Nakomelingen van Florencio!

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 08:37

Wat ben je super fijn bezig met je flo Nynke! Respect!

Historie: gefeliciteerd met je punten!

Mijn flo was eergister 3e met een foutloos parcours in het M. Ze springt pas 2 maanden, maar gaat super dus. Werd nog wel eens lacherig over gedaan, maar wie het laatst lacht, lacht het best haha! ;-)

Nynke0809

Berichten: 46
Geregistreerd: 09-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 09:39

Dankjewel Lante echt super !! Helaas zal mijn paardje nooit in de M komen vanwege passieve atrose. Gister eens vrijgesprongen , wat een topper. We rijden gewoon nog B dressuur. We Zijn nog niet echt actief met wedstrijden omdat dat te veel stress oplevert voor haar. Eerst lekker trainen en veel grondwerk
Afbeelding

Afbeelding

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:26

Wat gaaf al die spring foto's!

Mijn flo is gevoelig maar heeft ook heel veel vertrouwen in de mens.
Gister heeft mijn vriend er voor de tweede keer opgereden (gezeten) en ze bleef echt heel rustig en braaf.

romygic
Berichten: 541
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: oosterhesselen

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 16:33

Zijn er toevallig nog mensen naar de hengstenshow van Nijhof geweest? En weet iemand of ze Florecio hebben laten zien? Zat net terug te kijken op clipmyhorse maar zag hem niet voorbij komen

History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 17:37

Proficiat met je Flo, Lante, het gaat heel goed precies!

Heel leuk, al die springende Flo's hier in het topic :)

Karen: je vriend krijgt de smaak te pakken precies.

Van de hengstenshow heb ik geen idee

Nynke0809

Berichten: 46
Geregistreerd: 09-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 11:44

Bij de hengstenshow ben ik niet geweest..


Ik heb gister weer eens voor het eerst een buitenrit gemaakt met mijn flo :) ze is nog niet verkeersmak. We hebben dit al 3 keer eerder geprobeerd maar 3 keer is het afgelopen met een ongeluk op straat. Gisteren heb ik het naar een half jaar weer geprobeerd. En oooh wat was ze braaf ! We hebben zelf voorop gelopen en gecrost op het zandpad. Super super trots. Ik heb het gefilmd met mijn gopro (helmcamera ) hier kun je de video zien http://youtu.be/lYvW3bbv5B0

Xsander

Berichten: 1335
Geregistreerd: 09-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 20:04

Hee allemaal!

Lang geleden dat ik hier iets gepost heb! (wel stiekem alles gelezen hoor :o )

Wij zijn weer begonnen met het buitenseizoen, heerlijk!! :D Gaat altijd stukken beter.
Vorige week 205 en 2e, en dit weekend 209 en ook 2e. Kan allemaal veel beter maar het begin is er weer!

Hier een foto van onze eerste buiten wedstrijd, hij word echt steeds mooier en mooier! (terwijl ik hem al heeeeeel mooi vond :o :o ) Maar het word nu echt een volwassen paard, met steeds meer kracht en spieren.
Afbeelding

Margot1001
Berichten: 82
Geregistreerd: 10-01-11
Woonplaats: Fryslan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:59

Hee iedereen!

Ik heb mij heel lang geleden wel eens gemeld. tijd voor weer een berichtje.
Mooie foto's Xsander :) Ik zag je nog rijden in Appelscha. die van jou is net iets groter en gespierder dan die van mij. Hij wordt idd echt steeds mooier!

Wij zijn ook weer voor het eerst gestart, wel tevreden klein wptje kunnen rijden! Hebben jullie misschien tips voor het HH? Ze staat nu gelukkig wel op de zelfde plaats maar de voetjes gaan op en neer zeg maar.(denk spanning)

Ik hoop eind seizoen M2 te kunnen starten maar dan moet ze nog meer op het achterbeen komen.
zijn die van jullie ook laadbloeiers?

History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 20:03

Mooie foto, Xsander! Hij ziet er echt goed uit! :D
Mooie scores ook, proficiat!

Margot: goed van je winstpunt! :)
Ik ben even niet mee: wat bedoel je met HH?

De mijne was op zich ook wel een laatbloeier.
Op zijn vierde zag hij er nog meer paard dan pony uit.
Maar nu hij bijna 7 is, is hij helemaal uitgezet en heeft hij een heel mooi model.

Mijn vorige wedstrijd was er een met hoogtes en laagtes :')
In de eerste proef had ik ene heel leuk gevoel en had ik een eerste plaats op 25 deelnemers. Vol goede moed naar de tweede proef, maar net toen het aan mij was, besloot de buurman die een duivenkot vlak tegen de piste had staan, zijn duiven even te laten vliegen :') resultaat: een hele hoop van die beesten die in 8-jes laag boven de grond rond hun hok cirkelden. Ze vlogen echt bijna tegen mijn hoofd en kwamen telkens terug. Een echt ontspannen proef rijden zat er voor mij niet meer in, want mijn paard werd wel even opgeschrikt telkens ze voorbij raasden. Ik heb de eer dan maar aan mezelf gehouden en afgegroet. Ik had op zich nog kunnen doorrijden want toen ik achteraf mijn protocol zag, had ik nog bijna 60% tot het moment dat ik stopte, maar ik vond echt niet dat ik fijn kon rijden op die manier.

