Nakomelingen van Corland!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sha_r0n

Re: Nakomelingen van Corland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 12:18

hahahahahahaha.. met de neus de balk eraf tikken.. dat is ook wat hé... Wel vervelend zeg.. Hoe krijg je dat eraf..
Super leuke foto van de waterbak :D

Mijn paard is aan het springen thuis geweest. over de omheinign :S ging niet zo goed... grote schaafwond aan het been.. Nu veel afspuiten en wondspray erop doen.. gelukkig loopt ze niet kreupel.. maar tis wel gevoelig bij dr..

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 12:19

Margriet is wonderland trouwens veel lichter geworden? of lijkt dat nu zo? ;)

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 19:14

Ach hij duikt heel erg de laatste galopsprong voor de hindernis, dus denk dat doordat wel al kort bij waren (te kort) hij per ongeluk de balk eraf heeft gegooid. Of hij vond het te hoog. := Maar is voor het eerst dat ik dat heb gehoord dus moet gewoon mooiere afstanden krijgen! :)

Nou hij wordt wel steeds lichter. Maar niet heel snel eigenlijk!

Oew gelukkig is die van jou niet kreupel! Hopen dat het snel weer beter gaat!

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 13:48

Zani heeft gelukkig geen last van het been.. Ze loopt heel iets korter rechtsachter in de rechtergalop.. Dus zaterdag gewoon weer op wedstrijd :D

Margriet: lukt het al met betere afstanden? Ik moet met name denken dat ik niet teveel wil drukken voor de hindernis.. daardoor wil zani af en toe een balk gooien.. dan ga ik erg met mijn zit drukken en kan ze dus niet mooi omhoog komen.. dus even aan denken ;) haha!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 11:16

Gelukkig maar dan! :) Hoe ging je wedstrijd?

Ja hij springt nu erg fijn! Had gister nog cc en 1e parc een balk en 2e parc foutloos en nog 6e! :) Bij het inrijden lag ik er nog bijna af. Hij houd volgens mij niet zo van geel. MAar ik was er niet op berekend en ik hing ergens in de lucht. Had mijn linkervoet nog in de beugel helemaal gestrekt en de teugels strak. Wist me nog weer terug te hijzen in het zadel. :+ Kreeg ik nog een complimentje dat ik dat knap deed! :D En heb nu al 4wps in de sgw! Was in Heino weer foutloos en was nog 8e! :)

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:10

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 08:39

Margriet: wauw super zeg!! :D Gaat ook goed met de jouwe dus. :D netjes dat je bleef zitten.. haha.. :D Zoals je het hier verteld is een een knap staaltje rijden geweest ;) hahahaha..

Ladyzwien: Hoe is de oefencross gegaan? Zal zo je foto's bekijken :D

Margriet: vorige week zaterdag was die wedstrijd alweer ;) haha.. Maar waren de clubkampioenschappen.. Ging erg goed :D 1e proef was drama, scootmobiel langs de ring een meisje met zijwieltjes en noem maar op.. 1 stresskip.. Maar alsnog 193 punten 2e proef 197 punten en springen klassiek barrage 1 balk en progressief foutloos en snelste.. Resultaat: CLUBKAMPIOEN geworden :D Jeeeejjj!! Hahaha.. ben dr zo super blij mee!

Had aankomend weekend in Hellendoorn.. Maar dat is afgelast :( Dus nu nog ff aan het zoeken naar een wedstrijd in de buurt.. Heel misschien wordt het Laag-Soeren (als pa mee kan/wil en er nog plek is.. zag nu nog wel op de startlijst)

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 10:18

Geen knap staaltje rijden hoor! Meer klimwerk! ;)
Gefeliciteerd met je clubkampioenschap!!!

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:33

hallo allemaal :D
Ik weeer door de bocht!
Gister een TREC cursus gedaan met mijn corlandje, maar ging echt
super goed!!! Nog nooit eerder gedaan, maar hij deed alles in 1x.. Wat zooo (en ben ik nog steeds) zooo trots!
Verder laatst wedstrijd gereden in Langeveen.. ging heel goed!
Parcoursje rond gereden met 1 balk en 4 tijdsfouten *\o/* zoo trots! Normaal gaan we altijd te snel
en nu juist lekker rustig!

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 16:50

Netjes hoor Lotte :D Wat is een TREC cursus?

Margriet: dank je :D

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:31

Sha_r0n schreef:
Netjes hoor Lotte :D Wat is een TREC cursus?

Margriet: dank je :D

TREC is ontstaan in frankrijk en bestaat uit meerdere onderdelen. 1 ervan is een lange "buitenrit" achtig idee, waar je zelf een kaartje moet natekenen op een echte kaart (zoals een wandelroute kaart e.d. een ANWB kaart) en dan moet je langs posten om stempel te krijgen zodat ze weten dat je de juiste route bent gereden.
het 2e onderdeel is je paard onder controle houden, dus 150m zo langzaam mogelijk galopperen (in een wei) en daarna 150m zo snel mogelijk terug stappen. Je mag bij beide NIET in draf overgaan. Dus dat is ook wel lastig.
en het 3e en laatste onderdeel zijn obstakels en hindernissen die je moet nemen. Onderandere een labirint, heel laag hangende takken in een poort idee zodat je in galop naast je paard moet hangen en er onderdoor moet, een poort openen en sluiten zonder het hek los te laten, een smal bruggetje over, een opsprong en afsprong nemen, een hoge zandbult op en af, boomstammen springen, een diepe waterbak door rijden en al dat soort dingen. Dus best leuk om te doen en goed voor je behendigheid ;)

