Nakomelingen Haarlem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elise95

Re: Nakomelingen Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:30

Ben ook al tijdje niet in t topic geweest :o

Gelukkig nieuwjaar nog allemaal!

@Empress
Balen zeg van die val. Lijkt me erg pijnlijk! Nu alles goed?

Leuk een puppy :D

@MonteKarlo
Gefeliciteerd met je WP! :D

@R_S_H
Netjes hoor! :) Gefeliciteerd!

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 20:11

RSH: wat een goede punten zeg! Super, komt vast wel goed.

Elise: Jaa het gaat nu gelukkig weer beter!

Ik heb Adidas gister voor de 2e keer geschoren, hij is nu alleen een stuk grijzer geworden!!
Mag wel weer ietsje aangroeien van mij. :) Maar t ziet er wel chique uit.
Heb nu zelf alleen weer meer last van mijn rug (nog vd val), en verder lekker veel spierpijn.
Net ge-zumba'd. Was niet zo'n goed idee.

john24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 21:12

ja een jazz maal haarlem heel fijn bloed

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 21:21

Hoi hoi,

Fijn dat het weer wat beter met je gaat Empress. Wat leuk een pup! Mijn pup is nu 5 maanden <3 , een echte lieverd.

RSH, goed gereden zeg!! Super punten! Gefeliciteerd met je eerste plaats, spannend de regiokampioenschappen.

MonteKarlo ook gefeliciteerd met je winstpunt!

Hier heeft het ook flink geregeld, maar gelukkig hebben wij een super bak! Hoe meer het regent, hoe beter die wordt. We zijn nu steeds meer op aan het bouwen en het blijft gelukkig goed gaan. Ik heb hem afgelopen week ook voor het eerst laten scheren. Hij glanst nu geweldig :) . Ook is de tandarts geweest en hij bleek toch flink wat haken te hebben. Nu is hij ook een stuk lichter in de hand en heerlijk te rijden. Ik hoop over een maand of 3 weer volledig aan het trainen te zijn :D .

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 21:30

Wat super dat het weer zo goed gaat, lekker opbouwen dus! Mooi dat ook het gebit nu weer in orde is, kunnen ze erg veel last van hebben. Ad gaat ook over 2 maand weer heen.
Onze bak is echt draaama. Er hoeft maar iets regen te vallen en hij is nat, 't is nu dus ook een zwembad.. Verwacht ook niet dat hij de komende maanden nog weer droog wordt. Moet 't eerst echt goed weer worden.
Ik ga denk ik woensdag weer rijden, ben benieuwd hoe zijn 'nieuwe kapsel' er dan onder het zadel uitziet. T is wel even weer wennen.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 21:39

Haha Villie vond het scheren heerlijk :D . Hij stond echt te genieten :j , helemaal relaxed. Hij zat niet helemaal lekker in zijn vel, beetje sloom terwijl het niet aan het voer kan liggen. Dus heb ik hem maar eens laten scheren om te kijken of ik verschil merk. Misschien heeft hij last van zijn wintervacht in combinatie met het te warme weer van deze tijd. Hij was van het weekend al een stuk actiever, dus volgens mij heeft hij daar last van gehad.
Ik zal eventjes een foto spammen:

Afbeelding

Ik heb nu ook een superfijne uitrijdeken gevonden,die voor ook dicht is en een hals heeft. Dat scheelt wel omdat wij altijd buiten rijden. Onze rijbak ligt wat hoger waardoor sowieso het water goed weg loopt, maar het is van die zand die dicht wordt door het water, als een rivierbedding. Hij zakt er ook niet in weg maar heeft een verende hardere ondergrond, ideaal voor zijn blessure :) .

Ik had hem vorig jaar niet laten doen omdat we toen toch alleen aan de hand aan het stappen waren, maar het was nu toch wel echt nodig :o . Nu dus toch maar gewoon elk jaar laten doen dus :) .

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:05

Allemaal weer goede berichten. Op een enkele bodem na ha,ha. Gelukkig staan wij op een grote manege. Dus kun je altijd rijden. Alleen de paddock was ombegaanbaar. Die wordt nu weer wat beter. Bas heeft gisteren weer voor het eerst los gestaan met zijn maatje. Leek wel een veulen. Op de plaats bokken en veel gek doen. Gelukkig doet ie alles wel beheerst. Gaat niet als een gek rennen.
Zondag moet ie weer dressuren met mijn man. Ben benieuwd. Begin volgende maand gaat ie waarschijnlijk ook KNHS springen. Krijgt ie ook stijlpunten, dus dat wordt wat. Vindt zijn stijl vaak wat minder. Laat hem het maar niet lezen.
Wat leuk zo'n pup. Zijn altijd vertederend. Heb afentoe een leenhond. Vindt het fantastisch, maarja ik ben de hele dag weg dus dat wordt niks.
Een Jazz maal Haarlem wat leuk. Die combinatie hoor je niet zoveel. Wat doe je ermee en hoe oud is ie?

