holsteiner Dayano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diane65

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 20:16

Nexus, zal voor je meeduimen dat hij door de keuring komt. Het lijken me zulke fijne paarden om mee te werken!

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 20:19

Dank je Diane65! Het is echt een ontzettend lief, koel, mooi paard!
Jij nog gefeliciteerd met je veulentje! :)

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 08:46

SteffieA schreef:
Ach ja een merrie van de kraamstal waar Cas stond heeft 368 dagen gedragen dus voor je het weet ben je nog wel even verder ;)
Je kunt toch niets anders doen dan afwachten. Maar ze heeft ook nog geen tekenen dan?
Je hebt gelijk dat via de IBOP het meest gericht (en goedkoopste) is. Alleen madam kan echt heel fijn lopen en op de een of andere manier ben ik bang dat ze dat misschien straks onder de man niet zal laten zien. Ik weet het, slaat nergens op.
Maar als we IBOP gaan doen word het denk ik toch volgend voorjaar. Ze moet nu nog onder de man en ze vragen nogal wat bij zo'n IBOP vind ik.

@ steffie: fokdoel is een gezond en goed paard voor de sport.., als je denkt dat ze het onder het zadel niet doet..., heb je er weinig aan ;) ik heb er 1tje die nu nog 2 maand de wei opgaat, en dan 3 maand rijden en klaarmaken voor de IBOP in november, moet te doen zijn, vorig jaar ook met 2 merries gedaan, beide geslaagd.

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:22

*\o/* Mijn Dayano is vandaag met vlag en wimpel goedgekeurd! *\o/*
Zal snel een foto plaatsen! :j

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:15

Nexus, van harte gefeliciteerd! Ben heel benieuwd naar de foto's. Veel plezier met hem.

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 12:16

Van harte gefeliciteerd Nexus!
Dan nu definitief welkom bij de Dayano-club haha
En idd snel een foto hoor :D

@Weule; er is geen enkele reden hoor dat ze het onder het zadel niet zou doen (dat is mijn mutsengedrag ;) )
En ze is ook helemaal gezond, ook op de foto geen chip of afvlakking of e.d. en qua bespiering zit het ook goed.
Zoals eerder gezegd doet ze het heel goed met het zadeltje op en beugels los, geen spanning of gekkigheden gegeven. Ze is erg leergierig en wil graag werken.
Alleen kan ze los zó spectaculair lopen :o (sorry is niet opschepperig bedoeld of zo maar ben heel blij met haar. Ze lijkt echt potentie te hebben)
Momenteel ben ik bezig een geschikte ruiter te zoeken om ze zadelmak te maken. Dat doen we zelf niet meer.
Ik heb geen haast met haar. We gaan rustig verder met longeren en dergelijke en wat ze aangeeft gaan we mee werken. Zoals jij ook al zei het gaat om een sportpaard (en dus geen keuringspaard) al haalt ze geen predicaten als we maar hoog in de sport kunnen eindigen.... en hóe hoog? dat zal de tijd leren :D

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 07:59

love_khyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:28

Hallo Allemaal,

Wat leuk om te lezen en zien dat het met jullie Dayano's zo goed gaat!!
Ik heb ook een 4 jarige Dayano gehad, zie dit topic... Heel leuk paard, mooi groot en super beweging! Ik had echt goede verwachtingen voor dit paard..

Helaas bleek enkele weken geleden dat ze cornage heeft.. We hebben toen besloten om haar te verkopen, wat ik echt heel jammer vond want ze kon echt lekker lopen.

Nu vraag ik me dus af, komt dit meer voor bij nakomelingen van Dayano?? Of zou dit toch gewoon stomme pech zijn?? In de moederlijn komt dit niet voor..

Succes met jullie paardjes!!

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:51

Ha!

Het gaat geweldig met mijn Dayano! Hij moest even een paar dagen wennen aan de nieuwe omgeving, maar is nu goed op zijn gemak en hij is dikke vrienden met onze andere paarden, vooral met onze fjord!

Deze foto is een van de verkoopfoto's van ongeveer een half jaar geleden. Hier onzichtbaar, maar hij heeft op zijn neus een snebje.
Afbeelding

@Love_Khyra: Mijn paard is volledig gekeurd en er was geen spoor van cornage aanwezig bij hem.

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 14:51

Khyra; echt balen zeg! Ik vond het echt een heel aansprekend paard.
Surprise heeft geen cornage en voor zover ik weet zit het ook niet in de moederlijn.
Dayano voldoet aan de eisen van het KWPN omtrent cornage, wat betreft zijn moederlijn weet ik het niet.
Ik ben bang dat je hier nooit achter zult komen of het dom toeval was of niet.

Nexus,
het is een plaatje! Echt heel typisch vind ik en een hele mooie hals.
Hoe heet hij?
Geniet er lekker van en zodra je nieuwe foto's hebt...... PLAATSEN :D

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 06:26

Dayano zelf was cornage vrij.....

gisteravond heeft onze ster/IBOP merrie van Dayano een veulen gekregen van houston, donkerbruin enorm groot hengstveulen!!

