Nakomeling Krack C

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 15:45

Gefeliciteerd met jullie 2 jarig jubileum ! <3
Zo fijn dat jullie paardjes goed gaan, lekker voorjaars pit erin!

[***] is vandaag 100% goedgekeurd op zowel benen als rug! Geen ocd's, geen schieffels niks! Super blij mee. <3 kan nu al helemaal niet meer wachten haha!
Hopelijk volgende week PROK binnen van kwpn!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 15:59

Wat een super nieuws Bobje, gefeliciteerd :)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 16:27

Super Bobje!! Gefeli :D

Leuk Moniek!! Hudson gaat top!

Met Fly gaat ook alles zijn gangetje! Hij leert snel. :) ik heb nog een filmpje van een tijdje terug.
https://youtu.be/Ln37n8r4-WU

Hij heeft wel wat moeite met zijn balans en mist echt kracht van achter, denk dat het veel tijd nodig heeft.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 17:08

Essie, je filmpje doet het niet ..
Kracht achter veel schakelen en gas geven op de voltes ( in de zin van op de volte en dan schakelen ;) )

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 17:25

Bij mij doet het filmpje het wel!
Ik vind het er goed uit zien hoor, in elk geval mooi beheerst! Maar je achterwaarts is wel wat groot haha. Lijkt wel of hij zich in de zijgangen nog wat weg drukt :) maar met veel oefenen zal dat allemaal beter worden en komt die achterhand er vanzelf wel bij denk ik *\o/*

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 17:42

Veel schakelen zijn we idd mee bezig! Denk dat ik hem met lekker weer ook maar mooi t bos in neem, kan hij niet plakken aan bakwanden en kan hij lekker vooruit denken.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 20:28

Nee bij mij nog steeds niet, maar dat zal dan aan m'n iPad liggen ;)

Dat is altijd fijn Essie lekker naar het bos .. Dat zou ik ook wel willen met Hudsie maar dat is niet om de hoek :(

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 10:19

Dankjewel bobje! En jij ook gefeliciteerd! :D

Ik kan je filmpje ook niet zien essie , zal straks eens via de pc kijken of die het dan wel doet.

Zou ook graag naar het bos willen.. alleen de weg ernaartoe is nog wel een flink stuk stappen dus wil wel eerst zeker weten dat ik dat zonder idiote fratsen kan doen gezien we ook drukke wegen over moeten steken.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 18:03

Ik woon aan de Veluwe, maar moet voor naar het bos ook de waggel pakken. Maar dat gaat zo makkelijk, dus dat is zo gepiept. :) Fly is altijd onwijs makkelijk met dat soort dingen.

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:26

Lekker dat fly daar zo makkelijk mee is!

Ik heb ook weer een uitdaging voor de boeg. Wegens omstandigheden moeten wij helaas de stal waar we nu staan gaan verlaten. Op zoek naar een nieuw avontuur! Ben heel erg benieuwd wat dit met fancy gaat doen.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 12:40

Morgen wordt er bij Hudson bloed afgenomen om te kijken of hij nog testosteron aanmaakt... Het is niet grappig meer hoe hij op andere paarden reageerd, zo dominant opeens weer, wil nu zeker weten dat alles weg is. Hij klauwt elke dag bijna met z'n voorbenen door het draad.. De stal eigenaar was er gisteren helemaal klaar mee ( begrijpelijk) en zei dat hij niet meer naar buiten mocht... Daarop zei ik " dan ga ik weg " later nog staan praten... Laat nu bloedprikken en dan kijken we nog verder hoe en wat en of ik daar blijf ..

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 12:40

Getver Shark , verhuizen is niet fijn.. Succes met je zoektocht.

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:40

Oohh jakkes moniek dat Hudson zich nou zo misdraagt naar andere paarden! Hopelijk is het makkelijk op te lossen en kan hij gewoon lekker op zijn plekje blijven.

