Nakomelingen van Florencio!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 10:59

Super History dat is weer een mooie start na 3.5 maand niet starten.
Op naar de kampioenschappen.
Leuke foto's. Ze heeft kwa bouw wel iets van mijn paard.

De wedstrijden worden hier vaker afgelast helemaal als er veel regen is gevallen.
Het is te gevaarlijk om op het weiland te rijden en dan ook nog 30 a 32 combi's per ring en dan ochtend en middag gedeelte en soms ook nog 2 dagen achter elkaar dan heb je ongeveer 8 banen per dag.
Hier heb je weinig wedstrijden op het zand.

History_

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 15:47

Ah op die manier, begrijpelijk. Op gras zou ik ook niet durven rijden als het fel geregend heeft.
Hier is gelukkig alles op zand, maar hier (VLP) zijn dan ook meestal maar maximum 2 - 3 wedstrijdringen.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:14

Oei, er hebben er hier een paar in het zand gebeten precies. Hier gelukkig al een hele tijd geleden *hout vasthouden*

Mooie foto's Titsia! 't blijft wel een hevig ding hé die Flo van jou :)

Mooie start weer History! Proficiat!
Ik heb daar ook gestart, in de M3 proef dan. En eindelijk had ik een ontspannen paard in de ring! Geen kijkerig gedoe, gewoon rijden maar :) Jammer dat we nog 2 fouten hadden, echt stom bij het wegrijden na de eerste halt, al een hele week op geoefend, ging super, nu springt ze aan in galop. We begonnen al met een 4. Appuyement naar links merk ik dat we er niet gaan komen dus ik vraag haar om iets scherper opzij te gaan, gaat ze in galop, weer een 4 en die telt dubbel. Maar al de rest eigenlijk wel fijn kunnen doorrijden en ik was vooral heel erg blij met de ontspanning die er deze keer was. Uiteindelijk toch nog de proef gewonnen met 65,91% Best wel fier op mijn merrie :D
Foto'tje van zondag:
Afbeelding
Maandag nog op les geweest ook, nog verder gewerkt op die ontspanning en daarin eens een stukje passage meegenomen. Dat doet ze op zich wel goed maar ze wordt er vaak nog te sterk in, dus nu was het vooral werken op controle en ontspanning, iets minder explosief dan maar wel heel correct. Dan in de wissels begonnen met 2 wissels op 1 lijn, dan moest ik er eens 4 sprongen tussen laten, dan 3 en dan ineens zegt mijn instructeur, ja doe maar om de 2. 4 galopwissels om de 2 en ze deed het :D Ik was aangenaam verrast moet ik zeggen, ik had die start voor de series enkele weken geleden al eens gemaakt maar ze werd er toen nog wacko van, en dan maandag er zo doorlopen, ja ik was heel heel blij :D

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 16:57

Onze Flo'tjes hebben hun stempel gedrukt op de proeven in Moerzeke :D ik zag het op de uitslaglijsten dat jij ook had gewonnen. Proficiat!

Beker van Oost-Vlaanderen dit weekend?

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 17:25

Gaaf Izzy19! Leuke dingen waarmee jullie aan het werk zijn :D

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:09

Dankjewel! Ja dit weekend ook de beker :) Is wel leuk eigenlijk, dit weekend beker van Oost-Vlaanderen, volgend weekend dan kampioenschap van Oost-Vlaanderen, daarna even rust en laatste weekend van september is het dan Beker van België voor de jonge paarden en half oktober is het Belgisch kampioenschap voor jonge paarden. Eerst alles regionaal, maandje later alles nog eens nationaal :D

We amuseren ons inderdaad wel Karen. Ze heeft echt talent voor het hogere en zwaardere werk, voordeel van zo'n compacte merrie :D

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:28

Als je nog naar het interprovinciaal was gegaan was het helemaal af geweest :P

Veel succes in ieder geval!
Op de Beker en het Kampioenschap ben ik ook met mijn Flo

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:08

Interprovinciaal mag ik niet meer :) Aangezien ik ook nationaal start.
Dankjewel, jij ook alvast veel succes!

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:32

Ah ja ik vergeet altijd dat nationale ruiters niet mee mogen :P ik ben geselecteerd met mijn Flo heb ik vorig weekend te horen gekregen :)

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 18:40

Nog een update van mijn kant: mijn Flo en ik zijn dit weekend provinciaal kampioen geworden <3
Een maand geleden was hij nog maar net terug onder het zadel dus ik had het nooit verwacht.
De week ervoor waren we ook nog 2e op de Beker van Oost-Vlaanderen (een tweedaagse).

En ik denk dat iemand anders uit dit topic praktisch hetzelfde verhaal kan vertellen, alleen een paar niveautjes hoger :P

Nu nog 1 keer de batterijen opladen voor het interprovinciaal kampioenschap van volgende week en dan zit het seizoen er voor mij op. Dan zal het even geen wedstrijd zijn voor mij, want ik zit aan het maximum aantal winstpunten in deze klasse. En het volgende niveau vraagt toch nog wel een beetje training :)

Hoe is het bij jullie?

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:25

Gefeliciteerd History. helemaal knap omdat ze net weer onder het zadel is.

