Nakomelingen Kreator xx

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 09:23

Hoi, Zit op t werk dus ga vanavond even filmpjes en foto's kijken :)!

Borisje staat ondertussen te koop en ga morgen kijken bij Kees Klaver, die wou hem misschien wel ruilen voor een brave. Ik heb helaas niet de tijd en ook niet meer de zin om nog langer door te emmeren met em (heb em nu al vanaf juni) dus moet nu wel een keer beter worden.. Het is idd een spelletje voor em gemengd met angst waar ie goed gebruik van maakt! Het is heel jammer en ik vind het helemaal niet leuk om te doen maar ik wordt er gewoon chagarijnig van en dat is niet de bedoeling van een hobby! Gisteren weer even met em geprobeerd met touwhalster en heel veel geduld en het wil gewoon niet... Dus als jullie nog iemand weten waar ie ook leuk op zn plek is hoor ik het graag.

Beli

Re: Nakomelingen Kreator xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:38

Kees klaver zou wel de laatste zijn waar ik hem heen zou brengen, en een paard zou kopen....
Jammer dat je m moet verkopen maar als het nieg werkt en je heb er geen lol meer in dan heb je er ook niets aan. Jammer dat het een ruin is, anders wist ik wel iemand. Hoop dat je m goed kwijt kan en je een leuk passend paard kan vinden!

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 10:43

dus toch het besluit genomen! Wat jammer voor je Marjan! Maar uiteindelijk gaat het erom dat jij plezier hebt in het rijden en als je dat met Boris niet hebt, dan is dit het juiste besluit.
Ik heb heel sterk de neiging om te roepen, breng hem maar hier, maar we hebben niet voor niks net een ander paard verkocht. Zou toch graag je vraagprijs willen weten (mag via pb hoor, wie weet hoor ik nog eens wat)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 11:19

Hoi wil er ong 3000 voor hebben, tja en kees, hoor ene kant goede en andere kant slechte dingen over.. Maarja dat houd je altijd, heb jaren bij een handelsstal gelopen en daar zijn ook wel eens mensen geweest die een proces aanspanden voor een luchtzuigende pony, maar bij ons had ie dat 100% zeker niet gedaan.. dus tja altijd wel ergens wat denk ik.. Houd mn ogen en oren goed open en kijk hoe de paarden erbij staan en laat zoizo keuren :)

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 11:34

Oke, ik ben er ook wezen kijken hoor, maar alles stond er zo slecht bij. Ik wilde zeker weten een gezond paard.te kopen. Dat gevoel had ik niet bij kees. Heb red ook bij een handellaar vandaan. Als je maar laat keuren door een zelf uigekozen dierenarts dan komt het wel goed. Hoop echt dat je wat kan vinden waar je de klik mee hebt. Ik hou mijn oren en ogen voor je open. Hou je ons op de hoogte?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 12:11

Komt goed, collega begon net ook al dat ik haar paard wel mocht kopen haha dus heb er nog 1 waar ik kan gaan kijken ;) Maargoed eerst Boris eens een plekje geven. Wat vinden jullie van de vraagprijs?

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 12:21

voor een vraagprijs vind ik het op zich wel reeel, maar neem aan dat daar nog wat onderhandelingsruimte in zit. Ga je met hem naar een handelaar, sta dan niet raar te kijken van prijzen rond de 1500 a 2000. Het is een mooi paard dat goed loopt en springt, absoluut met potentie, maar natuurlijk nog geen enkele wedstrijdervaring. Moet nog meer doorgereden worden en is niet de makkelijkste in de omgang. Er worden momenteel parcoursklare paarden of zelfs al geklasseerde paarden aangeboden voor bedragen rond de 2500, gaat echt helemaal nergens meer over!
Als verkoper is het lastig, maar betekend ook wel dat je voor weinig geld een goed ander paard kunt kopen.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 12:38

Ja mee eens. Als vraag prijs is het prima. Het is wel erg lastig verkopen momenteel.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 16:50

Jeetje Marjan...
Wat een naar nieuws...
Succes

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 18:48

Ja op marktplaats verkoop je nooit wat voor de vraagprijs.. Vanavond ga ik even een losspring filmpje maken en kan die er ook op. T is vervelend maar ik hou het niet vol zo met t werk en de beperkte tijden op de manege waardoor ik vaak ook al moe ben als ik begin.

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 18:59

jammer marjan, maar je moet er wel plezier van je paardje hebben dus begrijp ik je best !
Maar cees klaver heb ik ook zeker geen goede ervaringen mee ,heb zelf een rechtzaak tegen hem en een partner van hem gehad met een paard dat ik had voor wanita, hoop ellende, maar uiteindelijk toch mijn geld terug gehad wilde niet inruilen had geen vertrouwen meer in hem.

Zou hem toch eerst proberen zelf te verkopen, maar handelaren heb je inderdaad overal en als je een beslissing hebt genomen is het wel beter als hij snel weg is ........
Ook via een handelaar kan je paardje goed terecht komen hoor !
Let wel even op wat voor paard je terug krijgt en natuurlijk laten keuren, succes !!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 06:32

Hoi, Nou ben bij kees geweest, opzich viel het me mee hoe de paarden er bij stonden. Ruime boxen en schoon, geen schokkende dingen gezien. van de 3 paarden 1 leuke waar ie naar mijn mening veel te veel voor vroeg (m dress 7,5 duizend) een z paard (springen) 11jr welke nog 10 duizend moest kosten (met een raar litteken op de knie en een rare hoef) en een opzich heel leuke 5 jarige met een raar gezwel bij de vulva waarvan hij zei dat ie nie wist wat het was (zag er uit als een soort breukje waardoor er een zakje bloed hing) Dus zo maar weer op pad en nu naar Jansen en van Hout in Haghorst..

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 08:27

Suc6 we zijn beniewd! Zijn flinke prijzen idd.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 16:04

Hoi, ben net bij Jansen en van Hout geweest heel leuk paard gereden en nu even benieuwd of de klasseringen kloppen weet 1 van jullie waar ik die kan vinden op de knhs site?

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 18:34

je kan gewoon bellen of mailen met KNHS
Je moet dan wel een combinatienummer en/of stamboeknummer hebben en dan kunnen ze precies vertellen wat hij heeft gelopen ........
Bij stamboeknummer krijg je door wat de hoogste stand is die dat paard ooit heeft gelopen en vraag je een uitdraai per ruiter kan je ook zien wanneer hij voor het laatst is gestart enzo .....

Kan ook welhandig zijn, mij werd een paard verkocht die Z springen was maar achteraf bleek hij bij andere ruiters diep in de verliespunten te zitten en bij de laatste ruiter zelfs verliespunten in het L springen en dit soort dingen wil je als koper toch ook wel weten denk ik ?

Voordeel bij jansen en van hout is wel dat je een paard op proef mag meenemen en ze doen niet moeilijk met inruilen inderdaad.
blijft wel handelaren uiteraard, duskeuren is niet onverstandig.
Succes !

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 18:59

Ok zal ik morgen eens bellen, heb kopie van stamboek meegekregen dus staat alles op. Ze willen boris wel inruilen maar moet wel flink bij leggen.. Merrie liep wel heel makkelijk en fijn dus ga dr nog maar een nachtje over slapen.

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 19:26

volgens mij bieden ze ook een betalingsregeling aan ( huurkoop ofzo ? )
maar plezier hebben in je hobby is ook erg belangrijk,tja en inruilen kost inderdaad altijd wel weer extra .......

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 19:27

Als advies wil ik je alleen meegeven dat je nog ff een keer gaat rijden. En misschien zelfs een keer onaangekondigt langsgaan?
En evt op proef voor een maand ofzo?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 19:36

Ja mag 2 weken op proef dus dat doe ik zeker weten! Onaangekondigd waren we vanmorgen ook (aangezien ie zelf te veel gefeest had en er zelf niet was) dus de meisjes ons hielpen en die wisten nie wie of wat er die dag kwam en waren heel verbaast dat wij er ineens stonden. Paard was al een paar dagen niet gereden en was gisteren helemaal niet uit stal geweest en was eigenlijk heel braaf maar wel wakker. Denk als ie lekker in de wei kan ook wel wat minder kijkerig is

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:52

Dat klinkt positief ja.
En helemaal dat je sowieso 2 weken op proef mag.,
Zeker weten gebruik van maken ja.
Succes met je uiteindelijke beslissing

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 18:04

Dank je! T is nu alleen nog even handelen over de prijs, hij zei dat ie hoger had gelopen als dat ik bij KNHS heb opgevraagd. Wordt vervolgd.. Laat Boris als het door gaat er wel met een gerust hart achter.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:54

Ben benieuwd hoe dat afloopt dan
bn wel blij dat je Boris er met een gerust hart achter zou laten

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:26

Hoi, het is rond, morgen of overmorgen worden ze omgewisseld en kan ik de merrie 2 weken uit proberen. En proberen hun Borisje te verkopen... Ga vanavond maar eens goed met em tutten en zorgen dat ie mooi schoon weggaat. Vind het niet zo leuk om em weg te doen maar merk dat ik de laatste week zelf al veel relaxter ben nu ik niet nog s avonds laat moet rijden enz dus het is wel een goede keuze.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:30

Het is nlooit een leuke keuze die je moet maken om een levend wezen.
Maar als jij je er beter door voelt en dus weer plezier krijgt in je hobby......
Dat is toch belangrijk?

Succes met de proefperiode.
Wel showen he?

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 12:36

he marjan fijn dat het zo opgelost kan worden! Hopelijk bevalt je nieuwe paard een stuk beter. Het gaat er toch om dat jij weer met een goed gevoel kunt rijden en genieten van je hobby
Wel benieuwd naar je nieuwe paard hoor!