Nakomeling Krack C

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 08:43

Vos is wel heel kleinzerig hoor! die kan je kreupel praten :) inmiddels is alles ook weer goed maar soms denk ik wel ik ga cavias fokken.

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 08:31

Heb je al filmpjes Moniek? :o

Straf Vibabu! Maar kan natuurlijk in dat water! Is idd toch een kleinzeertje he die van jou :(:)

Sinds vandaag loopt Duveltje los met onze hond! Ze komen gelukkig heel goed overeen :) ben blij dat onze hond hem aanvaard heeft.. na een weekje deed ze trouwens al terug iets normaler en hing ze niet meer standaard tegen de bench :D

Zondag hebben we nog eens wedstrijd :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:38

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 12:05

Gaaf hoor Moniek :j hij ziet er goed uit. Kan me soms niet voorstellen dat die van ons net zo oud zijn. Ik zie Halo de komende 10 jaar nog niet zo lopen :')

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 12:21

Ziet er goed uit Moniek!! Gaat echt vet lopen als je der wat aanzit!!

Volgende week hebben we een fotoshoot! Eindelijk na 2 jaar uitstellen is het ervan gekomen :')

En Princes, zeg nooit nooit he :) ik had vroeger (5jaar geleden) ook nooit gedacht dat we hier zouden staan...

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 14:18

Idd princes .. elk paard kan een tweede draf aanleren .. trainen trainen en trainen .

Gaaf Qleke een fotoshoot , hopelijk hebben jullie mooi weer .

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 14:44

Hoop dat jullie mooi weer hebben Qleke! Zijn ook altijd van die uitstel dingen om eens leuke foto's te maken, en dan zal je zien als het zover is komt het met bakken uit de hemel :+

Is zeker te leren hoor Moniek, lichamelijk zou hij het zeker kunnen. Onze problemen bevinden zich vooral in zijn mentale stuk, en dat is vaak lastiger oplossen dan lichamelijke problemen :(:)

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 16:49

Normaal wordt het 23 graden en zonneschijn :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 07:24

Ik ga morgen springen en heb zondag mijn z1 debuut met vosje :D heb de hele week geoefend en na maandag giga discussie gehad te hebben ging het gisteravond alweer een stuk beter :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 07:38

Succes Vibabu , hahaha die discussies komen me wel bekend voor , ik had er woensdag ook 1 ... gister les en Mn instructie er even op .. ik weet nu weer hoe het ook alweer wel moet _O-

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 08:20

Grappig ik had ook een kleine discussie gisteren met onze merrie.. we gaan netjes rustig van de wei naar de stal maar zij dacht er gisteren anders over.. beetje steigergedrag als ik ze corrigeerde! Ik hoop dat ze vol zit maar zoals ze gisteren deed, doet het me toch weer twijfelen :( zondag scannen..

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 19:40

Onze wedstrijd ging goed, een 2de plaats behaald, wel nog wat spanning in de wissels! En nog goed nieuws, onze merrie is vol <3 zalig gevoel!!

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 19:52

Gefeliciteerd met beiden! Nu kan het lange wachten beginnen tot het veulen er eindelijk is :D

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:46

Super Qleke *\o/* gefeliciteerd met beide

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:15

Jeej!! Veulentjes!!! Zo leuk altijd. Ik zal voor je duimen op een goede dracht.

Zaterdag gesprongen... 1e rondje 1 balk. Baalde zo! Had helemaal niet gehoeven. 2e rondje foutloos. 63 punten :') ze was weer zó ontzettend heet. Kreeg van de kant wel te horen dat ik haar netjes reed en ze het knap vonden om zo te rijden. Ik vond de punten vooral bijzonder. Zo heet als dat ze is, ik kan haar precies daar laten springen waar ik wil en rij gewoon perfecte afstanden. Die andere 5 jarige van mij is een wat minder geleid projectiel met een gas, een soort van stuur en een minimale rem en daar haal ik hogere punten mee.

Ennnn om het weekend af te sluiten gister ons z1 debuut. Heerlijk gereden. Had een goede focus, ze was goed te rijden de 1e proef. Ik ben benieuwd naar jullie visie :) https://youtu.be/qkb7We6ae1Y

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:35

Dankje iedereen :)

Ik vind het algemeen beeld zeker goed! Mooi stabiel en rustig id aanleuning en vlot over de benen. Wel zou ik persoonlijk iets meer gewicht op de achterhand willen zien, iets meer verzameling id draf en iets meer rust in de galop! Verder mooi afgewerkte proef met gezette overgangen, vind ik altijd heel netjes als je dat kan laten zien!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 22:50

