Nakomelingen van Florencio!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Janniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 21:54

@ Romygic: Ziet er erg leuk uit :P Ik hoop dat die van mij het straks ook zo goed gaat doen *D

De mijne heeft in galop ook nog wat balans problemen, maar ze gaat eigenlijk nooit overkruist. Bij haar uit het zich door een onrustige aanleuning en mij af en toe uit het zadel te trekken. Ook vindt ze het moeilijk om het arbeids tempo vast te houden. We gaan nog wel eens iets te hard :o

Kaaaren

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 23:54

Leuk haha die herkenbaarheid! Probeer ook kleine stukjes te doen.. of haar gewoon door te laten galoperen zodat ze in haar rime komt en beetje gaat zoeken.. ik laat haar maar gewoon doen wat ze aangeeft.. we hebben de tijd :)

De bossen in word ook mijn volgende stap.. gewoon lekker lange lijnen en meters maken.. en iets van de wereld zien!

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 00:09

:+ doe ik soms ook wat langer in galop, afhankelijk van wat ze zelf aangeeft :j
Janniek onrustig in de aanleuning is die van mij eigenlijk zelden, buiten in stap of halt, dan durft ze me wel gemeen hard naar voor trekken :oo

Zouden jullie met een jonkie alleen het bos indurven? Vind het altijd zo lastig om met iemand af te spreken die ook kan wanneer ik kan :Y)

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 00:27

Nou mij komt het niet bekend voor van de galop! Mijne is juist de galop zijn beste gang denk ik, vanaf het begin gelijk heel erg in balans en de bergop, soms zelf iets teveel de berg op. Mijne had juist moiete met de balans in de middendraf.

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 12:03

Ik heb een 4 jarige, loopt nu in de L1.
Hij heeft een hele poos gestijgerd, hij wou niks meer.
In de B alleen maar 190 & 200 punten gereden, en in de L1 in het begin ging het ook wel goed, en nu gaan de proeven niet meer zo goed.
Thuis doet hij echt zijn best, en in de les nu ook.
In de proef kakt hij helemaal in!
Middendraf vind hij nog wel moeilijk, en galop doet hij goed! en de stap mag nog wel beter.

Fleur_BC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 16:47

Ik heb ook een florencio x kennedy! Echt een super braaf beest. Heb nu ong 4 paarden gehad super lief maar nog nooit zoo ontzettend lief als die ik nu heb. Het is een merrie en ze heet catalina B weet alleen niet hoe ik foto's moet uploaden. Wie heeft er nog meer een florencio x kennedy wel merk ik dat ze druk en voorwaats is op het begin ze is ook pas 3 maar afentoe om gek van te worden haha

Fleur_BC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 18:03

Afbeelding Catalina als veulen
Afbeelding Cathy voor we haar kochten

Dit is onze Cathy, ze lijkt erg veel op Barossi van Romygic. Ook een Florencio x Kennedy <3

Janniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 18:29

Fleur_BC dat ziet er heel goed uit :9 Ze lijkt inderdaad heel veel op die andere Florencio x Kennedy
Hier ga je vast een heel fijn paard aan hebben.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 19:44

Titsia schreef:
Zouden jullie met een jonkie alleen het bos indurven? Vind het altijd zo lastig om met iemand af te spreken die ook kan wanneer ik kan :Y)

Ik heb een ovidius gehad voor deze en daar ging ik al vrij snel samen met iemand op de fiets mee naar de bossen. Ging eigenlijk altijd goed! Maar nu met deze meid ben ik pas twee keer geweest. 1ste keer ging goed.. 2de keer lag ik er langs, met gebroken sleutel been en paard aan de kletter :+ die vind je in een groot bos dus ook niet makkelijk terug :7 Alleen me zusje was er toen bij op de fiets..
uiteindelijk allemaal goed afgelopen.. paardje had niks en vonden we terug aan de rand van het bos bij andere paardjes.

Mijn advies.. niet alleen gaan.. :o Pas als ze echt het bos 1000x heeft gezien zou ik dat pas gaan doen.

