al iemand een nakomeling van zurich of canturano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sassie76

Re: al iemand een nakomeling van zurich of canturano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 12:58

Netjes gesprongen. Ze werd ook eerste.

Spannend Dots83! Ik zag de vooraankondiging al. Voor mijn merrie echt nog te vroeg, maar ik hou het wel in mijn gedachten

carlijnv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:03

Eerste prijzen en lekker buiten kunnen rijden, dat is goed nieuws over de Zurichjes!

Mira komt 1 oktober uit de opfok, dus ik ga binnenkort heel rustig beginnen met het beleren. Ik ben benieuwd!

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 07:59

Woehoo gister eerste voorselectie gehad van de GMB en ons Zurichje is 3e geworden! Zelfde pinten als 2e maar die had voor springen 0.1 punt meer en dat is doorslaggevend. Een 7,8 voor techniek en vermogen en een 8 voor het rijden echt leuk! *\o/*

carlijnv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 12:13

*\o/* Gefeliciteerd, Dots!! Wat goed zeg! En hele mooie punten. Zijn er meerdere voorrondes en dan een finale?

Mira is 1 oktober uit de opfok gekomen en raakt steeds beter gewend op haar nieuwe plek. Ik begin nu rustig met wat basis dingen: hoofdstelletje in, beenbeschermers om, ze loopt sinds gisteren met deken op en wandelen in de bak. Binnenkort kan het longeren rustig aan beginnen. De bak vindt ze erg interessant: als ze los loopt, loopt ze als een soort 'stofzuiger' rond. :+

Afbeelding

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:09

Hey carlijn het zijn 3 wedstrijden en beste mogen finale rijden tijdens NICC Drachten echt gaaf.
Mira ziet er goed uit! Hoe groot is ze???
Stofzuigeren is goed he, komen ze mooi over de rug :P

carlijnv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:00

Mee eens hoor, Dots! Alleen hoop ik dat ze haar 'stofzuigtalent' niet gaat combineren met haar boktalent als ik er straks op zit ;) .

Ze is nog steeds een kleintje. Ik heb geen meetstok, maar ik schat dat ze nu rond de 1.58m is. Dat terwijl haar moeder en grootmoeder toch behoorlijk aan de maat zijn (rond 1.70m). Voor mij is het niet erg, ik ben met mijn 1.70m ook niet zo groot, maar ik had graag eens met haar naar de keuring gewild. Ik verwacht dat ze nog wel iets gaat groeien, dus wie weet...

Veel succes alvast straks bij de andere voorrondes. Ik hoop dat jullie in de finale komen!

carlijnv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 17:51

Hoe is het met de Zurichjes?

Mira loopt inmiddels aan de longe, met zadel en beugeltjes los. Ze is heel af en toe nog wel een boefje, maar meestal erg braaf. Bitje gaat vanaf volgende week weer in. Na de eerste keer longeren met bit in (niets eraan vast hoor) at ze haar hooi slecht. Deze week is de tandarts langs geweest en er zijn twee melkkiezen getrokken die opzij waren geduwd maar niet los waren gekomen :(:) .

Ik heb een opname van een filmpje, erg klein, maar het geeft wel een beeld van hoe ze meestal loopt:

Afbeelding

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 10:23

Met mijn Zurichje gaat het goed. We hebben even een kleine pauze ingelast. Sinds het zadelmak maken vorig jaar heeft ze nog geen echte rust gehad en niet zo heel lang geleden is mijn andere paard overleden. Het afscheid was echt indrukwekkend..Dana heeft 1,5 uur afscheid genomen en is op het laatst bij haar gaan liggen. Zij was als een moeder voor Dana. Ze heeft echt wel gerouwd, ook daarna nog.

We zijn dus nu lekker aan het stappen in de omgeving en ik merk dat dit haar goed doet.

het is nog steeds een grote knuffelbeer met een ondeugende ondertoon :-).