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:58

Het ziet er goed uit Monty. T was dit jaar mijn eerste keer dat ik ging scheren. Denk dat ik het volgend jaar weer ga doen, vind die dikke wintervacht die Ad krijgt maar niks. Het is net een teddybeer.

Bastiaan, leuk dat jullie ook gaan springen! Die stijl punten vind ik vaak maar raar. De ene keer zit er weinig stuur op en krijg je giga punten, de andere keer rij je een fijn parcours met veel controle en dan heb je weer lage punten. Trek me er niet meer zoveel van aan, foutloos = foutloos.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 23:19

Ik heb gister weer voor 't eerst gesprongen met Ad naar mijn val. Was oefen springen, eerste parcoursje had ik een weigering op de dubbel (daar ging t in Zuidbroek ook op mis), dit was nog wel erg spannend! Toen nog een keer geprobeerd, hij maakte echt en gigantische sprong op de tweede (maar we waren erover!) en rest van het parcours gewoon foutloos. 2e rondje ook foutloos, en de dubbel nog een keer extra gesprongen ging ook goed.
Had vanavond spring wedstrijd in Tolbert. Bij 't inrijden stuiterde 't ene naar het andere paard, Ad werd er wat schrikkerig en gespannen van. Paar keer een sprongetje genomen en toen vond ik 't ook wel best, wou m niet te angstig maken dus ben ik lekker gaan stappen. Toen kwam hij weer tot rust. Het enige waar ik zelf tegen op zag was de dubbel, gelukkig ging deze gewoon goed! Hij stond op een ruime afstand dus heb m er lekker in door gereden, dit ging goed (jee!). De rest van het parcours was ook foutloos, ik kon hem steeds goed terug nemen. Dit heb ik ook express na elke hindernis gedaan om de controle erin te houden en heb er echt een super gevoel over. :) De volgende keer nog wat oefenen op de afstanden rijden, hij komt vaak nog net wat te ruim.

Hoe is het verder bij jullie??? T is rustig hier in 't topic. :)

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:49

Joehoe, weer twee punten. 183 en 187. Gaat best lekker nu.
En bij jullie? Het is errug rustig geloof ik.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:47

Wat super! Echt netjes. Hoeveel wp's heb je nu? En gaat hij al wat makkelijker/fijner in de aanleuning lopen? Ad is weer helemaal los, loopt echt top momenteel. We zijn hard aan 't trainen met springen. Afgelopen maandag oefen parcoursje gesprongen. Had hem al weer veel sneller onder controle en nu kwamen we ook steeds veel beter uit! Hij blijft alleen enorm springen, ook al komt hij goed uit. Dit moet nog een beetje gewoonte worden. Was wel foutloos. :) Volgende week weer wedstrijd. Was vorige week een hele toffe foto gemaakt, wel leuk om het dan terug te kunnen zien!

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 17:24

Ben blij te lezen dat het zo goed gaat. Dat ie zo enorm springt geeft misschien wel aan dat ie het te makkelijk vindt. Heeft ie veel vermogen ha,ha. Maar het zal voor jouw wat minder zijn denk ik. Bas tilt echt zijn benen niet op voor een laag sprongetje. Ziet er niet uit. Als het wat hoger staat vindt ie het interessanter. Raar is dat. Moet ie toch meer doen.
Bas heeft nu 7 punten. Opzich doet ie alle L oefeningen goed. De middendraf moet beter. Voor derest gaat de aanleuning heel langzaam beter. Hebben nu ook rubber teugels. Dan lukt het teugel snoepen wat minder goed. Ach we zien wel.
Met springen doet ie nog een keer een oefenparcours omdat het de laatste keer erg slecht ging. Hebben nu een andere instructrice. Die is meer parcoursgericht. Dat was ook het probleem. Het leek of ie het uithoudingsvermogen er niet voor had. Plus dat het in een 20/40bak werd gehouden. In een 20/60 gaat het wat makkelijker. Buiten gaat het helemaal makkelijk. Blijven gewoon rustig doen. Ben erg zuinig op hem.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:42

Jaa soms is het wel lastig uit te zitten, maar met mn nieuwe spring zadel gaat het al veel beter! Kreeg bij mn vorige steeds een klap van mn zadel na, waardoor ik mn balans kwijt was. Dit is nu niet zo, dus controle is er veel meer. Komt wel het moet wat normaler worden, en eerst de techniek beter dan gaan we L. We hebben de punten al wel namelijk. :)

Dat zie je best vaak, dat paarden op een kleine sprong niet kijken. Is in het parcours ook zo, de laagste gooit ad er sneller af dan een hoge. Gewoon omdat hij dan niet goed oplet. Tenminste, dit hadden we in het begin. Je bent al een aardig eindje op weg met je punten, netjes hoor. Verbetering is het belangrijkste, als het maar fijn aanvoelt en je lekker kunt trainen.

