Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Heb zondag heel fijn gereden en vanavond eens wat hoger los laten springen en dat zag er eigenlijk niet zo heel raar uit dus t valt me allemaal weer mee en hij blijft mooi!

legaat had hij wel van gehoord.

VALINSKY schreef:wanita gisteren voor het eerst in de wei gezet, na een half uur stond ze alweer bij het hek te bokken en schrapen met haar
voorbeen, haal me er alsjeblieft uit !! haha streskip, ze was helemaal bezweet, denk je haar een plezier te doen![]()
Les met rien ging super fijn, goede aanwijzingen gehad ....
Hij kende alleen kreator nietlegaat had hij wel van gehoord.
![]()
Hij vond het een zeer vriendelijke en hardwerkende merrie met een meer dan sterk achterbeen en veel stuwkracht, alleen ze
moet nu gaan dragen i.p.v. stuwen, veel overgangen gereden en aangalopperen vanuit keerwending zodat ze niet zo kan
hangen op mijn handen ze loopt dan ook met meer oprichting en op eigen benen.
En een paard wordt niet heet alsdus rien maar is dan gespannen, okee, aan het werk maar weer ( haha) !

Carmen85 schreef:Allemaal de paasdagen weer overleeft?
Dat klinkt als een fijne les valinsky!! Goede tips zo te lezen, veel overgangen maken om meer te laten dragen.... Kan ik ook wel gebruiken!
Arany is gisteren met vlag en wimpel geslaagd als cow cutting horse :-D te grappig! We werden door een kennis uitgenodigd om mee te gaan koeiendrijven in een 200ha groot natuurgebied. Aangekomen bleken het schotse hooglanders te zijn (met van die grroooootte horens) Maar Arany was heel stoer en heeft zelfs zo'n grote stier in z'n kont gebeten omdat hij niet doorliep. Daarna met de paarden heel diep het water in gereden om af te koelen, echt gave dag!

Nu ze helemaal blessure vrij is gaan jullie vast als een speer, dus de "schade" haal je wel in hoor!
Gelukkig is het allemaal goed afgelopen! Nu weet je in ieder geval dat je rustig met hem langs de weg kunt rijden, trekt zich blijkbaar niks van het verkeer aan. Hebben jullie geen poort bij stal die dicht kan richting de weg? Dan kan hij in ieder geval het erf niet af als hij weer zo'n actie heeft!