Historie: gefeliciteerd met je punten!
Mijn flo was eergister 3e met een foutloos parcours in het M. Ze springt pas 2 maanden, maar gaat super dus. Werd nog wel eens lacherig over gedaan, maar wie het laatst lacht, lacht het best haha!
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

ze is nog niet verkeersmak. We hebben dit al 3 keer eerder geprobeerd maar 3 keer is het afgelopen met een ongeluk op straat. Gisteren heb ik het naar een half jaar weer geprobeerd. En oooh wat was ze braaf ! We hebben zelf voorop gelopen en gecrost op het zandpad. Super super trots. Ik heb het gefilmd met mijn gopro (helmcamera ) hier kun je de video zien http://youtu.be/lYvW3bbv5B0
)
Gaat altijd stukken beter.
) Maar het word nu echt een volwassen paard, met steeds meer kracht en spieren.
Ik zag je nog rijden in Appelscha. die van jou is net iets groter en gespierder dan die van mij. Hij wordt idd echt steeds mooier!

resultaat: een hele hoop van die beesten die in 8-jes laag boven de grond rond hun hok cirkelden. Ze vlogen echt bijna tegen mijn hoofd en kwamen telkens terug. Een echt ontspannen proef rijden zat er voor mij niet meer in, want mijn paard werd wel even opgeschrikt telkens ze voorbij raasden. Ik heb de eer dan maar aan mezelf gehouden en afgegroet. Ik had op zich nog kunnen doorrijden want toen ik achteraf mijn protocol zag, had ik nog bijna 60% tot het moment dat ik stopte, maar ik vond echt niet dat ik fijn kon rijden op die manier.

Qua uiterlijk was ze een echte laatbloeier, bewijs ergens in mijn profiel.
Hopelijk kan ik ze tijdens het zomerseizoen even goed rijden zodat ik hopelijk volgend jaar M1 mag starten, daar zijn we zeker klaar voor, nu moet ze enkel nog haar manieren leren houden

maar wel fijn dat je nu terug meer tijd gaat hebben.
en het springen zal ook wel goed komen als het al veel beter ging nadat je was uitgebeld.
nu komen er een paar belangrijke wedstrijden aan dus hopelijk kunnen we de goede vorm aanhouden. 

ik heb nu ook mijn winstpunten om over te mogen naar het volgende niveau en in die proeven worden ook vliegende wissels in gevraagd. De wissels aanleren wordt een projectje voor de wintermaanden, ik hoop dat de periode oktober-april daarvoor lang genoeg zal zijn.
Zit in een serieus dipje, zij angst van andere paarden, ik krijg door haar reacties daarop ook angst en zij flipt dan door... Iedereen roept altijd och gewoon meenemen en km's maken, maar die autist van mij leert het echt maar niet (mede door mijn spanning?).
Plus ik gok dat het probleem ook wel bij mij ligt, zij stress = ik stress = blinde paniek, die stress/angst moet er bij mij ook echt uit.
Dus denk dat er daar toch ook wel flink aan gaat moeten gewerkt worden maar hoe, met wie, wat waar pff