Met mijn flo gaat het nu weer goed.
Ze is naar de tandarts geweest want ze wou niet meer inbuigen.
Madam had wat kleine haakjes maar blijkbaar was dat al genoeg.
Volgende week gaan we weer op concour.

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:29

Gefeliciteerd History!! *\o/*

Bij ons gaat het ook wel lekker.. Weer een winstpunt in de Z1 behaald dit weekend, super blij mee!! :D

Heb de stang en trens van mijn instructrice geleend, ik wou het gewoon een keer proberen voor het gevoel. Ik dacht echt dat hij dit niks zou vinden.. maar hij liep er echt super op!! Hij is stiller in de aanleuning en de overgangen terug gaan veel makkelijker.
Heb er zelf maar 1tje besteld (Pff duur hoor :7 ), aangezien ik die van haar niet telkens kan gebruiken.. Nu maar kijken hoe hij dit gaat oppakken :)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:21

'mijn' Florencio is helaas verkocht, hij is gister opgehaald. Ik zal mijn maatje gaan missen :(
Ben een maandje geleden al gestopt met hem te rijden, hij moest verkocht worden. Ik kon/wilde het niet, het voorrijden, filmpje maken etc. Dus al voortijdig 'afstand' van hem genomen.. Maar nu is hij toch echt helemaal weg...

Hopelijk naar een heel leuk /lief baasje :)

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:43

Proficiat History!

Renee oh wat jammer...

Xsander fijn dat hij het zo goed opnam!!

Mijn wedstrijdseizoen is maar zo zo geweest, meestal middenmoot, maar was ook niet beter. Laatste wedstrijd ging het dan ineens wel weer goed en dan ook drie winstpuntjes erbij joepie :D
geen idee wat ik aan het doen was maar ach :+
Afbeelding
Afbeelding

Nog vergeten te zeggen dat ik er vanaf komend weekend een projectje ga bijhouden een driejarige Fidertanz x Sandro Hit ruin ben benieuwd of me dat gaat lukken :+

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 14:35

Wat jammer Renee16! Heb je nu nog een ander paardje te rijden?

Xander fijn dat hij het zo goed op pakte, heb mijn flo ook al op stang en trens gehad. Maar zit er meer zelf ontzettend mee te hannissen. Ben nu weer veel met de basis bezig en dat gaat lekker op een trensje.

Geen idee wat je aan het doen was, maar toch 3 winstpunten, haha dat moet je denk ik vaker doen Titsia!

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 14:46

Karen wij krijgen winstpunten naar geland de plaats we staan, zo krijgt de eerste bv 10 winstpunten, dan 7,6,5,4,3 etc :+
Bedoelde met geen idee wat ik aan het doen was dat ze op de eerste foto niet mooi in haar "krulletje" loopt :Y)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 14:51

oohja blond van mij, lekker duidelijk daar die regels in België :P

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 14:52

He dat is een gek winstpuntensysteem bij de LRV.
Wordt er rekening gehouden met het aantal ruiters in een proef? Of niet?

Klinkt als een heel interessant projectje :D

Oh dat is jammer, Renee!

Veel succes met de S&T XSander! Tof dat hij het goed opneemt!

Bedankt allemaal :)
Vandaag nog een keer trainen, morgen wedstrijd en dan ben ik er klaar mee voor dit seizoen

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 14:56

Kaaaren schreef:
Wat jammer Renee16! Heb je nu nog een ander paardje te rijden?

Xander fijn dat hij het zo goed op pakte, heb mijn flo ook al op stang en trens gehad. Maar zit er meer zelf ontzettend mee te hannissen. Ben nu weer veel met de basis bezig en dat gaat lekker op een trensje.

Geen idee wat je aan het doen was, maar toch 3 winstpunten, haha dat moet je denk ik vaker doen Titsia!

Ik reed er sowieso nog 2 op dezelfde stal.
Maar Florencio was wel echt mijn maatje <3

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 15:15

History bedoeling is dat ik hem uitbreng op de wedstrijd jonge paarden (LRV) ben benieuwd :j wel ervaring met paarden die een half jaar zadelmak zijn maar zo'n echte groene :n
Er wordt idd rekening gehouden met het aantal deelnemers 1/3 winst 1/3 niets en 1/3 verlies... dat laatste is echt wel k*t

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:05

En wat als er nu allemaal goede ruiters in de ring zitten? Bij ons in de kring komt het echt wel eens voor dat bijna iedereen wel 60% rijd. Ga je dan nog met verlies naar huis?

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:14

Dat is idd wel heftig als je eens een offday hebt. Maar ja, als je 10 WPn in 1 keer kan rijden, kan je ook wel veel goedmaken.

Bij VLP is het ook gewoon WP vanaf een bepaald percentage, 58% in ons geval. Maar we kunnen wel enkel in de 2e proef WPn rijden, de eerste proef is een opwarmertje.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:31

Sorry dat ik hier zo even binnen kom vallen, maar wij denken er aan om aankomend jaar met Florencio te gaan dekken.
Zijn hier mensen die een Florencio uit een gelderse hebben? En zo ja, zouden jullie wat foto's neer willen zetten (kan uiteraard ook via pb)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 18:01

Leuk Liselot! wij hebben geen gelderse

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 20:24

Hoi Liselot!
Hier ook geen Florencio uit een Gelderse dus ik kan je niet helpen