Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lianne125

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 09:09

Het gaat gelukkig inmiddels wat beter. En we krijgen er nu vertouwen in dat hij weer thuiskomt maar het is zeer spannend geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 09:23

Wat een pech weer lianne en wat moet dat beangstigend geweest zijn! Gingen jullie net weer de goede kant op, heb jr weer een tegenslag. Fijn nu weer beter lijkt te gaan.

Danoesje, hoe is het ni bij jou? Ook aan de betere hand hoop ik? Jij ook wel steeds pech!

Pandora, ondertussen bij jullie ook weer een zwembad ipv woestijn?

Hier rustig aan aan het opbouwen, komende week hopelijk eennalaatste controle. Mogen ni minuutje of 10 draven, wel figuren, geen zijgangen. Gaat echt heel fijn ook, vooral bezig snel maken nu en spelen hoofd hals houding en gaat steeds fijner.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 12:28

Fijn dat het de goede kant opgaat Lianne ! Zo'n longontsteking door voedsel in de longen is geen lachertje :\

Haike leuk dat de opbouwfase goed verloopt ! Dan zal de controle ook wel helemaal in orde zijn denk ik zo :j
Haha, geen woestijn meer hier idd, maar ook geen zwembad...kan nog steeds op pantoffels naar de wei :D Alleen de voorkant van de oma-wei is een poeltje...heeft ze aan zichzelf te danken, peerd gaat koersen als ze binnen wil 's avonds ..tja... :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:39

Ik hoop controle weer goed is en dan de laatste fase van opbouw in mogen, mis het echt trainen en galopperen wel! Vriendje vanmiddag eens meegeweest, voor paard wat maar 10 minuutjes per dag mag draven en oprichting heel moeilijk vind, dik tevreden met dit beeld <3
Afbeelding

Pandora, oma heeft gewoon dr eigen prive-zwembadje dus, en verder lekker wei.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 08:04

Jeetje Lianne, oliebol oliebol oliebol! Hopelijk is hij snel weer boven jan, wat een ellende!
Haike, dat begint wel ergens op te lijken!
Pandora loopt sexy te zijn op pantoffels hihihi.

Hier weer een boel gedoe gehad, na maandje stil door ziekte maandag weer opgepakt na weekje dubbele longe. Hij was er ook echt aan toe, weer flink bijgekomen, flink aan het verharen, knap brutaal aan het zijn en weer glim erop!

Maandag ook eerst half uurtje longe gedaan en wilde ff stapje drafje onder t zadel doen. Hij was echter gewoon niet te rijden. Kaak eruit beuken, geen stuur, niet ontspannen, alle kanten op vliegen, bit pakken en vooral KEIhard met zijn kop slaan in stap en draf..Ben na 15 minuten afgestapt. In tegenstelling tot de vorige keren (dan had ik altijd het gevoel dat het iets in het lijf was) nu het idee dat hij ergens gefrustreerd over was buiten t lijf om. Het is echt door mijn hoofd gegaan om hem maar te verkopen, blijkbaar te hoog gegrepen dit paard...Op advies van stalgenootje even in de longeer gedaan en tadaaaaa er ontplofte er een! Ik denk minimaal 50 rondjes plat door de bocht. Hij had dus inderdaad frustraties! Normaal laat ik hem minimaal 1 keer per week lekker scheuren en bokken, maar doordat ie zo ziek was geweest niet meer aan gedacht. En nu is ie dus ook nog van 24/7 land naar halve dagen paddock gegaan! Oepsie..lesje geleerd! Eigenlijk is ie dus nog best lief gebleven :P

Dinsdag ging het al een stuk beter gelukkig, zaterdag met een Thiedeman eraan (langste stand) omdat ie zo vreselijk snel is met dat hoofd slaat dat ik dat niet op kan vangen en meneer heeft het niet 1 keer ook maar geprobeerd! Lijkt erop dat ie in de opbouwfase (nu de 6e ofzo in een jaar, grr) toch echt meer druk nodig heeft om fijn te kunnen lopen dus ik hou m er nog even een paar weekjes aan. Als hij zich gedraagt voelt ie het ding amper!
Ik laat hem deze week doorrijden door onze stalruiter (ben aan het slopen in nieuwe woning) en hoop dat ie dan weer een beetje in het gareel is...Kortom, opluchting alom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 18:39

Fijn danoesje dan toch hebt weten op te lossen door even uit te laten kuren aan de longeerlijn! Hoop stalruiter deze week weer fijn mee aan het werk kan zodat jij straks weer makkelijker kan rijden als weer meer tijd hebt, mooie oplossing zo.

