nakomelingen Indoctro!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Myca

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:07

Wat een verschillen, ik kan de mijne geen diesel noemen. Meer het type "gas op de plank".
Aan de ene kant rijdt dat lekker, maar het is wel weer lastig om een paard wat voorwaarts is ook goed aan de beenhulpen te krijgen.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 18:16

Gelukkig ben ik dan niet de enige met dat "gas op de plank". Die van mij is eerder tot vervelends aan toe voorwaarts dan terug. Zo erg dat ik besloten heb haar niet meer te starten op wedstrijden. Ze zit zichzelf alleen maar in de weg.

Fitii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 21:29

Hier op stal is ook een nakomeling van Indoctro gefokt, ondertussen al 5 jaar.

Afbeelding

chico_lama

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 11:28

Ik heb mijn indoctro merrie gekocht als veulen met kijk op de toekomst om internationaal ermee te gaan rijden. Echter is het een zeer apart karakter wat zeer goed springt en redelijk braaf was met zadelmak maken maar nu krijgt ze eerst veulentje!
En me Numero uno x indoctro is gekocht voor de handel

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:59

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:15

Zeker Iriis_ die heeft wel wat ruimte over ;-)
Ik zie dat je met GPG beugels rijdt, ik ben benieuwd naar je ervaring.
Bevalt dat?

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:36

Hihi ja, hij is behoorlijk fanatiek!

Ik heb deze beugels ooit eens gekregen van iemand. Met mijn vorige paard vond ik deze beugels niet zo fijn rijden omdat hij niet zo stabiel was. Maar met dit paard vind ik het eigenlijk erg fijn! Heb een hele tijd dressuur gereden met mijn springzadel en toen had ik gewone vaste beugels erop, dat was voor ''gewoon'' wel fijner. Maar nu met springen bevallen deze beugels heel goed. Ze vangen toch een beetje de ''klap'' op als je landt door de vering die erin zit :)

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:45

Ik zie weer een paar leuke Indoctro's voorbij komen! :D

miespotter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 13:29

Mooi beest Iris! En heeft inderdaad nog veeeel ruimte over zeg, dat wordt een topper!

Ik heb ook GPG beugels gehad, vond ze erg fijn met rijden alleen vond ik wel dat ze snel kapot gingen (misschien ligt dat aan mij :P )

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:55

Mijn 10-jarige indoctro merrie (PROK) staat te koop! Foto's staan in mijn profiel en mochten jullie interesse hebben dan kunnen jullie gerust PB'en

chico_lama

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:47

yeahh Numero Uno X Indoctro X heartbreaker is vanacht geboren!!!!!!
Afbeelding spam dalijk wel meer moet de fotos nog even op de pc zetten :P

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:49

Jaaaaaaaa! Daar is ie dan! Gefeliciteerd!! *\o/*

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:15

Yes, gefeliciteerd Chico_lama! Is alles goed gegaan?

chico_lama

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:54

Ja alles is voorspoedig gegaan.
rond half elf moest ik nog deken wisselen en bij de merrie birth alarm om doen niets te zien. billen normaal geen slijm geen melk ze was gewoon rustig en al het eten op gegeten.
rond kwart voor 2 ging de telefoon pas voor het eerst af (normaal gaat hij zo 8x per nacht af ) ze keek wat naar der buik en ging weer overend staan en toen zag ik de waterzak er uithangen en 1 pootje snel me ouders wakker geroepen kleren aan en met noodgang naar stal gerend.

rond kwart over twee was het veulen eruit! vlies direct om het hoofd vrijgemaakt terwijl het achterste end nog in moeder zat. (alleen de achterbenen).
1,5 uur later poepte het diertje gelukkig en
na 2 uur kwam nageboorte veulen dronk ook pas na 2 uur hoop gestuntel met vinden van tepels omdat er ook nog geen melk/biest was uitgekomen hebben we voor de zekerheid wat biest gemolken 100ml en het gestimuleerd uit eindelijk heeft ze het zelf kunnen vinden en de merrie gaat er heerlijk voor staan. en het melk spuit er nu uit!

