Nakomelingen van Florencio!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Snout

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 16:58

Hallo,

dit is mijn Florencio topper <3 (florencio x biotop) geb. 27-03-2010

Afbeelding
Afbeelding

hij staat nu in opfok ben erg nieuwsgierig hoe hij zal worden!!

Janniek

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:41

@Snout: Mooi veulen wordt later vast een geweldig beestje!!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 08:58

Mooi beestje Snout!
Leuk om weer nieuwe flo's in het topic te zien!

Mijn vosje doet het goed, alleen wil hier de sneeuw maar niet weg gaan!
Dus alles ligt nog steeds stil

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 09:59

Snout ziet er een leuk diertje uit! Succes ermee!

Hier ook nog steeds sneeuw maar de banen liggen eindelijk open dus sinds deze week kunnen we weer in de binnenpiste gaan trainen. Ze had twee weken stil gestaan, maar was eigenlijk super braaf!
In de tussentijd ook nog mijn BE rijbewijs gehaald, dus als ze nu nog alleen zou trailerladen dan kunnen we alleen op pad :D

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 13:13

Gefeliciteerd met je rijbewijs Titsia! Die van mij is ook alweer een tijdje binnen. Heb van de week ook voor het eerst echt gereden op de weg met trailer, in het begin wel even wennen!

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 13:21

net even met de aanhangwagen gereden om wat mest weg te voeren, vond ik al akelig genoeg. Vader werd al gek van men trage rijstijl (dat ben ik niet van je gewoon blabla :D) wat gaat dat geven als mijn paardjes erop staan :D

Fleur_BC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:12

HaaiHaai <3
Ik heb een florencio x kennedy
karakter is super lief en knuffel

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 22:07

Fleur_BC schreef:
HaaiHaai <3
Ik heb een florencio x kennedy
karakter is super lief en knuffel

Leuk fleur!

Foto??!! O:)

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:44

Fleur wij willen foto's :D

Ik heb er ook nog twee van mijn flo'tje van begin december, begint lekker te bollen, 6februari hebben we een clinic benieuwd hoe ze het daar gaat doen :j
Andere paarden heeft ze wel nog angst van, dus dat zal wat gaan geven op wedstrijd :D
Afbeelding
Afbeelding

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 12:02

Wat is ze veel veranderd! Ziet er goed uit Titsia!

Janniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:36

Ze heeft al veel meer spieren gekregen. Wordt ze nog mooier van Titsia!

Mijn Flo doet het ook nog heel goed. Ik wil haar in maart voor het eerst gaan starten, maar ik denk dat zij het op vreemd terrein ook nog wel spannend gaat vinden.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:45

Idd spiertjes doen haar goed (al moet ik wel zeggen dat er ook aardig wat vet opzit, eigenlijk iets teveel zelfs...), al mag het kontje nog wat voller :D

Janniek ik ga normaal ook in maart starten, vreemd terrein heb ik niet zo'n angst van (of zij in dit geval haha) maar andere paarden....

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 10:08

ziet er goed uit titsia, de mijne mag ook nog een dikkere ass, dr buik is groot genoeg :+
ik ga over 2 weekjes L2 starten, ze doet het echt super.. elke week winst :D !

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:03

Die van mij is ook beetje dik geworden!
Eerst kreeg ik er geen vet op maar nu ze veel binnen heeft gestaan met de sneeuw heeft ze toch wel een laagje gekregen :P

Goed zeg Monnie_!! heel veel succes in de L2 :D

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:58

Monnie zo jullie gaan snel dan ;) succes in L2

Karen haha hier hetzelfde, hier krijgen ze zowat onbeperkt ruwvoer moet ik toch even aanpassen :+ lesgever vroeg me of ze niet drachtig was :Y)

Zo vanaf volgende week jurycursus L (heb ik al wel gedaan maar kom) gaan volgen en daarna jurycursus Z wel wat te hoog gegrepen maar misschien leer ik dan eens eindelijk hoe een SB en keertwending er moet uit zien, allee weet het wel, maar weet nooit wat zeggen als er iets misloopt :D

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 20:45

Hallo,
Ik heb ook een Florencio x Kennedy, zag hierboven ook al iemand staan die er 1 had uit een Kennedy moeder.. Mijn is nu net 5 geworden in januari en inmiddels L2 dressuur met iets van 37 wp, ben de tel een beetje kwijt.. Mijne was met zadelmak maken ook heel erg rillerig maar dat heeft even geduurd en is nu helemaal over, ben er helemaal blij mee! Mijne was als 3 jarige toen ik hem kocht denk ik net 1.60 en nu sinds hij onder het zadel is heel erg gegroeid, denk dat hij nu ongeveer 1.66 is.
Wil wel graag een foto plaatsen als iemand wil zeggen hoe dat moet....

