Nakomelingen Koss

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 15:01

__PSM__ schreef:
Ingeborg, dan is Koss nu niet zo vriendelijk ;) Toen hij nog bij Henk stond was er niks aan de hand, stond hij net zo rustig :j Tenminste in de tijd dat ik mijn paard bij Henk kocht :j

mee eens. Toen wij cil kochten van Henk hebben wij ook Koss op stal kunnen bewonderen (2007). Ik vond hem juist erg vriendelijk voor een hengst. Hij was ook gewoon rustig op stal.

LHS_80

Re: Nakomelingen Koss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 15:28

Misschien zag ie ons en werd spontaan sjacherijnig _O-

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:36

Haha. Vast LHS ;)

Ik heb Koss heeel erg vaak gezien op stal. Ik vond hem erg veel hengst, maar zeer netjes opgevoed. Henk mestte altijd zijn stal uit terwijl hij er zelf gewoon in stond, geen probleem. Dan moest ik er niet met een merrie voor langs lopen, dat niet.

Heb ook regelmatig merries vastgehouden als ze natuurlijk werden gedekt door Koss. Als Koss zo'n wildebras zou zijn, zou Henk dat echt niet gevraagd hebben. Ging heel goed altijd, hij was wel imponerend, maar erg gehoorzaam.

Koss werd gereden door een meisje van 17 trouwens. Kon gruwelijk rijden hoor, dat wel.

Ik herken me dus niet in het vervelend worden als je voor zijn stal langsloopt. Hij stond daar juist op een plek waar er heeeeel veel voor langs liepen, helemaal vooraan namelijk. Denk juist dat paarden uit verveling chaggi kunnen worden.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 09:19

Hee allemaal, (:

4 december is het weer zover dan ga ik weer mijn eerste wedstrijd met Atleet rijden na zijn lange herstel (: , ik ga mee doen aan de competitie van het Gelderschpaard en vroeg me af of er nog meer koss liefhebbers mee reden (: dus bij deze wie van jullie doen er allemaal mee en in welke klasse? (:

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 09:23

Nou, ik doe mee vanaf januari in de groene paarden proef. Maar dat is een Elegant natuurlijk.

Met mijn Koss kleinkind gaat het goed. groeit als kool.

anoukie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 09:40

ik denk dat ik wel mee doe met mijn Parcival merrie

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 10:32

Ik rijd er ook mee in het L2 maar in Zevenaar

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 21:17

kun je eigenlijk tijdens de competitie van klasse veranderen? Ik hoef namelijk nog maar 1 winstpunt in de B en wilde daarna eigenlijk gelijk door naar de L1...

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:56

Jazeker :j Dat kan :) Alleen dan kun je wel alleen de competitie voor de hoogste klasse meerijden :j

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 00:36

Voor de Gelderse liefhebbers onder ons: zoek eens op facebook op Gelderse paarden en wordt lid door op de "vind ik leuk" knop te drukken!

Psm, ga je nog starten met Boy binnenkort nu hij weer in goede doen is??

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 09:23

Leuk een eigen Gelderse paarden Facebook pagina... :)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 23:19

MariekeA schreef:
Voor de Gelderse liefhebbers onder ons: zoek eens op facebook op Gelderse paarden en wordt lid door op de "vind ik leuk" knop te drukken!

Psm, ga je nog starten met Boy binnenkort nu hij weer in goede doen is??

Zo goed gaat hij nog lang niet :n :(:) Maar in Januari staat Zevenaar weer als eerste op de planning...

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 12:43

Ow, ik dacht toch gelzen te hebben dat hij weer lekker aan je been kwam en goed liep. Terugval??

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 16:22

Hij wordt ook wel beter :j Komt weer fijner aan mijn been en loopt wel weer fijner, maar nog lang niet als voor de terugval :n

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 17:35

Best wel positieve berichten hier :-)
Mijn Koss gaat erg fijn, hoge scores en vaak prijzen!!

Wat vinden jullie nou echt Koss trekjes?:)

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 17:39

Leuk rivaldo...dan gaat tie zeker lekker!!

Heb je ook foto/ filmpje van hem of haar ik weet Eigelijk niet wat je precies voor paardje hebt ;)

Typische koss trekjes....hmmmm...ik denk rillerig, kijkerig!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 17:40

Hihi daar kan ik me niet helemaal in vinden Diamondhorse... :P

In mijn koss zie ik een paar hele overduidelijke trekjes, maar of dat koss eigen is...

Altijd vrolijk
enorm veel humor
zeer dominant

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 17:41

PSM, jouw Koss doet het anders toch maar super! Als ik die twee foto's op de Gelderse Paarden pagina op facebook zie....

