Nakomelingen van Voice!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 21:12

mellamoshan schreef:
Kunnen trouwens wel een x een voice meeting houden haha :D

Haha, lijkt me super leuk! :D

lauran__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:15

Kimmutjuh89 schreef:
mellamoshan schreef:
Kunnen trouwens wel een x een voice meeting houden haha :D

Haha, lijkt me super leuk! :D

Leuk!!

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 21:17

mellamoshan schreef:
Ja klopt ik longeer ook op dubbele lijnen of bijzet, hier loopt hij erg fijn op. Alleen als hij dan onder het zadel iedere keer onder me vandaan probeert te rennen dan ben ik alleen maar bezig met remmen, aanleuning geen sprake van dus. Bovendien hield hij van de week mega vast op rechts. Had echt een blok beton vast. Dacht op een gegeven moment, prima eikel, gooi de druk wel los rechts en zoek het uit wat je ermee doet. Toen gingen we dus linksaf... 0.o
Vraag me beetje af in hoeverre dit gedrag door het zadel veroorzaakt wordt of dat er ook een stuk puberaal gedrag bij speelt. Vind het erg lastig. Degene die me soms helpt die zegt niet vasthouden dan rechts, en als hij dan naar links wil, dan binnenbeen erbij. Maarja zodra ik been aanleg dan spuit hij er weer vandoor. We zitten in zo'n cirkel, wordt er gek van... ;(

O ja, vooral niet je benen eraf houden! Want als je dan ineens een hulp geeft, reageert een paard er explosief op. Gewoon de hele tijd met je benen komen. Galoppeert hij dan aan, dat is prima, laat maar galopperen. Maar zodra hij dan terug wil, blijven aandrijven. Hij mag pas voorwaarts als jij het wil en pas terugkomen als jij het zegt. Niet eerder. ;) Als je lekker consequent met je benen blijft komen, zijn ze er niet meer zo gevoelig op.

mellamoshan

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:46

Heel helder verhaal kim. Logisch inderdaad de meeste dingen. Daarom alleen niet minder lastig, rijtechnisch gezien dan.

Oh been reageert hij heftig op. Geeft niet, ligt net aan hoe moeilijk hij het dan vind. Springt hij in galop, wel vervelend want hij zal pas stoppen als hij er dood bij neervalt... :')
We gaan er wel uitkomen maar de tips en tricks die jullie geven zijn altijd handig :)

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 22:41

mellamoshan schreef:
Heel helder verhaal kim. Logisch inderdaad de meeste dingen. Daarom alleen niet minder lastig, rijtechnisch gezien dan.

Oh been reageert hij heftig op. Geeft niet, ligt net aan hoe moeilijk hij het dan vind. Springt hij in galop, wel vervelend want hij zal pas stoppen als hij er dood bij neervalt... :')
We gaan er wel uitkomen maar de tips en tricks die jullie geven zijn altijd handig :)

Ja, het is inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan en in het begin zul je vast en zeker hard moeten werken/vechten. Maar als je dit consequent doorzet en niet opgeeft, zul je zien dat die vechtmomenten steeds korter worden. Dat merk ik ook aan Franco. Dan geven ze hun puberale gedrag sneller op en werken eerder mee. Weet zeker dat het jullie gaan lukken!! Als het mij lukt, lukt het iedereen :D

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 08:17

Mellamoshan, hier heb ik een filmpje van enkele maanden geleden, waarop ik echt door dat vervelende gedrag van Franco heen moest rijden: http://www.youtube.com/watch?v=kLhxcRA8Nec

Dit was nog voor de clinic, dus het is maar 3 maanden geleden, al lijkt het veel langer. We zijn nu al zoveel verder :o

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 08:25

Herkenbaar. Alleen gaat eas ook nog.eens.liefst heel hard. Is geen rustig drafje of een pasje galop. Maargoed we gaan eruit komen hoor. Hij is koppig, maar ik ben koppiger :')
Vind franco toch zo knap!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 10:58

Mellamoshan, die van is ook zo, lopen tot je erbij neer valt en zo half half luisteren. Met natuurlijk spierpijn en verzuring als gevolg. Door zijn kissing spines moet hij heel veel gelongeerd en over de rug, maar hij blijft er tegenin knokken vaak. Twee weken geleden ging hij op zijn bek, maar kon het daarna ineens weg. Kortom: ook een stukje eigenwijs zijn! En moet hij echt goed luisteren, bijvoorbeeld aan de dubbele longe en met lange teugelen, dan krijgt hij daar echt stress van, terwijl ik altijd erg consequent met m ben. Ik kan hem zo met een lang touwtje over het erf stappen en doe een touwtje om zijn hals als ik m uit de paddock haal, t lijkt net een dooie. Tot ie aan het werk gaat!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 16:08