Mijn buurman van een paar huizen verder ging ook altijd alleen naar de bossen.. kwam ook vaak alleen *zonder paard* thuis :P
Maarja er zijn vast ook genoeg gevallen waar het wel goed gaat!

Mooie fotos fleur! Grappig dat je zoveel overeenkomsten ziet!

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:38

Kan ook niet anders het zijn broer en zus!!!!!!!!!!

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:43

Afbeelding
dit mijn paardje als veulen op de veiling..

Fleur_BC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:46

Nou wat super toevallig!! Echt gaaf om dat dan te zien :D Wie is de moeder? Echt super leuk start je ook al? en in welke buurt? misschien toevallig als we ineens op de zelfde locatie starten :P Ik hoor het wel ! Echt leuk x

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 01:02

Dat is grappig, broer en zus in een topic!

Op welke veiling heb jij gekocht romygic ? ik heb mijn Florencio ook op een veulenveiling gekocht!

Fleur_BC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:10

Ik via sport horses:P Wat voor florencio heb jij diega? Heb je ook een foto?

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:16

Ik heb mijn florencio niet gekocht als veulen maar als bijna 3 jarige, heb hem gegoogeld en toen vond ik dat hij op de veulenveuling geveild was. Via de Star sale veiling noord nederland.

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:18

Welke regio rijd jij dan Fleur? Zou het leuk vinden jouw Florencio een keer in het echt te zien.. haha. Ik rijd altijd in het noorden van Nederland, de fokker is ook een keer komen kijken, een hele leuke man.

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:20

Ik heb eigelijk geen goede foto's van haar kom ik net achter :D .
Ze staat op dit moment op een africhtings stal dus er eentje maken zit er op dit moment niet in.
Volledige afstamming is Florencio x Jazz X Ferro, ze word pas in augustus echt 4 jaar oud, vandaar dat ze pas eind november vorig jaar weggebracht heb om te laten inrijden. Ze is nu ongeveer 1.65 hoog.

Afbeelding

Fleur_BC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:27

Oke wat leuk! Wat een schatjE:D Veel plezier met haar!

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:30

diega, jouwe staat toch bij herman koorman?? Hij heeft op mijne ook de eerste 3 keer gezeten, die kon erg goed bokken haha. Welke veiling heb jij hem gekocht?

Fleur_BC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:33

Romygic wat is de moeder van die van jou?

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:35

Gekocht in Maren Kessel.

Ik heb wel een filmpje van haar, stond ze net 6 weken bij Herman.
Zal link van het filmpje ff in m'n profiel zetten dan kunnen jullie ff spieken.
Het is in de binnenbak, het was toen heel koud en er lag veel sneeuw. Ook op het dak van de binnenbak dus het was wel heel donker binnen.

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 13:06

Fleur, mijne heeft dezelfde moeder als die van jou! Anders waren ze niet volle broer en zus.. Seralina. Kijk maar op horsetelex.nl

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 13:12

Leuk filmpje Diega!

Ik die van mij ook zadelmak laten maken.. maar ze heeft nooit gebokt,
was eigenlijk super lief en door alle indrukken was ze weinig voorwaards en heel tam.

Toen ze weer thuis stond is het daarna wel omgeslagen gelukkig, ze is nu heeeel voorwaards
en bokken doet ze soms in een gekke bui.. maar gelukkig blijft ze wel voorwaards en gaat ze recht uit
dus dat kan ik *afkloppen* wel goed uitzitten :)

Fleur_BC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 13:18

romygic schreef:
Fleur, mijne heeft dezelfde moeder als die van jou! Anders waren ze niet volle broer en zus.. Seralina. Kijk maar op horsetelex.nl

Echt super toevallig!! welke locatie's start je een beetje?

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 13:24

Meestal in het noorden van Nederland, drenthe, overijssel, jij?? Als je zo ver bent om te gaan starten natuurlijk... In maart is in Bronneger een kampioenschap voor vrij bewegen en vrij springen, misschien iets voor jou? Ook is het voor 4 jarige onder het zadel, heb ik vorig jaar ook mee gedaan, weet niet waar je vandaan komt?