Nakomelingen van Florencio!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Orchidee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:40

Ik meld me ook met mijn merrie Believe (Florencio x Beaujulais)
Zeer braaf, als je d'r kent. Het ene moment gaan we kaas halen in het dorp, het andere moment staat ze te stuiteren als er iemand door de bak loopt.
Toen ik haar kreeg was het een drama. Ze kwam steigerend de trailer af, vond alles eng. Je kon haar niet op haar flanken en kont aanraken. Dat heb ik er gelukkig allemaal uitgekregen, ze loopt nu zelfs alleen de trailer op.
Het verbaast me om te lezen dat jullie zulke brave Florencio's hebben. In mijn omgeving komen alleen maar draken voor, op de mijne na haha!
Mijn merrie is net een elastiekje, bij jullie ook herkenbaar? En als ze een beetje baldadig worden, schudden ze dan ook hun hoofd op een bepaalde manier?
Believe is niet groot, niet officieel gemeten, denk zo'n 1.65m. Oogt klein, omdat het maar een iel paardje is (al zeg ik het zelf, ik ben ook 1.80m lang). Ook zeer dunne beentjes, is dat bij jullie ook herkenbaar?
Verder is het een schat van een paard en staat het liefst de hele dag met je te kroelen.

Hieronder foto's van Believe

Wedstrijd afgelopen zomer L2 (M startgerechtigd)
Afbeelding

Steigeren kan ze heel goed. Gelukkig niet (meer) onder het zadel.
Afbeelding

Nog een foto
Afbeelding

Lante

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 00:19

Ook een mooie Florencio! :)
De mijne is erg groot (naast mij) met 1.74.
En anderen vonden mijn paard een draak, maar ik vind het eigenlijk een heel braaf paard. Denk dat het gewoon ook bij je moet passen hoor. Ik ben helemaal niet een bijzonder goeie ruiter, maar red me er prima mee.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 00:29

Welkom! :)
Mooie Flo heb je!

Mijn Flo is ook niet zo heel groot, tussen de 1,65 en 1,70 maar ik weet exact.
De mijne is op zich wel heel braaf, steigeren zal hij nooit doen en hij is ook niet kijkerig, maar ik moet wel altijd op mijn hoede zijn. Een paar keer per jaar durft hij een kleine kortsluiting krijgen en er vandoor gaan, maar dat wordt gelukkig steeds minder en minder. Toen de sneeuw overlaatst begon te smelten en van het dak naar beneden schoof, was het weer even een tricky momentje, maar dat kon ik hem nu niet kwalijk nemen vind ik, dat is ook echt een eng geluid dat ze niet gewoon zijn.

Mijn laatste wedstrijd in december was een groot succes, een eerste plaats in een groot deelnemersveld en dat bij onze derde wedstrijd in ons nieuwe niveau. Ik ben trots op hem, want ik had niet verwacht dat we al zo snel meekonden in die proeven. Volgend weekend heb ik de eerste wedstrijd van het nieuwe jaar.

Hoe doen de andere Flotjes het?

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 09:52

Welkom Orchidee96! Leuke Florencio!

De mijne is 1m68 ongeveer. Superbrave merrie eigenlijk wel. Soms wat kijkerig maar best wel heel braaf. Wij hebben de laatste keer officieel gestart in november, in december een oefenwedstrijd gereden en komend weekend starten we zaterdag de M10 en zondag de M9. Ze gaat enorm goed tijdens de training, gisteren nog les gehad en ze was zo fijn te rijden. Ik heb zelf geen druppel zweet gelaten, ze liep zo makkelijk. Eerst rustig opgewarmd, mooi los en laag, daarna moest ik haar nog eens echt hoog instellen (was al heel lang geleden) en ze bleef zo fijn in haar aanleuning, sb en travers zonder probleem, appuyementen ook erg netjes, paar stukjes passage ertussen, in galop wat geschakeld, series tot om de 3 kunnen rijden, appuymenten supervlot en op het einde de arbeidspirouettes er nog eens bij, de beste keer ooit al. Ze heeft zo ontzettend haar best gedaan, ik was echt superfier op mijn merrie. Hopelijk gaat het in de wedstrijdring ook zo goed, daar durft ze wel al eens wat meer spanning opbouwen.

Mooi resultaat zeg History! Fijn dat je zo snel mee bent op het nieuwe niveau!

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:39

Welkom hier tusse de flo's!! Mijn Flo is rond de 1.67. Erg wakker paard maar wel eerlijk. Geen paard voor beginners maar nooit steigeren ofzo aleen dan erg gespannen. Mijn Flo is, zoals de meeste hier al weten, geblesseerd. Vrijdag moeten we weer voor controle en we hopen op verdere vooruitgang zodat we misschien weer wat kunnen gaan stappen. Dat knuffelige herken ik erg in mijn paard!! Veel mensen zeggen "als je hem een stoel geeft zou hij er vast bij komen zitten in de kamer"haha. op de foto van jou orchidee vind ik helemaal niet verschrikkelijk smal of klein lijken..

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:47

Welkom Orchidee96!! Jouw flo heeft wel wat weg van die van mij!
Even groot en ook van die dunne beentjes, die van mij blijft haar puppy uitstraling houden :P

Mijn flo is ook echt een elastiekje, zo bewegelijk en je hoeft maar iets scheef te zitten en ze gaat appuyeren/travers of wat dan ook. Heb wel veel moeite met het meer opwaardsrijden. Ze heeft zoveel kracht van achter dat ze het lastig vindt om daarin te kantelen.

We zijn gister nog op wedstrijd geweest, kwamen net 1 punt te kort voor een winstpunt in de Z1.
Was zelf wel tevreden gelukkig dus volgende keer beter :D

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:41

Izzy19: jij en Dinka gaan echt hard vooruit! Tegenover jullie loop ik nog wel een paar niveautjes achter :P Heel veel succes volgende week! Waar ga je rijden? Zaterdag in Massenhoven en zondag ...?

Karen: oh jammer van dat ene puntje! Volgende keer zal het hopelijk wel lukken :) In Belgie krijg je tijdens het indoorseizoen geen winstpunten en dat vind ik soms wel jammer

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:43

Het is al dit weekend, zaterdag inderdaad Massenhoven en zondag 't Overdijk in Moerzeke. Ze gaat super goed vooruit, ze leert ook gewoon zo snel. 1x iets uitleggen en ze is er mee weg :)

Hopelijk goed nieuws dan voor jouw Flo Romygic! Een knuffel is de mijne ook, hoe meer aandacht hoe liever!

Jammer van dat ene puntje Karen, maar netjes gedaan! Belangrijk al dat je zelf tevreden was, volgende keer gewoon nog wat beter!
De mijne heeft geen moeite met het kantelen en echt bergop gaan lopen, die deed dat te gemakkelijk, ze werd daar vooraan te opgericht in, ze moest ook in dat bergopwaarts lopen, leren om die hals te laten vallen, dat was voor haar moeilijk, ipv te duiken als ze het moeilijk krijgt, gaat die zich nog meer oprichten. Wel leuk in de proef, maar ze moet uiteraard ook gewoon helemaal los leren blijven :)

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:35

Ah dan is dan zijn de dagen van de nationale omgekeerd met die van de provinciale. Ik ga zaterdag naar Moerzeke.

Mijn Flo is ook wel slim en leert heel snel. Zouden ze dat overgeërfd hebben van hun papa? :P dit zomerseizoen beginnen we met de wissels, hopelijk neemt hij dat snel op, maar ik vertrouw er wel in omdat hij een goede galop heeft

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:47

Welkom Orchidee, leuke Flo heb je! Draak is bij mijn merrie misschien overdreven, aan de hand/omgang echt een schat van een paard om te rijden ook. Ze wil zo hard haar best voor je doen, maar op wedstrijd is ze zo’n schijterd! En dan komt ook dat elastiekje boven ;) ze is razendsnel met meestal vliegpartij tot gevolg :D Ohz schudt ze haar hoofd niet, op de weide wel en idd zeer dunne beentjes

Izzy wow jullie gaan hard zeg! Super!

Romy ik voor positief nieuws vrijdag!

Karen dat winstpunt komt wel :D

History succes volgend weekend :D

Die van mij staat nog steeds in training bij een vriendin door mijn blessure, maar volgende maand komt ze terug! Kijk er zo naar uit! Want mag haar nu al wel zelf rijden, maar is eindje rijden voor me plus moet ’s avonds altijd laat werken is te moeilijk om er veel te staan :o

Orchidee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 23:49

Dank jullie wel!

Romygic: de foto vertekent misschien een beetje. Van voren is ze wel heel breed, net als paps. Ze heeft naar mijn mening weinig front, ze is echt horizontaal gebouwd. We hebben ook nog een echte klassieke Gelderse merrie en daar is alles naast smal en iel haha.

Kaaren: mijn florencio heeft inderdaad ook echt een puppy uitstraling. Ik vind de florencio's vaak een mooie zachtaardige uitstraling hebben, maar wel zeer oplettend.

Grappig om te horen dat er meerdere zijn met dunne beentjes! Moest er erg aan wennen naast mijn Gelderse met flinke benen en stappers haha!

Hebben jullie ook nog meer foto's van jullie Florencio's?

Orchidee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 23:52

Nog een foto van mijn knapperd!
Foto is ongeveer van 2 jaar geleden. Toen was ze ongeveer 6.

Afbeelding

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 10:57

Orchidee foto's onderaan in mijn profiel :D

Orchidee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 11:14

Gaaf paard titsia. Gaaf om te zien dat jouw paard ook heel iellig van bouw was, maar door training echt een paard is geworden. Dat heeft de mijne ook heel sterk! De jouwe heeft alleen veel meer een wipneus en dat met farrington erachter, heel grappig om te zien! :)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 11:29

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:50

Orchidee idd ze was echt een type windhond toen ze bij me kwam, ze was toen net 4 en had operatie achter de rug (ocd laten weghalen), maar na een jaar nog amper te herkennen! Van waar ze die wipneus heeft geen idee! Krijg zelfs regelmatig de vraag of het een Arabier is :\

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:46

Jjjjiiiihhoooeeeeee, vandaag groen licht gekregen dat Barossi eindelijk weer wat mag stappen na een half jaar boxrust!! Zoooo blij!!!!! Nu rustig opbouwen en hopen dat meneer zich nog ff een poosje rustig kan houden. :-)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:11

Dat is goed nieuws Romygic! :)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:05

Wat heerlijk romygic!! Hopelijk blijft er nu een stijgende lijn :D

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 10:20

Aaaaah wat leuk romygic!!! :D :D :D

Ik ben al een tijdje niet meer op wedstrijd geweest(altijd zoveel spoken in de bak!). Eind februari gaan we het weer proberen. Hij gaat nu weer veel beter en heeft er echt weer zin in!! Net een nieuw zadel gekocht, waardoor mijn zit ook beter is en als het goed is voor het paard ook fijner :o

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 11:04

Heel fijn nieuws romygic! :D

XSander: een zadel waar je je goed in voelt is belangrijk. Bij ons gaat het ook veel fijner sinds mijn Flo zijn eigen zadel heeft

Ik moet deze namiddag op wedstrijd. Hopelijk smelt de sneeuw tegen dan want er is veel sneeuw gevallen vannacht en voor de moment zien we het niet zitten om er met de vrachtwagen door te rijden

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 15:31

Dat is heel goed nieuws Romygic! Hopelijk kan die zich inderdaad nog even rustig houden na zo'n half jaar niets doen :-)

Goed passend zadel is inderdaad echt belangrijk.

Ik ben deze morgen al op wedstrijd geweest, baan lag verschrikkelijk, maar we zijn er veilig geraakt. Ik had me voorgenomen om vooral te focussen op een ontspannen rit en dat is ons super gelukt. Voor de eerste keer had ik echt een mooi ontspannen Dinka in de wedstrijdring. Erg mooie basis gelegd nu om op verder te werken. Als ik er nu nog wat meer aan kan gaan rijden en de slordigheden er zo uit kan halen, zijn we echt helemaal vertrokken. Vandaag resulteerde onze ontspannen rit al in 67,57% en een 4de plaats, daar kan ik niet anders dan blij mee zijn :) En er zit echt nog zoveel meer in. Ik ben weer erg fier op mijn merrie!

De banen liggen ondertussen gelukkig weer helemaal goed History! Dus waarschijnlijk zal je wel op wedstrijd kunnen vertrekken!

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 22:39

Proficiat! Knappe score, vooral omdat het nog maar een van de eerste keren is! Hopelijk gaat het morgen ook zo goed!

De banen lagen idd heel goed, enkel het laden was een beetje tricky. Hier ging het ook heel goed, twee keer in de prijzen en nieuw persoonlijk record in niveau 2 met 69,8%. Heel tevreden dus!

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 23:47

Komt het outdoorseizoen er bij jullie in Nederland ook bijna aan?
Iedereen er klaar voor?
Ik begin 4 april terug.
Ik kijk er wel naar uit, dan kan ik officieel winstpunten beginnen sprokkelen.

Hoe is het ondertussen met Barossi, romygic?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 08:56

Mijn Florencio blijkt fantastisch te kunnen springen en wordt nu in het springen uitgebracht. :D