard nu goed genoeg om te weten wanneer ik haar even goed op de rem moet zetten , anders had ik denk gaan vliegen.

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:51

Pff nou misschien ligt het aan het weer.. Ik ging gisteren 3 kwartier lang in z'n achteruit door de buitenbak >;) helemaal gek werd ik ervan. Gina kan gewoon slecht tegen veranderingen denk ik. Ze gaan nu namelijk het land weer op, dat ligt in het verlengde van de buitenbak dus ze moet ook naar iedereen hinniken die langs komt en rent er het liefst direct naar toe, of ik er nou op zit of niet haha :roll:

Zo stom, vorige week zó fijn gereden en nu voor m'n gevoel weer tien stappen terug! Maar stiekem moet ik er ook wel om lachen hoor, bijdehante tante _O-

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 06:52

Shark, ik geef Hudson nu sinds 2 dagen phytonic hormone van de paardendrogist.. Hoop dat het iets gaat doen ;) van de DA nog niets gehoord.

Jeska.. Hahaha heerlijk als ze zo eigenwijs zijn.. Al kun je ze op zon moment wel achter het behang plakken :')

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 07:57

Hopelijk gaat dat hormoonspulletje wat doen!

Nou op dat moment kon ik haar inderdaad wel achter het behang plakken. Ik kan haar ook niet harder aanpakken, dan is ze beledigd. Dus als ik op de moment had gezegd '*** nu is het klaar, *pats* met de zweep, doorlopen' dan heb ik haar op de kast en kan ik het wel vergeten en lig ik er hoe dan ook naast. :o

Zijn jullie krack'jes ook zo snel beledigd? Of is dat weer omdat ik zo nodig een merrie moest O:)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 10:17

Nee hoor, Fly niet. Mijn oudere hengst is wel heel snel beledigd, maar die is ook super dominant. Fly was gisteren ook wat frisser trouwens met rijden, maar die is wel werkwillig dus zal nooit staken, maar heb m ook uitgezocht op zn fijne karakter hihi.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 11:11

Die weide overigens doet idd wel een hoop met ze. Hier mogen ze ook elke dag een uur de wei op (rest in de paddock) en daar worden ze idd wel onrustig van.. maarja het is het wel waard hihi.

Nog wat foto's van afgelopen concours! :)

Afbeelding

Afbeelding

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 13:27

Ik hoop dat het gaat werken moniek!

Jeska.. ik heb daar helemaal geen last van. Fancy is juist nooit beledigd en staken doet ze ook al niet. Ze is het hooguit eens niet met me eens en verder meer van het er vandoor (willen) gaan ipv vol in de staak. De zweep boeit haar overigens ook geen mallemoer :')

Essie ik blijf fan van fly!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 16:19

Hudson wil weleens boos reageren als ik m aankriebel met de zweep ( slaan hoef ik niet te doen want dan wordt hij wel echt boos ) maar accepteerd het daarna wel ;)

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:05

Mijn instructie vind het ondertussen wel tijd om een met een jong paard vriendelijk spoortje te gaan rijden om de hulpen wat te kunnen verfijnen. Maar voor de reactie daarop ben ik wel "bang" haha...

Zit een beetje met een dilemma.. mijn cap ziet er niet meer uit en is aan vervanging toe. Nou had ik een mooie Charles owen met sparkles gezien.. maar helaas niet geschikt voor mijn hoofd. Heb net een tussenmaatje en die cap past mij dus gewoonweg niet. Nu kom ik uit op samshield of KEP , vind ze alleen wel echt verschrikkelijk duur! Hebben jullie ervaring met die merken? En is dit het geld wel echt waard... %)

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:26

Van samshield weet ik dat je hem na iedere val mag laten controleren of hij nog veilig is. Weet niet hoe dat met de andere merken zit maar is misschien wel iets om in je overweging mee te nemen :)

Snap dat je bang bent voor de reactie, vind je het zelf ook nodig om met een spoortje te gaan beginnen?

Die van mij gaat het op het moment echt als een trein, ben iedere keer zo trots als ik afstap *\o/* <3

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 22:05

Dat is een goeie princes! Daar had ik nog niet eens over nagedacht... nou ben ik niet van plan om te vallen maar het is wel handig om te weten. Ga dat van de week eens navragen bij de divoza hoe dat zit ook bij andere merken.

Ik ben er niet uit of ik een spoortje echt nodig vind ja of nee... het zou wel van pas kunnen komen omdat ik wat verminderd kracht heb ik mijn rechter been en fancy daar dan ook wel af en toe flink doorheen durft te denderen. Maar aan de andere kant moet het zonder ook wel te doen zijn.

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 22:18

Ja je weet het soms toch niet wat er gebeurt, maar wel zo fijn als die optie er is!

En een zweepje dan om je been te ondersteunen? Of rij je daar al mee?

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 22:25

Naar welke stal verhuis je Sharkj?

Vervelend van Hudson Moniek, hoe gaat het nu?

