Nakomelingen van Voice!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 10:24

Grappig, mijne heeft een fijn hoofd niet klein en ezelsoren ;-)
Nu met verharen soms bijna ezelsnoet door lichte kringen om de ogen

Verder heel herkenbaar hier, snel afgeleid, onwijze knuffel, altijd willen werken, goed kunnen lopen
Sjiek bloederig dier om te zien. Ook hier met slofje, nu aan de zijkant en los hangend. Meer voor mijn gemoedsrust....

danoesje

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 10:24

Voor mij ook een slofje of thiedeman als ik straks op stap hoor!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 11:46

Wilde jullie mededelen dat ik vandaag echt fijn gereden heb met eas. Mag ook een x gezegd worden nadat ik zo'n klachten relaas had over hem haha.
Eindelijk liet hij rechts los. Was nog wel mega heet, maar echt heel rustig en beheerst galopje kunnen maken. Dat laatste is voor het eerst dus toch een voorzichtig stapje voorwaarts. *\o/*

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 12:10

This lekker druk in ons topic! Leukkk :D

Goed bericht Shanna. Op naar een heleboel stapjes voorwaarts!
Ik wil Evitha ook een paar keer met slof gaan rijden. Maar morgen eerst even voorleggen aan mn instructrice.

Leuk om die berichten van je hoefsmid te horen Kim! Ik denk dat Evitha ook in de categorie 'typische Voicejes' past. Herken heel veel in haar!

En over de nakomelingen van Voice-meeting, goed idee! Ik meld me aan :)

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 12:29

mellamoshan schreef:
Wilde jullie mededelen dat ik vandaag echt fijn gereden heb met eas. Mag ook een x gezegd worden nadat ik zo'n klachten relaas had over hem haha.
Eindelijk liet hij rechts los. Was nog wel mega heet, maar echt heel rustig en beheerst galopje kunnen maken. Dat laatste is voor het eerst dus toch een voorzichtig stapje voorwaarts. *\o/*

Super goed! :p Hoe pak je het nu aan? ^^

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:08

Hier is trouwens mijn Voice nakomeling met als bijnaam de grote vriendelijke reus.

Afbeelding

Afbeelding

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:25

Ook al zo een knapperd maseike!

Kim, ik heb het niet opgelost. Wel in stap even Links inruilen, recht stellen en weer rechts. Dat hielp wel wat. Verder was het het recht wie de grootste stijfkop was... :')

Misschien is het morgen wel weer anders hoor. :p

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 17:17

Hier ook een eigenaar van een voice-kind!
Mijn 6-jarige heet officieel Naam paard (afstamming), maar dat vond ik zo lastig roepen dat ik er uiteindelijk Fior van heb gemaakt.
Na veel tegenslag is ze sinds 3 maanden echt onder het zadel, maar we doen het op haar tempo, heel rustig aan dus. Ik ben geen dressuurruiter, zou graag in de toekomst met haar gaan springen (aan moeders kant zit springbloed) en ik doe ook veel grondwerk met haar.
Ik herken veel van wat jullie zeggen, het is een super lief paard, maar als ze haar kop erop zet kun je er echt een kwaaie aan hebben. Fior is nu met rijden heel braaf, maar 3 jaar geleden was het echt geen doen. Ze was er toen ook echt nog niet klaar voor (dus dat laat ontwikkelen klopt zeker bij mijne!). Ik hoef er aan de voorkant niks aan te hangen (qua hulpteugels), want dat krijg ik driedubbel terug. Het is een ontzettend eerlijk paard wat erg graag werkt. Je moet haar echt tegen zichzelf in bescherming nemen, want ze blijft lopen.
De korte voorbenen en grote voeten zijn ook hier aanwezig en ze heeft net als het paard van pantarhei ezelsoren :D Volgens een Formateur-kenner heeft ze die van opa geërfd. Overigens heeft zij echt een groot hoofd, de meeste full-halsters/hoofdstellen e.d. moeten op de grootste stand :')
Oh, en dat vastzetten en voelen als beton komt me ook heeeel bekend voor :j
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 24-02-19 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast op verzoek, naam verwijderd.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 17:30

Nu verwachten we wel foto's he simone haha ;)

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:33

Mijne liet zich superfijn bewerken in de les vandaag, van duwen naar dragen en uiteindelijk schakelen op zit en alleen hand nodig om kaak/nek los te houden, supergaaf rijden zo.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:41

Hihi, die van mij was vanmiddag wel braaf bij de bekapper, maar daarna wat over-actief aan de longe }>
Ze heeft trouwens maatje 12,5 voor bit en inderdaad hoge en sterke hoeven.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 00:37

Leuke foto's! Hoofd/hals zie ik voice, rest misschien duidelijker in stand.

