Ferro!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KSB

Re: Ferro!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 15:39

Pfoe wat een negatief nieuws weer! veel sterkte beide! Ach gut
De mijne is 2 dagen onregelmatig geweest, maar niks te zien of te voelen, nu bleek dat het een vorm van teugelkreupel was omdat ze in de verzameling (was alleen in de hoeken) haar balans verloor! echt zo'n enorme opluchting! ben echt heel snel in paniek als de paarden iets hebben namelijk Bloos

Heb meegedaan aan dat gebeuren van Laurens van Lieren, als de foto's er zijn zal ik foto's van mijn ferro plaatsen! Haha!

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 16:04

Kaitlin schreef:
Pfoe wat een negatief nieuws weer! veel sterkte beide! Ach gut
De mijne is 2 dagen onregelmatig geweest, maar niks te zien of te voelen, nu bleek dat het een vorm van teugelkreupel was omdat ze in de verzameling (was alleen in de hoeken) haar balans verloor! echt zo'n enorme opluchting! ben echt heel snel in paniek als de paarden iets hebben namelijk Bloos

Heb meegedaan aan dat gebeuren van Laurens van Lieren, als de foto's er zijn zal ik foto's van mijn ferro plaatsen! Haha!

Gelukkig dat er niks ernstigs was.
Ik ben benieuwd naar de foto's!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:19

hier zijn de foto's! Haha!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ben echt zoo verliefd op haar snoetje, kan er niks aan doen! Bloos

owja, ik reed mee in het Z, en vond het een hele leuke en leerzame ervaring! en wou natuurlijk Laurens in het echt zien!

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 17:53

leuke foto´s kaitlin
was je door naar de volgenden ronde ..??

ziet der echt goed uit
haha kan wel begrijpen dat je verlieft ben op der snoetje ze is echt een pracht beessie

di van mij hebik vandaag naar kliniek gebracht mag der woensdag bij 12e ophalen

xxxx

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 18:04

dankje! Haha!
nee ik was niet door! maar zo'n medewerker zij dat ik een heel leuk paard had, dus dat vond ik al erg leuk!

veel beterschap voor je paard!

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 18:45

bedankt,

ja nou das och ook leuk om te horen Haha! dat heeft laurens dan gezegt tegen die medewerker , hij geeft alles door aan haar wat die van iedereen vind en of wie wel eschikt is
maar wel leuk Haha!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:16

Helaas, niet goed nieuws, tarah is helemaal op de foto's geweest met linksvoor, ze heeft botontkalking waardoor de pezen niet goed aanhechten en zwaar geïrriteerd raken... hier is niks meer aan te doen, we worden nu doorgestuurd naar de Lingehoeven, deze kunnen kijken of dit echt de oorzaak is, maar onze dierenarts is er echt 99,999 % zeker van dat dit het is.. Ik eerlijk gezegd ook.. Dit betekend voor onze sportcarriére en voor tarah zeer waarschijnlijk het eind, want tarah gaat hoe langer ze draafd slechter lopen en zal alleen maar meer pijn krijgen... Helaas voor ons dus... We hebben besloten nu even eenpaar weken de tijd te nemen om de boel te laten bezinken, dan de opties te bekijken, maar aangezien er niks gedaan kan worden, maken we er dan waarschijnlijk een eind aan...

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:35

__PSM__ schreef:
Helaas, niet goed nieuws, tarah is helemaal op de foto's geweest met linksvoor, ze heeft botontkalking waardoor de pezen niet goed aanhechten en zwaar geïrriteerd raken... hier is niks meer aan te doen, we worden nu doorgestuurd naar de Lingehoeven, deze kunnen kijken of dit echt de oorzaak is, maar onze dierenarts is er echt 99,999 % zeker van dat dit het is.. Ik eerlijk gezegd ook.. Dit betekend voor onze sportcarriére en voor tarah zeer waarschijnlijk het eind, want tarah gaat hoe langer ze draafd slechter lopen en zal alleen maar meer pijn krijgen... Helaas voor ons dus... We hebben besloten nu even eenpaar weken de tijd te nemen om de boel te laten bezinken, dan de opties te bekijken, maar aangezien er niks gedaan kan worden, maken we er dan waarschijnlijk een eind aan...

ow wat verschrikkelijk!!! Verdrietig
Ik hoop dat er nog een alternatieve oplossing is..
veel sterkte in iedergeval! Ach gut

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 10:13

__PSM__ schreef:

ohw wat vreselijk..
sterkte wijffiej

wat bedeol je met waarschijnlijk een eind aan ,,... eind aan haar leven..??

hopelijk bedoel je dat niet maar
hopelijk vinden jullie een goede optie om toch door te gaan met andere dingen wat ze miscchien dan nog wel mag en kan

gr.tjes

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 10:32

Wat een vreselijk nieuws... Huilen
Ik ga met mijn paarden ook altijd naar de Lingehoeve toe. Dit is echt een super fijne kliniek.
Ik heb hier mijn vorige paardje ook achter moeten laten (zie profiel).. ze hebben mij hier heel goed in opgevangen. Hij had een gescheurde meniscus na een ongeluk in de wei. Andere artsen konden niet vinden waar het zat en uit wanhoop ben ik voor een second opinion naar de Lingehoeve gegaan. Hier bleek dat hij geen leven zonder pijn meer kon hebben en dat vond ik niet eerlijk tegenover hem.

