Nakomelingen Odermus R

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 21:25

Wat goed Utopie, fijn dat hij zo lekker aanpakt :j

Madelein, klinkt me zo als schimmel in de oren, niet fijn :n Wel super dat je er zoveel lol mee hebt. Wij hebben onze tweejarige pas weer eens gezien, dat is op het moment iig niet moeders mooiste :oo

En Ukkie doet het fijn. Ze is meegeweest naar de ORUN, en gedroeg zich keurig. Springen afgelopen weekend was wel weer heel spannend, het was ook ontzettend hectisch op het voorterrein, en daar kan ze slecht tegen. In de ring is ze dan in een keer weer helemaal tevreden, en ze liep een fijn foutloos (BB) rondje.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 17:30

morgen komt de DA voor Edje ben benieuwd... Zijn hele boeg en hoofd zitten nu vol met schilfers, en overal verschijnen korstjes en kale plekjes... Heb de imaverol maar vast uit de kast gepakt. Ondertussen hem vast een beetje voor aan het bereiden voor het geval we moeten gaan wassen ( gelukkig is er warm water...) Vandaag voor het eerst zijn voeten nat gemaakt op de spuitplaats... Hij vond het maar raar, maar was wel braaf.
Wordt vervolgd!

Jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 10:30

Mooi dat Ukkie zo lekker aan de gang is :-) ze lijken inderdaad sprekend op elkaar (brutaal en lief klopt helemaal :D ).

Hoe is het met Ed gegaan? Klinkt niet fijn in ieder geval (had dit in de opfok niet ook al een keer zoiets?)

Utopie? heb jij nou het beste M2-paard van de kring? ;)
Gefeliciteerd!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 11:42

uhm ik bedoelde maandag komt de DA dus weet nog niks Jolo :D Ja hij heeft in de opfok ook al een keer schimmel gehad, dat zag er wel wat anders uit. Minder schilferig. Maar misschien dat het me toen niet eerder opgevallen is.... Ik laat het jullie weten morgen!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 12:47

Zo DA is geweest. Ze denkt aan schimmel. Is voor de zekerheid op kweek gezet, omdat het niet overal typische schimmelplekjes zijn. Volgende week maandag de uitslag.

utopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 20:56

Jolo je gelijk en ben dan ook helemaal trots.

Jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 09:36

Madelein, hopelijk weet de DA snel wat het precies is en is ie er snel weer vanaf....

Utopie, ik zag hierboven staan dat het al met al wat langer gaat duren voor je zelf weer te paard bent? Balen zeg, dat het zo langzaam gaat.... heel veel succes!
denk wel dat het verstandig is om het zo te doen met Utopie. Hopelijk kun je er in de zomer dan in ieder geval lekker op stappen. En een kleine troost dat ie het zo goed doet op concours nu! *\o/*

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 17:17

utopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 11:45

Jep ben echt trots op mijn paardje. Hij doet goed zijn best. Alleen afgelopen weekend moest hij even laten zien dat hij ook echt een boef kan zijn in de ring }> . Hij liet even zien dat alles ook eng kan zijn en hij heel snel kan omdraaien. Had nog best goede punten :D De jury was nog best vriendelijk.

Volgens weekend mag hij laten zien dat hij kringkampioen was. Hopelijk gedraagt hij zich dat beter dan dit weekend :P
Hoe gaat het de rest van de paardjes????

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 20:19

Proficiat Utopie met het kringkampioenschap, knap hoor :j En dat stoute in de ring is typisch Odermus :))

Madelein, hebben ze enig idee wat het dan wel is? Lekker brutaal filmpje, ik mag dat wel :D

Ukkie gaat lekker, dit weekend weer springen en volgende week een dressuurwedstrijdje, allemaal in voorbereiding op het sgw seizoen.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 21:00

@ Lielle: Nee ze hebben geen idee. Misschien toch schimmel en dat de kweek gewoon niet groeit of zo. Moet hem een keer insprayen met imaverol. Dus dat ga ik komend weekend maar proberen. De korstjes gaan nog niet weg, dus moet het maar even goed in de gaten houden.

Hij is niet echt brutaal trouwens, wel super blij, dan maakt hij altijd rare sprongen :D Maar hij is naar mij toe juist heel respectvol. Komt ook regelmatig naar me toe gerend en komt dan kroelen. Zo lief! Hij Is ook erg grappig want hij rent achter me aan alsof het een hond is, juist ook als hij los in de bak loopt. Als ik ga rennen komt hij op ong 2 m afstand achter me aan. Als ik naar links ga gaat hij naar links, als ik stil sta staat hij stil etc. :D Dat zie je ook op een van de filmpjes. Ben zoooo blij met mijn puppy paardje!

