Nakomelingen Kreator xx

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie88

Re: Nakomelingen Kreator xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:15

Last van de warmte? Viel in principe mee. Wel nadat ze helemaal uit der plaat ging in de bak/. Ze 3was samen met een ander paardje aan het spelen en bokken en doen, daarna was ze helemaal nat haha

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 22:02

Die van mij vind t heerlijk staat te genieten in de wei :) Heb zondag heel fijn gereden en vanavond eens wat hoger los laten springen en dat zag er eigenlijk niet zo heel raar uit dus t valt me allemaal weer mee en hij blijft mooi!

Gisteren weer gelachen trouwens man van stal zei ik doe em wel buiten dat gezeur van die vrouwen... haha kom ik s middags omdat ie naar de smid moest staat ie op stal dus ik denk ga toch maar eens bellen. Bleek ie weer op stal te staan voordat die man weer terug naar stal was gelopen en die was t gelijk al zat en had em toen maar binnen laten staan hahaha En vanmorgen weer braaf toen ik het deed :D

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 08:36

Haha wat een clouwn! Kan die niet dag en nacht op t land?
Die van mij staat wel dag en nacht. Scheelt die.meiden erg veel werk

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 17:32

Nee, is niet echt veilig, naast het spoor bij drukke weg.. Overdag kan je een ontsnapt paard nog wel zien.. Maargoed ben nu elke morgen om 7.15 op stal en dan gaat ie naar buiten en is dr niks aan de hand haha

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 17:52

das wel balen, Marjan.

Angh gaat op haar verjaardag naar het land. 26 april.
Dan lekker dag en nacht

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 11:30

wanita gisteren voor het eerst in de wei gezet, na een half uur stond ze alweer bij het hek te bokken en schrapen met haar
voorbeen, haal me er alsjeblieft uit !! haha streskip, ze was helemaal bezweet, denk je haar een plezier te doen :(:)

Les met rien ging super fijn, goede aanwijzingen gehad ....
Hij kende alleen kreator niet :? legaat had hij wel van gehoord. :j
Hij vond het een zeer vriendelijke en hardwerkende merrie met een meer dan sterk achterbeen en veel stuwkracht, alleen ze
moet nu gaan dragen i.p.v. stuwen, veel overgangen gereden en aangalopperen vanuit keerwending zodat ze niet zo kan
hangen op mijn handen ze loopt dan ook met meer oprichting en op eigen benen.
En een paard wordt niet heet alsdus rien maar is dan gespannen, okee, aan het werk maar weer ( haha) !

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 22:00

Wauw dat klink al goed zeg!!! Ik ook maar weer fanatiek starten als ik straks.weer mag!

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 08:29

Allemaal de paasdagen weer overleeft?

Dat klinkt als een fijne les valinsky!! Goede tips zo te lezen, veel overgangen maken om meer te laten dragen.... Kan ik ook wel gebruiken!

Arany is gisteren met vlag en wimpel geslaagd als cow cutting horse :-D te grappig! We werden door een kennis uitgenodigd om mee te gaan koeiendrijven in een 200ha groot natuurgebied. Aangekomen bleken het schotse hooglanders te zijn (met van die grroooootte horens) Maar Arany was heel stoer en heeft zelfs zo'n grote stier in z'n kont gebeten omdat hij niet doorliep. Daarna met de paarden heel diep het water in gereden om af te koelen, echt gave dag!

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 10:17

Super gaaf! Wij helpen de boer hier ook altijd. Echt gaaf om te zien hoe die paarden gaan mee denken.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 20:34

Vandaag heeft manlief het paard gelongeerd. met zo'n duitse longeerhulpteugel. Ging erg goed.
Heel veel overgangen en tempo wissellingen, hij ging echt lekker lopen!
Ik heb alleen maar gekeken. heerlijk!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:19

VALINSKY schreef:
wanita gisteren voor het eerst in de wei gezet, na een half uur stond ze alweer bij het hek te bokken en schrapen met haar
voorbeen, haal me er alsjeblieft uit !! haha streskip, ze was helemaal bezweet, denk je haar een plezier te doen :(:)

