Sammie schreef:Zo simpel ligt het ook weer niet hoorUpper-class was met 3 jr ook geen 1.74. Volgens mij was ie toen rond de 1.70. De uiteindelijke stokmaat van een veulen is erfelijk belast van twee kanten, maar er spelen nog veel meer factoren mee. Ik ben nog geen enkele nakomeling tegengekomen die ook 1.74 is. Wel tegen de 1.70 aan, maar daar tegen zijn er weer zat rond de 1.65. Met 3jr zijn ze ook nog niet uitgegroeid. De een groeit veel meer door dan de ander, sommige groeien qua stokmaat helemaal niet meer
![]()
Pas als je graat vroeten in de moederlijn en naasten daarvan kun je met zekerheid zeggen dat de stokmaat van deze merrie écht bij Upper vandaan komt. En dat Upper zo groot is, nogmaals, zíjn moederlijn noch zijn vaderlijn verraden dat niet. Polanksy is wel vrij groot, maar er komen in zijn moederlijn ook diverse 'normale' en kleintjes voor.
Hhahha ja dat weet ik.
Maar de moederlijn van mijn merrie zijn echt kleintjes
moeder 1.64 en oma 1.60
maar in mijn merrie zit ook Jazz en die is ook groot.
En de zusjes van mijn merrie zijn ook niet groot.
Dus denk dat mijn merrie een uitzondering is in de familie
Natuurlijk wel leuk om te weten hoe groot mijn merrie dan zelf gaat fokken.
Heel misschien ga ik haar volgend jaar laten dekken.
Upper-class was met 3 jr ook geen 1.74. Volgens mij was ie toen rond de 1.70. De uiteindelijke stokmaat van een veulen is erfelijk belast van twee kanten, maar er spelen nog veel meer factoren mee. Ik ben nog geen enkele nakomeling tegengekomen die ook 1.74 is. Wel tegen de 1.70 aan, maar daar tegen zijn er weer zat rond de 1.65. Met 3jr zijn ze ook nog niet uitgegroeid. De een groeit veel meer door dan de ander, sommige groeien qua stokmaat helemaal niet meer