Ik vandaag bij da geweest voor controle. Eerst aan de hand draven en toen aan de longe, da vond goed uitzien qua lijf (iets te dik maar mooi in bespiering al) en heel erg goed lopen en compleet los in lijf. Waren dus ook binnen kwartier weer op de terugweg, gezien ze vorige keer al bijna compleet goed was en nu zo liep zag hij geen meerwaarde om nog te scannen! *\o/*
Nu dus naar eigen inzicht opbouwen richting dressuurproefje en dat betekend dus ook rustig aan mogen gaan galopperen. Over week of 6 weer terug voor laatste klinische controle, en eind november al eerste wedstrijdje opgegeven ;)

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 00:06

Fijn dat jullie allebei weer op de goede weg zitten danoesje en Haike! En met omaatje gaat alles ook nog goed zo te horen!

Keano staat nog steeds in kritieke toestand op de kliniek. De antibiotica is helaas niet aangeslagen en ze moeten het nu met een ander middel proberen. Nu heeft hij daarvan ontzettende diarree gekregen dus het is nog maar de vraag of we dit middel gaan doorzetten. De prognose wordt op deze manier wel steeds slechter helaas ;(

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-15 07:22

Lianne, wat een narigheid zeg, en wat een pech en stress! Ik duim voor jullie!
Haike, ik voel galopjes aankomen! Lekker genieten, heeft lang genoeg geduurd!
Stalruiter had afgezegd dus ben er zelf maar op geklommen, met even eek weekje Thiederman eraan op het meest losse gaatje. Hij liep als een zonnetje! Misschien door meer druk op t bit en dus wat meer steun? Gister heeft ze m alsnog gereden, kreeg n appje dat ik t goed had gedaan want hij liep zo fijn. Blij!
Kan weer aan de gang en volgende week dat ding er weer af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 08:31

Wat ontzettend klote lianne, leek rven op te knappen en toen toch terugval? Is er na deze medicijnen nog een ander alternatief?
Hoe is hij verder, nog wel vrolijk voor zover kan, of ook echt flink achteruit gegaan?

Danoesje, top zelf toch weer aan het rijden bent! En wat meer steun kan goed helpen, toch jong dier en vaak kunnen die nog niet helemaal los op eigen benen. Nu zo volhouden!

Ik gisteren meteen galopje gedaan. Ze snapte er helemaal niks van, sprong keurig aan maar na 1,2 pasjes viel ze eruit omdat leek te denken niet mocht. Na paar keer had ze door wel echt bedoelde en toen was heel erg leuk. Natuurlijk echt nog maar kort en ziet er niet uit, maar begin is

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 08:54

Ai Lianne, Keano echt zorgenkindje :(:)

Haike alles in orde op de controle, helemaal top ! Zijn jullie ook weer volledig back on track !

Danoesje ook weer volledig in the running, komt helemaal goed! En idd fijn dat je af en toe hulp hebt van de stalruiter :j

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 16:55

Na dit middel is er niets meer wat hem zou kunnen helpen helaas. We moeten nu heel hard duimen en hopen dat er maandag verbetering in zit anders is het over |( . Mocht ie dit überhaupt overleven heb ik besloten hem niet meer te gaan opbouwen naar wedstrijd niveau en zal hij met vervroegd (recreatie) pensioen gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 16:58

Ik ga mee duimen dat het nog goed komt Lianne, veel sterkte sowieso met deze spannende dagen!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 17:04

Hier wordt ook geduimd ! Is echt een rot gevoel, die onzekerheid... :(:)

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 13:48

|( Gisteren heeft keano een terugval gehad. Zijn bloedwaarden gingen ook hard achteruit. De arts zag geen kansen meer op herstel. We hebben hem vanochtend moeten laten gaan |(

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 14:54

Ach nee Lianne.... wat een triest bericht |(
Veel sterkte met het verlies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 15:00

Wat vreselijk Lianne, heel erg veel sterkte gewenst!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 17:36

Oh nee, wat een rot bericht! Was er al bang voor toen ik in mijn mail zag dat er een nieuwe reactie was...heel veel sterkte!

