Nakomelingen van Florencio!

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
larabo

Berichten: 294
Geregistreerd: 18-08-07

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 01:24

Wat naar romygic! Ik hoop dat je toch nog van hem kan genieten. Lastig history, blijft moeilijk afscheid nemen van je maatje. Leuk paard kaaaren, waar heb je gestart?

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 10:15

Oirschot Larabo.
Komende tijd weer goed door trainen want heb nog twee wedstrijdjes op de planning :)

larabo

Berichten: 294
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 16:56

Kaaaren schreef:
Oirschot Larabo.
Komende tijd weer goed door trainen want heb nog twee wedstrijdjes op de planning :)

O dat is een behoorlijk eind bij mij vandaan. Haha
Leuk! Gewone wedstrijdjes? Of rijdt je selecties?

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 11:05

Dit was een 'gewone' wedstrijd. Heb dit jaar geen selecties gereden :)
Rij liever wat kleinere wedstrijden dan kan je wat vaker twee proeven rijden.

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:19

Afgelopen maandag wedstrijd gehad en een mooie rode strik erbij :D

Hoe gaat het met jullie flo's?

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:32

Proficiat Kaaaren!

Mijn eerste wedstrijd dit jaar komt stilletjes aan dichter bij :-) 6 maart eindelijk weer die lange jas aan! Pirouettes gaan echt heel fijn, grootste werkpunt zijn de series eigenlijk. Ze springt de wissels allemaal wel correct maar ze spant vaak net wat teveel op tijdens de series, ik begin dan ook op te spannen en ja dan krijg je soms een pingpongbal op een diagonaal. Ik kijk er echt naar uit om weer te kunnen starten!

Claartje23

Berichten: 146
Geregistreerd: 30-01-12
Woonplaats: oosterhout NB

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:34

Wij doen zondag weer een poging. Maar wij gaan nog voor ervaring, niet voor de winst.

larabo

Berichten: 294
Geregistreerd: 18-08-07

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:59

Ik heb mij geplaatst voor het Groninger kampioenschap in het m1 :). Heel blij mij. Benieuwd of we een goede proef kunnen neerzetten.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 23:38

Mijn springflorencio is verkocht. Zij gaat haar springcarriére voort zetten met haar erg goed rijdende, nieuwe chinese eigenaar in China. Ze hebben echt een klik, ben dus erg benieuwd of ze daar nog mooie dingen gaan doen samen.

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 11:13

Wauw wat gaaf Lante, zo ver weg.
je gaat haar vast missen.

Ik heb afgelopen weekend mijn laatste Z1 proef gereden, en een eerste plaats mee naar huis genomen.
Nu lekker even door trainen om in het voorjaar Z2 te starten.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 09:21

Ze stond al bijna een jaar bij een vriend van mij, dus was al wat gewend aan haar afwezigheid. :)

Dat gaat dus ook wel lekker! Altijd leuk als je proef gewaardeerd wordt. Succes in het Z2 straks! :)

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:36

Het is heel stil hier! Hoe gaat het met alle flo'tjes?

Luuxje

Berichten: 539
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:45

Afbeelding
Ik heb sinds anderhalf jaar ook een Florencio (uit 2010). Heerlijk lief beest maar wel een gevoelig paard. Herkennen jullie dat?

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 15:28

Wat een leuke flo Luuxje! Hij heeft zover ik ik kan zien, wel duidelijk wat van zijn vader weg!
Die van mij is ook heel lief plus dat ze ook echt van die Bambi ogen heeft, dat maakt haar extra schattig :P

Luuxje

Berichten: 539
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: bollenstreek

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 19:22

Hij is naar paarden toe best brutaal en tikkeltje dominant. Naar mensen iets wat wantrouwend maar niet als hij je kent.
Heb alleen een beetje ongelukkige start met hem gehad. Ben nu aan het herstellen van een polsbreuk.

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:23

Van die start is balen Luuxje, wat zit er van moeders kant in?

Luuxje

Berichten: 539
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 22:29

Flemmingh!
Heb er alle vertrouwen in want de reden dat ik eraf ging was pijn. Je hoeft ook maar naar een wondje te wijzen en hij denkt al dat hij dood gaat....

