Wie heeft er dit jaar met Zjengis Khan gedekt? of volgend ja

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Orchidee21

Re: Wie heeft er dit jaar met Zjengis Khan gedekt? of volgend ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 14:55

en sinds gisteren is mijn excelletje ook van zijn mama af.
hij is nu 5,5 maand en vond het wel tijd worden.
Moeders staat bij een achterbuurvrouw.
Als excel hard genoeg schreeuwt zouden ze elkaar kunnen horen maar volgens mij hebben ze er wel vrede mee.
Beide zijn erg rustig. groeit trouwens als kool die klein, zit nu al op 1.40m

Landra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:06

Hoe is het met de ZKtjes? Maken ze het goed bij hun moeders vandaan? Pakken jullie merries ook alles weer goed op?

Die van ons groeit echt als kool, afgelopen zaterdag weer gemeten toen hij 6 maanden en een week was, hij meette 1.46m :x Krijg straks dus echt een Reus ben ik bang! De merrie staat helaas met een griffelbeenfractuur, meneer vond het nodig om twee dagen voordat 'ie wegging mama nog maar even een trap na te geven en zo zitten we dus mooi met de gebakken peren. Gelukkig zit de revalidatieperiode er bijna op dus dan maar weer foto's maken om te kijken of het mooi genezen is.

Toevallig nog mensen met briljante oplossingen voor mok?

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:48

Hoi Landra,

Ik heb Eskalando al 1,5 maand niet gezien. Mijn man komt vanuit zijn werk geregeld bij Doris en Noudje en gaat dan even kijken, maar ik heb hem zelf dus niet meer gezien. Manlief zegt dat hij het goed doet, had wel een beetje schimmel, maar dat hadden de veulens daar wel vaker. Weet niet hoe groot hij nu is, maar hij was nog wel gegroeid.

Mijn 2-jarige (halfzus van Eskalando) had ook mok toen hij uit de opfok kwam. Wij gebruiken Feetcleaner, werkt echt super! http://www.ingbur-heemskerk.nl/chevital/feetcleaner.php

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:07

Gisteren mijn excelletje gemeten: 7 maanden oud en 148m.
Hij is nog maar 6 cm kleiner dan de bijna 2 jarige die ik op stal heb haha.. Ondanks dat hij hengst is, gedraagt ie zich als een dame.
Af en toe een beetje drammen maar niet bijten, slaan of vervelend doen. Loopt netjes mee aan het halster en ander paard is een prima surogaatmoeder. Met de moeder gaat alles ook erg goed. Die krijgt de pit weer terug en we mogen nu L2 starten. Maar wellicht dat ze naar een nieuwe eigenaar gaat.

Landra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 11:12

Dank je voor de tip Raiza!

Dus die van jou word ook al zo groot Susy_Q, we krijgen allemaal van die reuzen straks, die van ons is ook al zo groot.

Zijn er van jullie trouwens nog op de HK geweest? Ik moest er werken en had ook verwacht ZK te zien op vrijdagavond maar tot mijn grote teleurstelling was 'ie er niet. Weet iemand van jullie waarom 'ie niet liep?

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 11:30

Ik begreep van Paul dat hij verkeerd beslaan was voor de laatste hengstencompetitie en daar nog wel even last van gehad heeft. Net voor de HK liep hij wel weer goed, maar ivm trainingsachterstand daardoor opgelopen is hij niet gestart op de HK.

Ik moet echt weer eens gaan kijken naar mijn ventje. Zal eens proberen dan wat foto's te maken.

strovrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 13:31

Hallo ZK-fans!

Heb nu pas dit forum ontdekt. Wij hebben ook een veulen van Zjeng, een merrieveulen, ze heet Edradour. Wij zijn met haar op de afstammelingenkeuring geweest, haar moeder is van Cocktail (ze staan ook op de site van ZK). We vinden het een mooi veulen, ze kan goed lopen en is goed te hanteren aan de hand. Super eerlijk, zal je nooit slaan of bijten, en komt altijd bij je staan als je komt voeren (verkiest knuffelen boven eten!!! dat heeft ze niet van haar moeder...). Moeder is wel heel eerlijk, maar veel nukkiger.
Ze is alleen niet zo cool, je moet echt rustig met haar omgaan, maar dan komt het allemaal goed.
We hebben haar pas gemeten, ze is nu 8 maanden en ongeveer 1.40. Wat mij betreft hoeft het niet zo'n reus te worden, haar moeder heeft al twee reuzen van boven de 1.80 gefokt, en zelf zijn we niet zo groot.
We zijn van plan haar te houden, zodat we ooit met haar verder kunnen fokken, als haar moeder te oud wordt. Waarschijnlijk gaat mijn dochter haar rijden.

Als iemand me kan uitleggen hoe je een foto plaatst, dan doe ik dat binnenkort.

Landra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:18

O dat is echt jammer, had me er wel op verheugd om 'm weer eens te zien lopen!

Hoe is het nu met Edradour? Staat ze nog bij jullie thuis? Heb laatst nog de foto's van de afstammelingenkeuring van d'r gezien van Senya!