Ene kant ben ik wel toe aan een leuke nieuwe uitdaging, anderzijds sta ik hier prima en had ik uit mezelf niet snel weggegaan.Het is een beetje dubbel allemaal. Heb mijn nieuwe stekje al uitgezocht , ga van de week nog even een keertje onverwachts langs en had nog wat vragen en als alles me bevalt dan ga ik gelijk alles regelen. Vind het wel heel erg spannend :')

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:44

Het is ook altijd erg spannend om van plek te verwisselen .. Doe je goed even " onverwacht " langs gaan ;)

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:48

Het is gewoon heel gek! Haha.. ben gewoon heel benieuwd wat fancy en ik zelf er van ga vinden. Ken de stal al wel ,heb er vroeger zelf in de lessen gereden en ging af en toe wel eens bij wat concoursen/wedstrijden kijken. Maar toen had ik nooit maar dan ook nooit verwacht er zelf eventueel naar toe te willen :')

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 15:34

Spannend Shark, wel fijn op zich dat je het al een beetje kent, dat scheelt toch altijd wel!

Balen Moniek, hopelijk is er wat aan te doen..! Misschien voorjaar in zn bol?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 16:04

Ik heb zojuist contact gehad met de kliniek waar hij is gecastreerd bij DAP krommerijnstreek .. En die hebben niks bij z'n patientenkaart staan , ze zegt dan kun je er vanuit gaan dat het allemaal gelukt is .. Hij is staand in de box gecastreerd .. Vanavond m'n eigen DA even contacten tijdens het tel spreekuur .. En overleggen of er toch bloed geprikt moet worden of dat hij iets heeft tegen zn drift .

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 17:07

Hm wel knap dat ze telefonisch (of mail?) kunnen zeggen dat alles is goedgegaan...toch?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 17:29

Dat komt omdat ze er niks als bijzonderheid bij hadden gezet in z'n dossier , daaraan konden ze zien dat alles goed gegaan was en verwijderd . ;) .. Ik ga straks met m'n eigen DA bellen kijken wat die zegt ..

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 17:51

ah zo! Ik snap 'm :Y) Spannend, ben benieuwd wat hij gaat zeggen!

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 18:03

Inderdaad spannend jeska! Alleen dat ik die stal al ken doet me wat twijfelen of ik er wel echt bij pas.. maar dat weet je toch echt pas als je het probeert :D

Ben ook erg benieuwd wat ze zeggen over Hudson!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 18:15

De DA gaat er over nadenken .. Hahaha heb ik weer , ze zegt het kan zijn omdat het staand gebeurd is ( sowieso is het goed gebeurd ze lens die kliniek , mocht het noet goed gegaan zijn staand leggen ze ze daar op tafel ) dat de zaadstrengen nog wat lang zijn , omdat het staand gebeurd is kunnen ze er minder hard aan trekken dan wanneer ze liggen .. Maar ze gaat even denken wat ze er aan kan doen en komt er dan op terug ;)

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 13:36

Dat is ook niet het antwoord wat je graag wil hebben.. maar hopelijk komen ze snel met een goeie optie!

Is hij echt alleen vervelend nu naar andere paarden of verder ook?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 16:36

Idd Shark ;) ,
Ik heb druppels besteld bij de paardendrogist psytonic hormone heet het geloof ik , tot de DA een oplossing heeft . Hij is los in de paddock vervelend naar andere en in stal ook naar paarden die voorbij lopen . Vandaag was hij onder het rijden ook iets lastiger maar dat is controleerbaar .. Het is dus puur als hij los staat .

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 16:54

Maar is het wel echt hengstengedrag? Dus inclusief uitschachten, brullen enz.? Heb hier 2 hengsten en over het algemeen doen die niet gemeen tegen vreemde paarden... vooral geil :') Fly overigens amper hoor, dat is een softy. Perry is wel behoorlijk hengst. Dominant klauwen naar andere paarden zie je ook veel bij ruinen en merries, kan natuurlijk ook gewoon in zijn karakter liggen..