Fly is zo knap Essie! Ik ben fan :D

Baila is niet persé snel beledigd, maar wel snel angstig. Bokken oid doet ze niet, maar bij iets te veel contact of been gaat ze het liefst rennen. Gelukkig kunnen we elkaar steeds beter vinden en weet ik nu ongeveer wanneer ik op het randje zit maar toch nog goed contact heb. Ze gaat heel lekker de laatste tijd :)
Vandaag in de hitte zijn we gaan zwemmen. Ik had niet verwacht dat ze er in zou gaan, maar ze ging in één keer. En een pret dat ze had! Zal later wat foto's plaatsen.

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 06:25

Zweep is mevrouw dus totaal niet van onder de indruk :') dus vandaar dat ze spoortje als optie had. Maar stel dat ze daar ook niet van onder de indruk is ben ik bang dat ik er verder in de trainingen niet zoveel meer aan heb.

Ik wacht nog heel even het officiële startsein af om een nieuwe stal te regelen. Inprincipe is alles al geregeld en zou ik naar manege de prinsenstad gaan verhuizen deze zomer. Maar wil wel 100% zeker weten dat ik hier weg moet. Dat weet ik volgende week als het goed is.

Mooi dat het goed gaat met baila joysie! Lijkt me heerlijk dat zwemmen met je paard :D

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 07:59

Shark ik heb een Kep voor de wedstrijden.. Erg fijn ding en lekker licht, over het na laten kijken na een val weet ik niks :o ik had hem nieuw via MP ..
Joysie , wat super gaaf zeg dat je bent wezen zwemmen .

Ik zie nog niet veel verbetering bij Hudson , maar heb wel besloten weg te gaan van m'n huidige stal, het gevoel is er niet meer goed , heb het gevoel dat Hudson " vergeten " wordt en dat ze willen dat ik 7 dagen in de week ga rijden ivm z'n gedrag. Vandaag ga ik het bekend maken .. Gister bij een andere stal wezen kijken.. Voelt goed ;)

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 09:52

Allemaal verhuizers hier.. spannend toch altijd weer!

Sharkj, een stagenootje van mij heeft ook een jong paard dat lak heeft aan een zweepje, hij gaat er op bokken. Nu rijdt zij ook met een klein knopspoortje en dat gaat veel beter. Proberen kan altijd, je kunt ze altijd weer af doen toch?

Joysie, super leuk zwemmen! Heb je zelf ook mee gezwommen? :P

Gisteren weer een lesje gereden met Gina. Ging eigenlijk best goed! Woensdag alleen maar in dr achteruit maar gisteren super fijn gereden. Oké, af en toe was er een kleine discussie, vooral als de andere paarden de bak uit gaan, maar dat mag best! :))

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:50

Prinsenstad is wel een goede stal volgens mij! Altijd veel goede verhalen over gehoord! :j

Jammer dat er nog niet veel verbetering in zit moniek... :(:)

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 12:23

Heel jammer moniek dat het toch niet zo gaat met Hudson! Maar wel fijn dat je een plekje heb gevonden dat een goed gevoel geeft. Geeft natuurlijk ook geen rust als je het gevoel heb dat je paard vergeten word.

Dan word het nog moeilijk kiezen haha. Word toch maar weer ff retourtje paardenwinkel.

Ik heb zelf vroeger op prinsenstad gereden en een oud stalgenootje staat er al een tijdje nu , het is een mooie maar zeer grote stal. Dus dat zal nog wel even flink aanpassen zijn...

Fancy was een tijdje zo braaf dat ik me nergens druk om maakte.. maar de laatste week heeft ze toch wel weer wat last van spatjes :') haha dat gaat nog wat worden.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 13:03

Ik blijf toch :o Heb een goed gesprek gehad met de stal eigenaar en alles gezegd wat ik dacht dat er gaande was... Hij schrok er zichtbaar wat van, hij zegt ik wilde net gaan zeggen dat hij rustiger wordt :')
Ik vertelde dat ik hem ook graag op het gras wilde , en echt niet de hele dag want hij hoeft zich niet vol te vreten , gelijk na de les " geprobeerd " ... Super braaf _/-\o_ hij gaat nu dus elke dag ophet gras *\o/*

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:16

Dat is heel fijn moniek!

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:29

Dat zal al een hele opluchting zijn moniek :j

Mijn maatje was braaf vandaag. Omdat we midden in een woonwijk staan zijn er altijd veel omgevingsgeluiden, aan de ene kant goed om te oefenen, aan de andere kant soms bloed irritant. Vandaag in de hoek van de korte zijde van de bak waren de stratenmakers bezig met zo'n tril apparaat, en aan de andere kant van diezelfde korte zijde waren ze een dak aan het afbreken :') maar alles goed gegaan en hij bleef dapper doorlopen zonder te schrikken van alle vreemde geluiden +:)+
Ben zo trots op hem, het gaat de afgelopen week zo goed met rijden! Moet hem altijd flink bezig houden want hij verveelt zich snel, maar moeilijkere dingen pakt hij super snel op *\o/*