Nakomelingen van Haarlem

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ils_K

Re: Nakomelingen van Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 21:13

Ja eind juni hebben we 1 staan Haha! Heb er alweer zin in.
Maar we gaan ook lekker dressuurtrainen, heb eerst in juni nog een dressuurwedstrijd,en dan moet ik voor het eerst 20 x 60!

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 22:31

Daantjesroy: wat een prachtig beest Vingers aflikken Zeer imponerend!

LFJ: naar alle omstandigheden vind ik het beeld heel mooi Lachen Je rijdt haar vriendelijk zo te zien.

Stoer LZ, veel succes met oefenen alvast! Lachen

Al een poosje heb ik niks gepost, omdat ik weinig te vertellen had over Wolkers. Maar nu wel, want hij gaat over twee nachtjes naar zijn nieuwe baasjes. Ik hoefde hem niet eens te koop te zetten, de geïnteresseerden dienden zich spontaan aan en het is een heel leuk paardengezin dat ik al m`n hele leven ken. Alles lijkt dus op z`n plaats te vallen. Wat dan nog rest zijn de afscheidsfoto`s...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bye, dear Ach gut

Van verruimen en versnellen is de camera helaas niet gediend Haha!

Ik blijf Wolkers volgen en zijn familie in dit topic ook, uiteraard! Doei!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:16

Uums: jammer dat die verkocht wordt, maar gelukkig krijgt die een goed tehuis Haha! foto;s zien er goed uit.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 09:45

Jammer dat je hem moet verkopen, maar hij krijgt inderdaad volgens mij een goed tehuis!

Ik had ook nog wat foto's van Tas, van mn les. We zitten echt zwaar in een dip, en mijn les ging dan ook bagger.
Ze heeft het kop in de lucht en rennen weer opnieuw uitgevonden Knipoog (al is dit op de foto's niet te zien)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In de draf begon ze te klooien (geen foto's) iemand langs de kant ging even de slof halen Knipoog
Tas sprong zelf aan in galop en moest ff doorgalopperen van m instructrice.
Het is heel raar want in de galop kan ik dr goed rijden, stap ook. Maar in de draf begint ze te klooien dus.
Opzich een fijn galopje, alleen nog wel erg sterk en er niet doorheen. Zie je aan mn houding hahaAfbeelding

ohoh, slof Nagelbijten / Gniffelen
Dat hoofd van dr ook Tong uitsteken
Die kop van Tas Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

Als de slof er op dit moment niet om had gezeten, kon ik dr in de ogen kijken als je snapt wat ik bedoel, dan gooit ze dat hoofd zo hoog dat ik niets meer kan
Afbeelding

Afbeelding

Fijn!
Afbeelding

Ik ben ook hard aan het werk aan mezelf. Want volgens mn instructrice is Natas een erg sensibel paard (als ik mn grote teen beweeg reageerd ze erop), en ik ben niet zo sensibel Clown

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:52

vindt de foto's er zo goed uit zien hoor
hopelijk wordt ze snel weer beter te rijden.

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 23:05

Ik herken van het sensibele wel wat terug in mijn paardje. Als ik haar met wat meer druk rij, en ze heter word is zo ozo sensibel. Heel licht op de hulpen. En ja daar ben ik soms wat te traag in.
Doet dan dingen die ik niet op dat moment van haar vraag, lijkt me wel makkelijk als ik ooit wat hoger kom in de dressuur, maar goed nu even niet. We trainen gewoon verder. Jij ook veel succes. Heb trouwens nieuwe foto's gemaakt, die ik binnenkort zal plaatsen.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 19:47

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 15:00

Met mijn Haarlem gaat het erg goed!
Hij is helemaal weer goed gelukkig.
Afgelopen dagen een derby gehad met 4 proeven en ik heb 7 winstpunten gereden Haha! Haha!
Meneer wou alleen niet langs de patatkraam en heeft alleen maar lopen steigeren ( de moeilijkste paarden zijn toch meestal ook de toppers?)Gelukkig wist hij zich te gedragen tijdens de proeven!