Hier weer terug in de lappenmand, stokkreupel deze keer. Hopelijk een kneuzing van de zool..

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 23:03

Dankjulliewel. Het is zo snel gegaan allemaal. Toen ik thuis was kwam het echte besef pas. Ben echt helemaal van slag. Ergens weet ik natuurlijk wel dat dit de juiste beslissing was maar toch heb ik een schuldgevoel. ;(

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 07:02

Heb ook een paard in moeten laten slapen ruim een jaar geleden. Voelde me ook schuldig, vroeg me steeds af of ik wel alles had geprobeerd. Maar na een tijdje kwam de opluchting: de strijd is voorbij, geen stress en vooral pijn meer. Ik hoop dat dat bij jou ook zo gaat zijn. Je hebt enorm je best gedaan, zelfs al besloten dat ie met pensioen zou gaan. Meer kon je Echt niet doen Lianne. Maar wat een pech!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 09:03

Lianne, hoe gaat het nu met je?

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:40

Ik heb het dagelijkse leven weer een beetje proberen op te pakken en zolang ik afleiding heb gaat het wel. Maar vooral savonds krijg ik het er weer moeilijk mee. Probeer ook echt te genieten van onze andere maar dat is soms best lastig. Er zal wel wat tijd over heen gaan voordat het een beetje slijt. Ik ben nu mijn foto's van hem aan het uitzoeken want wil graag een schilderij van hem laten maken. En heb zijn staart haren ook nog waar ik wat mee wil doen. En hoe gaat het met jullie?

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 12:45

Kan me voorstellen dat het erg moeilijk is, zeker als je m al zo lang had, vreselijk!
Je kunt erg mooie sierraden laten maken tegenwoordig, gaaf! Heb zelf ook een stuk staart afgeknipt toen voor de zekerheid maar heb er nooit wat mee gedaan. naar hoor, die avonden!

Hier weer een paar keer gereden nadat ie een hoefkneuzing had. Heb zijn kop even gelaten voor wat het was en met een lang teugeltje overgangen gereden, daar wordt hij erg fijn van! Hopelijk deze keer wat langer heel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:12

Vreselijk Lianne, zal nog wel even tijd nodig hebben om een plekje te geven. Kan tegenwoordig inderdaad erg mooie sieraden laten maken, dat misschien een mooi aandenken?

Danoesje fijn weer aan het rijden bent, nu inderdaad hopen vol kan blijven houden, dan kom ik snel keertje kijken!

Ik ziek thuis dus helaas geen paardje voor mij vandaag. Achteraf al paar dagen niet fit maar weet dat aan feit vriendje voor zn werk naar buitenland moet en ik die gister heb uitgezwaaid. Hij zondag nog gefilmd maar zelf dus niet bij met mn hoofd, erg confronterend dus :o
Wel wat leuke foto's uit kunnen halen en binnenkort maar herkansing met filmen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 12:16

Haike, het ziet er toch nog steeds fijn uit hoor! Fijn paard zo te zien!
Hoe is het met de andere paarden en hun baas?

Ik weer twee weken kunnen rijden, blijf vooral van zijn kop af en rij overgangen en figuren, maar t ziet er op een fijn tempo na, wel uit als een manegeknol hahahaha. Maar...geen kopschudden dus dat was het eerste doel, nu weer rustig doortrainen.
Houden jullie een schema aan?
Ik wil proberen dag rijden, dag longe bijzet, dag rijden etc. Hopelijk wordt ie dan wat fijner in de aanleuning.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 11:27

Baretje weer volledig in actie ! Super !
Danoesje ook weer op de goede weg ! Deed ie aan headschaking ? Of lees ik dat nu verkeerd...heb ik ergens iets gemist :\
Ik hou een schema aan, maar daar heb je niks aan want ik rij gewoon om de dag...dus maandag de PRE, dinsdag de Dayday-merrie, woensdag weer de PRE enz... Vind dit veruit het beste voor mijn beesten...hebben de spieren een dag tijd om te herstellen en voor de dame op leeftijd is 3 of 4x per week voldoende. Ik longeer echt bijna nooit, heb er beetje een hekel aan :o

Oma staat sinds woensdag weer zonder ijzers :P 3 jaar na de hb gaan we het nog eens proberen...blij dus met de regen van afgelopen dagen, is de grond niet zo hard :D