mellamoshan schreef:Kunnen trouwens wel een x een voice meeting houden haha
Haha, lijkt me super leuk!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mellamoshan schreef:Ja klopt ik longeer ook op dubbele lijnen of bijzet, hier loopt hij erg fijn op. Alleen als hij dan onder het zadel iedere keer onder me vandaan probeert te rennen dan ben ik alleen maar bezig met remmen, aanleuning geen sprake van dus. Bovendien hield hij van de week mega vast op rechts. Had echt een blok beton vast. Dacht op een gegeven moment, prima eikel, gooi de druk wel los rechts en zoek het uit wat je ermee doet. Toen gingen we dus linksaf... 0.o
Vraag me beetje af in hoeverre dit gedrag door het zadel veroorzaakt wordt of dat er ook een stuk puberaal gedrag bij speelt. Vind het erg lastig. Degene die me soms helpt die zegt niet vasthouden dan rechts, en als hij dan naar links wil, dan binnenbeen erbij. Maarja zodra ik been aanleg dan spuit hij er weer vandoor. We zitten in zo'n cirkel, wordt er gek van...
Als je lekker consequent met je benen blijft komen, zijn ze er niet meer zo gevoelig op.
mellamoshan schreef:Heel helder verhaal kim. Logisch inderdaad de meeste dingen. Daarom alleen niet minder lastig, rijtechnisch gezien dan.
Oh been reageert hij heftig op. Geeft niet, ligt net aan hoe moeilijk hij het dan vind. Springt hij in galop, wel vervelend want hij zal pas stoppen als hij er dood bij neervalt...![]()
We gaan er wel uitkomen maar de tips en tricks die jullie geven zijn altijd handig
Maseike schreef:Fijn om te horen dat je zo geniet van je paardje Kim.

mellamoshan schreef:Danoesje, klinkt precies als eas. Alleen longeren vind hij niet leuk dus daarin is hij braaf. Onder het zadel echter....
Vandaag redelijk gereden met hem, uiteindelijk wel fijn afgesloten. Heb er wel een tijdje voor door moeten rijden, maar dat was het waard.
Fijn dat hij zo goed gaat kim!!
zover de slof...
haasje20 schreef:Leuk om jullie ervaringen te lezen, mijn paard was eigenlijk altijd gevoelig maar super fijn te rijden... Moet wel zeggen dat ik ook heel fijn les heb!
Ik heb wat pb's met kuren verstuurd, mocht ik je vergeten zijn dan hoor ik het wel
pantarhei schreef:Veel onverwachte wendingen rijden helpt ook voor tempocontrole, ik rij nu ook heel veel svhoudervoor en -binnenwaarts, helpt ook om tempo te drukken zonder druk voor
Hebben die van jullie ook zijn klein bekkie? Mijne is 1.73m en heeft bitmaat 11,5cm = shetlandermaat!
pantarhei schreef:Veel onverwachte wendingen rijden helpt ook voor tempocontrole, ik rij nu ook heel veel svhoudervoor en -binnenwaarts, helpt ook om tempo te drukken zonder druk voor
Hebben die van jullie ook zijn klein bekkie? Mijne is 1.73m en heeft bitmaat 11,5cm = shetlandermaat!
danoesje schreef:Haha mijne heeft best wel een groot hoofd eigenlijk! Wel een mooi hoofd maar klein is anders haha.
[ Afbeelding ]