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:21

wat leuk, nog een ZK fokker!!
Als je een foto op een website heb staan, ga je op de foto staan en klik je met je rechter muisknop. Dan krijg je een grijs keuzemenu waarin je onderin eigenschappen aanklikt. Dan zie je een URL staan wat moet eindigen op .jpg
Als je deze link kopieert en tussen
plakt komt de foto op deze site!!

Ben benieuwd!

strovrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:54

http://www.zjengiskhan.nl/edradour1.jpg

nou dat lijkt te lukken, bedankt Susy_Q!
Deze foto is van Edje toen ze een paar dagen oud was.

http://www.zjengiskhan.nl/ZjengisKhanCocktail_1.jpg

en deze van op de afstammelingenkeuring.

Het gaat prima met Edradour, ze had begin dit jaar een darminfectie, en wilde niet goed meer eten (terwijl het 's nachts -15 was), maar daar is ze dankzij de dierenarts goed doorheen gekomen. Ze staat thuis met haar stiefzusje Siena (Spielberg x Goethe).
Oke, Landra, dus jij kent Senya, grappig! Ken je Kelly ook, die heeft ook een ZK veulen, maar ik geloof niet dat zij op dit forum staat.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:59

Ik heb ook nog een paar foto's van Edradour gemaakt tijdens de afstammelingenkeuring.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:02

mooi veulen zeg!

strovrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:25

Hallo Raiza, wat leuk, mooie foto's!
Je moet dan zo'n beetje naast ons gestaan hebben, maar iets verder naar links, denk ik.
Senya heeft ook een heleboel foto's gemaakt toen, maar niet de foto die ik van de site van ZK afgehaald heb.

Ik vond het een hele happening, die keuring. Ik was blij dat Piet van de Bogaard merrie en veulen was komen ophalen, het was de eerste keer dat ze samen op de trailer gingen. Terug moest ik het zelf doen, toen heeft Noudje de merrie lekker suf gespoten, nou, ik had ook wel een slokje kunnen gebruiken...maar we zijn heelhuids thuisgekomen.

Wat nog een mooi verhaal is: een paar weken voor de afstammelingenkeuring kwam Doris, samen met Martin en nog iemand naar Edradour kijken - die wilden ook wel graag weten wat voor veulens ze op de keuring konden verwachten. Die dag regende het pijpestelen, en onze merries met veulens stonden een paar kilometer van huis op de wei, en waren dus kletsnat en verzopen. Ik had Doris een enorme regencape geleend, en zo stapte ze door de wei, als een soort vogelverschrikker. Ze liet de veulens een beetje draven, maar niet te hard, want het gras was natuurlijk nat en glad. Toen we weer in de auto stapten, gaf Edradour een mooie show weg: ze kwam recht overeind en maakte een pirouette op haar achterbenen. Doris was wel tevreden met zo'n mooie nakomeling van haar ZK, en Martin, die zei niet veel, maar die was ook onder de indruk.

En nu maar afwachten hoe ze zich ontwikkelt. Voorlopig zal ik blij zijn als ze goed door de winter komt, het valt niet mee nu, zeker niet als de sneeuw wegdooit en het buiten een ijsbaan is... maar daar zullen jullie ook wel last van hebben.
Ben benieuwd naar jullie verhalen over jullie veulens, die nu alweer jaarlingen zijn!

Landra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:15

@ Strovrouw, ja die ken ik, want dat ben ik zelf! Is Edradour nou trouwens een zus van Wood? Dit is ons kind met moeders (wel een foto van v/d zomer):
Afbeelding

Weet iemand wanneer ZK weer ergens loopt en te zien is?

strovrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 12:22

Hoi Landra, ik moest er even over nadenken, maar nu snap ik hem! Mooi veulen ook, en groot! Maar dat zei Senya al. Wat voor afstamming heeft de moeder? en staat jullie veulen thuis of ergens in de opfok?

Ja, Edradour is een (half)zus van Wood (dus dan snap je waarom ik het niet erg vind als ze niet zo groot wordt). Voor de niet-insiders: Wood, voluit Woodstock (van Rheingau) is een zwarte reus van 1.83, die nu in Dronten op de Waiboerhoeve staat.
Edradour heeft nog twee grote broers, Sam (ook wel bekend in Dronten), en Ubique, beiden van Welt Hit II. Sam staat weer bij ons thuis, en Ubique hebben we als veulen verkocht, maar daar gaan we nog af en toe naar kijken. Ubique meet ook ruim 1.80...

Zo langzaamaan breekt de tijd weer aan van de hengstenshows en nadenken over wel of niet weer laten dekken. De moeder van Ed is
nu 17 jaar, ze is nog kerngezond, en eigenlijk wil ik nog wel een Edje, of Ubique of Wood met haar fokken, maar ik wil ook haar gezondheid niet op het spel zetten. Vorig jaar had ze het tijdens de zwangerschap wel wat zwaar, hield een beetje vocht vast, maar de bevalling daarentegen verliep vlotjes. En ja, dat veulen moeten we dan toch wegdoen, want we raken een beetje overvol...

Zijn er mensen die dit jaar weer een veulen van ZK verwachten, of die met hem (of een andere hengst) willen gaan dekken?

strovrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:03

Hoi, waar ie iedereen?
Heb gisteren ZK over zijn neus geaaid, en gezien dat mijn Edradour hetzelfde "bekkie" heeft als hij, en ook hetzelfde snebje op zijn bovenlip. Hij is echt heel leuk! Het gaat prima met hem, zijn hoefprobleem is helemaal over. Waar hij binnenkort weer te zien zal zijn, weet ik niet, maar de hengstenshows komen er weer aan, daar zal hij vast wel aan meedoen.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 15:24

Hallooo :D lang geleden da ik weer gereageerd heb!!!! Heb het lekker druk gehad en mijn ZKtje al weer 2 maanden niet gezien door mijn verblijf in italie!
Het is een lekker lelijk ding op het moment haha hopelijk dat ie wat bij trekt :Y) naarmate hij ouder word!
Wat zien die van jullie er allemaal goed uit zeg! Door omstandigheden is de mijne ook nergens naar toe geweest, geen keuringen helaas :(.. was door de draad heengevallen en had een flinke gaap op zijn kontje.. Maar goed, een beter karakter had ik niet kunnen wensen, wat een ongelofelijk braaf paard. hoefsmid, trailer, knuffelen, meelopen het kan allemaal zonder slag of stoot. Echt heerlijk dit beest!
In mei kom ik weer na huis en dan komt hij lekker bij mij thuis te staan dus dan zullen er ook foto's komen! Leuk dat er nog nieuwe zktjes zijn bijgekomen!~

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:46

Ben wel benieuwd of er al mensen hun merrie dit jaar hebben laten dekken met ZK.

Ik ben ook nog hengsten uit aan het zoeken voor mijn 2 merrie's, moeder en dochter. Heb wel zitten denken om dit jaar de dochter door ZK te laten dekken en voor moeders iets anders uit te zoeken, maar ik ben er nog niet uit... er is ook zoveel keus en door bij ZK te blijven weet ik zeker dat het weer een vos wordt, en ik wil eigenlijk wel eens een keer iets anders dan een vos.

Landra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:27

He Zsazsa, bevalt het nog steeds in Italië? Wat doe je daar allemaal? Is de plek op zijn kont trouwens wel mooi geheeld?

Heb nog niemand gehoord die dit jaar met ZK wil dekken. Heb je zelf nog andere hengsten op het oog Raiza?

Heb ons monstertje van de week weer gemeten 2 dagen voordat 'ie 8mnd zou zijn, 1.50m hoog al!

Landra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:55

Afbeelding Deze is van afgelopen week, de witte die erbij loopt is z'n vriendinnetje. Vanaf april gaan ze apart en gaat 'ie waarschijnlijk met 4 andere hengsten voor het zomerseizoen de wei op.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:37

Ben nog aan het rondkijken ;)
Omdat beide merries (nagenoeg) 100% gelders bloed hebben, zit ik te denken om 1 in het gelders terug te dekken, Alexandro P of misschien Elegant.
De andere weet ik nog niet. Heb de tip gekregen voor Numero Uno te gaan (springbloed) maar ben er nog niet uit.
Moeten wel een beetje commerciele hengsten zijn, want ik heb er al 4 nu en dat is genoeg :D ;)

strovrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 10:29

he Landra, gaat je veulen de competitie aan met Wood? wat een reus is het zeg! Edradour is nu ook de hoogte in aan het gaan, maar ik hoop dat ze niet groter wordt dan 1.70.
Wij overwegen toch serieus om dit jaar weer met ZK te dekken, zijn erg enthousiast over hem.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:49

heb excelletje 3 dagen geleden gemeten. hij was toen 9 maanden en 1.53 hoog. Hoop zeker dat ie wel boven de 1.75 m uit komt. verder is ie zo lief. echt een knuffelkont. pasgeleden voor het eerst de trailer op gelopen. Makkelijk om te kopen met wortels en knuffels.
Is momenteel wel erg lelijk maar dat komt wel goed, hopelijk.
gaat misschien ook op een weide met 4 jaarlinghengsten

strovrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:49

hebben jullie de advertentie / foto van ZK met Saskia gezien in de IdS? kun je als poster boven je bed hangen! ik vind het wel een mooie foto, hoop dat het de fokkers aanspreekt.

Landra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:13

Nou ik hoop niet dat 'ie gaat proberen om Wood in te halen! Heb 'm vandaag nog eens bekeken en dat is me toch wel wat te hoog hoor :P

Fijn dat 'ie ook zo lief en makkelijk is Susy_Q, zo is die van ons ook idd. Scheelt misschien wel dat ze veel in handen zijn, die van ons wel in ieder geval.

Het is wel een beetje pennyposter in de IdS maar gelukkig is het zo'n knap paard :D dus blijft 'ie leuk om naar te kijken!