Je paardje is daar in ieder geval in goede en vooral kundige handen.
Heel veel sterke de komende tijd. Ik zal voor je duimen dat je dierenarts het mis heeft en het toch nog goed kan komen Ach gut

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:18

Volgens mijn eigen dierenarts, die heel vaak in samenwerking met de Lingehoeve werkt, zal tarah ook geen pijnloos leven meer kunnen leven, zelfs niet in de wei, omdat de botontkalking als het ware bij iedere stap erger afbrokkeld en de pezen steeds erger geïrriteerd raken... De plek die je op de foto's ziet is ook echt de plek die super warm is o het been, echt binnen in de kogel...

Ik hoop dat ze nog wel de wei op kan, maar dan weet ik nog niet of dit een goede oplossing is, want tarah vind de wei prima, maar vind werken ook super leuk, en als ik haar kreupel weg zette voorheen in de wei ofzo, dan zag je haar na een weekje gewoon wegkwijnen omdat ze dan niet haar aandacht krijgt, want ik heb hooikoorts en reageer ook op stof, ik kan dus gewoon weg niet zomers mijn paard elke dag 2 uur poetsen zonder zelf ziek te worden...

rientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:11

Jeetje wat erg..

Dat is altijd dramatisch met dieren he! Je kunt niet zonder, maar als er dan iets ergs is... Bah!
In ieder geval héél veel sterkte! En inderdaad even laten bezinken allemaal en je gevoel/hart volgen is het beste..
Altijd met pijn op de wei staan is ook niets..
Zou een veulen nog een optie zijn of is botontkalking erfelijk (missi stomme vraag, maar heb geen idee)?

Sterkte!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 16:52

Dat weten we allemaal niet, maar ik denk dat er een goede kans is dat het ook nog is erfelijk is... Ik vind het eigenlijk ook niet echt heel eerlijk om haar op 3 pootjes, want dat staat ze zonder pijnstillers, in de wei te laten staan, ook nog is met het gewicht van een veulen erbij... Maar we zullen horen wat de dierenartsen vrijdag in Lienden te vertellen hebben... Hoopt op nog iets positief nieuws...

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 11:11

Hoi PSM,

Mijn vorige paard stond ook een half jaar lang op 3 benen. Hierdoor had hij ook nog een keer artrose ontwikkeld, omdat hij altijd verkrampt stond en liep.
Ik wens je heel veel sterkte met deze moeilijke beslissingen.

Groetjes Linda

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 19:07

ik heb vandaag de uitslag binnen gekregen van mijn ferro´tje
ze heeft zware maagzweren en die moeten met zware en vele medicijnen bestrijd worden
en die krijg ik allemal morgen en ik mag der morgen avond ophalen
zit nu al 3 dagen zonder haar mis der echt Boos!:(
zit + punt aaan ze heeft geen bloedarmoede meer Haha! daar ben ik dan wel blij om maar niet om het andere baal ik ontzettend van

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 19:08

Wat een nare dingen allemaal, sterkte!

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 19:09

jezus wat een erge dingen lees ik hier, psm heel veel sterkte!
en jij ook naomi!

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 19:13

ja dankje wel xxx

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 19:17

gelukkig is ze weer beter en kun je dr morgen ophalen!

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 09:37

Heel veel sterkte met je merrie naomi_16!
Ik hoop dat ze er gauw weer bovenop is.

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 09:44

@ Kaitlin
Je foto's zijn heel mooi!
Wat heeft je paardje toch een heerlijk snoetje Pling

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 16:51

Linda86 schreef:
@ ksb
Je foto's zijn heel mooi!
Wat heeft je paardje toch een heerlijk snoetje Pling

dankudanku Bloos

Heb morgen een oefenwedstrijd waarbij een GP jurylid je proef beoordeeld en je krijgt een protecol en we filmen het.
Ik weet dus niet of ik in mn apenpakkie moet rijden en mn paard in moet vlechten of dat je ook 'gewoon' netjes mag.. Vork
iemand ervaring mee..? Tong uitsteken

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 16:52

oow wat leuk kait! Ik denk dat je gewoon moet vlechten en al ja, maar weet het niet zeker..

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 16:54

nathalie16 schreef:
oow wat leuk kait! Ik denk dat je gewoon moet vlechten en al ja, maar weet het niet zeker..

jaa was er al bang voor, blegh.. Ga zondag waars ook starten bij ons thuis, maar vind het zo'n gedoe Clown zeker nu alles dan 2x gewassen moet worden, haha!

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 16:56

haha nja staat wel netjes toch..
oow oke, ja ik ook zaterdag thuis. Veel succes! dan doe je het maar gewoon 1 dag en voor de rest hard oppoetsen met babydoekjes Clown