het is ongekend omdat het een echte aparte merrie is hoe gelukkig maar ook vooral lief met het veulen is.
gelukkig mochten wij erbij zijn in de stal en heb heel veel met het veulen geaaid en droog gewreven om ook meteen aan de merrie te laten zien dat WIJ als mensen er ook aan moeten kunnen zitten.

het is ondertussen nu al een bijdehand ding het was nog geen 6 uur oud en het maakte al grote sprongen door de stal en bokke sprongetjes tegen moeders aan.

voor de liefhebbers kunnen jullie op me facebook zien wat foto's van de geboorte.
straks mogen moeder en dochter even in de bak lopen en zal ik nog wat fotos proberen te maken.

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151571930049463.1073741825.685669462&type=3

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 08:54

Gefeliciteerd *\o/*

Hier nog twee foto's van onze Indoctro.

Afbeelding

Afbeelding

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 15:09

Ik heb sinds afgelopen week een nieuw bijrijdpaard, een indoctro x numero uno! Dus vind het wel leuk om hier een beetje mee te lezen etc :) Is een 7 jarige donker bruine merrie van ongeveer 1,70.

Zag dat er een numero uno x indoctro geboren is, mooi veulen! heb je al nieuwe foto's?

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 03:50

Gefeliciteerd chico_lama!!! Mooi dat alles voorspoedig ging.
Ben erg benieuwd naar wat droog foto's hahaha

@Fitii Fijn paard, en zeker ruimte over!.. Mooi dier!

Mimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:06

Hmmm... Voor mijn merrie is Indoctro geadviseerd.... Kunnen jullie mij vertellen wat de inductor-karaktertjes van jullie zijn? Zowel onder het zadel maar ook op stal/in omgang zou ik graag willen weten.

DANK! :)

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:28

Wat leuk Mimmetje! Ik heb een Indoctro merrie, en ben daar ziels gelukkig mee. Super braaf in omgang (kun je een klein kind mee laten lopen) en fijn te rijden. Is voorwaards, maar wel makkelijk terug te nemen en heel gevoelig aan de hulpen. Wel is ze snel onder de indruk van iets, maar zal er niet snel vandoor gaan.

Ik zou haar samenvatten als: betrouwbaar, eerlijk en temperamentvol.

Succes met het zoeken naar een geschikte hengst!

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 23:57

Wij hebben 2 3jarige indoctros. Eentje is bij ons geboren, super mak ding. Andere is weinig mee gedaan tot 6 mnd en die is wat pittiger. Zijn nu rustig aan t beginnen met longeren etc. Ze pakken t allebei super goed op!

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 07:35

Wij hebben ook 2 zelfgefokte indoctro's en die zijn allebei wel karaktertjes. De ene is superveel in handen geweest als veulen, was dramatisch om zadelmak te krijgen, maar is nu wel braaf behalve dat hij erg heet met rijden is.

Bij de ander was de moeder dood gegaan bij de bevalling, dus die is amper in handen geweest de eerste tijd, waardoor die nog een beetje schichtig is. Wel heel lief maar ook heet met rijden.

beide zijn kwaliteitsvolle paarden die zeer goed kunnen lopen en springen.

Mimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 08:06

Super! Dank jullie wel voor de reacties! We gaan binnenkort naar VDL. Ik ben benieuwd!

miespotter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 19:03

Lang geleden dat er iets is geschreven in dit topic! Hoe is het met al jullie prachtige Indoctro's?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 19:07

Wat leuk dat er weer leven in de Indoctro-brouwerij komt!

Met mijn Indoctro gaat het prima, we gaan zondag naar een foto-meeting, dan zal ik weer een foto van Twister spammen.

En... Hoe is het met de rest?

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 19:08

Ja hier wat nieuws! Onze, nu 3jarige, merries van Indoctro zijn beide ster geworden afgelopen zomer. Eentje gelijk met de stamboekopname en eentje afgelopen dinsdag met de Ibop!