Vrijdag is het hier een vakantiedag en ga ik terug op wedstrijd.

Margot1001
Berichten: 82
Geregistreerd: 10-01-11
Woonplaats: Fryslan.

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:37

History_ ik bedoel halt houden;)

Zo dan heb je echt dikke pech:( wel raar dat ze dat zo deden daar eigenlijk. Gelukkig had je de eerste proef nog wel goed kunnen rijden! Gefeliciteerd

History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: België

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 14:54

Ah oké, dom van me, maar nu begrijp ik de zin veel beter :P
Is dat halthouden enkel ene probleem op wedstrijd, of thuis ook?

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 10:12

Nynke wel sjiek dat je haar over een hindernis krijgt dat zou met die van mij niet lukken :D

Karen wat super dat je vriend er ook mee kan rijden (hobbelen), dat zou de mijne niet durven en ik ook niet met mijn merrie :Y)

Xsander wauw! Ze wordt enkel knapper zeg!!

Margot idd hier ook een laatbloeier, maar dat ligt eerder aan mij dan aan haar gok ik zo :D Qua uiterlijk was ze een echte laatbloeier, bewijs ergens in mijn profiel.

History balen zeg dat ze net die duiven gingen lossen! Bij mijn piste aan huis staat ook een duivenkot, dus dat is ze wel redelijk gewoon, maar die vliegen wel niet zo laag (gelukkig)

Sinds februari dus terug zelf aan het rijden na mijn val in september. In maart starten dan de indoors, we hadden toch een nette 7de plek in het eindklassement (op ik gok 40 deelnemers) dus hop naar het Provinciaal Kampioenschap gisteren! Benthe stond weer superhengstig dus toen ik erop kroop en mijn beugel wou nemen begon ze te jumpen, gelukkig had mijn moeder de reflex haar vast te nemen bij de teugel terwijl zij bleef op en neer wippen, vlug mijn hitair vastgeklikt, beugel genomen en met een lijkbleek gezicht richting inrijring. Daar zijn we bijna prikkeldraad ingevlogen omdat achteruit vliegen en opzij springen zoveel leuker was als vooruit…

Meisje dat haar heeft doorgereden tijdens mijn revalidatie is me dan komen helpen en dan liep ze echt super! Proef ging ook erg goed, uiteraard wel met wat spanning 11de gedeelde plek van 21 deelnemers, vond het toch beetje jammer vond dat er wel meer inzat.. Achja :D Hopelijk kan ik ze tijdens het zomerseizoen even goed rijden zodat ik hopelijk volgend jaar M1 mag starten, daar zijn we zeker klaar voor, nu moet ze enkel nog haar manieren leren houden :o

Nynke0809

Berichten: 46
Geregistreerd: 09-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:41

Jaa mijn kleintje kent het liggen op Commando bijna!! Super trots❤️
Afbeelding

In juni hebben we weer een BB (80cm) spring concoursje. We gaan hard ons best doen en hopenlijk eindigen we dit keer beter als de vorige keer. Ik doe geen B omdat dat 1meter is en mijn paard atrose heeft. Ik wil het niet forseren. We doen nog even lekker rustig aan ;)

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:34

Wat een super foto Nynke!

Hoe gaat het met jullie flo's?

Ik heb net een scriptie en twee weken vakantie achter de rug. Dus kan weer beetje vooraan beginnen met opbouwen :P Deze week nog maar even rustig aan met het hete weer!

History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: België

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 23:43

Schattige foto, Nynke :)
Hoe is je spring concours in juni geweest?

Karen: scripties die veel tijd innemen, ik herken het :P maar wel fijn dat je nu terug meer tijd gaat hebben.
Maar opbouwen met dit weer zal ook wel geen pretje zijn.

Mijn examens zijn net achter de rug.
Morgen ga ik voor het eerst terug op wedstrijd. Maar omwille van de hitte ga ik maar 1 proef starten.

Nynke0809

Berichten: 46
Geregistreerd: 09-12-14

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 00:20

Niet bepaald goed haha. Het was vorige week zondag met die keiharde regen. De dag begon dus al niet goed. We waren bij hindernis 2 al uitgebeld. Maar omdat het bb was had ik aan de jury gevraagt of ik het mocht uitspringen aangezien ze alles zo eng vond en ik wou het niet slecht laten eigendigen. Dus gewoon ff doorzetten en uiteindelijk hebben we alles kunnen springen. Daarna mochten we alsnog barage springen. Wat al iets beter ging maar ze had alsnog last van 'spoken' . Uiteindelijk 10e geeidingt. En met dressuur 189 en een 5e plaats. Niet tevreden maar we zijn weer een ervaring rijker om van te leren :)

History_. Heel veel succes morgen! Laat je de uitlagen weten ?