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 08:17

Gefeliciteerd met je punten!

Ik heb aankomende zaterdag een onderlinge springwedstrijd met Tas. 80 cm, heb d'r zin in!
Het doel is ooit wel officieel starten, maar daar zijn we gewoon nog niet klaar voor Knipoog

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 08:23

hallo

kom ik ook even binnenwippen.
Ik heb een Jazzman uit een Haarlem moeder. Zeer goed paard, is vorig jaar Nederlands kampioen NRPS geworden. Wel niet de grootste en een beetje speciaal in de omgang. Hoe zijn de Haarlemmen in het algemeen in de omgang?

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 08:40

In de omgang is die van mij een echte dame. Een diva bijna Knipoog Als je haar beledigt dan doet ze ook echt niets meer voor je!
Met rijden is ze zeer pittig, erg sensibel, maar als ze goed loopt loopt ze ook de sterren van de hemel! En ze heeft veel springvermogen

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 11:17

wel die van mij dus ook, je moet er altijd "alstublieft" bij zeggen want anders gaat ze het niet doen. en het is ook een echte madame, ze heeft een beetje pretentie zelfs Knipoog

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 12:04

Marnixx: goed bezig! gefeliciteerd.

Mars is makkelijk en niet snel beledigd.
OMgang makkelijk, met rijden mwah, maar wel erg braaf.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 13:33

apart dan he dat verschil, het heetgebakene komt volgens mij wel van Haarlem af.
Wat zit er nog meer achter Mars?

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:39

Wolkers is niet 'snel beledigd', maar wel gevoelig. Als je een keer je geduld verliest wreekt zich dat driedubbel. Je moet bij hem altijd rustig blijven en duidelijk uitleggen wat de bedoeling is, dan probeert hij alles voor je te doen. Bij een heel zenuwachtig of mopperend persoon in de buurt slaat hij op slot en hij herinnert zich goede en nare ervaringen heel goed.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:52

Mars is een haarlem x nooitgedacht.
En nooitgedacht is lucky boy xx.

Op stal is mars niet gek te krijgen.
Met rijden is het soms anders. Hij snapt soms dingen niet en dan als ik doorga dan stuiterd hij wat. Maar als manegepaard was die echt super braaf.
Zenuwachtig maakt hem helemaal niks uit. Wordt ie niet anders van, op wedstrijd ook niet Haha!.
Behalve op een cross, want dan weet ie wat er moet gebeuren haha.

Utopiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 14:41

Ik heb op 2 weken na bijna een half jaar niet op mijn Haarlem gereden.. Een half jaar terug kreeg ze een peesblessure, hiervoor is ze drie maand op rust geweest, toen heb ik twee weken rustig aan kunnen rijden en daarna ging ik voor 3 maanden op stage in Denemarken (waar ik nu nog zit). Maar aankomende donderdag ga ik weer richting Nederland en ik kijk er naar uit om Utopia weer te zien, en ff te rijden!
Ze is de afgelopen maanden rustig doorgereden door mijn bijrijdster, en het gaat prima met haar alleen is door de blessure haar hele bespiering weg, en dit is nog niet echt terug gekomen. Ook is ze een stuk magerder geworden ondanks goede ontworming en voeding (ze was juist altijd wat aan de dikke kant, groeide van lucht). Dus het is momenteel wat een scharminkeltje.

Afbeelding

Afbeelding
Eerste keer er weer op (we zijn gewoon wat aan het hobbelen)

Afbeelding
Utopia in april, aan de magere kant.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 15:12

Oeh ja die is idd wel erg mager.
Hopelijk groeit ze snel weer. Maar gelukkig is ze verder nu wel helemaal goed.

Mars kan ik ook niet snel te dik krijgen hoor, daar komt een eten in! en te dik is die nooit.

Utopiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 15:49

Ik hoop het ook, maar misschien komt het toch wel door het verschil in arbeid. Ze moet nu na die drie maanden stilstaan wel weer wat meer doen qua activiteiten, en dus heeft ze ook meer energie nodig. Maar ondanks dat ze meer voer krijgt dan voor de blessure, schiet het nog niet op. Maar zolang ze vrolijk en gezond oogt kijk ik het nog even aan. Ze staan nu overdag ook weer op de wei dus misschien helpt dat.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 16:09

Wat voor voer krijgt ze dan?

Utopiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 16:22

Voorheen kreeg ze altijd 5 keer per dag een portie hooi/kuil, en een halve kilo Besterly Vitalic en een halve kilo Herbic (ook Besterly), en dan was ze vaak nog iets aan de dikke kant.
Nu krijgt ze nog steeds 5 keer per dag hooi of kuil in iets grotere porties en krijgt ze Besterly Classic (zal ongeveer een kg zijn) + een halve kilo granenmix van Subli en een halve kilo Herbic. Dit is overigens geleidelijk opgevoerd. Maar het lastige is dat ik het niet precies kan bijhouden nu, omdat ik er (nog) niet ben.
Sinds kort staan ze weer buiten overdag dus dan krijgt ze ipv 5 keer kuil/hooi 3 keer, 's ochtends voordat ze naar buiten gaan, 's middags als ze binnen zijn en 's avonds nog een keer.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 16:44

Oh nou dat zou toch wel genoeg moeten zijn.
Raar dat ze dan zo schraal is.

Utopiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 16:50

Ja daarom, het is veel meer dan voorheen. Maargoed, ik kom vrijdag weer thuis dus dan kan ik alles weer zelf in de gaten houden. Hoop dat ik er dan achter kom. Nu kan het ook zijn dat er, samen met de fysieke inspanning nog meer factoren een rol spelen. Mijn bijrijdster heeft de afgelopen 3 maanden fulltime voor haar gezorgd, en dat zal toch wat anders zijn dan wanneer ik het doe (heb haar 8 jaar). Misschien kan dat ook iets zijn wat meespeelt. Nu kent ze de bijrijdster goed en vertrouwt haar wel maar toch is ze altijd wel wat gevoelig geweest voor veranderingen. Ondanks dat oogt ze weer niet gestresst en eet ze ook goed. Moeilijk... Knipoog

Wat ik overigens leuk vind om te lezen is hoeveel van de karaktereigenschappen (en ook uiterlijke kenmerken trouwens) ik herken in Utopia. Deze eigenschappen worden dus doorgevoerd in veel van de nakomelingen. Ik heb al een paar keer iemand gevraagd of het paard van diegene soms een Haarlem was (wat ook zo was in dat geval) omdat het uiterlijk en gedrag mij erg deed denken aan Utopia. Lachen

daantjesjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 13:28

idd erg grappig wat de Haarlems qua karakter zoveel weg van elkaar hebben. Zip is juist op stal snel over zijn toeren. Vooral in zijn box.. dat is zijn domein. Als je gewoon doet dan is er niets aan de hand. Maar als je bv met een plastic zak eraan komt lopen dan trapt hij je zo de box uit. Dus in zijn box doe ik hem alleen eruit halen en weer erin zitten. Ook aan vreemden moet hij altijd even wennen. En met trailer laden is hij op vreemd terrein erg dominant en naar het agressieve toe. Wat nog resulteert dat we soms dik half uur bezig zijn hem erop te krijgen. Terwijl het thuis wel goed gaat. Met rijden is hij verder wel altijd voorwaarts en erg wakker maar hij zal nooit (tot nu toe) een gekke uitspatting doen. Gisteren nog zaten 2 duiven aan de rand van de bak. We waren lekker aan het rijden en pas op moment toen we naast de duiven en ze opvlogen had ik door dat ze daar zaten. Zip liep gewoon door. Wel als hij iets moeilijk vindt met rijden word hij sacherijnig maar dat is even doorzetten en dan gaat dat ook wel weer goed.

Utopiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 13:32

Jij hebt trouwens ook een supermooie Haarlem zeg!!