Nakomelingen van Jazz

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:37

Seven schreef:
:( echt mee praten over de proeven kan ik nog niet zit in de L2 hahaha hebben de 14de weer een wedstrijd. De ruin heeft veel spanning met mensen dus lastig als er een andere voorlezer bij de ring staat :=

de jazz gaan we zo bekijken rond half 2 :))

Ik rijd ook pas L2 met mijn knollie ;)

Succes vandaag :)

Seven

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:48

:D dan kunnen wij dus wel praten :) alleen heeft mijn ruin nog geen winstpunt dit wordt zn 2de wedstrijd ooit de eerste was hij erg bang voor een andere voorlezer en de tweede proef was hij daardoor helemaal uitgeput verder deed hij wel goed :)) ach hij leerd het wel hij heeft het niet makkelijk gehad dus is dan wat angstig.

bedankt ben vreselijk benieuwd

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:49

orienta schreef:
Hebben jullie dat trouwens ook met de lengtebuiging dat ze snel strak worden dan?

En het medicijn al gevonden? :+[/quote]

:j Vitamine E, selenium en heel belangrijk Lysine! en jack meagher massage

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:49

listiglistje schreef:
orienta schreef:
Hebben jullie dat trouwens ook met de lengtebuiging dat ze snel strak worden dan?

Dat is toch de basis, rechtgerichtheid en nageefelijkheid/aanleuning.....voor de rest souplesse creeëren in je training en finetunen met oefeningen :)

Joh :D
Ik vraag gewoon uit interesse wat mensen hier voor oefeningen doen

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 11:49

Wat is precies Lysine?
Vince krijgt wel speciaal supplementen voor de spieren :j

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:51

Ik dacht dat lysine voor een koortslip was :o

Ik geef eigenlijk niets voor de spieren, ze krijgt wel geregeld een massage.
Wat voor supplementen geef jij saskia?
Ik gebruik overigens wel nervfit

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 11:54

We hebben eerst elektrolyten gegeven. Maar nu krijgt ze een speciaal potje voor de spieren. Ben even de naam kwijt, zal vanavond eens kijken. Verder heb ik nu een zak van Hippo Star besteld die speciaal is voor herstel van spieren en extra vitaminen en elektrolyten naar binnen krijgt.
Eens in de zoveeltijd komt dan ook fysio :j

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:55

Lysine is een essentieel aminozuur wat dieren en mensen niet zelf aan kunnen maken. Het zit o.a vaak met andere aminozuren in infuusoplossingen en krachtdrankjes voor bodybuilders. In een hoofdpijntablet helpt het om de bloed-hersenbarrière te slechten en het medicijn dus op de juiste plaats in het lichaam te krijgen, wellicht dat het daarom ook beter werkt als je de combinatie vit E selenium en Lysine voert. Volgens een homeopaath doet het ook wat op het herpez virus wat vaak op de spieren kan zitten. Het is een supplement waarvan ik bij meerdere paarden al duidelijk verschil heb gezien.

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:56

En inderdaad ook voor koortslippen alleen heb ik die bij een paard nog niet gezien _O-

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 11:56

Wat intressant!
Mag ik vragen hoeveel dat per maand kost?

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:57

pasdedeux schreef:
En inderdaad ook voor koortslippen alleen heb ik die bij een paard nog niet gezien _O-

:')

1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:58

Ken wel een paard dat het virus in haar oog heeft!? Dan zou het daar dus ook tegen werken!?

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:58

Ik bestel die van NAF bij de paardendrogist, volgens mij is hij nu zelfs in de aanbieding en anders even wachten want hij is regelmatig in de aanbieding. Dan neem ik de grootste verpakking en ben ik wel min een half jaar tot een jaar klaar. Ik geef niet zoveel als op de verpakking staat, alleen de eerste maand en daarna 1 schep per dag.

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:59

1978 schreef:
Ken wel een paard dat het virus in haar oog heeft!? Dan zou het daar dus ook tegen werken!?

Geen idee, kun je dan niet beter naar een oogzalf met lysine erin op zoek gaan?

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 12:01

Als dat 'spierpotje' niet werkt wil ik jouw methode proberen. Lijkt me interessant!

1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:01

Ze kregen als het virus actief is was oogzalf van Utrecht, maar wellicht dat het bijvoeren ook nog functie heeft...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:05

Ik voer EQ-XP gistbrokken van Horsefood daar zit dat al standaard lysine in en maakt sowieso het voeren van extra supplementen overbodig :)
Deze brokken zijn sowieso ter ondersteuning en herstel van de spieren en gaat verzuring tegen. (een optimale sportbrok)

Verder krijgt mijn paard nog Omega 3 mix van Horsefood, voor langdurige energie, mooie vacht (linamix zit erin ) en gaat infecties tegen.
En Naf EnerG voor optimale prestaties (zorgt voor extra rode bloedlichaampjes)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:05

pasdedeux schreef:
Ik bestel die van NAF bij de paardendrogist, volgens mij is hij nu zelfs in de aanbieding en anders even wachten want hij is regelmatig in de aanbieding. Dan neem ik de grootste verpakking en ben ik wel min een half jaar tot een jaar klaar. Ik geef niet zoveel als op de verpakking staat, alleen de eerste maand en daarna 1 schep per dag.

Heb je ook weleens die van pavo gebruikt?

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:06

Is het proberen waard, wellicht is er ook lysine alleen los te verkrijgen, die van Naf is gecombineerd met vit e en selenium.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:10

iemand trouwens die Equilin gebruikt?

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:11

orienta schreef:
pasdedeux schreef:

Heb je ook weleens die van pavo gebruikt?

Ja en die van sectolin maar merkte het meeste verschil met die waar lysine inzit. Anders had ik wel die van treurniet gehaald daar kost een zakje vit e en selenium vrijwel niks. Moet zeggen dat Treurniet nu ook wel zegt dat er lysine inzit maar dat staat niet op zijn verpakking, dus ik blijf bij NAF voorlopig.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:13

pasdedeux schreef:
Ja en die van sectolin maar merkte het meeste verschil met die waar lysine inzit. Anders had ik wel die van treurniet gehaald daar kost een zakje vit e en selenium vrijwel niks. Moet zeggen dat Treurniet nu ook wel zegt dat er lysine inzit maar dat staat niet op zijn verpakking, dus ik blijf bij NAF voorlopig.

waar zie jij dan bij naf staan dat er lysine inzit?

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:15

listiglistje schreef:
Ik voer EQ-XP gistbrokken van Horsefood daar zit dat al standaard lysine in en maakt sowieso het voeren van extra supplementen overbodig :)
Deze brokken zijn sowieso ter ondersteuning en herstel van de spieren en gaat verzuring tegen. (een optimale sportbrok)

Verder krijgt mijn paard nog Omega 3 mix van Horsefood, voor langdurige energie, mooie vacht (linamix zit erin ) en gaat infecties tegen.
En Naf EnerG voor optimale prestaties (zorgt voor extra rode bloedlichaampjes)

Over horsefood hoor ik inderdaad ook goede verhalen.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 12:16

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:16

orienta schreef:
pasdedeux schreef:

waar zie jij dan bij naf staan dat er lysine inzit?

http://www.paardendrogist.nl/product/111/452/naf_vitamine_esl/101006/
Op de doos :D