Ja Zhivago doet het goed. En de mijne is gecastreerd, hij werd wat teveel hengst en hij zat zichzelf in de weg, normaal castreren we ze niet zo snel maar nu kon het gewoon niet anders. Maar het gaat goed met hem.
gaaf dat Zhivago het zo goed doet! mooi dat het met jou zhivago nu ook weer goed gaat Kajanus. mijne komt morgen naar huis! ben zo benieuwd. heb gisteren lekker geshopt mijn poetskost aan gevuld en een longeerlijn etc. gekocht dus ik ben er klaar voor!
Zhivago doet het zelf zeker prima. Kajanus; beste oplossing voor Eclipse (en jullie) als ik het zo lees, kan hij dadelijk zijn energie aan andere zaken besteden El4; fijn dat ze naar huis komt. ga jij je F-je al longeren?
Nou echt longeren nog niet hoor!!! maar wil haar zeker alles al gaan leren. Zal wel moeten beginnen met poetsen en voetjes geven etc. Maar een longerlijn vindt ik wel zo veilig als ik langs de weg ga wandelen
ajesca123
Geplaatst: 05-11-11 20:43
Vandaag mijn jaarlingetje gemeten van juli 2010. Ze meet nu 1.62 dus aardig aan de maat. Ze begint nu eindelijk wat uit te dijen het echte sprieterige gaat er nu een beetje af en het wordt echt al wat meer paard om te zien ze is wel weer behoorlijk overbouwd dus er komt weer een groeispurt aan. Naar haar beweging kijk ik nog maar even niet want ze gaat of heel hard door de wei of als een dweil al botsend op de kont van de voorganger springend dus daar is niet veel van te zeggen haha...
mijn jaarlingetje staat lekker thuis heb er al 2 dagen van genoten. Ze is gisteren om 3 uur thuis aangekomen en was gelijk best op haar gemak! met laden liep ze in 1x de trailer in.ze heeft heel de weg voorbeeldig stil gestaan, en vandaag hebben we haar voetjes afgespoten om de klei eraf te krijgen, in het begin vond ze het niks maar uiteindelijk ging het heel goed. Poetsen vond ze nog niks hahaha
Ik heb de mijne niet officieel gemeten Ajesca maar denk dat ze toch zeker e 1.64 al haalt. ze is van mei 2010
Zo dat zijn inderdaad flinke paarden! M'n zus heeft een Uphill jaarling staan die ongeveer 1.54m meet.. Die is dan wel laat, maar toch.
Mijn Zhivago was brutaal vandaag, stond te steigeren aan het touwtje toen ik een stukje met haar door de bak liep. En volhouden ook, spook. Heb er een hoefafdruk op m'n bil aan overgehouden, heel mooi. Opvoeden is begonnen dus, morgen even streng aanpakken als ze het weer doet. Zo'n paard van bijna 1.75m is anders te sterk voor me.
EL4a1990
Geplaatst: 06-11-11 19:52
mijn meisje, gisteren net thuis! Mooi hoofdje
Vandaag met haar nieuwe halster
Anneloes1991
Geplaatst: 06-11-11 23:11
Wat een knappe Zhivago, nu zijn kindjes nog!
Lekker knoeperts allemaal! Mijne is ook aardig aan de maat. Is van juli 2009 en rond de 1.70. Veel groter van mij hoeft niet, maar mag altijd natuurlijk! Ik heb nog een tweejarige die is nog geen 1.55, dus die zal wel niet veel groter meer worden helaas.
LETS: 1.54 voor een jaarling is toch wel een aardige maat?
EL: jij hebt wel een lekkere poetsklus gehad zeker? Leuke foto's
Ja maar die poetsklus staat nog, want ze vond poetsen nog niet zo leuk dus heb nu alleen een stukje hoofd en dr schouders gedaan morgen doen we de rest!!!
Hihi, succes met de reiniging! Maar wel fijn dat je nu een beetje kunt gaan opvoeden, merk toch wel aan die van mij dat dat wel echt nodig is. Voetjes optillen gaat hier nog niet zo goed, ze zet haar been direct weer neer met haar volle gewicht.. Ik hoop dat vriendje weer snel thuis komt van concours, dan kan ik hem inschakelen
Anneloes, ja 1.54 is best prima volgens mij, maar als ik die van EL en ajesca hoor.. Zhivago fokt toch wel knoeperds zo te horen. Komen die van jullie ook allemaal uit merries met veel maat?
avensis
Geplaatst: 07-11-11 14:18
Mooi om te horen dat hij maat fokt, dat is positief! Mijn merrie is nu ruim 5 maanden drachtig, bijna op de helft dus! Ze doet het prima en wordt nog lekker gereden.
@Lets, Mijn merrie is ook behoorlijk aan de maat met haar 1.72 inderdaad dus ik had ook de hoop en verwachting dat er geen kleintje uit zou komen Mijn merrie heeft voor het mooie een iets kort voorbeen en dat heeft ze gelukkig niet meegegeven want mijn jaarlingetje heeft echt mega lange benen en volgens mij is dat dus wel iets wat Zhivago ook meegeeft want wat ik zie is allemaal hoogbenig en vooral niet lomp groot.
Anneloes1991
Geplaatst: 07-11-11 22:26
@ Lets: Mijn Zhivago komt van een bedrijf waar ik stage heb gelopen in mijn schooltijd. Hij stond daar in de opfok en zijn moeder in pensioen. Ik heb dus ook met zn moeder aan de gang geweest en die was ook wel goed aan de maat. Ik denk toch wel rond de 1.75.
@ Avensis: Wat een prachtige merrie! Lekkere showerd! Komt vast een prachtig veulen uit!
@ El: Succes verder met poetsen en rommelen!
Ik heb gisteren besloten dat ik mijn Farringtonmerrie ook met Zhivago ga laten insemineren volgend voorjaar!!
Avensis; lekkere stoere merrie heb je. Mooie foto. El; Farisma heeft idd lange stelten, heb je dr al schoon gekregen? Lets; een jaarling van 1.54 is volgens mij vrij normaal. Sommige groeien wat sneller andere pas als ze wat ouder zijn, niet al te druk over maken hoor. Bij Uphill - Oscar zitten dan wel wat kleinere paarden in de afstamming, dat kan wel schelen ook al is Oscar zelf natuurlijk een knoepert.
Oei EL4a balen zeg maar wel fijn dat je haar schoon gekregen hebt ik hoop voor je dat het allemaal meevalt. Die van mij staat sinds een paar dagen weer met dikke benen als ik haar uit stal haal smorgens. Ze heeft dit al vaker gehad en het verdwijnt ook ineens weer de dierenarts kan ook niet echt iets vinden en denkt dat het iets van verminderde weerstand is op de groeimomenten ofzo.Zit er nu toch aan te denken om een keer bloed te laten trekken voor de zekerheid.