Nakomelingen van Florencio!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Izzy19

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:52

Proficiat History!

Fijn dat je Flo zo goed op de s&t reageert Xsander! En het is idd een dure bedoening. Het is hier al de 2de. Ze heeft dan nog eens een maat smaller van bit dus ik kan ook alle bitten nieuw kopen...

Jammer Renee16 van de verkoop maar hopelijk inderdaad naar een leuke nieuwe eigenaar!

Geen idee wat je aan het doen was Titsia? Je lacht op je paard! :)
Veel succes met je projectje!

Inderdaad History, hier ook een Flo die het Oost-Vlaams Kampioenschap heeft gewonnen, op niveau 3 dan :) Tijdens de beker was ik zelf nog niet helemaal tevreden en haalden we brons. Op het kampioenschap liep ze echt super tijdens het losrijden, ik zat zelf af en toe te kwijlen als ik in de spiegel keek :D In de ring zelf nog redelijk wat spanning in de eerste proef. Ik heb ook niet eens deftig 1 rondje mogen rond rijden voor ik startte, ik was de jury nog maar net gepasseerd en er werd al gebeld. Ik heb dus serieus mijn handen vol gehad. Maar we zijn zonder al te grote fouten rond geraakt. Voor de kür mocht ik dan ineens wel 5 rondjes rijden... Het drafgedeelte ging super, in galop toch terug wat spanning weer. Achteraf gezien had ik beter ook even gegaloppeerd tijdens die 5 rondjes rond de ring :) Uiteindelijk wel beide proeven gewonnen en zo ook kampioen geworden. Die avond ben ik dan nog op vakantie vertrokken, dus ook even een weekje verlof voor mijn Flo. Interprovinciaal mocht ik niet meerijden omdat ik met mijn ander paard nationaal start. Voor ons is het tijdens het laatste weekend nog Beker van België voor jonge dressuurpaarden en dan het 2de weekend in oktober nog Belgisch kampioenschap jonge paarden. Daarna trainen we nog even door en deze winter gaan we nog een paar keer Z1 starten (jammer genoeg mag ik met mijn punten van deze zomer nog geen Z2) en de M10 proeven rijden. Deze winter gaan we haar rustig voorbereiden op de Prix St Georges proeven. Haar s&t is besteld en heb ik normaal eind deze week. Voorlopig hou ik het wel nog even bij trens tot na de jonge paarden wedstrijden. Daarna af en toe eens de s&t proberen aangezien het hier nationaal wel verplicht is vanaf M10. Maar ik wil ze graag net zo goed op trens kunnen blijven rijden.
Filmpje van onze kür:
https://www.youtube.com/watch?v=RLeSbL0pL0E&list=UUQEYOQIloBJdCxE0OBplf3Q
Nog wat haperingen in de wissels door de spanning, wel jammer want ze springt haar wissels normaal echt heel correct.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 22:14

Je was echt de verdiende winnaar! :D op een paar foutjes na zag het er echt heel goed uit! Hopelijk gaat het bij de jonge paarden wedstrijden even goed!

Ik mocht ook niet rond de piste, de eerste keer dat ik bij A passeerde moest ik al gelijk binnen. De jury's hadden precies haast :P

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 22:17

Dankjewel, ja die foutjes waren echt jammer, maar vooral door de spanning ook. Ik ben wel blij dat de 20x40 pistes nu verleden tijd zijn :-) Ze loopt zoveel fijner op 20x60.
Het gekke was dat een aantal combinaties dan weer wel 2 of 3 rondjes rond de ring mochten. Dat vind ik wel jammer, probeer dat toch voor iedereen gelijk te houden. Als je 1 combi 2 rondjes geeft, dan moet iedereen dat krijgen. Och ja, ik was heel tevreden met hoe ze haar toch nog liet rijden. Vroeger had ik er helemaal niets meer van kunnen bakken als ze zo kijkerig was.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 23:41

Wauw gefeliciteerd Izzy19! mooi resultaat :D

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 17:45

Zijn er hier nog mensen opzoek naar een nieuwe uitdaging?
Mijn andere merrie staat te koop, zie onderschrift.