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:08

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Volgens mij is het toch gelukt.. dit is dus mijn Florencio x Kennedy

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:20

Ik heb nog een vraagje, wie weet wat Florencio op dit moment zelf doet?? Je hoort nooit meer wat van hem in de sport..

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:30

Mooi stoer paard @romygic!

Mijn Florencio staat nog op de africhtings stal, doet het heel goed. Ze gaan haar nu ook een keertje meenemen met de vrachtwagen als ze met de springpaarden gaan oefenspringen en haar daar rijden tussen de andere paarden op vreemd terrein.

Denk dat Florencio zelf lekker doorgetraind word, zou wel leuk zijn als hij het ook zover schopt tot Grand prix paard. Dan heeft mijn merrie op haar stamboek papier 3 vaders staan die Grand Prix gelopen hebben :
Florencio x Jazz x Ferro.

Luigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:38

Ik heb ook een Florencio :). Hij is dit jaar 5 geworden en nu ongeveer een jaar onder het zadel. We hebben het rustig aan gedaan en wil in maart in het L1 gaan starten :). Ik moet wel zeggen dat hij veel last heeft van blessures :(. Verder is het net zijn vader.
Heb wel foto's van hem maar weet even niet hoe ik ze moet uploaden.

BarryFG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:45

Mooi paard romygic!
Mijn Florencio loopt sinds oktober ook wedstrijden, maar zoveel winstpunten als jij heb ik nog lang niet :=

In een ander topic op bokt zag ik dat Florencio zelf inmiddels niet meer bij HP op stal staat en weer terug is bij de hengstenhouder. Ik denk dat we hem (voorlopig) helaas niet meer op wedstrijd gaan zien...... ;(
Vind het wel erg jammer, want als hij de ring in kwam was het echt genieten geblazen.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:51

wat een stoere uitstraling romygic! Leuk dat jullie zo goed scoren!

Ik heb ook echt zin om op wedstrijd te gaan.. maar dan moet eerst de galop er goed in zitten!

Idd jammer dat we niet veel meer horen van Florencio.. Misschien over een paar jaar weer!
Hoop het! :D

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:58

romygic knap paard, heeft wel wat weg van de mijne (hoofdje en kol dan toch :D)

Diega spannend voor zo'n jonkie! Zo heeft de mijne schrik opgelopen van andere paarden, zat zelf tussen de springers te "dressuren", ging net naast hindernis door komt er daar toch net geen op afgelopen, die een flinke pets geeft vlak voor de sprong en hoppa kwaad geschied :\ (beetje onverwantwoordelijk van dat meisje ook vind ik, ze wist dat het een jong paard was en had wel even kunnen roepen welke hindernis ze ging nemen...)

Luigi foto's uploaden bij mijnalbum of photobucket,...

Karen probleempjes met de galop? Die van mij is nog veel te haastig in galop, erg moeilijk om ze meer gesloten te krijgen...

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 16:45

Ja Titsia, ze heeft zon makkelijke draf dat ze galop eigenlijk niet echt nodig vind :P
omdat ze het dus niet echt veel doet is ze er niet zo 'handig in', Ze gaat overkruist, ze verliest haar balans waardoor ze weer uitglijd of weg spurt, waar ze dan weer van schrikt..

Het gaat al stukken beter en soms springt ze aan de longe lekker rustig aan.. met een beetje geduld en spier opbouw komt het wel goed :)

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 20:32

Hahah ken ik!! Overkruist kan ze als de beste, balans verliezen ook, dan glijdt ze uit en schrikt ze heel hard van zichzelf :Y)
Ik probeer veel korte stukjes te galopperen, terug wat drafwerk (want dat vind ze fijn :P) en dan terug klein stukje galop waarin ik probeer van wat te verruimen en terug te komen, maar stappen en draven is oh zo fijn :D
Denk dat ik maar is het bos in moet met der :D Lange rechte stukken lijken me daarvoor fijner :j