Nakomelingen van Florencio!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaaaren

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 15:18

Leuk Lante! Heb ik nog niet echt uitgeprobeerd met die van mij!
Wel al wat gesprongen in het bos over bomen maar echte hindernissen niet echt.

Ik ben net terug van vakantie en zo had mijn flo ook even twee weken rust. Nu oppakken idd voor het buitenseizoen. Ga deze week maar eens flink inschrijven en trainen :D

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 18:45

"Buitenseizoen" is bij ons ook net gestart van vorige week, al heet het nu nog indoorseizoen (wat dan wel buiten op zand te doen is)...
Ga nu zondag voor het eerst terug starten na mijn ongevalletje en juist ja wie stond er net hengstig?! Ben haar nu Nerv Control van Pavo aan het bijgeven, maar lijkt tot nu toe niets te helpen... Kan maar hopen dat de ergste hengstigheid zondag over is :roll:

Heb me trouwens ook zo'n airbagvestje moeten kopen van mijn moeder :D

Springen hoef ik met die van mij niet te proberen = zelfmoord, doodse schrik voor, zelfs als er nog maar een hindernis in een piste genomen wordt door andere paard zou ze het liefst wegrennen :Y)

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 21:34

Hier wat nieuws over Barossi, history.. Inmiddels zijn we het stappen aan het uitbouwen, we zitten nu op 2 keer 40 min al :-) Beentje lijkt goed voor wat ik zo kan zien maar blijft afwachten of hij weer helemaal in de sport terug kan nog. Het bot is toch wel beschadigd en is afwachten hoe het hersteld nog verder. Gelukkig lijkt de pees goed te herstellen.
https://www.youtube.com/watch?v=UmLUqFMD6_g

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 10:59

Gisteren eerste wedstrijdje sinds september. Man wat was ze braaf! Proef wat afwerkingsfoutjes van mijn kant, maar toch een 5de plaats met 197(dacht ik) punten.
Moest wel inrijden in een binnenpiste met maar 4 andere paarden erbij en proefje rijden ook in een binnenpiste, misschien dat het haar wel helpt die "rust"? Volgende week is het buiten te doen, 20x40 inrijden met combinaties die in drie verschillende ringen moeten starten, pakje drukker ben benieuwd. Hoop net zo braaf, zou goed zijn voor mijn vertrouwen :Y)

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:39

Lante: oh dat is een hele carrièrewending :D wel heel tof
Ik heb het met de mijne nog nooit geprobeerd, maar ik weet ook niet of het zou goed komen

Romygic: oh dan heb je al serieus opgebouwd :) hopelijk komt alles helemaal in orde!

Titsia: super van je wedstrijd! :D goed gedaan na zo'n lange stop

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:33

Ze was vandaag foutloos en 5e in het L springen en rondje M (eerste keer) had ze een paar balkjes.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:35

Titsia ook netjes!

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 09:29

Romygic ik duim toch ook dat alles nog in orde komt...

Lante wow das wel heel netjes he!!

Gisteren is er een vriendin (zonder angst haha) met Benthe komen rijden en pfieuw wat kan dat paard lopen! :~ Ik rij haar echt te braaf :o ze heeft er zelfs twee balkjes mee gedraafd, wat een overwinning haha

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:40

Het is idd fijn om je paard eens onder een ander te zien lopen. Je weet nu wat ze kan, nu het er alleen nog zelf uit krijgen :P

Knap, Lante, het gaat al heel goed precies!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 23:32

Ja, ben verbaasd hoor, kon haar al paar keer kwijt voor de springsport; lachen! Ze springt nog maar 1,5 maand. :+
Het zou eigenlijk mijn dressuur paard en fokmerrie worden, maar heb de plannen maar uit- cq bijgesteld... Qua dressuur is ze niet makkelijk, snel gespannen en dan telgang stappen, rug vastzetten, geen overgangen meer willen maken. Hoop dat het springen haar goed doet wat dat betreft. Herkennen jullie dat ook met die spanning?

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 09:31

Spanning herken ik zeker, rug vastzetten ook (hoewel vastzetten... gewoon wat moeilijker om los te laten), maar stappen doet ze heel goed :j
Het is wel een heel fijn meewerkend paard, alleen een beetje te heet op wedstrijd voor me :Y)

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 11:22

De mijne is over het algemeen heel relax, maar als er veel andere paarden in de buurt zijn tijdens het rijden ontwikkelt hij wel wat spanning. Eenmaal hij alleen is, is hij meestal wel helemaal op zijn gemak en heel fijn te rijden. Hij kan ook een beetje aan de hete kant zijn, maar dat vind ik niet erg, er moet iets inzitten om ermee te kunnen scoren.