Les met rien ging super fijn, goede aanwijzingen gehad ....
Hij kende alleen kreator niet :? legaat had hij wel van gehoord. :j
Hij vond het een zeer vriendelijke en hardwerkende merrie met een meer dan sterk achterbeen en veel stuwkracht, alleen ze
moet nu gaan dragen i.p.v. stuwen, veel overgangen gereden en aangalopperen vanuit keerwending zodat ze niet zo kan
hangen op mijn handen ze loopt dan ook met meer oprichting en op eigen benen.
En een paard wordt niet heet alsdus rien maar is dan gespannen, okee, aan het werk maar weer ( haha) !

Wat leuk dat je les zo goed is bevallen...
Maar wordt niet heet???????

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:19

Carmen85 schreef:
Allemaal de paasdagen weer overleeft?

Dat klinkt als een fijne les valinsky!! Goede tips zo te lezen, veel overgangen maken om meer te laten dragen.... Kan ik ook wel gebruiken!

Arany is gisteren met vlag en wimpel geslaagd als cow cutting horse :-D te grappig! We werden door een kennis uitgenodigd om mee te gaan koeiendrijven in een 200ha groot natuurgebied. Aangekomen bleken het schotse hooglanders te zijn (met van die grroooootte horens) Maar Arany was heel stoer en heeft zelfs zo'n grote stier in z'n kont gebeten omdat hij niet doorliep. Daarna met de paarden heel diep het water in gereden om af te koelen, echt gave dag!

Wauw, das echt mega stoer idd.
Dat zou die van mij niet doen hoor..
Schijterd hahaha

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:20

Mijn engeltje is alweer 6 jaar geworden vandaag (naja 26-04)
Wat gaat dat hard he.... En wat hebben we bereikt in die tijd?
Geen ene moer op rijtechnisch gebied hihi

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 07:40

Cool! met die koeien! Haha mn vorige paard was enorm bang voor koeien (sprong zelfs de wei uit als ze te dichtbij stonden)

Ik heb vanmorgen zelf ook getraind... Boris had bedacht dat het buiten het erf ook heel spannend was en liep nadat ie zich vakkundig had losgetrokken zo de weg op.. (80 km doorlopende weg) Rustig in stap en 2m van me af over de middenstreep.. altijd leuk als mensen dan de auto in de berm zetten en zo ruim baan geven.. uiteindelijk bij de buren (nadat ie t gras had volgepoept) kunnen pakken en weer naar stal gebracht om zn zonden te overdenken.. Hij is iedergeval wel verkeersmak... vrachtwagens zijn helemaal niet eng volgens Boris nou volgens mij wel maargoed. Nu zit ik nog even stoom af te blazen op t werk en te bedenken hoe dat nu toch verder moet...

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 07:53

Kim gefeliciteerd met de verjaardag van Angel! /3 Nu ze helemaal blessure vrij is gaan jullie vast als een speer, dus de "schade" haal je wel in hoor!

Marjan, die Boris van jou heeft wel een steekje los hoor :+ Gelukkig is het allemaal goed afgelopen! Nu weet je in ieder geval dat je rustig met hem langs de weg kunt rijden, trekt zich blijkbaar niks van het verkeer aan. Hebben jullie geen poort bij stal die dicht kan richting de weg? Dan kan hij in ieder geval het erf niet af als hij weer zo'n actie heeft!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 08:11

Haha ja die hebben we wel maar doe die niet standaard dicht aangezien die bij mij nooit loskomt en hij was sneller dan mij bij het hek dus kon em ook niet dichtdoen (en had tel in auto liggen dus kon ook niemand bellen) Tja steekje los heeft ie wel.. hij is ook wel heel erg slim hij weet precies hoe ie t voor mekaar kan krijgen. En die sukkel stond ook nog netjes op het fietspad stil voordat ie de weg op liep (gelukkig) Weet echt niet meer wat ik er mee moet had van de week t al helemaal gehad met em omdat ik een half uur bezig was om er ook maar op te kunnen komen, was helemaal feest. Toen heeft ie een paar dagen straf gehad en kon ik gisteren gewoon rustig opstappen en heb ik wel aardig fijn kunnen rijden. Mn vriend krijgt er ook een punthoofd van (aangezien ik nog wel eens chagarijnig thuis kom)

