Nakomelingen van Corland!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lotte_Wessel

Re: Nakomelingen van Corland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:56

succes ermee! Gaat vast lukken! Springen gaat steeds beter bij ons..
vandaag ook lekker gesprongen. Doe de laatste tijd vooral dressuur thuis
en hij wordt dat zo heerlijk soepel! Super! Waarop rijden jullie jullie corlandjes trouwens?
Wat voor een bit? Heb zelf een rubberen stang (gewoon hard, niet
buigzaam) en daarmee rijdt hij het fijnste.. maar wat hebben jullie?

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:57

Ik heb met springen een enkelgebroken knevel trens in. Met dressuur heb ik een dubbel gebroken watertrens met plat middenstukje.

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:03

Afbeelding Ik rijdt gewoon met zo'n bitje.. Zani is wel gevoelig in de mond dus hoef niet zo'n hele scherpe..

Gelukkig heb ik morgen nog een lesje.. dus als het daar lukt moet het woensdag ook wel lukken (hoop ik) haha..
Vanmiddag ga ik ook nog een paar kleine sprongetjes maken om haar een beetje los te hebben.. (heb tot nu toe alleen nog maar licht gereden na de vakantie)

_Jamillaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:14

Wij hebben sinds dit jaar een Corlandveulentje uit een Marlon merrie
Ik moet zeggen een zalig ,vriendelijk en pittig veulentje :D
Zelfs de hengstenboer : Adrie Jespers van Stal Jespers zei van prachtig veulentje..

Daarom is de merrie dit jaar weer gedekt door Corland dus hopelijk dan weer prachtig veulentje en dan liefst hengstje :D

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:30

Ik heb gister nog cc gehad! Was maar 1 parcours en had 2 balken. Maar toch wel tevreden! :)

Leuk zeg Jamillaaa! :D Foto's?? Is dit een merrie??

Wij hebben nog een jaarling vol zusje van Wonderland! :)

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:39

Oeeeh leuk Jamillaaa :D Idd foto's?

Margriet: goed gedaan hoor!! Zolang je zelf maar tevreden bent.. 2 balken is het ergste niet ;) haha!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:47

Meld zich ook weer eens :D

Jamillaaa: leuk zeg :D ben benieuwd naar foto;s!
Margriet: super! het gaat steeds beter :D!

Met de mijne gaat het ook weer goed.
Poos geleden een dip gehad, daarna ging het echt super fijn :D Toen werd ze kreupel, dikke week boxrust gehad.
Heb er nu weer 4x opgezeten en gaat de goeie kant weer op :D

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:50

Aaah beter dat het nu weer de goede kant op gaat met Zonanta :D Goed om te horen :D

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 22:24

Ja echt wel!

Trouwens gefeliciteerd!!!!!!!! *\o/* :):)

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:56

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 16:32

Leuke dag gehad?

Heb weer nieuwe foto;s, staan in me onderschrift :D

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:55

Okeee ga even kijken :D
Jaa dag was geslaagd :D Erg gezellig gehad.. :D en lekker verwend ;)

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:56

Gister wedstrijd gehad in Markelo.. Maar ben niet ontevreden over Zani :D Ik bedoel zo net na de vakantie haha..
1e parcour was ik een beetje aan het klungelen.. bij 3 een balk omdat ik haar te vroeg weg reed.. en in het 2e parcour reed ik zelf beter maar had ik een balk op 2 door te dicht en op 6 wat een pechfout was dus ben niet ontevreden Ze was verder wel braaf.. Nu ff zelf nog wat beter opletten en dan komt da t in wanneperveen wel goed (hoop ik)

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 13:25

mooi dat je niet ontevreden was sharon. :D
Dit weekend nog wedstrijd?

Ik had vanmorgen concours, dressuur.
Had 188 en 185 punten en een 4e en 5e prijs :D Was half Juni voor het laatst op concours geweest, dus erg tevreden.

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 14:12

Jaaa had vanochtend de overijsselse kampioenschappen..

(even gekopieerde post)
Waaaaaaaaaaaaaaaaahhh ik baal...
Wedstrijd vandaag ging eigenlijk heeeeeeeeeeeeeeel goed.. maar net niet goed genoeg :(
Zani landde iedere x (op 1x na die ik corrigeerde) in de goede galop.. Lijnen goed gereden.. Paardje sprong braaf.. Maar dan helaas 2 balkjes.. 1 mijn fout door te dicht te rijden en 1 vreselijke pechfout.. ik hoorde hem niet eens!! Zooooooooo jammer.. Maargoed.. Paardje deed het super.. dus daar ben ik dan wel weer blij mee..

En als je 4 strfpnt had mocht je nog 2e manche rijden.. dus erg jammer.. maargoed Zani deed het top :D

Aaaaaaah super van je punten :D Gefeliciteerd met je prijs :D

Ik rijdt 4 sept weer wedstrijd.. spr en dres :D

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 18:06

Eh wat balen zeg! Gelukkig dat Zani het wel top deed :D

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:08

Jup.. dus ja.. volgende keer beter ;) haha.. Als ik vergelijk met vorig jaar volgens mij was ik toen bij hindernis 3 uitgebeld ;) haha!

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:09

Wanneer ga jij weer op cc dan? :D

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 03:51

Nou dan is dit al een hele verbetering!!!

