Nakomelingen Haarlem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bastiaan02

Re: Nakomelingen Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:55

We hebben Bas in Haren gekocht. Geboren is ie in Marum in Friesland.
Leuk dat het goed gaat met je pup. Is toch altijd even spannend.
Zijn je tentamens goed gegaan?

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:33

Oke! Marum is hier 10 minuten weg, mijn vader is daar dierenarts (Marum/Grootegast). Grappig. :)
Mijn tentamens zijn volgens mij vandaag goed gegaan, waren de twee dikste. Ben nu op de helft, donderdag nog een en volgende week 1.
Met het pupje gaat het gelukkig super.

Hier ad en z'n vriendinnetje.
Afbeelding

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:38

Ik heb dan wel geen Haarlem,maar heb bij Nico Witte stage gelopen toen hij hem als 2 jarige binnen kreeg vh land.
Ik vond hem toen echt bloedmooi,maar het was wel een echt boefje!
Heb hem toen een paar x gelongeerd in aanloop naar de HK,maar ben vroegtijdig gestopt met de stage dus hem verder niet meer gezien.
Heb er nog nooit een echte goeie van gezien,en vooral ook veel kleintjes.
Blijf het zelf een prachtig dier vinden.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:49

Klopt, de nakomelingen zijn vaak wel fijn gebouwd. Tot nu toe al wel een paar echt goede paarden gezien, maar die van mij is ook een boef. Komt wel bekend voor. Leuk dat je hem al zo jong hebt gezien.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 12:26

Wat leuk om dit te lezen ambre. Nou die van mij is groot, 1.74. Het is een onschuldig boefje. Zo doet ie tenminste. Ik vindt Haarlem een bloedmooi dier. Had altijd het idee dat het een lieve hengst was, ook gezien zijn cijfers van het verrichtingsonderzoek. Hij had o.a. een negen voor zijn karakter. Vindt het ook wel lollig dat ie is ontdekt door Nico Witte. Die heeft er toch wel verstand van!
Empress doet jouw vader ook paarden? Dan is ie daar misschien wel een keer gekeurd. Zou wel grappig zijn.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 12:58

Mijn vader doet alles, kleine huisdieren, vee en paarden. Maar voor de paarden zijn ook speciale dierenartsen in Marum. Denk dat hij dan door een van de andere dierenartsen is gekeurd. :) Maar wel grappig.
Afgelopen zomer heb ik met Adidas een sgw les gehad in Franeker. Dat was ook de stal waar Adidas oorspronkelijk weg kwam. Hij heeft namelijk 3 jaar op de klei gestaan en is vervolgens door hun doorgereden. Omdat hij nog wel eens met zijn hop omhoog aan de kletter ging zagen ze het springen nog niet zitten. Dressuur deed hij toen erg goed en toen is hij bij Hergen van Hall op stal gekomen.
Maar 't was wel erg leuk toen we daar kwamen. De vrouw die mij les gaf had hem doorgereden en die herkende hem nauwelijks meer terug! Ze vond hem zo mooi geworden, als 3 jarige was het net een hert geweest. haha. Als ze wist dat hij zo was geworden had ze hem niet verkocht zei ze toen. Na de les zijn we nog even met Ad in de stallen geweest. Daar stonden zijn half zusjes en broertjes en neefjes/nichtjes. Allemaal familie! Erg leuk om te zien, en zn zusje leek als twee druppels water op hem. Ook zijn vriendje waarmee die altijd samen stond hebben we nog even gezien, was erg leuk dat de paarden elkaar herkenden.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:18

Dat lijkt me erg leuk om zijn familie te zien. Wat gaaf dat zijn vriendje hem nog herkende. Was er verder niet meer met Haarlem gefokt? Van Bas loopt er een half broer rond. Die staat ook ergens in het noorden. Dat is een Tchaikovsky. Hij heet Alexander en is geloof ik al Z dressuur. Bas is gefokt bij Dhr.Ausma. Nu wonende waarschijnlijk in Opende. De dierenarts die hem heeft gekeurd is K. de Vries in Midwolde. Zijn volle zus stond pas te koop in Belgie en wat daarmee is gebeurd weet ik niet.
Leuk zo die kip op zijn kont. Zo te zien heeft ie ook zo'n lief koppie . Zie nog net zijn oog en Bas kijkt ook zo.
Zondag zijn we nog met de kar weggeweest. Doet ie erg braaf. Vindt ie ook leuk. Het is goed voor zijn lijf en bovenkamer. Alleen het inspannen en vertrekken vindt spannend. Hij is er al een keer met wagen en al vandoor gegaan. Gelukkig gebeurde er geen ongelukken, maar ben me rot geschrokken. Nu geef ik hem maar snoepjes om de ergste spanning wegtehalen. Dat werkt gelukkig.

