Wie heeft er dit jaar met Zjengis Khan gedekt? of volgend ja

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 08:51

Ik heb ZK gisteren in Berkel Enschot gezien. Hij liep de clinic die eigenlijk een andere hengst zou doen.
Zal proberen om straks wat foto's en een filmpje te plaatsen.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:40

Orchidee21

Re: Wie heeft er dit jaar met Zjengis Khan gedekt? of volgend ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:09

zitten mooie foto;s tussen. Vind alleen wel dat Nikkie wel iets trotser op het paard mag zitten, als je op zo;n mooi dier zit.. ;-)

strovrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 13:45

ik heb niet alle foto's gezien, maar ik denk dat ze juist heel geconcentreerd kijkt, want iedereen op de stal van ZK is de hele dag al supertrots op hem!

strovrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 13:46

nu heb ik ze wel gezien. Mooie foto's, Raiza, maar ja, wat wil je ook met zo'n knappe jongen!

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 14:39

Ze mogen ook trots op hem zijn, hij doet het super.
Het begin van passage zit er ook al op. Nikki kon hem al netjes doorsluiten zondag.
Mijn 3-jarige (= halfzus van Eskalando) kan al piaffe :j Had haar gisteren voor het eerst peesbeschermers en strijklappen aangedaan en ze liet een keurige piaffe zien ;) en van die spaanse hogeschoolsprongen kon ze ook :+

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 14:17

Landra schreef:
He Zsazsa, bevalt het nog steeds in Italië? Wat doe je daar allemaal? Is de plek op zijn kont trouwens wel mooi geheeld?

Heb nog niemand gehoord die dit jaar met ZK wil dekken. Heb je zelf nog andere hengsten op het oog Raiza?

Heb ons monstertje van de week weer gemeten 2 dagen voordat 'ie 8mnd zou zijn, 1.50m hoog al!

Hoi, ja nog steeds in Italie en dan naar huis! kan niet wachten om mijn zktje te zien en op te meten, mijn moeder zegt dat ie elke week groeit haha, en het leukste is dat hij met zijn maatje bij mij aan huis komt te staan, hij is op het moment met zijn achterwerk nog niet in staat om in de groep te gaan, ben bang dat er weer iets gebeurd, en hij wil niet bij andere en gaat dan ook niet eten. hoop dat hij hier verder geen trauma's aan over houd. de plek is goed aan het genezen gelukkig.

Wat zijn die van jullie allemaal mooi geworden zeg! als ze 1 jaar zijn moeten we maar is allemaal een foto update gaan geven!
Ik heb verder ook nog niemand gehoord die eventueel met ZK zou willen dekken!

strovrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 10:54

Gisteren naar het symposium geweest over zin en onzin van het dressuurmodel. Kwam daar de eigenaren van ZK tegen, die vertelden dat hij echt heel erg vooruit is gegaan.

Onze Edradour doet het prima, groeit goed maar niet te hard, de gewrichten zien er tot nog toe goed uit (dwz geen chipjes), en het karakter is om te zoenen, aanhankelijk, meewerkend, oplettend. Maar ze kan wel echt boos worden als haar iets niet bevalt! Benieuwd hoe ze straks met rijden zal zijn.

Een foto-update lijkt me een goed idee! alleen jammer dat ze nu niet op hun mooist zijn. Als deze site over twee jaar nog functioneert, dan is het wel aardig om een foto-shoot te maken van zoveel mgelijk driejarige ZK's uit de eerste jaargang.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:45

Wij gaan waarschijnlijk dit weekend naar Tjoepie kijken. Zal als we voor het donker gaan, de camera meenemen.

strovrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 16:08

Tjoepie?
Benieuwd naar foto's!
Ik zal ook eens zien dat ik een recente foto kan plaatsen van Edje (...), ze is bijna 10 maanden, maar echt niet lelijk!
Binnenkort gaan we haar moeder weer laten dekken, als alles meezit, en jawel, weer door ZK.

Ankiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:13

hij erft bijna alleen maar vos na,

zelf houd ik daar niet van, ik vind zjengis khan ook niet zo mooi, Wel super bewegingen!!

x

Landra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 11:12

Ons veulen is uitgenodigd voor het OCD onderzoek, nog meer mensen die een brief van het KWPN thuis hebben gehad? Heb 'm na binnenkomst direct weer op de post terug gedaan om aan te melden!

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:14

strovrouw schreef:
Tjoepie?
Benieuwd naar foto's!
Ik zal ook eens zien dat ik een recente foto kan plaatsen van Edje (...), ze is bijna 10 maanden, maar echt niet lelijk!
Binnenkort gaan we haar moeder weer laten dekken, als alles meezit, en jawel, weer door ZK.

We noemen Eskalando vanaf zijn geboorte als nickname Tjoepie... omdat het zo'n tjoeperd was als veulen :o :D

We zijn nog niet geweest, geen tijd gehad. Maar foto's volgen zsm als we tijd hebben.
@Landra, ik heb geen uitnodiging gehad.

