Wie heeft er een afstammeling van de hengst onze fons.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pirouetje

Re: Wie heeft er een afstammeling van de hengst onze fons.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:28

Wij zijn momenteel een Onze Fons aan het zadelmak maken van een vriend van ons. Ze valt super mee, is heel werkwillig en intelligent. Ook in vrijheid springen doet ze super. Het is een mooie vosmerrie met 4 witte benen, en een grote kol, ongevver 1m65 nu.
Als ze te koop was, had ik al een bod gedaan....

LindaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:03

Wat leuk! Hoe oud is ze en heb je een foto? Haha!

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:19

ja leuk Lachen Fotoo Knipoog Lachen

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:51

Foto's komen eraan, maar mijn camera doet raar. Nog even wachten dus. Ze is 3,5 jaar en loopt ondertussen al fijn onder het zadel (nog maar 2 weken bezig), is echt superbraaf. Maakt ook een hele goede sprong in vrijheid.

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 19:10

Hier zijn dan de beloofde foto's van Ona

[img]http:/www.mijnalbum.nl/Foto-SSFKQIP.jpg[/img]
[img]http:/www.mijnalbum.nl/Foto-8NN8FFNR.jpg[/img]

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 19:13

helga1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 19:14

Sorry dames maar ben een beetje erg druk.
Alles goed met onze fonsjes?

pirouetje
He leuk dat je ook langs komt.
Maar jammer kan geen foto,s zien helaas.
Ben benieuwd hoor.

helga1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 19:16

Haha krijg meteen nieuwe melding en zie de link staan.
Leuk een vos.
Mooi hoofd hoor.
Leuk paard.
Wat zit er nog meer achter van oma en opa?

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 19:28

Ze komt uit een Joyau moeder die nog 1m30 heeft gelopen onder Dirk Demeersman, verder weet ik niet, ze is niet van mij.

LindaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 21:12

Leuk dier!

Mijn fonsje gaat goed, gister heb ik met haar gesprongen. Doen we niet zo vaak, dus een beetje onwennig, maar ze vindt het wel superleuk en haar sprong voelt heel soepeltjes, echt genieten! Ze springt ook nooit te hoog, te vroeg of te laat Pling

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:52

Zo, hier is lang niet meer gereageerd!!! Maar leuke verhalen allemaal hoor...

Mijn fonsje is nu goed ingereden.. al 3 winstpunten in de dressuur! Gaat erg goed.
Ben dit weekend een weekend met haar naar Zeeland geweest.. Heerlijk door de zee :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder nog iemand verhalen??

LindaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:42

Wauw!! Wat cool zeg. Was het niet koud zo in het water?

Ik wil ook een keer naar het strand met mijn fonsje maar het is toch wel een eindje weg, komt er niet zo gauw van om het ook echt te doen... Hoe kwam je er zo bij om naar Zeeland te gaan, heb je daar een adresje?

Wij hebben even een wedstrijdstop, de afgelopen 3 weken heb ik niet kunnen rijden vanwege bevroren bak... Maar we hebben nu iets van 6 of 7 wp in de B (ben de tel nu al kwijt :P ). Af en toe gaan wedstrijden goed, en soms niet, dan vindt ze de omgeving eng en gaat ze licht in de staak, daar kan ik nog niet zoveel mee.

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:51

Het was heerlijk.. was ook niet echt koud hoor.. Ik wilde ook heeeeeeeel graag een keertje naar Zeeland! Ik zei het tegen mn stalgenootje en die wilde ook wel heel graag.. Nog even aan de leukste mensen van de club gevraagd en die wilde ook graag mee.. Dus toen zijn we met zn 6e naar het strand geweest.. een weekendje! We zaten daar in een huisje.. Paarden in de stallen ernaast! Heerlijk :) Wij moesten ook 4 uur rijden hoor, om in Zeeland te komen! Maar het was zeker de moeite waard..

Vervelend he, die harde bak!! Mijn fonsje vind de omgeving ook vaak eng.. Erg lastig.. Maarja, denk dat ze daar wel overheen komen als ze wat meer gezien hebben.. (zullen we maar hopen dan he!)

LindaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:24

Echt gaaf. En dan ook nog iemand mee die mooie foto's maakt!

Wat vonden de paarden ervan op het strand?

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:38

ja was echt heel fijn!! Paarden vonden het wel heeel spannend de eerste keer.. kreeg haar ook niet meteen de zee in. De 2e dag vond ze het al veel leuker en toen kreeg ik haar de zee niet meer UIT :P hahaha

LindaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 00:01

Gaaf hoor. Moet ik echt ook een keer doen! Ik ben vandaag wel met de trailer naar het bos geweest voor een lange buitenrit! Heb echt genoten. Ultra is superbraaf altijd met buitenrijden.

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 01:35

lekker is dat he, als ze zo braaf zijn!! :) Fijn dat het zo mooi was..

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 12:53

Hey ,

Fijn dat er weer gereageerd wordt in dit topic! Leuk om te lezen dat het allemaal goed gaat met de Fonsen.
@ Carly Ziet er lekker uit hoor zo op het strand!
@ Linda Heb je het nog naar je zin op je nieuwe stal? En naar welk bos ben je geweest? Lekker he als ze zo braaf zijn.

Met "mijn" Onze Fonds gaat het ook wel lekker. Heb een paar maanden geen wedstrijden gereden om hem eerst wat meer bevestigd te hebben voor het M dressuur wat we moeten starten. Het L2 ging als een speer en had 1 wedstrijd om moeten zetten naar het M omdat we inmiddels te veel punten hadden en daar werden we gelijk eerste dus had maar besloten om gewoon niet meer te gaan en thuis verder te trainen totdat het naar mijn zin gaat. Waarschijnlijk gaan we 7 februari weer starten. Veron blijft het springen toch wel leuker vinden dan de dressuur maar hij blijft gelukkig altijd hard zn best voor me doen. Het springen(dan rijd een van de eigenaren hem)gaat ook erg goed ,soms is ie wat kijkerig in het parcour maar over het algemeen springt ie gewoon goed en merk je ook aan hem dat hij het leuk vind om te doen. Hij houdt zowiezo wel van aandacht en als ie mee van huis mag is ie ook wel in zn nopjes, al moet ie de hele dag op de vrachtwagen staan .

Groetjes Hester

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 14:51

leuk om te horen Hester.. het gaat inderdaad wel erg hard dan!! Als ie thuis maar goed wordt :) Leuk dat ie t springen zo leuk vind! Moet ook wel.. met dat springbloed ;)

LindaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 17:55

Dat gaat goed zeg Hester!

Momenteel heb ik het niet zo erg naar m'n zin op de stal waar ik sta, want de bak is sinds de vorst niet meer te rijden, nu nog steeds niet. En ze staan in zo'n vieze modderige paddock. 's Zomers is het ideaal daar, dan staan ze dag en nacht op de wei. Maar nu is het even afzien!

Ik ben naar de treek geweest gisteren, naar mijn oude stal gereden met de trailer en vanaf daar met een ex-stalgenoot en goede vriendin gereden.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:36

Hij moet thuis gewoon wat kilometers maken . wil nu dat ie ook in de oefeningen op 2 teugels blijft lopen en ten alle tijden in balans blijft. In het 2de deel van de contra wil hij zich nog wat lang maken(en de balans wat naar voren verplaatsen) en in de basisgangen wil hij wel heel makkelijk zakken vanachter maar dat laatste stukje aan elkaar en daar fijn bij blijven is nog moeilijk maar dat is een kwestie van bespiering kweken en kilometers maken, dat kost gewoon tijd. Over 2.5 week gaan we er weer voor en hoop dan dat we zonder tussen stop doorkunnen gaan naar het z.
Afgelopen weekend heeft hij met zn eigenaar meegedaan aan de nederlandese kampioenschappen 40+ in de klasse M(= op gewone wedstrijden L hoogte). Eerste parcour hadden ze gewonnen en 2de wel barage gereden maar niet gewonnen en ze zijn uiteindelijk 2de geworden. *\o/*

Jammer dat de bak daar zo slecht is Linda. Is daar in de buurt ook niet een binnenbak bij een pensionstal?(of willen die geen vreemde ruiters in de bak?).Hier is de buitenbak ook een drama eerst te hard en nu een modderpoel en om iedere keer met de trailer naar de vereniging te gaan is ook zo'n gedoe maar we kunnen in ieder geval nog iets. Den Treek is wel een mooi gebied ben daar een aantal keer geweest maar hier vandaan gaan we eigenlijk eerder naar het leersumse veld. De hei bij Hilversum heeft ook wel mooie routes daar ging ik met mn pony vaak heen die stond op de gooise(?) gracht in laren.

Iedereen succes met de paarden !

Groetjes Hester

LindaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:53

Je bent al met heel andere dingen bezig dan ik in de dressuur (en springen ook trouwens) :D

Onze bak is normaal echt supergoed, ik heb er nog nooit water op zien staan hoeveel het ook regent, maar helaas, die vorst... -:(- Er is geen binnenbak in de buurt waar we mogen rijden helaas... Wel bij m'n instructeur maar ook ik heb geen zin om elke keer met de trailer te gaan. Het water is nu wel goed weg aan het lopen trouwens, zag ik vandaag!

We maken nu wel veel buitenritten, vandaag had ik vrij en ben ik met twee stalgenoten de hilversumse hei op geweest! Heerlijk in het zonnetje!

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 23:21

Hoi Allemaal,

Ik heb nog wat nieuwe foto's van Veron. Hopelijk lukt het om ze te plaatsen. Deze foto's zijn afgelopen zaterdag gemaakt tijdens een wedstrijd in Voorthuizen. De eerste proef ging redelijk en hadden we 186punten(en een gedeelde 3de plaats)en de tweede proef hebben we gewonnen met 190 punten(van de 12 deelnemers). Ben echt super trots op Veron dat hij het weer zo lekker oppakt en dat het thuis verder trainen niet voor niets is geweest. Laten jullie ook weer weten hoe het met de Onze Fondsen gaat?
Groetjes Hester
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

helga1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 10:04

hesterve
Zo gefeliciteerd hoor.
Ziet er ook super netjes uit.
Fijn dat het thuis trainen vruchten afgeworpen heeft.

Heb met walzer in januari m,n eerste wedstrijd gehad.
Eerste keer binnen.
Maar zat er 2 minuten op en lag er naast.
Hij raakte een beetje in de stress doordat er een 5tal paarden om hem heen reden.
En op een klein stukje.
Hij begint met bokken en draaien en kon niet meer blijven zitten.
Eertse proef was nog wat gespannen maar aantal goeie dingen ertussen.
Had 177 pnt dus tevreden.
2de proef gelukkig weer meer ontspanning van ons beide en reed 186 punten.
Al met al dus goeie wedstrijd.
Volgende is pas in april.
Maar thuis doet hij het super braaf.

LindaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 10:06

Gefeliciteerd! Leuke foto's!
Ik heb een winterstop gehad, dus ik heb niet zo veel spannends te melden. Ben net weer een beetje aan het rijden.

Helga dat is minder, eraf vallen tijdens wedstrijd :(:) Knap dat je dan dat tweede proefje toch de rust nog terugvindt!