Montie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:51

Ik heb ook een Haarlem. Is Haarlem X Vico. Kennen jullie Vico??
Het is geen jonkie meer maar 17 jaar, hij wordt dit jaar alweer 18.
Monterey heet hij officieel maar ik noem hem Monty. Heb hem alweer bijna zijn halve leven. Gekocht toen hij 9 was..
Ik rij een combi van klassieke dressuur en centerd riding en ik Parelli veel met hem.
Het coole karakter is hier ook herkenbaar ;-)

Bij mij in de buurt staat nog iemand met een nakomeling van Haarlem. Is een schimmel en die lijkt erg op Monty.

gr. AnneMarie

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:02

bastiaan02 schreef:
Dat lijkt me erg leuk om zijn familie te zien. Wat gaaf dat zijn vriendje hem nog herkende. Was er verder niet meer met Haarlem gefokt? Van Bas loopt er een half broer rond. Die staat ook ergens in het noorden. Dat is een Tchaikovsky. Hij heet Alexander en is geloof ik al Z dressuur. Bas is gefokt bij Dhr.Ausma. Nu wonende waarschijnlijk in Opende. De dierenarts die hem heeft gekeurd is K. de Vries in Midwolde. Zijn volle zus stond pas te koop in Belgie en wat daarmee is gebeurd weet ik niet.
Leuk zo die kip op zijn kont. Zo te zien heeft ie ook zo'n lief koppie . Zie nog net zijn oog en Bas kijkt ook zo.
Zondag zijn we nog met de kar weggeweest. Doet ie erg braaf. Vindt ie ook leuk. Het is goed voor zijn lijf en bovenkamer. Alleen het inspannen en vertrekken vindt spannend. Hij is er al een keer met wagen en al vandoor gegaan. Gelukkig gebeurde er geen ongelukken, maar ben me rot geschrokken. Nu geef ik hem maar snoepjes om de ergste spanning wegtehalen. Dat werkt gelukkig.

Dat waren allemaal nakomelingen van Haarlem :) Dus volle broers/zussen zowel jonger als ouder dan hem.
Opende is hier nog dichterbij haha. Kees is een andere dierenarts. Leuk dat hij t ook zo goed doet voor de kar. Dit durf ik niet met ad hoor haha. Die kan zo heerlijk aan de kletter gaan.. Hou het wel bij dressuur/springen en sgw. :P

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:04

Montie schreef:
Ik heb ook een Haarlem. Is Haarlem X Vico. Kennen jullie Vico??
Het is geen jonkie meer maar 17 jaar, hij wordt dit jaar alweer 18.
Monterey heet hij officieel maar ik noem hem Monty. Heb hem alweer bijna zijn halve leven. Gekocht toen hij 9 was..
Ik rij een combi van klassieke dressuur en centerd riding en ik Parelli veel met hem.
Het coole karakter is hier ook herkenbaar ;-)

Bij mij in de buurt staat nog iemand met een nakomeling van Haarlem. Is een schimmel en die lijkt erg op Monty.

gr. AnneMarie

Wat leuk dat je ook een haarlem hebt! Ik ken Vico niet.
Heb je ook een foto van hem??

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:29

Vico, nee nog nooit van gehoord. Maar welkom bij de club.

Wat leuk dat het allemaal Haarlemmen waren. Heeft ie echt veel familie.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:30

Ja klopt! Zij had veel paarden van de fokker op stal.. Maar wel erg leuk inderdaad. :)

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:36

Ben je wel eens bij Haarlem wezen kijken? Die moet dan ook bij jouw in de buurt staan. Die staat in Tolbert.
Als ik dit jaar nog naar Drenthe op vakantie ga, dan ga ik zeker bellen of ik langs kan komen. Als ie nog in leven is. Hij is ook al aardig op leeftijd.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:52

Ik kom vaak in Tolbert maar heb hem eigenlijk nog nooit gezien.. Weet wel dat hij er staat.

mar1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 18:54

een vriendin van mij heeft een ruin van haarlem (6 jaar) Heel mooi beestje

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:29

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:45

Hier gaat 't goed. :)
Ad is vorige week gekraakt en had hem een aantal dagen gelongeerd. Dinsdag weer erop gezeten, toen was hij toch nog wel erg stijf en kwam er niet helemaal door. Vandaag weer gereden en nu kreeg ik hem er wel door. Hij loopt dan ook ineens stukken beter, het resulteerde wel in een paar goede bokken omdat hij 't niet zo fijn vond, hij wou hangen en ik liet hem dan los. :P Maar daarna was het goed.

Hoe gaat het bij jou??

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:50

Hopen dat het nu nog beter gaat :)

Hier alles goed hoor, had laatst weer 2 wp'tjes dus zitten al weer op de 4 :)

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:15

Netjess. :) Binnen kort nog weer wedstrijd?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:23

bastiaan02:Nico had hem samen met ik dacht Henk Nooren,maar pin me er niet op vast.
Hij was gewoon toen veel hengst.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:26

Pas begin februari weer. Doe nu lekker rustig aan, maar toch een keer een de maand dan een soort peilmoment om te kijken waar we staan. En dan van het buitenseizoen lekker fanatiek gaan starten :)

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:14

Oke! Ja 't buiten seizoen is altijd fijner, vind ik in ieder geval. Ik ben nu eerst ook lekker aan 't trainen. Ad vind het nog moeilijk om zich goed op te richten, hij kan het wel maar houdt het nog geen hele proef (+ doorzitten) vol. Dus hier eerst nog maar even goed trainen.

R_S_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 23:13

Ik had vandaag ook wedstrijd :) was 2e met 196. Hij loopt echt al veel beter, maar nu moet ik er om denken dat ik er ook aan blijf rijden, anders wordt ie wat traag van achter.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 23:23

Netjes hoor! :D

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 11:50

Echt goede punten! :)