Maar als ik ermee zou springen zou hij wel eens kunnen ontploffen denk ik :P dat durf ik niet proberen

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 11:00

Hahah lekker die 1 april teksten tussen de berichten.

Ik heb gister maar een dagje niet gereden met die storm wind!
Ontploffingsgevaar heeft mijn flo niet, inderdaad meer een binnenvetter type.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 12:56

Gisteren had ik mijn eerste wedstrijd van het zomerseizoen.
Het ging heel goed: een 2e en een 3e prijs en 3 winstpunten verzameld :)
Het was even spannend want het losrijden was buiten en er stond veel wind, maar hij gedroeg zich voorbeeldig.

Zo ziet hij er tegenwoordig uit:
foto 1
foto 2

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 14:20

Mooie foto's History! Gefeliciteerd met de mooie punten ook :D
Mijn eerste wedstrijdjes staan ook ingeschreven voor de zomer.

Gister heeft mijn vriend er voor het eerst opgezeten. Het was voor hem zo ongeveer de eerste keer op een paard. Maar mijn flo was super braaf. Geen stap verkeerd en al snel gingen ze los in stap de hele bak door :D

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 14:30

Ben je hem de paardenmicrobe aan het doorgeven? :P
Pas maar op dat hij je Flo niet inpalmt.
Leuk dat je Flo daar zo braaf in is.

Nynke0809

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:32

ik heb ook een florencio !
ik heb jullie reacties eens door gelezen. wat grappig zeg ! ik herken mijn paardje er heel erg in !

dit is mijn 8 jarige FlorencioxRubiquil .
haar naam is Contessa LH . ze is erg leergierig en houd heel erg veel van aandacht. soms kan ze ook wel erg ondeugend zijn. flinke bok tussendoor. ze is erg sociaal tegenover andere paarden. maarja het is een blijft een merrie dus ze kan soms ook een echte bitch zijn. Wel is ze heel schrikachtig, en vind alles spannend ook kan ze moeilijk tegen stress . Buiten dat, het liefste paardje van allemaal
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nynke0809 op 07-04-15 18:46, in het totaal 2 keer bewerkt

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:35

Welkom! :)
Daar zitten inderdaad wel een aantal kenmerkende eigenschappen van de andere Flo's uit dit topic in.
Heb je een fotootje van haar?

Edit: ik was te snel: mooi dier!
En een echte allrounder zo te zien! Tof!

Nynke0809

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:22

Dankjewel dat 'allrounder' is mijn omgeving het niet mee eens. Volgens hun in ze een flo. Dus kan ze niet springen. Maarja ik ben lekker eigenwijs (net als mijn flo) dus doe het toch;p ik vind dat ze het wel kan dus ik ga er lekker mee door haha. Nog een aantal kleine opvallende dingetjes aan haar. Ze is 1,77 en knuffelt het liefst de hele dag. Ze heeft erg dunne beentjes en maakt hele grote (galop) passen. op wedstrijd fokt ze zich helemaal op.en met rijden thuis in de bak vind ze in het begin alles spannend en eng, dan moet je haar er echt door heen rijden. Al rijd je 20 keer langs die ene hoek met het dekje over de bakrand, de 21e keer is we ineens paniek. Je kan ons vinden op youtube en instagram @inthe_stirrups

Nynke0809

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:47

En ohja, vrijheidsdressuur doen we ook. En bitloos rijden vinden we ook erg leuk.
Wauww als ik dit allemaal zie, ben ik echt trots dat ik kan zeggen dat ze van mij is ! Voor een klein jaartje geleden was dat heel anders..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 12:37

Voor mij ben je toch een echte allrounder als ik het zo zie :P
Je bent niet de enige die springt met haar Flo, er is nog iemand in dit topic (Lante) waarvan de Flo nu een springcarrière is begonnen. Wat doe je op wedstrijd? Enkel dresuur?
De grote galopsprongen hebben ze allemaal geërfd van Florencio denk ik.
Jij hebt wel een grote Flo, 1,77 is al een aardige maat.

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:03

Mijn Flootje sprong ook voor zijn blessure...
Afbeelding
[url=http://s197.photobucket.com/user/petra_willemsen/media/IMG_7188_zps22328f39.jpg.html]
:)

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:04

Afbeelding

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:06

Afbeelding
Helaas zal hij waarschijnlijk dit nooit meer mogen doen, en hij vond het altijd zo leuk..

Nynke0809

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:52

Wat gaaf zeg !! Over tonnen springen hoef ik (nog) niet te proberen mer Mijn flo.. Een buitenrit zit er niet eens in. Teveel stress en angst. Wat voor een blessure had hij als ik vragen mag? ;(