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 17:43

Oh ja dat is er zeker ook 1... Dominant :D maar goed je houd op alle paarden natuurlijk uitzonderingen op de regel!! Ti's tenslotte 50/50

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:25

PSM, zo zou ik Angelo ook beschrijven! Ik heb hem welgeteld 2x chagerijnig meegemaakt en dat was niet gezellig zeg maar :D maar verder is hij werkelijk al-tijd helemaal heppy-de-peppy, vindt zichzelf geweldig en TOP en snapt niet dat de rest van de wereld dat nog niet door heeft. Dat is ook het probleem: als hij zichzelf weer eens ontzettend lollig vindt, en ik vind dat niet, dan ligt dat volgens hem duidelijk aan mij. Niet aan hem. Zoals mijn instructrice al droogjes opmerkte: "hij heeft wel echt altijd zijn feestmuts op he?"

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 20:32

Hihih mijn paard is zo'n grapjas, die heeft letterlijk ooit eens iemand aan de riem opgetild :P

Ellebel, grappig dat je er zoveel van herkent...

LoessM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 16:24

Hallo allemaal :)

Net het hele topic doorgelezen en wat een verhaal over Atleet! Blij te horen dat het allemaal goedgekomen is! En wat een leuke Koss afstammelingen. Ik ben zelf net trotse eigenaar van mijn eerste paard Wizard. (ik ben dan ook nieuw op Bokt.) Hij is een Koss x Goudsmit, nu herken ik heel veel in de omschrijving die Ellebel geeft. Alleen ondervind ik nu wat "probleempjes" en weet ik niet zo goed wat hier de beste methode voor is om hiermee om te gaan. Hebben jullie als Koss ervaren ruiters misschien tips? Toen ik hem bij zijn vorige eigenaar reed was hij heel lui, bijna niet vooruit te branden zelfs en keek hij nergens naar om. Echter nu hij anderhalve week bij mij is, is er van dat paardje weinig terug te vinden. Hij is heel kijkerig, schrikkerig, veel aan het showen en tijdens het rijden gaat zijn koppie omhoog, zijn nek wordt strak (alsof het volgespoten zit met anabolen) en hij zet het op een lopen. Nu is hij naar de tandarts geweest en deze heeft een wolfskies getrokken bij hem (dit verklaart misschien al iets) maar na 4 dagen rust heb ik nog een poging gedaan om weer te gaan rijden, dit ging alleen niet zo goed. Weer het kijken, wegdrukken, schrikken. Omdat ik zelf vrij onzeker ben hebben we besloten om af te stappen en hem aan de longe aan het werk te zetten. Hiermee aan willen geven dat hij niet onder het werk uit kan komen door zijn gedrag. Dit gaat super goed zolang mijn instructrice hem longeert. Zodra ik de longe overneem loopt hij naar me toe om gezellig te staan tutten. Als hij dan wel gaat lopen merk ik dat hij zich niet zo geeft als bij haar. Nou gaf zij aan dat hieruit blijkt dat hij geen respect toont, en hier ga ik zeker aan werken, en gelukkig heb ik daar wel hulp van de instructrice bij. Ik was alleen benieuwd of jullie daar nog ideeen over hebben? In het kader van twee weten meer dan 1.. Alle hulp is welkom. Ik ben stapelgek op hem en wil dat we het samen goed krijgen.

Ik hoop op een reactie!

P.S. Ik heb ook al wat topics gelezen over NH, zou dit misschien iets bij kunnen dragen aan onze verhouding? Hebben jullie hier ervaring mee?

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 16:32

Ten eerste van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst ;) Ik moet zeggen dat ik dit wel wat herken, zo druk en schrikkerig zijn. Ik had dit met Atleet ook, toen ik heb bij de oude eigenaar reed was hij super rustig en zelfs af en toe wat sloom ja, maar bij mij veranderde dit ook zodra ik hem verhuisde naar mijn vaste stal. Bij Atleet werd het steeds wat beter en werd hij steeds weer wat rustiger, ik denk dat het bij hem dus vooral even heel erg wennen was aan zijn nieuwe huisje. Ik merkte ook dat hij in de omgang steeds liever werd, en steeds meer naar mij toe trok in plaats van mij te aanschouwen als ieder ander. Toen ik hem naar de kliniek moest brengen had hij dit ook weer een beetje.. hij vertrouwde daar op het begin ook helemaal niks en was alleen een beetje rustiger te krijgen als ik of iemand anders die hij goed kende in de buurt was.

het kan dus zijn dat hij net als Atleet gewoon heel erg moet wennen aan verandering ;)

LoessM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 16:42

Dank je wel voor je reactie! Ik ben echt super blij met hem! :) Ik hoop natuurlijk dat het bij Wizard ook een kwestie van wennen is. Ben alleen zo bang dat ik hem met mijn onzekerheid alleen maar verpest in deze wenperiode.. We wachten het af. Gelukkig heb ik wel begeleiding! Ik ga hem zo weer even aan de longe gooien. :)

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:18

Wiz, ik zou hem eventjes wat meer tijd geven. Laat hem eerst maar eens goed wennen. Laart hem alles aan de hand goed zien en zorg dat er een vaste routine is. Dat geeft steun. Na een maandje kun je eigenlijk pas wat meer zien.