Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

ben de gekke ponytijd toch al lang ontgroeid
En begint dan een beetje op de plek te draven, maar kan mn teugels gewoon lang laten, gaat er niet vandoor of zo. Afgelopen week met ponykamp mogen ondervinden toen we zwijntjes tegenkwamen op de veluwe. Konden de manegepaarden minder waarderen haha! 
) Dus paard is in 1 dag 2x Z1 geklasseerd 

maar gelukkig op ander terrein waar het moet gebeuren erg braaf en op mij gefocust
ik, op mn trens in zwaar, word niet echt altijd serieus genomen.. terwijl het ook een prestatie is..
Mss wordt het in NL meer gedaan op trens, dat kan! In belgië is het meer vanaf ze kunnen, doen ze het ook! Ik ben ook meer voor de NL jury’s dan de belgische qua denkwijze, denk dat zij verder staan, al enkele jaren trouwens! In BE willen ze graag overdondering zien.. in NL zien ze beter de verfijning en de harmonie van het rijden! Al moet je er ook je gas openzetten uiteraard, maar alles is beter in balans!
je kunt tenslotte nog steeds meer op trens rijden en de stang er licht bij nemen .. ( niet los laten dat vinden ze niet fijn dat geklapper in hun mond ) het is even wennen met 2 teugels maar dat komt vast helemaal goed .. ik heb het nog weleens wat lastig met alles weer bij elkaar te nemen na het halsstrekken