SplashIsLief schreef:Omlaag rijden is altijd lastig geweest, eerst dan vooral ook met het staken/steigeren, maar ze heeft ook hele dikke klieren waardoor het lastiger is.
Ik mag nu eigenlijk alleen zit- en beenhulpen geven en verder niks. Lange teugel en hopen dat ze langzaam wat ontspant en mijn hand op zoekt.
Heb je voor die dikke klieren al eens echinacea druppels gegeven (van Bloem echinacea forte gewoon via drogist)? Mijn vorige paard had ook vaak last van hele dikke klieren en kreeg ze dan niet meer dun. Op advies van homeopaat dus echinacea druppels gaan geven omdat het echt een weerstand probleem is en omdat ze zelf vaak die klieren niet meer leeg kunnen krijgen als ze eenmaal dik zijn. Hielp onwijs goed bij mijn vorige paard. Ik gebruik het nu ook veel voor mijn andere paarden als die wat minder zijn.
Is ze wel eens door ostheo of masseur bekeken Splash? Omdat de mijne best vaak een nekwervel van zijn plek heeft bijvoorbeeld, dat zou bij de jouwe ook nog kunnen spelen natuurlijk. Ik heb wel het idee dat de dames Obelisk wel nog rilleriger zijn dan de mannen al zijn
maar omdat mijn merrie al vol zit met zenuwen vind ik dan voor mezelf Crack C geen eerste keuze, geloof zeker dat het wel een goeie combi is maar ben er zelf niet zo weg van
(Hengst die zowel bij de dressuur- als springhengsten naar de tweede ronde is, van Unaniem dus springbloed) )