Eas heeft trouwens wel sterke hoeven, maar platvoeten. :p

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 14:43

Vanochtend weer gereden. We houden de goede spirit van de vorige keer goed vast, heb heerlijk gereden! In het begin wat schrikkerig i.v.m. krakende dak en een schrikkerig vreemd paard in de bak. Daarna lekker aan het werk, mooie ontspannen hals en nageeflijk. Liet zich super goed bewerken. Kon nu mooi stukjes wijken en doorzitten meepakken. Ook 2x linksom en rechtsom aangegaloppeerd waarin hij in een mooi tempo liep. Knap paard! Echt trots op hem! :D

Franco wordt trouwens weer bruin, hebben jullie Voicejes dat ook? Plus, hij is vreselijk aan het verharen. Ben blij als het weer mooi weer wordt!

Foto van vandaag na het rijden:
Afbeelding

Kunnen jullie Voicejes ook zo zielig kijken? Haha :P
Afbeelding

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 14:46

Ow, zag dit toevallig in de IDS vanochtend! :D
De Voices beginnen langzaamaan door te breken :P

Afbeelding

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 17:10

Mooie Voice nakomelingen komen hier voorbij! :) Ook erg leuk om bepaalde overeenkomsten te lezen! Mijn Voice merrie heeft een aantal maanden rust gehad. Ze is nu sinds 2 weken weer onder het zadel. Het is een echte druktemaker, ook aan de hand. Erg ongedurig soms en best brutaal. Onder het zadel is ze behoorlijk heet, maar wel super eerlijk.

Dit is een filmpje van vandaag. We hebben nog wat meer tijd nodig voor wat meer ontspanning en een betere aanleuning.

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 17:00

Ook een mooie Voice, The Stig! Lijkt qua lopen heel erg op hoe mijn Voice, Franco, in het begin liep. Komt allemaal goed!

Heb je filmpje bekeken, haasje20! Echt super super super gaaf! Ooit hoop ik daar ook te rijden met Franco :D

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 21:56

Vandaag weer les van Joyce de Vos gehad met Franco. Was wat vaker gespannen, maar liep ontzettend goed over de benen. Begint steeds meer een constant tempo aan te houden. Hele mooie stukken waarin hij compleet los liet aan de voorkant en zijn eigen hals droeg. Ontzettend lekker rijden, kan zeg maar op de pinken gereden worden. Love it! Nu kleine stukjes meer verzamelen en weer stukjes nog meer naar voren rijden. Hij liep ontzettend goed!
Het enige jammere was dat hij het rechtsom aangalopperen weer erg moeilijk vond vandaag en dus weer zijn ubergemene ultrabok laat zien! En natuurlijk staat dit weer op film! :o :D :+
Al met al als ik het filmpje bekijk, gaan we wel steeds wat vooruit en dat vind ik natuurlijk geweldig! *\o/* Ben gek op die knol!!! <3 <3 <3

Klein stukje van vandaag:
http://www.youtube.com/watch?v=Ju6kUtSC ... e=youtu.be

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 11:32

Wat is het ineens stil in het Voice topic!

Strakjes na mijn werk direct dokr naar stal om terijden. Ben benieuwd hoe de wind staat vandaag, de vorige keer had hij in het begin 5 min de bokkenpruik op, daarna wel aardig kunnen rijden. Het aangalopperen rechts ging wel super toen ^^.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 11:53

Had je filmpje gekeken maar ben eigenlijk vergeten te reageren. Maar ziet er super uit kim. Lekker ontspannen. Op die bok na dan haha.