Ik vind het ook lastig om in een 40 bak te springen, de lijnen zijn dan veel sneller. In een grotere bak heb je wat langere lijnen. Alleen soms vind ik het buiten terrein wel erg massaal, kan Ad nog wel eens een loopje nemen en dan hou ik hem niet meer. :P Als de lijnen te lang worden.

Genoeg tijd nog, dus ben het met je eens over het zuinig zijn.
Mijn paarden zijn vandaag door de fysio behandeld, nu paar daagjes longeren en dan weer rijden begin volgende week. Ze zaten toch beide wel wat vast!

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:44

Dit was de tweede van de dubbel, het was een ruime afstand dus hier kwam hij ook wat te ruim op.

Afbeelding

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:43

Gave foto. Het is een mooi paard. Het lukt mij echt niet om aan zo'n foto te komen. Als ik zo iets maak is de foto altijd wazig. Maar dit is door een fotograaf gemaakt? Bij ons zijn die echt nooit aanwezig.
Hoe zou het met de anderen zijn. Het is erg rustig hier.

R_S_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 12:35

Leuke foto Empress! :)
Nog gefeliciteerd met je punten Bastiaan!

Hier gaat alles wel redelijk goed. Ben hard aan het trainen voor de kampioenschappen! Vrijdag nog wedstrijd, en dan zijn de kampioenschappen ook al snel.
Ik heb ook niet veel foto's van Wiseman. Wel jammer maar ach, komt vanzelf wel :P

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:30

Dank je. :)
Ja de foto is gemaakt door een fotograaf! Zelf krijg ik het ook niet voor elkaar hoor.. En heb het geld niet voor een hele dure camera. (A) Deze fotograaf is de laatste tijd bijna overal aanwezig in de regio! Erg leuk om dit soort foto's terug te zien.

RSH succes nog even met trainen voor de kampioenschappen, erg leuk. :)

& t is hier inderdaad erg rustig in 't topic.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:52

Jaaaa, succes. Houdt de eer van Haarlem hoog.!!!

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:11

Hahaha.

R_S_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 21:20

Is er eer om hoog te houden dan? :P

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:30

Tuurlijk. Als dekhengst niet goed gevonden en toch zulke leuke paarden geven. Er lopen er toch wel een paar die het erg leuk doen in de sport. Heeft toch altijd elk jaar wat dekkingen

R_S_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 21:54

Dat is waar. Ik ben ook wel erg blij met wiseman :) hij was totaal niet het paard wat we zochten, maar ben wel blij dat mn instructrice belde dat ze een leuk paard hast staan!

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 00:17

Ik vind ook dat Haarlem erg leuke nakomelingen fokt! En er zijn er verschillende ook op niveau. Ken een aantal nakomelingen en die zijn bijna allemaal veelzijdig (dressuur, spring en sgw).
Ben ook erg met mijne. Hij stond gister op stal met een kip op zn kont, haha. Zag er wel leuk uit, had nog een foto gemaakt.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 16:39

Oh ben wel benieuwd naar die foto.
Bas is mijn vierde paard en dit is voor mij het meest ideale paard. Braaf, koel en op wat kleine dingen na, ook fijn te rijden. Wilde eerst niet kijken, want we waren al naar Limburg geweest en twee paarden laten keuren. Was niks. Toen smste mijn instructrice dat er in Groningen ook een leuke stond. Has geen zin om te gaan kijken. Het gevoel werd steeds sterker dat ik hem toch moest gaan bekijken. Toch maar gedaan en het was gelijk bingo. Hij keek me alleen maar aan. Toen had ik nog niks gezien. Binnen 24 uur was ie van ons. Nog geen seconde spijt van.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:04

Ik heb 't erg druk, morgen heb ik 2 giga tentamens.. en dan rest van de week nog wat. Ook hebben we afgelopen zaterdag ons pupje opgehaald. Dit gaat gelukkig erg goed met onze andere hond, maar de kleine heeft wel veel aandacht nodig!
De foto zal ik een deze dagen even plaaten.

Mooi dat bas echt je ideale paard is! Dat is natuurlijk erg belangrijk. Leuk dat hij uit Groningen komt, waar eigenlijk? Woon ik namelijk in de buurt.