History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: België

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 20:50

5e met de dressuur is toch niet slecht :) en het springen zal ook wel goed komen als het al veel beter ging nadat je was uitgebeld.

Bij mij ging het ondanks het warme weer heel goed, we hadden een eerste plaats :) nu komen er een paar belangrijke wedstrijden aan dus hopelijk kunnen we de goede vorm aanhouden.

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 13:52

Gefeliciteerd met de eerste plaats! Superrrrr!!!

History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 23:18

Hoe doen de Flo'tjes het deze zomer?

In België komen de kampioenschappen er aan. Mijn Flo heeft het nu een paar weekjes wat rustig aan gedaan, maar nu gaan we terug volop in actie schieten. Binnen twee weken terug op wedstrijd en de week erop beginnen de kampioenschappen waar ik vol voor wil gaan :)

Afbeelding
Zo ziet hij er tegenwoordig uit

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 10:46

Wauw ziet er goed uit History_! :D

Gaat vast goed komen op de kampioenschappen. Ik heb helaas dit jaar niet alle selecties kunnen rijden ivm met de studie. Heb nu 7 winstpunten in de Z1, dus wordt nu tijd (als het al niet een beetje laat is) om aan de wissels te gaan werken :P
Hebben jullie die er al op zitten bij de flo's?

History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: België

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:08

Dan hebben we hetzelfde probleem :P ik heb nu ook mijn winstpunten om over te mogen naar het volgende niveau en in die proeven worden ook vliegende wissels in gevraagd. De wissels aanleren wordt een projectje voor de wintermaanden, ik hoop dat de periode oktober-april daarvoor lang genoeg zal zijn.

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 14:12

Ik heb me sinds gisteren net afgemeld voor alle nog komende wedstrijden :( Zit in een serieus dipje, zij angst van andere paarden, ik krijg door haar reacties daarop ook angst en zij flipt dan door... Iedereen roept altijd och gewoon meenemen en km's maken, maar die autist van mij leert het echt maar niet (mede door mijn spanning?).
Gisteren echt heel fijn kunnen inrijden (ergens alleen op een veldje niet tussen de massa waar toch geen plek was), richting proef gestapt, wedstrijdringen lagen allemaal naast mekaar met max 1 meter tussen... Mja meisje naast mij was fractie van seconde eerder gestart met als gevolg dat we soms "op mekaar moesten afrijden" met als gevolg dat die van mij drie meter naar binnen sprong en begon te hupsen... Er zaten zo'n goede, fijne stukken tussen maar die werden dan ook niet beloond :n

Dus hier even serieuze dip op wedstrijdvlak en beu om altijd te horen dat het volledig aan mij ligt... Onlangs iemand anders (kalm) erop gehad en toen deed ze net hetzelfde "spelletje". Thuis of op verplaatsing amper/geen problemen maar op wedstrijd tussen de horde andere paarden :n

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 14:18

Oei Titsia, das minder. En als je nu eens er wat 'rustigere' wedstrijden uitneemt ipv LRV? Want LRV is toch wel een heel impressionant gebeuren voor veel paarden. VLP is vaak toch een pak rustiger voor zowel ruiter als paard? Aangezien je zegt dat ze thuis en op verplaatsing geen problemen maakt, is ze misschien toch telkens onder de indruk van het hele tornooigebeuren? Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar zelf vroeger ook soms stress van kreeg :S

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 14:52

Izzy dat is ook het plan! Maar ik vind die opbouw van de VLP proeven zo :r Plus ik gok dat het probleem ook wel bij mij ligt, zij stress = ik stress = blinde paniek, die stress/angst moet er bij mij ook echt uit.
Als ik de indoors meerijd heb ik amper/geen problemen, ok het is een beetje een stresskonijn, maar met wat stress kan ik wel wat om niet met een rondspringend, steigerend, stoppend paard voor het minste dat in beweging op haar afkomt van 40meter afstand :roll: Dus denk dat er daar toch ook wel flink aan gaat moeten gewerkt worden maar hoe, met wie, wat waar pff

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:27

Die opbouw is inderdaad niet altijd even ideaal, zeker als je zelf nog niet de ervaring hebt. Maar het is ook echt niet onhaalbaar. Thuis rustig verder trainen op de oefeningen, dan moeten de VLP proeven zeker lukken!
Dat ze zo fel reageert, is inderdaad wel iets dat wel aandacht verdiend. Kan je zo niet direct verder helpen aangezien je toch in een andere regio zit dan ik. De vraag is natuurlijk of jullie samen dat stressverhaal kunnen oplossen. Misschien blijft ze er wel altijd gevoelig voor en is het gewoon voor jullie beide leuker om dan enkel maar aan iets rustigere wedstrijden deel te nemen? Of misschien helpen de rustigere wedstrijden wel om aan zelfvertrouwen te winnen waardoor het op drukke evenementen ook weer beter zou gaan? Lijkt mij toch belangrijk dat jullie er samen vooral weer plezier in hebben?