Bedankt! kan ik me helemaal in vinden. Ze mag nog meer bergopwaarts lopen, iets waar we druk mee bezig zijn maar wat ook de nodige onrust bij haar brengt dus voor in de proef zoek ik het niet op. Galop is inderdaad ietswat onrustig maar ook daar was ik best tevreden over (ze kan ook zo over de z... raken dat ik alleen nog maar wissels om de pas heb dus ik vond dit prima) en ik vond het zeker niet slecht. (uiteraard kan en moet het beter maar daar is het ook "pas" z1 voor)

Ik was daarom ook best verbaasd met 198 punten, 5.5 voor harmonie, 5.5 voor aanleuing en 6en voor de gangen en een 6.5 voor mijn houding en zit. Verder voor alle oefeningen ook 6jes. Maar vooral die harmonie.... zonder sporen op een simpel trensje zonder geruk en gepluk en geschop met een blij paard die alles graag doet.....

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 08:23

Hmm! Da's inderdaad echt wel streng beoordeeld! Harmonie mis ik alleen een beetje in de galop, maar zeker niet zo erg om het zo zwaar af te straffen.. Aanleuning vind ik niet terecht maar kan best zijn dat ze iets te weinig oprichting bedoelen, maar dan nog te streng beoordeeld in mijn ogen..
6en voor gangen is echt niet terecht! Ik geef een 6 aan een paard zonder galop, zonder stap en korte draf :+
Dat heeft die van jou totaal niet!!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 08:57

Streng ben ik nog niet zo op tegen maar onterecht wel. Instructrice had er een voor het eerst mee, dier heeft hele proef in travers gelopen (201 pnt) en ik hoorde iemand zeggen dat pony de oefeningen nog niet beheersr (204 pnt) die ponys kregen met hun ponypasjes ook 6jes voor de gangen.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:02

Wat Qleke al zegt , de gehele proef moet meer op achter meer dragen , ook vind ik je draf wat gehaast,ze wordt wat lang en daardoor gaat ze duiken ( het klinkt zo heel erg maar dat bedoel ik niet zo ) de galop is gehaast en daardoor zijn al je eenvoudige wissels niet mooi super zonde je laat echt een hoop punten liggen . Maar er zitten ook zeker goede stukken in vind het laatste stukje draf na je laatste galop mooi daar komt ze een paar passen mooi op achter. En je schouderbinnenwaarts zijn netjes .Vind het wel wat streng gejureerd .

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:19

Dat laatste stukje galop... dat vond ik het slechtst. Ontspanning was helemaal weg en ze springt daar niet meer door met dr achterbenen maar kikkert (heb ook 2 vliegende wissels achter elkaar) Wel mooi op de achterhand ja :') Als ik mijn hele proef zoals dat laatste stukje had gereden was ze zo over de rel geweest dat ze alleen nog maar luchtsprongen zou maken en stappen zou ze niet meer kunnen. Ik snap je punt zeker! maar ik vind de punten niet reëel, zo krijg ik voor mijn schouderbinnenwaarts een 6 en een 5.5 en voor mijn eenvoudige wissels ook 6en. Voor het aanspringen in galop vanuit draf (na het halsstrekken) een 5 ivm drafpassen :') toch bijzonder als het een overgang vanuit draf is.

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:23

Ach loslaten Vibabu :) wat je zelf vind is uiteindelijk het belangrijkste, je werkpunten weten en volgende keer er weer tegenaan! Meer kan je niet doen :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:27

Heb je ook helemaal gelijk in Qleke. Lastige is alleen dat ik haar bijna nooit rij omdat mn zjs haar inpikt :D

ps. ik bedoelde niet jouw punten Moniek over reëel zijn! staat er misschien wat onduidelijk. Punten van jou zijn duidelijk en klopt ook zeker. Ga weer verder aan de slag er mee. Er moet een weg te vinden zijn tussen over de rel gaan en wel meer op het achterbeen.

bedankt allemaal! :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:28

Vibabu .. zo voelde ik jet ook niet hoor :D het is moeilijk met een paard wat snel van de rel is .. het komt vanzelf .. veel schakelen als dat mogelijk is ..
ik bedoelde ook niet de laatste galop maar het stukje draf erna ;) ze laat daar zien dat ze het kan .. dus dat stukje proberen langer te maken .
En ach ik had een aantal weken geleden ook zon jury waar niks van klopte .. die moeten misschien maar lekker gaan dammen of geraniums bekijken _O-

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:07

Hé Krackjes, hoe gaat het hier?

Ik heb de foto’s van de shoot nog niet mogen ontvangen, binnen enkele dagen zal ik ze krijgen.. ik was uiteindelijk super nerveus wat resulteerde in een soms wat ongemakkelijke houding, jezus kip dat ik ben soms := stress voor zoiets simpels...
Heb ook besloten om deze zomer ZZ te starten... heb echt veel goeie moed en zin om eraan te beginnen!! Laten we hopen dat het goed komt :D