Gelukkig gaat het met jullie kreators allemaal wel wat makkelijker haha!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 00:18

Carmen:
Dank je wel.
Ach... De schade inhalen.. Nouja. Als we maar blessure vrij blijven, dan ben ik al tevreden idd.
En we zien wel hoever we kunnen komen.
Ze staat nu even lekker 24/7 op het land en we gaan veel buitenrijden met zo nu en dan een lesje. Verder veel lange rechte stukken pakken, zoals jullie al adviseerde, dus ben benieuwd hoe dat gaat lopen astraks.

Marjan:
Jeetje zeg, naja hij is iig goed verkeers mak ja, verder kan ik er ook weinig meer over zeggen haha

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 07:51

Waar woon je ook alweer? T is misschien heel suf, maar anders zou ik echt gaan kijken voor iemand die je les kan geven in grondwerk....
En anders met hoofdstel en zweep buiten zetten.
Over een half jaar lach je hierom, echt! Ff bikkelen, dan heb jij volgend jaar ook vast en zeker zo'n makkebeer

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 09:02

Ik ben het wel met beli eens, grondwerk kan je hier vast enorm bij helpen. Maar ik denk ook dat Boris een spelletje aan het spelen is hoor. Halfbloeden zijn wat dat betreft zo slim! In zijn beleving heeft hij nu gewonnen omdat hij los kan komen, dit vraagt echt om een strenge en duidelijke aanpak. Met dat opstijgen is dat net zoiets, na een paar keer flink duidelijk maken dat het niet de bedoeling is, kun je gewoon weer opstappen en wegrijden. Denk dat hij je echt aan het uitproberen is.

En jaja vandaag is het zover! Om 18.00 uur haalt beli mij van het station en ga ik op Red rijden!! Zin in! *\o/*

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:06

Neem jij mooi weer mee?!!

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 11:19

Beli schreef:
Neem jij mooi weer mee?!!

Hier in Rotjeknor schijnt de zon. Zal het vast in m'n tas stoppen :+

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 16:46

Succes meiden met Redje

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:02

Nou we hadden prima weer!

Het was erg gezellig! lukt niet om de foto's er op te zetten dus per link..

Carmen reed zo weg met Amaretto. Ik heb foto's als bewijs!
Beetje aan voelen
https://picasaweb.google.com/lh/photo/n-gpnvH5iMBuknAln_3P-smv2xXmPutzaesYn7jKrg0?feat=directlink

In uitje

Stijlje :D
https://picasaweb.google.com/lh/photo/uLuQL9ygRFw_K6nI6WeUF8mv2xXmPutzaesYn7jKrg0?feat=directlink

combi

en nog ff narijden!
Wat een super fijn beeld
https://picasaweb.google.com/lh/photo/2M6nuPwbXb-fsPycVBV4osmv2xXmPutzaesYn7jKrg0?feat=directlink
<3 *\o/* :o

https://picasaweb.google.com/lh/photo/XX17RGBvb6wPwr7pFRwFi8mv2xXmPutzaesYn7jKrg0?feat=directlink
Top Carmen Thanks!!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:44

Waaauw, wat ontzettend gaaf zeg.
Die laatste foto is idd een heel gaaf beeld.
Heel jammer voor de foto dat het net een sta moemntje is, maar verder.... om te zoenen

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 08:19

Leuk dat de foto's en filmpjes erop staan! Ik heb echt fijn gereden gisteravond, Amaretto is een super fijn paard! Na eerst even een beetje uitzoeken hoe hij reageert, hadden we elkaar snel door. Hij springt ook echt leuk!
Was een gezellige avond en echt heel leuk om te doen! Jij ook bedankt beli :D