Met leuk filmpje van mij als dressuur miep aan het springen ;-)

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 19:26

Ben weer op concour geweest vandaag. *D
We zijn ongeveer anderhalf maand niet weggeweest.
We mochten als laatste starten vandaag aangezien ik eerst moest werken en direct uit mijn werk mijn paard op de trailer moest zetten en weg moest.
Maar het resultaat mag er wezen.
We hadden 188 en 190 punten en waren 2 x 1ste in het L2 *\o/*

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 23:56

Gefeliciteerd :D

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 12:33

Ik lig even in de lappenmand, van de driejarige gevallen en kreeg tik van zijn achterbeen tegen knie die ook onmiddellijk uit de kom ging. Echt zo'n stom ongeval. Moet nog tot 06/10 wachten voor een mri scan en dan pas weet ik meer door de zwelling konden ze nl niet zien wat er juist gekwetst was

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 14:52

Wat balen Titsia... heb jij weer hoor!
Volgens mij breek jij alle records in dit topic als het gaat om er af vallen :P

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 17:22

Haha ik ben dan ook gewoon lomp :-D wel de eerste keer dat er echt iets serieus is, anders altijd van die vage dingetjes

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:29

Proficiat Sietske! :D

Oei Titsia :( niet leuk! Hopelijk ben je snel weer oké!

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 20:44

Mijn Flo'tje heeft vandaag de FEI Preliminary voor 6jarigen gewonnen met 79,6% :D Ik ben zo fier op haar! Tijdens de prijsuitreiking superbraaf en tijdens de ereronde netjes in draf en nog wat extra geven elke keer dat we het publiek passeerden. Zo'n topper <3

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:48

Afbeelding
1tje van de prijsuitreiking :)

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 23:22

Super! *\o/*
Morgen kom ik kijken naar de Beker van België

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 11:51

Hier helaas slecht nieuws van mijn Flo.. hij staat al een maand in de kliniek in het gips, het is nog afwachten of hij weer helemaal de oude word.. over 2 weken gaat het gips er zoals het lijkt af en dan verder kijken. Meneer is altijd heel speels in de wei en heeft zichzelf zo hard aangetikt met als gevolg een beschadiging van het kroonbeen op de plek van de aanhechting van de oppervlakkige buigpees. Had de keus gelijk in laten slapen of behandelen maar ze konden weinig zeggen over de toekomst omdat deze blessure weinig voorkomt.. nu maar duimen dat hij er bovenop komt. Ik kon hem niet laten gaan zonder het te proberen of hij hersteld.

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 13:44

Wat erg romygic :( Hopen dat hij snel weer de oude word!! zijn moeilijke keuzes die je dan moet maken.

Ik heb laatst een fotoshoot gehad met mijn paardjes :) hier een paar foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 14:29

romygic :(:) zo jammer! Hopelijk komt het nog goed

Knappe foto's, Xsander!

Fleurswaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 19:31

Haai, Ik heb even een nieuw account aangemaakt want ik wist mijn wachtwoord niet meer. Ik ben heel lang hier niet meer op geweest. Hoe gaat het met jullie? ik ben nu m1+25 rijd elke keer in de 190 200 punten dus ik ga nu over naar de m2 heel spannend haha

Fleurswaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 19:38

hier een foto van nu de 1ste is van een cross 2 weken terug. Helemaal foutloos vinden die van jullie dat ook zo leuk? Afbeelding en de 2e met concours bij mij op stal Afbeelding Afbeelding

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 20:25

Amai proficiat :D goed bezig!
De mijne heeft daar een te klein hartje voor denk ik :P

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 21:39

Mijn ook :D die doet in haar broek als ze ergens over moet en ik ook :o door water krijg ik haar amper etc :Y)

Ben erover aan het denken om mij een bodyprotector of zo'n airbag achtig ding aan te schaffen, zou ook wel dienen om mijn proeven mee te rijden, geen idee wat het beste gaat zitten!? Jullie?

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 23:25

Ik heb al problemen als er plassen in de piste liggen :P

Geen idee, ik heb geen ervaring met bodyprotectors. Al zou ik er voor mijn eigen veiligheid ook best een aanschaffen denk ik soms :P

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 12:03

Wauw crossen met je flo! Dat zou ik ook wel willen!
Bomen in het bos springen we wel maar zo een cross rijden zou ik nog niet meteen durven hoor.

Ik heb tijdje met een gewone bodyprotector gereden bij het inrijden. Wen je vrij snel aan.
Maar ook direct weer uitgedaan toen het ontplof gevaar geweken was :)

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 13:07

Als ze op ontploffen staat blijft ze dit meestal wel, dus uitdoen lijkt me geen optie, gewoon al van de velcro los te maken kan ik al een rodeo verwachten :Y)
Heb alleen schrik dat het ten koste zal gaan van mijn houding, maar ja hey mijn rug gaat even voor

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 13:30

Ik zou dan zo'n airbag ding nemen Titsia? Ik heb die al een paar keer gezien en dat zijn precies gewoon vestjes dat je aan hebt.