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 08:34

Weule, gefeliciteerd! Ben benieuwd naar foto's!

Ben inmiddels intensief bezig de kleine grote dame te temmen. En haar moeder ook, want die geeft net het slechte voorbeeld. Als ik Bridie vraag te komen, draait die zich om een beent weg. Gilly-Gail dus ook. Dus maar met een broekzak vol biksjes of snoepjes aan de gang en dat werkt uitstekend.
Gilly-Gail is (nog) geen knuffelveulen, moet ik even aan wennen, want de veulens die ik uit mijn vorige merrie heb gefokt waren dat allemaal wel.
De kleine begint nu ook meer te draven op het land, galopperen (erg hard) kon ze al. Draf ziet er aardig uit, vooral veel voorbeen :D , maar dat zie ik bij de Dayano's in dit topic ook. Ze groeit als kool, is nog wel ribbig, maar er begint meer kont op te komen.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 13:14

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 13:26

Wat een gaaf veulen Weule!! Mooi schoudertje zit er ook in. Leuk attent snuitje hoor. Volgens mij snapt hij het helemaal ;-).

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 19:59

Knap veulen Weule!!!

Nexus: Leuk dier hoor!!! :D Daar ga je vast veel plezier aan beleven!

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:55

Beter laat dan nooit maar VAN HARTE Weule.
Echt een heel knap veulen. Mooie schouder en hals ook.
Heb je alweer nieuwe foto's?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:22

De Dayano's bij ons op stal hebben ook geen van allen cornage. Ook Dayano zelf is cornage vrij.
Jammer dat ze toch cornage blijkt te hebben, was een erg fijn dier.

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 21:43

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 20:29

Annutjuh, knappe film hoor! Wat is ze toch braaf en weliswaar nog niet helemaal bevestigd, maar ze loopt met zo'n soepelheid (lekker los staartje). Relaxed beeld hoor.

Mijn kleine spruit hebben we afgelopen zondag in allerlei standjes gefotografeerd, krijg morgenavond de cd met de bestanden met hoge resolutie, dan zal ik van het weekend in dit topic wel iets plaatsen (dat ik haar met haar moeder uit het land haal dan zie je namelijk dat ze nu al huge is, 1 maand oud...) en uiteraard en heleboel foto's in haar eigen topic.

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:44

Ik gooi maar weer eens leven in dit topic :D

Inmiddels zijn we druk bezig om Surprise zadelmak te maken en ze doet dit SUPER.
Nog geen bok gegeven en heel slim een leergierig.
Ze liep de 7e keer al lekker los in de bak en heeft geen problemen met rond blijven lopen of dingen als van hand veranderen of zo. Ze laat echt al veel balans en kracht zien.
Echt genieten al zeg ik het zelf :o .

Hierbij wat foto's van de 7e en 8e keer rijden. O ja de ruiter ben ik niet maar een medebokker.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:39

SteffieA, krult ze zich zelf nu zo op? Vindt het voor de 7e of 8e keer erop wat heftig uitzien allemaal. De laatste foto gaat m.i. al meer naar ontspanning. Geeft ook een prettiger beeld. Overigens wel een hele mooie merrie!

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:47

Dat valt wel mee hoor ze heeft nu eenmaal zo'n kap erop ;)
De ruiter is ook voorzichtig bezig om haar meer lengte te laten opzoeken dmv halsstrekken enzo.
En gespannen kan ik haar echt niet noemen. Ze loopt juist rond alsof ze nooit iets anders heeft gedaan.
Ze wordt dan ook al lang (maanden) gelongeerd, ook met bijzet en dubbele longe (waar ze nooit op heeft geprotesteerd). Ze wordt niet gedwongen we kijken gewoon wat ze aanbied en daar werken we mee.

Hierbij de foto's met meer halslengte.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 19:39

Oke, dan heb ik nog een ouderwets beeld voor ogen met neus op de loodlijn en ontspannen bovenlijn enzo ;-). Ben tenslotte er 7 jaar tussenuit geweest en tegenwoordig zie ik bijna niet anders dan jonge paarden zo ver achter de loodlijn.
Het is in elk geval goed te lezen dat ze het allemaal zo braaf oppakt.

angelynnxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:37

Mijn nicht heeft sinds kort een Dayano x Rubinstein gekocht.
Hij kan echt super lopen ( een zeer sterk achterbeen ! ) en heeft
een goud karakter waarmee ze erg goed mee kan werken
wat in haar voordeel werkt! Erg positief dus :)

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:55

WAUW!! Erg mooi dier steffieA!!! :D Die van mij wil uit zichzelf ook heel snel achter de teugel kruipen! Moeilijk hoor, om er dan lengte in te houden! Maar het ziet er veelbelovend uit!! Ga je haar zelf rijden??

Mijn C'est bon gaat goed! Even een ongelukje gehad een paar weken geleden op de trailer... Beide achterbenen onder de schaafwonden en goed dik... Maar gelukkig niet kreupel geweest, en ben haar nu weer een weekje aan het rijden. Volgende week 2 dagen wedstrijd in Grave. Vrijdags doe ik mee met de 4 jarigen rubriek! Ben erg benieuwd! :D