Haasje wil je mij een pb sturen met jou filmpje ( link )

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 17:04

Vanmiddag les gehad met Franco. Voor de tweede keer het slofje eraan gehangen. Daar was hij aardig van onder de indruk. Hij hangt er wat lossig aan, maar dat is al voldoende, haha. Echt super super super gereden! Hij lette veel meer op, was lekker voorwaarts en ontspande zich veel sneller waardoor hij lekker over de rug nageeflijk liep. Hadden daardoor meer de mogelijkheid om lekker met hem aan het werk tegaan (normaal ben je vooral bezig met ontspanning). Lekker geoefend aan de galop (hij heeft de neiging om linksom overkruist te zitten, waardoor hij dan bokt, en rechtsom om verkeerdaan te galopperen). Normaal wordt hij na een galopje heet en ben je weer een tijdje bezig ontspanning op te zoeken, maar door het slofje ontspande hij nu veel sneller waardoor we hem nu meer konden doorpakken.
We hebben zelfs over balkjes heen gestapt en gedraafd! Franco dacht in het begin dat ze hem zouden bijten, dus de eerste keer stond hij precies voor het balkje stil. De keer daarna maakte hij een gekke sprong er overheen, daarna draafde hij op Spaanse wijze erover onderwijl die balken goed in de gaten houdend. Later deed hij het echt goed! Ben echt trots op hem. Heerlijk! :p

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:15

Fijn om te horen dat je zo geniet van je paardje Kim.

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 17:22

Maseike schreef:
Fijn om te horen dat je zo geniet van je paardje Kim.

Ja, we beginnen lekker op elkaar afgestemd te raken en hij begint nu lekker te gaan lopen. We hebben nog veel te leren, maar we gaan goed vooruit! Echt top! Ben helemaal gek op die knol <3
Kreeg vandaag trouwens een grappig verhaal te horen van mijn iinstructrice/stal eigenaresse. Ze vertelde dat als ze 's avonds laat nog even bij de paarden gaat kijken, alle paarden rustig in de stal staan, maar dat Franco als enige met zijn hoofd naar buiten staat em stampij maakt, zo van: "Aai me dan! Aai me dan!". En dat hij daarbij echt kan stampvoeten en herrie kan maken, totdat hij zijn aandacht krijgt. Haha, de lekker ding! ^^

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:26

Danoesje, klinkt precies als eas. Alleen longeren vind hij niet leuk dus daarin is hij braaf. Onder het zadel echter.... ;)

Vandaag redelijk gereden met hem, uiteindelijk wel fijn afgesloten. Heb er wel een tijdje voor door moeten rijden, maar dat was het waard.

Fijn dat hij zo goed gaat kim!!

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 17:31

mellamoshan schreef:
Danoesje, klinkt precies als eas. Alleen longeren vind hij niet leuk dus daarin is hij braaf. Onder het zadel echter.... ;)

Vandaag redelijk gereden met hem, uiteindelijk wel fijn afgesloten. Heb er wel een tijdje voor door moeten rijden, maar dat was het waard.

Fijn dat hij zo goed gaat kim!!

Fijn dat het vandaag beter ging! Uiteindelijk wordt die tijd die in het doorrijden gaat zitten minder lang ^^. Maar drukt Easy zijn rug ook helemaal weg? Want anders moet je er ook eenseen slofje aan hangen. Ik zou het wel doen als er iemand op de grond meekijkt en die verstand heeft van het gebruik van de slof. Maar dan hoef je hem er alleen maar losjes aan te hangen, is vaak al voldoende. Het geeft je net even meer te vertellen. Ik doe het 1x per week, tijdens de les. Anders niet. Maar ik merk dat hij er dan ook sneller naar gaat lopen als hij er niet aanhangt ^^.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:45

Ja Kim ze houden zeker van aandacht en als ze het niet krijgen dan zorgen ze wel dat ze aandacht krijgen hahaha.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:12

Ja drukt het ook weg inderdaad. Hebben wel eens een slof geprobeerd, maar slof is niet meer. Mnr was het er niet mee eens kwam er zo tegenin dat hij brak... :') zover de slof...

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:44

Leuk om jullie ervaringen te lezen, mijn paard was eigenlijk altijd gevoelig maar super fijn te rijden... Moet wel zeggen dat ik ook heel fijn les heb!