Fijn dat Ukkie zo lekker gaat! Veel plezier komend weekend!

@ Utopie: Wat leuk dat het zo goed gaat! Grappig die streken ( al is het natuurlijk minder grappig als je een beetje leuke punten wilt rijden ;)) Gelukkig had hij de jury mee! Heb je foto's?

Jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 09:11

hoe is het met Edje? weten ze al wat hij heeft?

succes vandaag Utopie *\o/*
en lielle ook succe op concours natuurlijk

ja, dat snel om kunnen draaien kennen we wel :j

vivace_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:17

Hallo,

Ben nieuw hier en dacht laat ik maar ook eens iets melden. Wij zijn sinds december de gelukkige eigenaar van een prachtige Odermus R merrie. Ze heet Vivace en is 8 jaar. Een schat van een paard, wel dominant, maar tot nu toe redelijk braaf. <3 [img][/im[img][/img]g]

Jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 08:45

Welkom Vivace :-)
en gefeliciteerd met jullie merrie natuurlijk, nooit saai thuis met een Odermus erbij ;-)

kan alleen je foto niet zien, helaas (je moet 'm even op mijnalbum o.i.d. zetten en dan de link in het topic plakken tussen [img]...[/img], maar ik heb er ook elke keer ruzie mee als ik 't probeer...)

utopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:27

Hoi allemaal,
Hier ook weer een berichtje van mijn kant.
Welkom vivace!! Ene waar heb je haar gekocht en wat is haar verdere bloedlijn? Foto's???

Met Utopie gaat het heel goed. Hij doet het goed op concour en het laatste concour heeft hij echt weer heel goed zijn best gedaan. We waren heel tevreden. Helaas waren de jury's het minder met elkaar eens. De proef werd door twee jury's beoordeeld en van de één kreeg hij 178 punten en van de ander 195 punten, dus wel erg veel verschil.

Vandaag heb ik hem voor het eerst weer zelf gelongeert, met wat hulp bij het op- en af zadelen :D . Ben helemaal blij, want ging heel goed. Utopie gedroeg zich voorbeeldig.

Iemand nog nieuws??

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:30

dan zal ik me ook weer eens melden :D Ukkie gaat lekker, laatst 194 en 189 punten (L1), ondanks dat ze het wel heel spannend vond. Gisteren crossles, dat pakte ze weer superfijn aan.

Vivace, welkom. Foto ben ik wel benieuwd naar.
Utopie, jammer van het juryverschil, maar fijn dat het met jou weer beter gaat.

vivace_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:00

[imghttps://picasaweb.google.com/104608616823859497596/20110206Vivace?authkey=Gv1sRgCIqqsu7hr-zflgE&feat=directlink][/img]https://picasaweb.google.com/104608616823859497596/20110206Vivace?authkey=Gv1sRgCIqqsu7hr-zflgE&feat=directlink ben benieuwd og het gelukt is ! ? pfff

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:05

Afbeelding

Code
[img]https://lh6.googleusercontent.com/__qqlkORZpc0/TWFjwm8GFvI/AAAAAAAAABU/vJenO6bqCxw/s512/vivace%20007.JPG[/img]

(ik heb eerst je link gevolgd, toen op de thumbnail geklikt, en van de grotere foto bij de eigenschappen het adres gekopieerd). En hierboven staat de code nog een keer als voorbeeld.

vivace_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:17

okee bedankt ! ik snap er niks van, maar nu dan in ieder geval wel een foto !

vivace_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:22

Oh ja, onze Vivace komt rechtstreeks van de fokker (Rockanje) en komt uit de bloedlijn Klaver x Odermus R. ik ga me er nog verdiepen hoe ik meer foto's kan plaatsen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:27

vivace_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:33

Afbeelding
Nou ik denk dat het me niet gaat lukken hoor, sorry. Maar het is inderdaad dat paard .

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:41

Leuk paard (en dus gelukt +:)+ ) Wat ander type dan onze Odermus, maar ze heeft een mooi sprekend oog.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 21:09

Mooi paardje Vivace!

vivace_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 21:22

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nou volgens mij kan ik er nu aardig mee overweg. En bedankt voor de reacties !