al iemand een nakomeling van zurich of canturano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

carlijnv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:57

Top! Gefeliciteerd!!

sassie76

Re: al iemand een nakomeling van zurich of canturano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 08:59

Met mijn zurich merrie gaat het erg goed. We zijn door een blessure even gestopt met rijden en zijn nu weer aan het opbouwen. Binnenkort een verhuizing en daarna pak ik haar weer op met een nieuwe instructeur

carlijnv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:07

Fijn dat je straks weer lekker kan gaan rijden, sassie.
Hier nog wat Mira-spam!

Afbeelding

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:21

Mira ziet er wel goed uit zeg! Onze Zurich is gister terug gekomen, vandaag op gereden en hij is zo leuk!! :D

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:23

Afbeelding

carlijnv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 20:49

Mooi dier, hoor, Dots! Wat leuk dat je er nu op hebt gereden! Stond hij eerst ergens om zadelmak gemaakt te worden?

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:38

carlijnv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 17:49

Het springen ziet er al heel gemakkelijk uit bij Detroit! Wel fijn om een goed adres te hebben voor het zadelmak maken.

Ik weet nog niet of ik Mira zelf zadelmak ga maken of dat ik het laat doen. Voorlopig staat ze nog in de opfok en mag ze deze zomer daar de wei nog in om hopelijk nog wat te groeien en wat volwassener te worden. En dan moet ik ergens naar het einde van de zomer toe een pensionstal hebben gevonden, want dan houdt de opfok op. Vind het nog best lastig om een goede stal in de buurt (omgeving Uithoorn-Amstelveen-Mijdrecht) te vinden waar ze lekker veel buiten komen, ook in de winter. Maar ja, ik ga goed zoeken van de zomer dus hopelijk komt het goed!

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:40

Ik zou ook zo geen pensionstal weten eigenlijk....
Detroit heeft gister zijn eerste BB parcours gelopen en liep zo simpel naar het einde, foutloos en wel. Erg fijn paard!

carlijnv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:35

*\o/* Knap hoor, dat hij al een parcourtje kan lopen en nog foutloos ook!

Heb trouwens een stal gevonden bij een kennis in de buurt. Ze kan er eind september heen.

carlijnv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:51

Hoe is het met de Zurichjes?

Hadden jullie al gelezen dat Zurich naar Tsjechie is verkocht? -O- [VN] Eurocommerce Zürich naar Tsjechië
Ik vind het wel jammer, hopelijk horen we nog eens wat van hem.

De discussie in het topic is wel interessant, een aantal mensen zijn niet erg positief over hem....

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:22

Hij was eerst verkocht naar Engeland maar centjes kwamen niet.
Zal topic nu eens lezen, was net 3e met mn Zurichje in 2e B rondje, vorge x 7e erg fijn beest!!! Heb van vandaag maar 3 hindernissen op de video, bandje was vol helaas sprong erg goed!!! http://www.youtube.com/watch?v=trRdNpEz ... ture=share

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 08:57

Ik heb het topic inderdaad gelezen. Ik ben geen fokker, dus kan niet echt mijn oordeel geven in zo'n topic..dat laat ik wel aan anderen over. Ik weet alleen dat ik een heel leuk paard heb. Ik doe nog lekker rustig aan met haar en geniet elke dag van haar.

Afbeelding

carlijnv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:43

Mee eens, zolang wij veel plezier met/van onze paarden hebben, geeft het niet wat ze over de vader zeggen. Ik heb zelf lang bij een fokker gelopen en dan maakt het wel weer uit wanneer er een 'gat' in het papier komt te zitten. Als z'n nakomelingen het straks heel goed gaan doen in de sport zal het misschien weer een ander verhaal worden...

Die sprongen zien er trouwens super uit dots, alsof het totaal geen moeite kost.
Dana ziet er ook goed uit!

Mira staat nog lekker op het land en is op dit moment niet moeders mooiste: veel kont en weinig schoft. Nou ja, hopelijk betekent dit dat ze weer een beetje aan het groeien is.

Afbeelding

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 20:34

Afbeelding

Ons Zurichje heeft vandaag VION gelopen! Hij liep superfijn,gaf superveel gevoel op de sprong. ik mikte zelf een keer flink mis waardoor we een balk kregen en dit drukte de punten iets, maar met een 7 voor het springen en een 7 voor het rijden zijn we best tevreden!

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 20:46

Wat goed zeg! Gefeliciteerd!!

carlijnv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 16:29

Knap hoor! Leuk dat hij het al zo goed doet in de sport.

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:17

Fijn dat het goed gaat met de Zurichjes!

Vandaag heeft mijn Zurichje voor het eerst in de B gelopen. Sasje deed het super, apetrots ben ik op haar!
Keek nergens naar, en sprong super. Gelijk een tweede plaats, en zondag gaat ze de finale lopen.
Sasje staat in training omdat ik zwanger ben van de tweede.
Fergie(volle zus van Sas) is nu een knappe tweejarige. Ze heeft meer maat dan Sas, super lief paard in de omgang.

Jammer dat Zürich en Canturano verkocht zijn, word nu wat moeilijker om ze te volgen.

Katrien( Canturano) word in het najaar zadelmak gemaakt.

carlijnv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 19:27

Leuk dat Sasje het ook zo goed doet! Hoe ging het vandaag in de finale?

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 08:01

Gefeliciteerd uiltje! Heb je ook video/foto?

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:14

Finale was afgelast, wolkbreuk boven het terrein. Ik heb filmpjes maar staan op mijn Facebook, geen idee hoe ik ze via de telefoon op bokt krijg.

jalisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:41

wij hebben een 3 jarige zurich en een 4 jarige canturano op stal staan, weet iemand hoe je foto's kunt plaatsen?

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 09:14

jalisab is vrij makkelijk, als je op de foto klikt met je rechtermuisknop, krijg je een menu, bij eigenschappen kan je het adres van je foto kopieeren. Als je dan op bokt via nieuw antwoord op het tekentje van 'foto' klikt, krijg je twee stukjes tekst met // en daartussen moet je dan het adres van je foto plaatsen....

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 09:20

Het is hier al weer even een tijdje stil.

Gisteren was ik in Ruinen bij het springen. In de klasse B sprong ook een Zurich mee...is die toevallig van één van jullie?

Mijn Zurichje heeft dit weekend haar eerste buitenritten beleefd. Braaf, maar mevrouw kan wel heet worden. We rijden nu nog veel dressuurmatig en nemen af en toe een sprong mee.

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 12:39

nope niet die van ons igg, hoe sprong die???...waren in soest en hulshorst, en beide keren gewonnen. In hulshorst had iedereen het er over dat ie zo goed sprong. Ga hem rustig klaar maken voor de GMB competitie...ben benieuwd! :D