Wie heeft/krijgt een nakomeling van Peru's scen Tao

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

femskie

Re: Wie heeft/krijgt een nakomeling van Peru's scen Tao

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 08:54

@Chefke: wat een leuk parcoursje heb je gesprongen zeg! Heerlijk!
En wat vervelend van je 3-jarige.. bijzonder dat iets wat veel bij schimmels voorkomt nu ook bij jouw zwarte geconstateerd is. Zou hij misschien nog doorkleuren ofzo? Hij heeft kennelijk wel veel genetische kenmerken van een schimpie, denk ik nu.

@Monabelle: mijn Stip komt uit een moeder van ongeveer 1,67 en de vader is dus 1,73 oid. Stip meet nu met 3 jaar en 2 maanden ongeveer 1,63. Ik ga er vanuit dat ze nog wel wat groeit maar ja... dat weet je dus nooit! Had ook gehoopt dat ze wat groter zou zijn hoor. Zeker omdat ik heel lang ben maar een veulen kopen is toch altijd een gokje.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 18:43

Mijn 2jarige is ook al aardig hoog althans dat hoor ik de mensen zeggen als ze horen dat hij nog maar 2 is, hoop dat hij nog wel even doorgroeit ook!
Wanneer krijg je eigenlijk te zien,lezen of horen dat je naar de keuring kunt 3 september? Pas in het volgende nas nieuws?

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 19:41

walli is nu een jaar en meet 1.46.. das ook al behoorlijk aan de maat vind ik!

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 19:47

Van mijn inmiddels 4 jarige zeiden ze altijd, zooo die wordt groot. Toen was ze 3 en toen zeiden ze, die wordt niet veel groter (rond 160). Nu wel 165. Er is geen pijl op te trekken.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 07:35

Hmm kan dus alle kanten op. T blijft toch een gok, zo'n jong dier.
Dankjulliewel voor jullie reacties!!

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 08:21

Alsjeblieft!

Inderdaad, hoe zit het met de keuring. Die van mij wilde ik volgend jaar graag voor de keuring doen. Dan is ze 4, lijkt me wel een mooie leeftijd.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:16

Chefke schreef:
Van mijn inmiddels 4 jarige zeiden ze altijd, zooo die wordt groot. Toen was ze 3 en toen zeiden ze, die wordt niet veel groter (rond 160). Nu wel 165. Er is geen pijl op te trekken.

Mijne zit nu ongeveer rond de 1.65 en is 2 dusja we zien het wel ik hoop dat hij nog wat groeit, gezien de ouders vast wel ;)

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 10:28

Het volgende NAS nieuws is idd de catalogus voor de keuring. Als je niet zeker bent of alles met de aanmelding is goedgekomen, moet je gewoon even bellen.
Een 4 jarige kan je inschrijven voor de keuring als ze opgenomen is in het stamboek (dit kan vanaf 3 jarige leeftijd op 1 van de stamboekopnames).

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 10:45

@Donja: zijn die stamboekopnames een beetje verspreid door het land? En stel dat ze opgenomen wordt en je wilt naar de keuring met de merrie, zijn ze meestal een beetje qua data bij elkaar in de buurt? Anders blijf ik heen en weer reizen met paard op de boot en dat kost een godsvermogen...

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 10:52

De stamboekopnames zijn in zuid, midden en noord nederland (let op, ze noemen wilp, vlakbij deventer, noord!) Als er voldoende aanmeldingen zijn bij een 'particulier' adres, dan zijn er wel eens op andere plaatsen ook opnames naast de drie vaste van het stamboek. Zo heb ik een jaar of 7 geleden een keer geregeld dat er een stamboekopname was in friesland, werd er bij de pipi langkousfarm wel eens een opname geregeld.
De stamboekopnames zijn altijd in juni, de keuring eigenlijk altijd het eerste weekend van september.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 10:54

Dank je wel! Jij weet dit gewoon uit je hoofd, geweldig.

Dat ze een plaats nabij Deventer dan Noord noemen zeg.. jeetje.. Hoeveel paarden moeten er zijn voor stamboekopname op een andere plaats dan de reguliere?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 15:00

12 toch ofzo?
bedankt voor het antwoordt dacht zelf ook het volgende nas maar kan hem zo snel niet vinden, die komt bijna uit dus ik wacht het wel even af ;)

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 15:11

12? zou dat niet lukken om dan bijvoorbeeld weer bij zo'n Pipi Langkous Farm een opname te regelen? Het is voor mij wel wat waard dat mijn paardje niet eeuwen op de boot en uren in de trailer moet staan. (en weer terug..)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:14

Ja zoiets dacht ik maar geloof dat het in het laatste nas nieuws stond! Ja ik begrijp het dat is niks nee zolang op de boot en dan nog lopen en weer terug...

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:43

hallo, ik kom even binnen vallen..
kent een van jullie toevallig ook een nakomeling van deze hengst uit een Lennard moeder? :)
als het goed is loopt er een in het noorden van het land (in de buurt van Winschoten gefokt geloof ik)
maar ben het spoor een beetje kwijt :o

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 10:03

Weet je ook hoe die nakomeling heet of genoemd wordt? En of ze hem/haar ook uitbrengen in de sport?

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 10:12

Ik heb overigens afgelopen maandag mijn kleine Scen Tao opgehaald. Ze ziet er nu zo uit!

Afbeelding

Afbeelding

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:49

Ze ziet er goed uit zeg! Vindt je haar nog steeds te klein?? Is een mooie maat hoor, leuk om te zien hoe ze eruit ziet dat land heeft dr vast goed gedaan ;)

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 12:17

Dank je! Ze is rond de 1.65m nu en ze is vrij rond van lichaam. Het natuurgebied heeft haar zeker goed gedaan! Voor mij is ze denk Ik wel wat aan de kleine kant maar we zullen wel zien. Ze is een superknuffel En mooi dus Ik houd haar zeker. Straks beleren onder zadel en in tuig. Gaan we er vast veel plezier aan beleven!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 15:38

Oke toch wel zelfde hoogte gebleven? Ja dat kun je wel zien ze is echt prachtig uit gegroeid!
Dat zal vast ja, wanneer ga je haar beleren?

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 15:49

Denk dat ze nog iets van 2cm gegroeid is. December (als mijn hersenschudding hersteld is..) beginnen met longeren e.d. En dan jan/feb naar vriendin van mij voor het echte rijden. Het is haar werk dus Dat laat Ik liever aan haar over.

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:30

femskie schreef:
Weet je ook hoe die nakomeling heet of genoemd wordt? En of ze hem/haar ook uitbrengen in de sport?

Geen idee, zal nu een jaar of 3/4 zijn denk ik.
Die is gefokt uit dezelfde merrie als mijn springpaard, een lennard x nimmerdor x maykel

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:55

Dus een Scen Tao x Lennard.. Ik zal eens opletten!

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 08:01

Hmm eeen scen tao x lennard heb ik nnog niet opgemerkt.

Femski ze is wel mooi geworden hoor, super! Hoe ben je nou weer aan een hersenpudding gekomen?

Gribaldi hoe gaat t met particolare? Heb je ook nieuwe foto's van hem? Ben zo benieuwd!

Pytron's first lady is inmiddels afgespeend en staat in de box met een veulentje van donja. Gaat heel goed. Zal binnenkort even foto's maken!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:34

Ben wel benieuwd, first lady zal wel een stukje groter zijn dan betty.. Maar ja, dat is er ook eentje van Casanova, die is ook wat kleiner dan Scen-Tao..