Ik heb wat pb's met kuren verstuurd, mocht ik je vergeten zijn dan hoor ik het wel :D

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:13

Veel onverwachte wendingen rijden helpt ook voor tempocontrole, ik rij nu ook heel veel svhoudervoor en -binnenwaarts, helpt ook om tempo te drukken zonder druk voor
Hebben die van jullie ook zijn klein bekkie? Mijne is 1.73m en heeft bitmaat 11,5cm = shetlandermaat!

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 21:38

haasje20 schreef:
Leuk om jullie ervaringen te lezen, mijn paard was eigenlijk altijd gevoelig maar super fijn te rijden... Moet wel zeggen dat ik ook heel fijn les heb!

Ik heb wat pb's met kuren verstuurd, mocht ik je vergeten zijn dan hoor ik het wel :D

Haha, je bent mij vergeten!

Ik heb nu ook heel erg fijn les. Merk het heel erg aan de vooruitgang die we maken sinds we op Stal Vos staan en ik les heb van Joyce de Vos. Denk dat mijn officiële debuut dit jaar wel goed gaat lopen met guppie ^^. Merk idd dat Franco ook heel gevoelig is, met name in de hulpen. Plus hij is mega nieuwsgierig, daarom kijkt hij liever om zich heen tijdens het rijden en dan vraagt zijn vervelende vrouwtje om zijn onverdeelde aandacht. Haha, arm paard XD. Ook is hij soms te slim voor zijn eigen bestwil, maar tja... wel jammer dat ze dat niet begrijpen als je het ze uit probeert te leggen, niet waar? ;)

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 21:40

pantarhei schreef:
Veel onverwachte wendingen rijden helpt ook voor tempocontrole, ik rij nu ook heel veel svhoudervoor en -binnenwaarts, helpt ook om tempo te drukken zonder druk voor
Hebben die van jullie ook zijn klein bekkie? Mijne is 1.73m en heeft bitmaat 11,5cm = shetlandermaat!

Ja, heeft ook een smal neusje! Zo had ik altijd mijn hoofdstel maat full, maar de neus riem maat cob. Al kon ik die laatst wat moeilijker omdoen en heb toen de full weer gepast en deze past nu! Maar wel op het één na strakste gaatje ^^. Die mooie smalle toetje vind ik juist altijd erg mooi ^^.

lauran__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 23:10

pantarhei schreef:

Ja herkenbaar! Mijne heeft ook een klein mondje. Sowieso klein hoofdje. Maatje cob past haar makkelijk!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 08:21

Hier ook maat cob. Full is eigenlijk net te groot.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 09:16

Haha mijne heeft best wel een groot hoofd eigenlijk! Wel een mooi hoofd maar klein is anders haha.
Afbeelding

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 10:18

:j
danoesje schreef:
Haha mijne heeft best wel een groot hoofd eigenlijk! Wel een mooi hoofd maar klein is anders haha.
[ Afbeelding ]

Tjee, maar lijkt wel sprekend op de mijne! Die Voices lijken toch veel op elkaar!
Laatst kwam mijn nieuwe hoefsmid voor het eerst en die vroeg me of ik eem Voice had. Dus ik kijk hem aan en zeg: Ja, hoe weet jij dat? Hij gaf aan dat Franco een typische Voices was. Het hoofd, de hals en het witte karakteristieke voetje met de zwarte spikkels erin. Hij noemde Voices slechte keuringspaarden, aangezien ze niet echt een handige hals hebben, een hoog kruis en pas laat zich ontwikkelen. Ook hadden de meeste, zei hij, korte voorbenen die iets dikker waren. Al vond hij dit laatste bij Franco niet zo, deze had langere slanke benen. Ook leefden ze allemaal op grote voet, haha. Hun hoefwand was hoog, maar wel sterk. Maar hij zei dat het echte sportpaarden waren. Dat ze allemaal, ondanks hun ietwat onhandige hals, deze op de juiste manier kunnen gebruiken en ze allemaal als een tierelier kunnen lopen.
Wel grappig dat iemand dat zo kan zeggen ^^. (Hij had zelf ook een Voice gehad die mega braaf onder het zadel was geweest met inrijden. Ik heb maar niet gezegd dat die van mij de hele boel bij elkaar bokte en steigerde, haha)
Laatst bijgewerkt door Kimmutjuh89 op 14-02-14 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 10:23

Leuk om te horen Kimmutjuh! Hij lijkt inderdaad op de jouwe :)
Inderdaad onhandige hals en door zijn gebrek werkt dat nu echt tegen hem, dus dat is wel vervelend! Heel veel oefenen dus!Charmante kleine voetjes heeft ie inderdaad niet en ook stevige pootjes :P
En lopen kunnen ze zeker!