Eas moet even rustig aan doen. Hij hoest en heeft dikke klodders snot. Even alles op een laag pitje tot dat over is. Ik dacht vandaag misschien even stappen en morgen en overmorgen lekker vrij voor hem.
De zadelmaker is langs geweest en heeft een klein plukje wol eruit gehaald en aan de andere kant er een plukje bij gedaan, verder was het zadel goed. Helemaal happy dus, dan valt daar in ieder geval rennerig gedrag niet aan te wijten.
Langzaamaan gaat dat ook wel wat beter, maar het blijft een heethoofd. Intussen breek ik er lijkt het steeds iets eerder doorheen waardoor ik iets sneller kan afsluiten en niet eerst een kwartier hoef te longeren en daarna nog een uur te rijden om er doorheen te komen. Dat is wel fijn want naast veel tijd dat het kost, wil ik hem eigenlijk nog helemaal niet zo lang belasten. Helaas laat hij me soms geen keuze. :')
Zit verbetering in in ieder geval hier! Komt goed, We houden vol! Ambities worden weer aangewakkerd als ik franco zie en de z2 kür haha!

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 12:14

Beterschap met je paardje, mellamoshan. Nou maar hopen dat de rust hem goed doet en hij snel opknapt /3
Het proces waar jij nu inzit met Easy heb ik inderdaad ook zo doorlopen met Franco, en ik doorloop hem soms nog steeds. Steeds sneller kom je door het heethoofd-gedrag heen dat hij weer naar je luistert. Ik longeer dan niet van tevoren, want Franco deed bijvoorbeeld niks tijdens het longeren en was later toch nog een mega heethoofd in de les of training. De vorige keer was hij bijvoorbeeld aan het begin van de training weer strontvervelend. Kop in de lucht, rug wegdrukken, alleen maar om zich heen willen kijken, niet opletten en dat met het gaspedaal flink ingedrukt. Uiteindelijk hoopte ik zijn aandacht te vangen door een zweepje in de hand te nemen, maar hierdoor flipte hij totaal, waardoor ik het zweepje weer heb moeten laten vallen. Hij galoppeerde aan en heb hem maar even op een grote volte laten rennen. Toen ik voelde dat hij wat terugkwam in tempo, heb ik hem daarna rustig weer opgepakt. Daarna top kunnen rijden; wijken, doorzitten, goed aangalopperen... Dus ondanks dat Franco het al een stuk beter doet, blijft ook hij een heethoofd en moet dat soms eruit. Maar ik laat me er niet meer zo van de wijs brengen, zoals dat in het begin wel was. Nu zeg ik gewoon streng: "Schei uit en opletten!", en vraag ik stelling van hem met een teugelhulp en een strenge beenhulp. Nu is het vaak na 5 min alweer klaar, terwijl ik voorheen soms echt dik 20min bezig was.

Haha, die ambities herken ik ook. Ik heb een meisje op facebook die een Voice x Future heeft en die vandaag meedoet met de Gelderse kampioenschappen in het L1. Als ik dat zo hoor en idd ook die Z2 kür zie, dan kan de tijd mij niet snel genoeg voorbij vliegen, haha! Maar we doen het gewoon rustig aan; ooit komen wij er ook :D

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 16:03

Beterschap mellamoshan! Rennerig gedrag is altijd een lastig iets. Goed dat je inderdaad uitsluit door naar je zadel te laten kijken dat het daar niet door komt. Wat vaak belangrijk is bij rennerige paarden is om toch je been eraan te houden en niet teveel hand eraan. Ophouding geven om te remmen en weer los proberen te laten. Vooral proberen met je zit het tempo te regelen. Die van mij is ook erg loperig/sensibel onder het zadel. Doe nu nog longeren omdat we weer pas begonnen zijn, maar ga dat eerdaags wel afbouwen. Longeer ook nog geen 10 minuten, puur alleen om de ergste spanning er een beetje af te krijgen. Die van mij heeft wat singeldwang.

Fijn dat Franco zo vooruit gaat! Is een leuk paard zo te zien op het fimpje!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 21:01

Thx. Komt goed met eas, andere paardje had het ook al was het daar naar heel kort bij. Gewoon een virusje. Jong ding heeft natuurlijk nog niet zo veel weerstand. :)

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:54

Onze Voice was vandaag weer 2x 1e met 195 en 202 punten. In april gaat ie L2 starten, spannend.

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 22:27

Wauw, Lizzy1! Top! Gefeliciteerd! :D

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 23:59

Woehoe! Vandaag geselecteerd voor de clinic van Johan Hamminga op 4 maart a.s.! Daar gaat hii naar de exterieur kijken van Franco en dan tijdens de clinic krijg ik tips en adviezen over hoe ik daar het beste op in kan spelen. Echt super interessant! Heb er veel zin in! Is ook weer een mooie oefening voor gup. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen :D