Sir Oldenburg nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 21:58

Kheb vanavond weer een superfijne les gehad! Kontje naar links, kontje naar rechts en een paar pasjes opzij...hij deed het allemaal keurig!!! Krijgt steeds meer kracht vanuit zijn kontje en de instructrice was (alweer) super enthousiast, ben zooo happy met mijn SO topper!!! _/-\o_ *\o/* :):) +:)+ O:) :)) :D

Mara

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:16

Gisteravond heb ik voor het eerst op Electro gereden! Wat gaaf en wat was hij braaf zeg! Hij zette geen stap verkeerd en was super braaf. Heb dus zelf ook al gedraafd aan de longe. Vanmiddag mag ik weer :D

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:48

Whauw Mara, dat zijn fijne berichten!!! _/-\o_

Heeeel veel plezier vanmiddag! :D

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 21:49

Ik heb vanavond mijn 2de buitenrit met mijn SO gemaakt samen met nog een aantal paarden. Hij is nog jong maar gedraagd zich echt KEURIG en wordt niet snel heet of rennerig ookal vindt hij verkeer nog ietsjes spannend. _/-\o_

Ja, ik ben nog steeds super enthousiast over mijn SO topper!!! *\o/* :D *\o/* :D *\o/* :D *\o/*

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:26

Wat leuk dat ze het allemaal goed doen..

Mijne is toch wat rilliger dan we verwacht hadden. Heb hem 2 weken aan bijzet gehad en aantal keer zadeltje erop.. En had hem een dag laten staan en we doen het spul weer op en hij gaat me toch uit z'n dak := Ik was blij dat er niemand op zat want dat had echt niemand uit kunnen zitten..
Zaterdag heb ik eerst even iemand anders er opgehad in gangpad. Hij kneep wat met staart en houdt je heeel goed in de gaten maar bleef best braaf. Gister ben ik zelf opgestapt in gangpad, stukje gedraafd.. Vandaag gaat ie de bak in met iemand die voor ons zadelmak maakt. Ben erg benieuwd hoe die het doet. Wil er eigenlijk zo gauw mogelijk zelf op :)

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:56

De mijne moet zaterdag op keuring. Vind het maar spannend allemaal!

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 12:36

Amigo_ schreef:
Wat leuk dat ze het allemaal goed doen..

Mijne is toch wat rilliger dan we verwacht hadden. Heb hem 2 weken aan bijzet gehad en aantal keer zadeltje erop.. En had hem een dag laten staan en we doen het spul weer op en hij gaat me toch uit z'n dak := Ik was blij dat er niemand op zat want dat had echt niemand uit kunnen zitten..
Zaterdag heb ik eerst even iemand anders er opgehad in gangpad. Hij kneep wat met staart en houdt je heeel goed in de gaten maar bleef best braaf. Gister ben ik zelf opgestapt in gangpad, stukje gedraafd.. Vandaag gaat ie de bak in met iemand die voor ons zadelmak maakt. Ben erg benieuwd hoe die het doet. Wil er eigenlijk zo gauw mogelijk zelf op :)

De mijne was in het begin ook erg rillerig. We hebben hem 6 weken aan de longe gehad en zoveel mogelijk mee op het erf gestapt etc. Toen ze er eenmaal op gingen, was er niets meer aan de hand en is hij super braaf. Na een week mocht ik er zelf op, de 1e keer ook al in draf in de longeerbak. De dag erna aan de longeerlijn in de binnenbak en daarna 2 voltes los gereden en de 3e keer dat ik er opging heb ik maar heel even gelongeerd in binnenbak en daarna heel wat rondjes los in de binnenbak, stap en draf, beide gangen super braaf! Dus totaal tegen onze verwachting in is hij nu juist zo nuchter en braaf!

Dus er is nog hoop voor die van jou ;)

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:52

Marieke, heeeeeel veel su6 komende zaterdag!!! *\o/*

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:54

Dank je! Vind het megaspannend!

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 15:11

Zekers...ik zou ook met dubbele tenen en vingers gaan lopen van de zenuwen hahaha! :=

Komt helemaal goed want jou peerd heeft the looks! :D

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 15:13

*vind ik leuk*

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 21:44

toi toi toi !!! :D *\o/* :):) +:)+

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:10

Hoe is het gisteren gegaan Marieke? ;)

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 07:13

Zo ik kan al heerlijk los in de bak rijden, gister ook voor het eerst met dressuurzadel. Hij gaf er alleen met longeren 1 kik om en verder totaal niet. Daarna ook voor het eerst geprobeerd om met een ander paard in de bak te rijden en dat ook erg goed. Lekker achter die andere aan gereden en hij vond het volgens mij ook nog eens erg leuk. Nu het zo goed gaat, mag ik hem dit weekend mee naar huis nemen :D

@Marieke, hoe ging de keuring?

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:16

Niet goed. Esprit heeft op de trailer een ongelukje gehad. Door omstandigheden is ze in paniek geraakt en met 4 benen over de voorstang gesprongen. Helaas is die ruimte niet gemaakt voor paarden van bijna 170cm..
Gelukkig kalmeerde ze snel, zodat een stel lieve, behulpzame mensen de binnenkant van de trailer gedemonteerd hebben om haar te bevrijden. Dat duurde alleen wel ff.

Helaas liep ze daarna in de ring niet goed meer. Ze was erg hoesterig, waardoor haar houding totaal niet uit de verf kwam. Bovendien inmiddels behoorlijk stijf. Ze was gespannen, hield zich vast, trad niet goed onder, boog achterbeen niet meer, ook niet helemaal rad en behoorlijk wijdbeens. Gewoon niet goed. Ze was nu stuwend, terwijl ze juist zo mooi kan gaan zitten.
Kortom, het liep in de soep.

Wel opgenomen, maar geen ster. Wel genoeg ext (70), maar beweging te kort (65).
Maar goed, het belangrijkste is dat ze nog heel is. Ze had ook kunnen verongelukken als de buren daar niet zo snel ingrepen. Ze komt nu lekker naar huis en dan zien we verder wel.

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 17:40

Oh wat balen Marieke! Dit was geen grappige dag voor jou en je topper! :n

Hoe was ze op de terugweg? Is ze een beetje krasvrij gebleven? :=

Heeft iemand nog foto's van haar kunnen maken in de ring? *-:)

Nu maar even rustig bijkomen, zowel jij als Esprit :(:)

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 17:51

Ja, er zijn wel foto's.
[HK] Gelderse Paarden, deel 7!!

Pagina 283 beetje onder aan.

Op de terugweg liep ze er zo weer op en stond rustig.
Ze heeft 1 kleine kras op haar hoofd. Verder zie je geen beurse en blauwe plekken met al dat haar ;)

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 21:33

Wat een plaatje Marieke!!!! _/-\o_

Hier een paar foto's van de mijne van vanavond

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 21:51

Doet t allemaal maar braaf WD! leuk hoor!

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 18:52

Ja braaf issie wel maar het is ook zeker geen slome, precies goed _/-\o_

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:00

Oeeh dat is minder mooi dat ze over de voorstang gesprongen is. Maar wel weer super dat ze er later weer zo inliep. Meeste doen dat niet!

Rijden ziet er goed uit Wittedirk :)

Ik ga vandaag denk ik maar weer eens op de mijne.. Hij is nu paar keer gereden door jonge die voor ons zadelmak maakt. Hij doet allemaal erg braaf. Gister zelfs met ander in de bak gereden. Dus ik vertouw de boel nu voldoende om er zelf mee aan de slag te gaan.

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 13:46

Dank je Amigo! Hoe ging het rijden op jou topper? :D

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:03

Jaa hij was erg braaf.. Soms wil die nog wat met de staart knijpen maar ontspant vrijwel meteen weer..

Afbeelding
(niet al te beste foto, maar bewijs dat ik erop heb gezeten ;) )

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:16

http://www.youtube.com/watch?v=AKTOLT3P87o

Hierboven een kort filmpje van gisteren, even los in de paddock gedaan zodat ik een hand vrij had voor de camera, ideaal ;-)

Nou Amigo...ziet er goed uit! :D Liever een staartknijper dan een bokker en de foto geeft een heel fijn beeld, ga zo door! *\o/*

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 07:45

Wat een leuke berichten en foto's zo!

De mijne is dit weekend verhuisd naar zijn nieuwe stal. Hij was super goed zadelmak, helaas wel vorige week op mn laatste avond op de andere stal van hem afgevallen. Even een miscommunicatie met als gevolg een bok waar ik niet op was voorbereid, tegen de tijd dat ik weer zo goed als wel zat, waren we bij de bakrand en wou ik naar rechts, maar hij ging naar links. Dus daar lag ik. Maar hij stond gelukkig gelijk stil en daarna er ook weer op geweest. Vrijdag verhuist naar zn nieuwe stal en het rijden gaat daar ook super. Hij was na 10 minuten in zn nieuwe stal ook al helemaal ontspannen aan het eten. Super paardje!