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 17:06

Oef klinkt lastig.. maar wel ontzettend gaaf.. Goede oefening lijkt me :D

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 18:01

Sha_r0n schreef:
Oef klinkt lastig.. maar wel ontzettend gaaf.. Goede oefening lijkt me :D

ja, dat was het dus ook! En we hadden eerst de eerste 2 oefeningen gedaan en daarna dus de hindernissen.
Dus we waren bezig met allerlei oefeningen en toen zei die man die ons les gaf van "heeft iemand ervaring met
een waterbak?" nou, ik heb wel eens gereden door water dus ik zei zo van ja, ik wel, denk ik.. dus die man zo van
owja? Nou, ga er dan maar in. Dus ik rij daar zelfverzekerd naartoe en Wessel (mijn corlandje) loopt er zo in 1x in.
Tot dat we op het midden waren. Tot onze grote schrik was de waterbak zo diep dat zijn buik nog zo'n beetje
in het water hing en mijn beugels raakte het water ook. Dus echt hheel diep! Wessel en ik zaten samen echt zo
te denk van wat?! Zo diep?! Helemaal geschrokken.. heel grappig! Maar ook dingen zoals op en afsprongen had ik
nog nooit gedaan en wessel ook niet, maar nu deden we het en Wessel deed het zonder aarzelen in 1x. We willen
dus straks ook crossles nemen en SGW gaan doen.. helemaal nu dit ook zo goed ging ;)

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 19:03

Sha-ron: oefencross is morgen :D
Lotte: leuk zeg! :D en super dat hij alles zo deed :D

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:13

ladyzwien schreef:
Sha-ron: oefencross is morgen :D
Lotte: leuk zeg! :D en super dat hij alles zo deed :D

jaaaa... ben ook heel trots op hem ;)

Heb jij morgen oefencross? succes :D Go and get them corlandje!!!

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 23:09

Succes met de oefencross!! :D

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 21:34

ik niet he!!! :o
maar ik moet dat ook maar eens gaan doen binnenkort! :D

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 10:17

haha nee ik bedoelde het ook niet richting jou.. ;) haha.. Was dacht ik wel duidelijk dus d8 hoef er geen naam bij te zetten :p hahaha..

Cross lijkt me ook vet lachen.. maar eerst nu alles goed voor elkaar.. Binnenkort is er ook speciale editie oefenspringen in Vriezenveen.. Dan worden er hindernissen gebouwd waarbij je het vertrouwen van je paard moet hebben.. Lijkt me spannend.. Misschien ga ik daar nog wel heen :D

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 10:50

Sha_r0n schreef:
haha nee ik bedoelde het ook niet richting jou.. ;) haha.. Was dacht ik wel duidelijk dus d8 hoef er geen naam bij te zetten :p hahaha..

Cross lijkt me ook vet lachen.. maar eerst nu alles goed voor elkaar.. Binnenkort is er ook speciale editie oefenspringen in Vriezenveen.. Dan worden er hindernissen gebouwd waarbij je het vertrouwen van je paard moet hebben.. Lijkt me spannend.. Misschien ga ik daar nog wel heen :D

ja.. meende al dat het niet naar mij was hoor! :)
Maar trouwens, dat is wel leuk! Zo'n vetrouwens springen of iets dergelijks... kun je daar voor opgeven? Of is dit alleen voor
binnen de club ofzo? In vriezeveen gaan mijn concoursen op een een of andere manier altijd goed :)
Maar sowieso, is het niet zooo ver rijden, dus wel leuk hoor! :D

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 14:39

Nee kan je gewoon heen gaan.. Is oefenspringen iedereen is welkom! volgens mij staat het wel op de website van de vjenneruiters welke data het is.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:51

We hebben het overleefd hoor :D
Heb gewoon een heerlijk relaxt rondje gereden! voor der vertrouwen.

hindernis 2 hadden we 2 weigeringen op, ze ging weer boven op de rem en omdraaien maar. 3e keer er heel hoog overheen :+ en ergens in het midden 1 stop. De rest deed ze super, en het water ook 1 in keer :D Dus was dik tevreden, ze had een half jaar niks gezien :D

Die oortjes :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
yoehoe dit is leuk :D
Afbeelding

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 17:56

Super zeg! Die 3de foto is ook gaaf.. zie dr gaan!! :D

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:59

hey ilse,
wat geweldig zien jullie er uit.
Helaas kon ik het zaterdag niet redden om op tijd te zijn want ik wilde graag even komen kijken.
Wat heb je er toch een leuk paard van gemaakt, toen ze bij ons weg ging was ze nog echt zo'n baby paardje, maar
ze lijkt nu veel volwassener en jullie zijn echt een geweldige combinatie.
Laat me maar weten waneer je weer moet, als het even kan zijn we dan wel van de partij

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 20:10

ladyzwien schreef:
We hebben het overleefd hoor :D
Heb gewoon een heerlijk relaxt rondje gereden! voor der vertrouwen.

hindernis 2 hadden we 2 weigeringen op, ze ging weer boven op de rem en omdraaien maar. 3e keer er heel hoog overheen :+ en ergens in het midden 1 stop. De rest deed ze super, en het water ook 1 in keer :D Dus was dik tevreden, ze had een half jaar niks gezien :D

Die oortjes :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
yoehoe dit is leuk :D
Afbeelding

oehh.. wouw! Mooi hoor!! :D

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 12:45