Nakomeling Krack C

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 11:38

Hier eigenaar van een Dreamboy x Obelisk waar dus aan dreamboy zijn kant ook Krack C in zit.

Op het moment bezig hem te beleren.
als 1 jarige gekocht, volledig groen en niet gewend aan mensen. Na veel geduld en liefde nu al veel bereikt samen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 12:14

Knap ding hoor. :j Hoe oud is hij nu?

Miesjex

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 12:16

Hij is nu 3 jaar, gaan hem heel rustig aan beleren zodat hij weet wat het is. Daarna heel rustig opbouwen.

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 18:02

Knap miesjex! Veel succes met opleiden, groot gelijk dat je het rustig aan doet :) ze gaan nog lang genoeg mee!!

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 18:29

Qleke schreef:
Knap miesjex! Veel succes met opleiden, groot gelijk dat je het rustig aan doet :) ze gaan nog lang genoeg mee!!

Jaa hij is nog Jong genoeg, moet ook nog even lekker paard kunnen zijn.

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 21:54

Ohhh wat een leukerd!! Ik wil ook een dream boy baby :))

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 21:58

Jongens, ik heb een ‘probleem’. Niet echt natuurlijk maar he, misschien hebben jullie tips!

Wij hebben de paarden op het land. Vrij weinig gras nu, zoals de meeste denk ik. Dus we hebben nog een klein stukje groen, dat denk ik over 3 dagen op is. Dan willen we gaan bijvoeren. Ze staan met z’n 2en. Hooi los op de grond is een optie, maar kans op wegwaaien naar de buren..niet de bedoeling! grote zwarte ton met hooinet erin/erover is een optie maar straks gaan ze er in staan of krijgen ze ruzie oid.. 2 tonnen dan? Hebben jullie ideeen of tips? Voeren jullie bij op het land, en zo ja, hoe?

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 22:40

Jeska2 schreef:

Haha dreamboy baby’s zijn wel heel leuk ja, tis zon onwijze knuffel

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 22:40

Jeska2 schreef:
Jongens, ik heb een ‘probleem’. Niet echt natuurlijk maar he, misschien hebben jullie tips!

Wij hebben de paarden op het land. Vrij weinig gras nu, zoals de meeste denk ik. Dus we hebben nog een klein stukje groen, dat denk ik over 3 dagen op is. Dan willen we gaan bijvoeren. Ze staan met z’n 2en. Hooi los op de grond is een optie, maar kans op wegwaaien naar de buren..niet de bedoeling! grote zwarte ton met hooinet erin/erover is een optie maar straks gaan ze er in staan of krijgen ze ruzie oid.. 2 tonnen dan? Hebben jullie ideeen of tips? Voeren jullie bij op het land, en zo ja, hoe?

Poeh lastig, hier ligt het gewoon los maar waait ook niet weg. Je kan ook zo’n halve ibc met een rooster erover. Deze staan ook vaak op fb te koop

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 22:42

Jeska2 schreef:

Mmm njaa je ziet ook wel slowfeeder tussen 2 palen en daar tussen een groot net gespannen

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 07:37

En hooinetten aan dr omheining vastmaken? Of anders het hooi nat maken zodat het minder hard weg waait :)

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 08:25

Geen idee Jeska... Heb daar niet echt ervaring mee! :) maar succes :D

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 09:06

Hm ja tis best lastig, we mogen niks in de grond slaan. De omheining bestaat uit metalen palen met stroomdraad ertussen dus dat is ook niet echt een optie. Staan ze steeds onder stroom haha.

Een halve IBS, wat is dat? :o

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 09:22

Ibc zijn van die grote witte tonnen vierkant met een ijzeren frame eromheen

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:01

Jeska2 schreef:

Nou ik ben wel genezen van een Dreamboy baby :') ik lees ook steeds meer dat ze vrij rillerig zijn ..
Nou dat was de mijne dus ook die ik als veulen kocht ... de eerste keer na het beleren dat ik erop ging lag ik er binnen 1 min af ... gekneusde ribben hersenschudding en een illusie armer .. uiteindelijk ingeruild op Huds :j

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:04

Ja lastig jeska .. maar wat je wel ziet idd van die grote bakken met een ijzeren rooster erop .

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:10

moniek21 schreef:
Jeska2 schreef:

Nou ik ben wel genezen van een Dreamboy baby :') ik lees ook steeds meer dat ze vrij rillerig zijn ..
Nou dat was de mijne dus ook die ik als veulen kocht ... de eerste keer na het beleren dat ik erop ging lag ik er binnen 1 min af ... gekneusde ribben hersenschudding en een illusie armer .. uiteindelijk ingeruild op Huds :j

Oh serieus, echt waar? Kane is inderdaad ook heel snel bang maar zodra hij iets kent is het ook klaar.. Hopelijk gaat dat hier beter haha

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:25

Ik hoop idd dat het beter gaat bij jou .. ik had hem als veulen gekocht .. liep met hem aan het halster langs een 80 km weg super mak ... tot hij onder het zadel kwam .. gelukkig loopt hij nu onder G.erdine M.aree .. hij is ook 6 nu maar nog steeds van die momenten dat hij wegschiet geloof ik ..

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:29

Ahh Okee, Kane geen idee hoe hij onder het zadel is nog, maar aan de hand is hij heel angstig.

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:54

Gelukkig zijn ze niet allemaal hetzelfde he! Maar snap wel dat je het op den duur niet meer betrouwd! Ik ben jaren lang ‘bang’ geweest van merries omdat het erg mis gegaan is met merries bij mij! Nu heb ik er eentje en we verstaan elkaar goed! We kunnen ze niet allemaal over dezelfde kam scheren maar als er een soort trauma achter zit, is dat niet altijd makkelijk... ik denk er ook nog vaak aan terug maar ben gelukkig sterk genoeg nu om me goed genoeg te herpakken :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 21:11

Qleke, klopt helemaal .. ik heb toch ook weer een 3 jarige genomen ;) .. het is alleen dat ik het nu wel wat vaker lees dat ze wat rillerig kunnen zijn ..

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 21:52

Ach we gaan het wel zien komt vast goed. :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:02

Tuurlijk komt het goed +:)+

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 12:16

Ohhh die dingen miesje! Ga ik is kijken, Thanks

Zijn jullie krackjes allemaal zo braaf dan? Gien is ook super rillerig. Schriktraining is geen probleem maar een tapijtsnipper in de bak die anders ligt is al een reden om weg te schieten :wow: dus wat dat betreft ben ik wel wat gewend haha

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 15:22

Haha dat is hier inderdaad ook zo.
Onder zadel geen idee nog natuurlijk.
Vandaag er voor het eerst echt aan gehangen en hij was nu zo braaf!