Luuxje

Berichten: 539
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 22:31

Samen met mn andere oogappeltje.
Afbeelding

leadhooves

Berichten: 155
Geregistreerd: 30-04-16
Woonplaats: limburg

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 22:40

Awhh, wat een leukerds! <3

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 09:42

gaaf stel Luuxje! En mooie kant van moeders.

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 14:19

Nog even een paar foto's spammen die ik zelf van haar heb gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Eind deze week komt er een fotograaf om foto's te maken van ons tijdens het rijden.
Aangezien dat wat lastiger is om zelf te doen :P Heel benieuwd!

Luuxje

Berichten: 539
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: bollenstreek

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 11:06

Mooie merrie! Ben benieuwd naar de rest van de foto's straks. Een shoot is altijd zo leuk.

R.I.P. Florencio

larabo

Berichten: 294
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 22:22

Luuxje schreef:
[ [url=m/6ndH6u.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb sinds anderhalf jaar ook een Florencio (uit 2010). Heerlijk lief beest maar wel een gevoelig paard. Herkennen jullie dat?


Jup hier ook een enorm gevoelig paardje. Al moet ik zeggen dat het bij die van mij waarschijnlijk bij de merrie vandaan komt. Die ken ik goed en ik zie echt dezelfde trekjes terug.
Vandaag helaas 2x afgegroet... Zelf iets gespannen en gestresst door studie, samen met een boel geluiden ging het niet helemaal goed.. Ze merkt mijn spanning dan zo goed.. Volgende keer hopelijk beter!

History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: België

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 13:16

Knap dier, Luuxje!

Jammer, Larabo. Volgende keer beter! :)
Mijn Flo voelt het ook meteen als ik gespannen ben en dan wordt hij zelf ook gespannen.
Inderdaad geen ideale combinatie.

Mooie foto's Karen!

Ik ben nog altijd aan het knutselen aan de vliegende wissels. Het gaat iedere week beter, maar nog niet helemaal wedstrijd-proof. Doordat ik maar 2-3 keer per week rij, gaat het niet zo geweldig hard vooruit want vliegende wissels zijn ook voor mij een compleet nieuwe oefening. Dus ik blijf thuis maar wat verder oefenen voorlopig, al kriebelt het wel heel har om terug op wedstrijd te gaan.

Zonde van Florencio Y;(

Nynke0809

Berichten: 46
Geregistreerd: 09-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 13:05

hooii! hoe gaat het met alle Flo's hier?
ik heb al een tijdje het wedstrijd wereldje los gelaten. merk dat we er beiden niet zoveel plezier meer in hebben en als een echte merrie word ze dan ook gewoon boos op me.

we zijn daarom afgelopen maand ook naar Equiday geweest en we mochten daar samen een show geven! helaas kwam haar hete gedrag teveel naar boven ( zelfs MET Confidence EQ) en hebben we niks kunnen laten zien en was het alleen maar paniek. 3x de mensen doorgerend enzovoort.. baalde er enorm van. maarja met een FlorencioxRubiquil moet je ook geen verwachtingen hebben want dat gaat dan altijd fout hebben we nu wel weer geleerd.. op het einde was ze al een stuk rustiger en ik heb heel veel reacties gekregen dat mensen enorm veel respect voor ons hadden omdat ik er toch maar stond met mijn heethoofd van bijna 1.80 .. na equiday ook nog naar het crossterrein geweest daar in Ermelo.

ondaks dat doet ze het de laatste tijd enorm goed! wel niet de dressuur of het springen zoals de meeste mensen het willen zien. maar gewoon tuigloos! niks moet, alles mag. we maken heerlijke buitenritten op enkel een neckrope en focus me nu alleen maar op de "lol met je knol" dingen zoals ze dat noemen. ik merk dat ik er een ontzettend blij paard voor terug krijg die echt voor me door het vuur gaat. gisteren zelfs wezen zwemmen. terwijl ze vreselijke watervrees had. dus van een heet sportpaard naar een echte recreatie knol die alles voor je doet. ik ben er heel blij mee! :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding