Nakomelingen van Florencio!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 15:48

Die van mij is ook zo'n held.. ahum :')
Hij gaat in de piaffe over een paar balken heen, en een hindernis is wel heeeeel eng hoor...

Titsia

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 17:08

Jeeuj eindelijk nieuws: kraakbeen, kruisbanden en meniscus OK!! Yes!! Wel afrukkingsfractuur en een doorgemaakte elongatie zonder echte scheur. Dus op zich wel positief nieuws! Ok er zit een stukje bot los, maar daar kunnen ze blijkbaar niet veel aan doen? Soit operatie leek de huisarts overbodig, nu afwachten naar wat ze maandag op mijn afspraak gaan zeggen!

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 18:19

Dat is goed nieuws.
Beterschap en hopen dat je snel weer kan rijden.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 00:13

Hoop ik ook dat ik er snel terug kan opzitten, mis het zo!

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:05

Dat klinkt positief :) Hoe was de afspraak vandaag?

2 november wil in mijn debuut maken in een hogere klasse met mijn Flotje.
Dat geeft ons nog iets meer dan 2 weken om de oefeningen erop te krijgen :') perfect

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:34

Haha goed bezig History!

Ik heb die "tactiek" van de week ook toegepast en me ook ingeschreven voor een wedstrijd op 2 november.
Een stok achter de deur werkt voor mij toch het beste om te focussen in de training :P

Laatste wedstrijd van mij was ergens in het voorjaar, dus we kunnen wel spreken van een come back.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:50

Hopelijk gaat het revalideren goed Titsia! Toch een hele poos zonder rijden :(:)

Veel succes binnenkort History! Komt wel goed met je Flo'tje!

Dat is inderdaad al een come back Kaaaren! :D Veel succes!

Mijn Flo'tje is afgelopen weekend 3de geworden tijdens het Belgisch Kampioenschap voor jonge paarden in de reeks voor 6-jarigen. Heel erg fier dus op mijn merrie :-) Deze week krijgt ze een weekje rust, zondag gaan we eens een wandeling doen en daarna beginnen we weer rustig met trainen. 15 november wil ik graag voor de eerste keer nationaal starten in de M10 reeks. Ondertussen trainen we deze winter rustig door voor de PSG.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:03

History toch tijd zat :P

Izzy wauw jullie gaan echt hard he! Zo jaloers!

Vandaag dus afspraak gehad bij orthopedie, gips is eraf brace gekregen, het revalideren mag beginnen, mag dus nog niet te gek doen maar binnen twee weken zou ik al pak verbetering moeten voelen! Alleen over het paardrijden kreeg ik niet zo’n positief nieuws, liefst drie maanden er niet opkruipen pff zucht. Dus op zich het beste nieuws dat je eigenlijk kan krijgen ivm mijn knie, maar dat paardrijden steekt toch enorm

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 12:32

Hier nog wat nieuws over mijn flo.. Hij is inmiddels uit de kliniek, joepie!! Nog een week verband en helaas nog wel een maand boxrust voordat we voor controle moeten. Nu maar hopen dat hij opknapt door de rust..

horseNL00

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 16:55

Weet iemand misschien nog een leuke, brave Florencio nakomeling te koop? Ik zoek er een die ouder is dan 6 jaar en waar al wat knopjes op zitten. PB mij dan even :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 01:25

Hoe is het met jouw Florencio Romygic?

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 11:57

Ja ik ben ook wel benieuwd :) hopelijk valt alles goed mee

En Titsia, hoe is het ondertussen bij jou?

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:04

Ik ben ondertussen een paar keer Z1 gestart, een half jaar niet op wedstrijd geweest en we moeten er nog een beetje inkomen :P

De afgelopen weken is ze wel weer echt met sprongen vooruit gegaan. Ze gaat steeds beter dragen en krijgt weer wat meer kracht.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:14

Oh super Kaaaren, je hebt zeker niet toevallig een leuke foto? :D

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:50

Als het goed is komen er nog foto's van online, maar de fotograaf heeft ze er nog niet online gezet... wordt vervolgd :D

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 14:46

Hier nieuws over mijn Flo, half november ben ik weer voor controle geweest. Gelukkig de veearts over 3 dingen positief, hij belasten hem redelijk goed, het ene plekje van het bot zag er goed uit maar helaas blijkt de pees toch wat beschadigd dus dat betekend nog weer een maand boxrust. Nu moet ik halverwege december weer heen voor controle en nu maar hopen dat hij opgeknapt is met zijn pees zodat hij iig weer mag stappen..

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 14:54

Jeetje, langdurige kwestie! Maar het ziet er dus wel naar uit dat het goed komt?

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:42

Balen zeg romygic! boxrust is nooit leuk voor een paard.
Hopelijk is het inderdaad daarna helemaal goed zodat jullie weer langzaam aan de gang kunnen.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:51

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:32

Ook al zo'n mooie vos! :)

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:22

Romy blijft ie wel kalm in zijn box? Lijkt me moeilijk..

Karen leuk zeg!! Dat invlechten tussen de oortjes moet ik dringend ook eens leren en ook dat met naald en draad lukt me nog niet zo goed :\

Met mij mja normaal mocht ik er pas in februari op, maar na mijn controle gisteren zei de arts dat ik na 17/12 wel eens mocht proberen, want dat hij merkte dat ik het toch niet langer zou uithouden, wel nog met brace aan en zeker niets forceren (en al zeker niet vallen)... Ze staat nu in training bij een vriendin waar ze het gelukkig prima naar haar zin heeft. Ik doe nu erg flink mijn oefeningen in de hoop dat ik het wat sneller kan laten gaan, maar de laatste loodjes zijn het zwaarst zeggen ze altijd... Knieschijf is ook nog wat losser als de andere, dat is wel niet zo'n prettig zicht

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:09

Lante schreef:
Ook al zo'n mooie vos! :)

Dankje! Dit jaar is er ook echt een mooie kleur na het scheren onderuit gekomen.
De haren groeien ook alweer snel aan.

@ Titsia: In vlechten tussen de oren vindt ik altijd wel het mooiste. Na de wedstrijd, als ik sta te prutsen met een schaar denk ik altijd wel.. waarom ook al weer haha :P

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:12

Romygic: oh, boxrust is nooit leuk. Maar als het na die maand veel beter gaat, is het het allemaal wel waard geweest :) pezen genezen duurt helaas lang

Karen: mooie vos! Ziet er goed uit! :)

Titsia: dus nog twee weekjes ongeveer :) hopelijk valt het allemaal heel goed mee!

Ik ben met mijn Flo nu 2 keer een niveau hoger gestart (A-L in België). De eerste keer was nog geen al te groot succes. Ik had wel een winstpunt, maar het voelde niet zo goed aan. Twee weken later ging het veel beter, nog niet foutloos maar we zaten al bij de prijzen :) 7 december ga ik nog een keer

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:04

Mooie foto's Kaaaren! Mijn paardje houd het redelijk goed vol, denk dat hij zich er bij neer heeft gelegd.. Ben erg trots op hem! Nu maar hopen dat hij bij de controle half december er vooruitgang is en hij weer wat mag gaan stappen..

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:19

Dank jullie :) De eerste foto heb ik besteld om in de kantine op te hangen.

Fijn Romygic dat hij er rustig onder blijft!