Volgende week zaterdag en dan 12 sep weer.
Heb nog geen springwedstrijden opgegeven, denk dat ik dat pas weer binnen doe, eerst maar eens daarweer op trainen.

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 09:46

aahh okee :D Als je hier een x in de buurt komt moet je het maar ff laten weten :D Miss dat ik dan nog wel kan komen..

Foto's van de overijsselse:
Afbeelding
Hihi.. mijn hoofd is daar echt geconcentreerd.. moest een gebroken lijn op 5 galopsprongen rijden.. haha

Afbeelding
de 1e van de dubbelsprong

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 19:29

Mooie foto;s :D!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:45

Wat jammer zeg dat je 2 balken had! Mooie foto's!

Ik heb dus mijn 1e 2 wps in de cross binnen! :) Had erg lage dressuurpunten en langzaam gereden in de cross dus geen prijs. Maar wel foutloos in de cross! Dus daar was ik erg blij mee! :)

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 12:59

heey..

heel lang niet meer gekletst hier, maar fijn dat het goed gaat bij iedereen!
sharon - mooie foto's jammer van dat pechfoutje zeg! :(:) Waar had/ heb jij concours dan vandaag?
Ik had ook concours vandaag, in Langeveen. Ging echt goed! Eerste keer weer na 4 maanden en toen ging het steeds met stops op hindernis 3 ofzo maar nu had ik een keer 1 balkje! *\o/* En verder een aantal tijdsfouten, waar ik echt blij mee ben! Ik heb de neiging dat als het hoog lijkt, echt te gaan gassen en heel hard over alles heen te racen zodat ik het "haal". Nou ja, meestal haal ik het wel, maar dan vergeet ik daarna een bocht ofzo en dan haal ik het toch niet. Maar goed, probeerde nu goed rust erin te houden en ik ben erg tevreden. Alleen dacht mijn knollie volgensmij dat er 1,30m stond (in de B!!! := ) want hij sprong met mega veel ruimte erover heen. Ik schoot de lucht in met hem! Voelde zooo goed. Maar goed, net geen winstpunt, volgende keer beter ;)
Heb me nog niet ingeschreven voor iets, moet dat maar weer doen. Heb eerst een paar onderlinge concoursjes op de stal waar ik sta, daar spring ik 2 weken achter elkaar een parcoursje van 1m/1,10m dus een goede oefening, want dat ik ook binnen. En die week erna zo'n beetje het ik TREC cursus met mijn paardje. Dus in oktober is denk ik weer mijn eerste echte concoursje, maar heb ik wel zin in ;) Gaat helemaal goed komen. Als ik rond volgend jaar juni winstpunten heb om naar de L te gaan ben ik blij, ach, ik ben sowieso blij als ik rond kom :D (zonder stops, dus zoals vandaag!)

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 00:41

Margriet: super zeg! Gefeliciteerd met je wp'ten in de cross :D

Lotte: in Holten ;) Super dat het zo goed ging!! Succes met die cursussen en onderlinge wedstrijden :D Ik heb binnenkort ook onderlinge wedstrijd :D Waarschijnlijk ga ik van het winter (mits ze zo goed door blijft springen) flexibel L springen

even kopietje van verslag wedstrijd: O:) Oh moet erbij zeggen dat er van de 70 er ongeveer 8 foutloos waren.. dus zo slecht heb ik het nog niet gedaan ;)
Citaat:
Zooo net thuis van werk.. pfff ben brak.. vanochtend vroeg eruit.. weinig geslapen.. (nichtje die praat in dr slaap bleef logeren ) en dus op naar wedstrijd.. ze hadden heel ideaal naast mijn ring de vrachtwagens geparkeerd.. laat nou net zani het een eng geluid vinden als er paarden met zo'n geweld uit zo'n vrachtwagen komen.. dus op een gegeven moment in de proef.. paardje omhoog, paardje bok.. paardje stil zetten.. paardje gestresst.. haha.. de proef daarna wel verder redelijk netjes afgereden.. Had echt geluk.. had nog net 180 punten .. springen was ze nog steeds gespannen.. maar had daar maar 1 balkje.. diertje springt echt lekker de laatste tijd

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:50

Lotte_wessel super dat je geen stops had! Ik weet hoe het is als je telkens weer ergens stilstaat! Gelukkig lijkt bij W het kwartje nu ook gevallen te zijn! Dus iig niet opgeven! Want als ze wel springen zijn het echt super beesten! Die van jou was ook een Corland x Wisconsin? Zal het dan in het bloed zitten?? :D
Sha_ron jammer van de onderbreking, maar toch een wp is niet slecht! En 1 balkje ook helemaal niet!

Hier mijn waterbakfoto zonder balkjes! :D Dit was dus in Wieringerwerf.
Afbeelding

Had zaterdag ook cc. Had op 4 een stop (geel hekje) en nog 2 balken. 2e parcours weer 2 balkjes helaas. Maar toen kwam de parcoursbouwer nog naar mij toe. Hij zei dat ik een slim paard had. Ik zo hoezo?? En hij zo van nou had je dat niet door wat hij daar deed?? En ik nee niks eigenlijk. Hij zo ja je paard heeft dat balkje er met zijn neus afgegooid. :+ Beetje jammer weer. Maar kon er wel om lachen eigenlijk. :=