Ankiiej schreef:

zelf houd ik daar niet van, ik vind zjengis khan ook niet zo mooi, Wel super bewegingen!!

x

Ik hou ook niet echt van vos, maar ik vind Zjengis echt wel een super mooi paard! Superchique hoofdje, heel veel uitstraling en wat steviger gebouwd dan de huidige hengsten die bijna omvallen als je een keer hard blaast :+ . Ik vind hem zeker 1 van de mooiste jonge hengsten, maar ik hou dan ook wel van een beetje massa in een paard.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 17:10

Ankiiej schreef:

x

Ik hou ook niet echt van vos, maar ik vind Zjengis echt wel een super mooi paard! Superchique hoofdje, heel veel uitstraling en wat steviger gebouwd dan de huidige hengsten die bijna omvallen als je een keer hard blaast :+ . Ik vind hem zeker 1 van de mooiste jonge hengsten, maar ik hou dan ook wel van een beetje massa in een paard.

[/quote]

helemaal mee eens.
Heb ook liever wat meer paard onder mij..

strovrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 22:49

Ik heb ook geen uitnodiging gehad voor het OCD-onderzoek, maar ik houd het wel zelf goed in de gaten. Edradour lijkt afgelopen week wel 5 centimeter gegroeid te zijn! ze is in vegelijking met het Spielberg-veulen een stuk ranker en fijner gebouwd. ik voer nu wat minder brokken (veulenbrok), 1,5 kilo ipv 2. De veulens lopen de hele dag buiten en krijgen vrijwel onbeperkt hooi. Volgens de dierenarts (die af en toe langskomt voor een van de andere paarden, enten, of als er een sukkel zijn achterbeen door een kruiwagenframe weet te wurmen), zien allebei de veulens er goed uit.
Vanmorgen was de hoefsmid er, en Edje hoefde alweer niet bekapt te worden! Haar moeder heeft goede hoeven, en dat geeft ze aan haar kinderen door, maar Edje is daarvan wel de beste.

Ankiej, toen ik op zoek was naar mijn eerste paard, vond ik vos ook niet mooi (en toch kocht ik een vosmerrie), maar inmiddels hebben mijn paarden voor mij geen kleur meer, ik vind ze allemaal mooi, vos of zwart. Het zou jammer zijn als je je bij de hengstenkeuze laat leiden door de kleur, en daarom een hengst als ZK laat staan, zo'n mooi, correct paard, goede bewegingen, fijn karakter en een prachtige afstamming.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 23:47

Eskalando doet het ook goed. We zijn maandag bij Doris en Noudje geweest. Hij mocht even buiten in de blubber lopen maar kon niet echt dichtbij komen om foto's te maken aangezien ze met zijn tweeën flink aan het spetteren waren :+
Zondag was er een ZK veulen geboren bij hen, echt een mega groot beestje. Wel heel mooi, bruin, 4 hoge witte benen en een mooi hoofdje en echt mega lange stelten.

Morgen wordt ZK bij Peter van den Boogaard (hastronahoeve) getoond op de hengstenshow. Gaan er nog meer mensen kijken?

strovrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:48

Hoi iedereen! Ben net terug van de hengstenshow bij Peter. ZK liet zich heel goed zien, wat een progressie heeft hij gemaakt, zeg! Ze lieten ook een jaarling zien, flink aan de maat en goed bewegen, een van Peter zelf, en een veulentje van 5 dagen oud, een heel fijn ding.
Verder was er nog een EAS goedgekeurde hengst van Noudje en Doris, San Samarant, een leuk paardje, knap hoe hij zich onder het zadel liet zien, hij schijnt pas twee maanden geleden zadelmak gemaakt te zijn!

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:08

Wij zijn ook naar de show geweest. ZK liet zich weer goed zien. Echt een mooi en lief dier. Lekker nuchter.
Volgens mij heet de nieuwe hengst Sir Samarant ipv San Samarant. ;) Was inderdaad nog maar 2 maanden onder het zadel. Echt nog een poppetje.

Even wat foto's. Zijn helaas een beetje wazig. Kwam er te laat achter dat ik mijn lens nog niet schoongemaakt had na een middagje puppies fotograferen die de lens errug interessant vonden. :o

Het ZK x Quattro veulen
Afbeelding

De ZK jaarling ( had even afstamming van de moeder gemist).
Afbeelding

Sir Samarant
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kellyvdh90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:26

heej raiza,
mooie foto's van sir samarant.:D
heb je er nog meer ofniet want ben wel benieuwd hoe ze geworden zijn.
die ene die je aan mij liet zien vond ik heel mooi maar die stond er niet tussen:(

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:31

He Kelly,

Ja natuurlijk heb ik er nog meer. Had er maar snel een paar uitgezocht, de rest stuur ik naar Doris, dus die krijg je vast wel van haar.
Je had het super gedaan! Heel vriendelijk voorgesteld en je zit op alle foto's heel netjes.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:24

De foto die jij gezien hebt:

Afbeelding

en zijn bloedmooie koppie:

Afbeelding

strovrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 10:34

Hallo iedereen
ergens deze week wordt - hopelijk - mijn merrie weer gedekt door ZK. We hebben haar vrijdagavond naar Peter gebracht, aangezien ze met vers sperma geinsemineerd moet worden.

ZK loopt vanmiddag overigens de tweede selectie voor de WK in Verden, allemaal duimen dus.

Landra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 13:25

Nou ben benieuwd!

Raiza, heb je ook nog foto's van ZK zelf van de show?

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:44

Ja maar niet zo veel. Zon ging toen net achter de wolken waardoor het binnen eigenlijk te donker was.
Staan op de andere computer. Zal morgen even kijken of er nog gelukte bij zitten.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 09:37

Zjengis Khan is door naar de 3e ronde van de selectie voor het WK jonge dressuurpaarden in Verden *\o/* *\o/*

TOPPERRRRRRRRRRRRRRRRTJE! <3