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:00

Hey Carlijn dat zou effe niet zo fijn zijn als ze dat doet! :P
Sas pauze is soms best even goed, die van ons heeft na de Vion maand weinig gedaan best lekker. ze zijn ook nog erg jong, laat die van ons nu alleen B lopen. Hij is op moment wat puberaal maar gaat wel weer over :D
Zijn er mensen die toevallig in februari het aandurven een rondje 1.10 te springen op de nakomelingenwedstrijd van het KWPN??? :D

carlijnv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 11:12

Wat rot, Sassie, dat je andere paard is overleden. De beschrijving knuffelbeer met ondeugende ondertoon herken ik wel!

Rondje 1.10m komt denk ik wat te vroeg voor Mira :+ (en mijzelf!)

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 21:27

dots83 schreef:
Zijn er mensen die toevallig in februari het aandurven een rondje 1.10 te springen op de nakomelingenwedstrijd van het KWPN??? :D

Sasje gaat super, waar is het? Denk dat Sasje tegen die tijd in de L loopt.

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:54

Fijn om te lezen dat de zurichjes zulke fijne paarden zijn. Sasje heeft vandaag in wierden weer een mooi foutloos rondje gesprongen. Ik geniet enorm van dit paard, geweldig beestje, altijd haar oortjes naar voren. Ze wil zo graag voor je werken. Fergie is vorige week naar Friesland gegaan, haal haar volgend jaar weer op om haar zadelmak te laten maken.

Katrien de Canturano is zadelmak, doet het ook goed.

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:48

in Den Bosch! De woensdag in de week van de hengstenkeuring.
Gister op concours nog goede Canturano gezien trouwens, mooi paard ook!

carlijnv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 16:58

Leuk dat Sasje het ook zo goed doet, Uiltje!

Ik heb inmiddels voor het eerst op Mira gezeten! Ze was super braaf en ontspannen, ik ben echt mega trots!

Afbeelding

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:28

Leuk Carlijn!!!
Had gister laatste GMB selectie, had 7,5 en 7,5. Stom foutje op 1 maar nog 10e dus finale lijkt wel goed te zitten!!! :D

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:44

Leuk om te zien Carlijn!

Gefeliciteerd met de 10e plaats!!

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 00:17

Super, Carlijn! Dots, gefeliciteerd!

Sasje was vandaag vierde in de B, heeft daarna haar eerste L rondje gesprongen. Ze had een pechbalkje, maar
een super rondje.

Dames wees trots op de Zurichjes, zijn fijne paarden!

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 00:03

uiltje gefeliciteerd! Sasje klaar voor Den Bosch misschien??? ;) Dan hoeven we nog maar 1 Zurichje dr bij....is gratis inschrijving zag ik op site KWPN

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 00:07

Vertel! Ben nu niet echt met KWPN bezig - en het is vast een domme opmerking - maar waarom nog 1 zurichje nodig?

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 23:45

je hebt er 3 nodig om mee te kunnen doen vandaar

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 12:06

Ik overleg even met onze ruiter, het is een heel eind weg voor ons. Sasje moet het makkelijk kunnen.

carlijnv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 21:22

Gefeliciteerd Dots en Uiltje, met de goede resultaten!

Jammer dat het op woensdag is in Den Bosch (mochten jullie gaan), als het donderdag was geweest had ik jullie misschien wel aan kunnen moedigen. Ik probeer elk jaar wel te gaan op donderdag (avond).

Net Mira gelongeerd na een paar dagen wat minder gedaan te hebben door de sneeuw. Ondanks minder brok en meer kuil ging ze echt compleet uit d'r plaatje, zoals we dat hier zeggen. Bokken zo hoog uitslaand, brrrrr. Ze heeft zelfs een stuk hout van de omheining van de (net aangelegde :o ) bak gemept. Na 5 minuten was ze weer rustig en haar oude brave zelf. De heining is trouwens ook weer gemaakt. Boefje.... :)

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 11:44

Joepiejoepie! Uitslagen zijn bekend en hij mag naar de finale! Hij liep zaterdag laatste selectie weer 0, liep superfijn maar kreeg 'slechts' 7,4 en 7,6 terwijl hij echt topfijn te rijden was...nouja, we zijn door! op naar Drachten! :D

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:13

Gefeliciteerd!!!!!

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:30

Gefeliciteerd!!!